Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:sorry ik vind het nogal stom als je avond afgepakt word alleen maar vanwege het roken,maakt dat een avond alleen tot gezellige avond?
verder vind ik dat het op een terras moet kunnen omdat het in de open lucht is
Chiqa schreef:runningkawa schreef:ja hoor..ga oneerlijke zwendel ook nog maar promoten....moet niet gekker worden
Oneerlijke zwendel, heb je exact aan mij gevraagt hoe ik aan die sigaretten kom?
Waarom vul je dat voor mij in?Niet zo netjes RK.....
katiavl schreef:Ook daar een verbod, daar kun je ook eten, of drinken en liefst zonder de stank(voor mij stinken sigaretten als roker vast niet)
Girl007 schreef:Even een nieuw discussie punt voor de niet-rokers.
Ze willen nu ook een rokersverbod op alle terassen. Vinden jullie dat dan ook normaal?? Of zeggen jullie van: Ik vind het ook wel zo eerlijk om de rokers dan tenminste buiten op een terrasje een sigaretje te laten roken??
Vertel jullie mening eens??
Ik zelf ben een roker en ben het hier volkomen mee oneens aangezien ik het niet netjes vind, ze "pakken" onze gezellige uitgaansavonden al af. (met respect voor de niet-rokers) maar nu pakken ze het ons ook af om buiten niet meer te mogen roken.
Girl007 schreef:Even een nieuw discussie punt voor de niet-rokers.
Ze willen nu ook een rokersverbod op alle terassen. Vinden jullie dat dan ook normaal?? Of zeggen jullie van: Ik vind het ook wel zo eerlijk om de rokers dan tenminste buiten op een terrasje een sigaretje te laten roken??
Vertel jullie mening eens??
Ik zelf ben een roker en ben het hier volkomen mee oneens aangezien ik het niet netjes vind, ze "pakken" onze gezellige uitgaansavonden al af. (met respect voor de niet-rokers) maar nu pakken ze het ons ook af om buiten niet meer te mogen roken.
tamorka schreef:Nee joh, gewoon lekker eten buiten, net als iedereen. Alleen even NIET roken. Is dat zo moeilijk?
Girl007 schreef:Ik zeg niet dat ik niet even kan wachten met roken. Maar bijv. je hebt een personeelsfeest in dat restaurant en je gaat buiten zitten eten en daarna ga je naar het cafeetje dat binnen is, dus je zit er de hele avond. Maar dan mag je dus ook de hele avond niet roken, dat is nou niet bepaald fijn als je nou eenmaal rookt of ben je het hier volkomen mee oneens?
katiavl schreef:Maar soms snap ik echt niet hoe mensen kunnen roken, gisteren was ik op kot en hoor iemand zijn longen uithoesten.
Ik kijk naar buiten zit er een meisje in het kotje van de bus.
Zie haar echt hoesten, niet normaal. Ik denk ga seffes vast even vragen of ze wel ok is. Draai me om, voor iets weg te gooien. Zie ik haar roken, hoe weet ik niet tussen de weinige ademperiodes dat ze had tijdens het hoesten
Dan denk ik toch ok....
Girl ik ga eerlijk zijn, ik ben tegen speciale maatregelen voor iets zeer slechts verder te kunnen laten gaan. Buiten doe waar je wil, heb niks tegen roken. Maar in horeca vind ik raar dat er maatregelen moeten zijn voor zo iets slechts
Misser schreef:Eigenlijk moeten jullie je gewoon niet zo aanstellen, je kiest toch zelf om te gaan roken?
Dan aanvaard je de consequenties, dus het niet overal mogen roken omdat anderen daar last van hebben, ook maar.
Misser schreef:Chiqa schreef:
Dat is nu presies het probleem...Het is juist andersom. 80% van de Nederlandse bevolking
is voor het rookverbod, en laat dit getal nu voor de KHN te verwaarlozen zijn dit zijn namelijk allemaal
niet rokers die nog nooit een voet in een horeca gelegenheid hebben gezet.....
Dus 80% van de Nederlanders komt nooit in de horeca? Bijzonder, wat is je bron?