Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lante schreef:Dan denk ik zoms wel eens bij mezelf...
Zouden die mensen er wel ècht goed zelf over nagedacht hebben, of zijn ze misschien een beetje teveel beïnvloed in de opvoeding en het zodoende zonder nadenken voor waarheid aan nemen..?
_Sigrid_ schreef:@ Spettic: als je in God geloofd zou je het zo kunnen zien inderdaad.
Maar als je zoals ik niet in God geloofd, of ruimer genomen, geen opperwezen erkent kijk je er anders tegenaan. Kijk dat verhaal van Adam en Eva is best een mooi en leuk verhaal, maar het klopt natuurlijk van geen kanten. Ze kregen 2 zoons...en met wie hebben die zich vervolgens voortgeplant dan? En waar zijn de Dino's in dit verhaal gebleven? Dat die hebben bestaan staat als een paal boven water, maar ze komen niet in het scheppingsverhaal voor. Toch vreemd!
Marleen_ schreef:God, denk ik!
Ik ben er nog niet helemaal uit, of te wel ik weet het gewoon niet....
Darwin zou kunnen, maar zo'n oerknal hmm vind het nogal simpel, een schepper klinkt mooier, iemand heeft er werkelijk tijd in gestoken, ja dat bevalt me wel, moet zeggen hij heeft puik werk afgeleverd, alleen beetje jammer dat wij het weer verprutsen, maar misschien is dat ook wel zijn bedoeling, om ons een les te leren??
Ach ik weet het gewoon niet!!!
oomens schreef:Waar haalt iedereen toch altijd die verbinding tussen Darwin en de oerknal, of tussen Darwin en het ontstaan van het leven vandaan?
Darwin heeft een theorie opgesteld over het ontstaan van soorten uit andere soorten. Punt.
Die theorie is niet de theorie over het ontstaan van álles. Het is niet het wetenschappelijke 'alternatief' voor het hele scheppingsverhaal.
Bij mijn weten heeft Darwin niets gezegd over het ontstaan van het eerste leven. Hij heeft al helemaal niet het idee van een 'big bang' geopperd. Dat werd pas in 1931 voor het eerst opgesteld.
Marleen_ schreef:God, denk ik!
Ik ben er nog niet helemaal uit, of te wel ik weet het gewoon niet....
Darwin zou kunnen, maar zo'n oerknal hmm vind het nogal simpel, een schepper klinkt mooier, iemand heeft er werkelijk tijd in gestoken, ja dat bevalt me wel, moet zeggen hij heeft puik werk afgeleverd, alleen beetje jammer dat wij het weer verprutsen, maar misschien is dat ook wel zijn bedoeling, om ons een les te leren??
Ach ik weet het gewoon niet!!!
Lante schreef:Ik vind het geloof ook geen keuze.
Je gelooft iets of je gelooft het niet. Er is geen tussenweg. je kunt alleen iets geloven, als je er 100 % achter staat.
Je kunt niet pats boem besluiten "en nu ga ik in god geloven". Zo simpel werkt het niet. Je moet er goed over nadenken en zo een visie ontwikkelen. Ik denk dat heel veel mensen die geloven dat meegekregen hebben in de opvoeding en zodoende gewoon nooit goed en logisch over andere opties nagedacht hebben.
Lante schreef:De gelovigen onder ons kunnen/willen waarschijnlijk weer niet geloven dat wij gewone gemuteerde apen zijn.
faye schreef:Ik denk zelf meer aan wetenschap, zoals de evolutietheorie
Daar is niets toevalligs aan lijkt me.