Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:23

Vooral niet als het 1 euro is Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:23

1 euro voor een pakje, dat bestaat gewoon niet. Waar haal jij een pakje van 1 euro, en wat voor merk rook je dan? kun je dat vertellen?

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:25

Even een nieuw discussie punt voor de niet-rokers.

Ze willen nu ook een rokersverbod op alle terassen. Vinden jullie dat dan ook normaal?? Of zeggen jullie van: Ik vind het ook wel zo eerlijk om de rokers dan tenminste buiten op een terrasje een sigaretje te laten roken??

Vertel jullie mening eens??

Ik zelf ben een roker en ben het hier volkomen mee oneens aangezien ik het niet netjes vind, ze "pakken" onze gezellige uitgaansavonden al af. (met respect voor de niet-rokers) maar nu pakken ze het ons ook af om buiten niet meer te mogen roken.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:26

Wat kan het jullie schelen hoe Chiqa aan haar peuken komt? Tong uitsteken (stelletje heilige boontjes allemaal zeker...) Duivel
Zolang dat rookverbod in 2008 maar doorgaat Haha!
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 09-10-07 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:27

sorry ik vind het nogal stom als je avond afgepakt word alleen maar vanwege het roken,maakt dat een avond alleen tot gezellige avond?

verder vind ik dat het op een terras moet kunnen omdat het in de open lucht is

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:28

Snoevie schreef:
sorry ik vind het nogal stom als je avond afgepakt word alleen maar vanwege het roken,maakt dat een avond alleen tot gezellige avond?

verder vind ik dat het op een terras moet kunnen omdat het in de open lucht is

Ik bedoel er ook niet mee dat ze onze avond afpakken, maar het is idd wel gezellig om even een sigaretje met z'n alle te roken tijdens het ouwehoeren aan de bar.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:29

Ik weet alleen maar dat rook ALTIJD mijn kant op komt! WAar ik ook ga zitten. Een rokende vriendin van mij geloofde me niet. Ik zei, "dan ga ik het nu bewijzen. Ik sta nu op en ga zitten aan de andere kant van je". En ja hoor, de rook draaide nu om, weer in mijn richting. Mijn vriendin was verbluft, ze zag het nu zelf ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:29

Ook daar een verbod, daar kun je ook eten, of drinken en liefst zonder de stank Lachen (voor mij stinken sigaretten als roker vast niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:30

Chiqa schreef:
runningkawa schreef:
ja hoor..ga oneerlijke zwendel ook nog maar promoten....moet niet gekker worden Lachen

Oneerlijke zwendel, heb je exact aan mij gevraagt hoe ik aan die sigaretten kom?

Waarom vul je dat voor mij in? Verward Niet zo netjes RK.....

jij geeft toe dat hetvan de vrachtwagen is gevallen...iedereen weet wat er met dat spreekwoord bedoeld wordt...of jij als enigste niet? Lachen

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:31

katiavl schreef:
Ook daar een verbod, daar kun je ook eten, of drinken en liefst zonder de stank Lachen (voor mij stinken sigaretten als roker vast niet)

Maar nu denk je alleen aan de niet-rokers. Stel je voor jij rookt zelf ook en je mag plots nergens meer roken zelfs buiten niet. En idd er word ook op een terras gegeten en gedronken maar als ze dan ook buiten een soort van scheidingswand maken??

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:32

Nee joh, gewoon lekker eten buiten, net als iedereen. Alleen even NIET roken. Is dat zo moeilijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:32

Girl007 schreef:

Ze willen nu ook een rokersverbod op alle terassen. Vinden jullie dat dan ook normaal?? Of zeggen jullie van: Ik vind het ook wel zo eerlijk om de rokers dan tenminste buiten op een terrasje een sigaretje te laten roken??

Ik zelf ben een roker en ben het hier volkomen mee oneens aangezien ik het niet netjes vind, ze "pakken" onze gezellige uitgaansavonden al af. (met respect voor de niet-rokers) maar nu pakken ze het ons ook af om buiten niet meer te mogen roken.

Van mij mag er gewoon buiten gerookt worden Ja
Daar blijft het niet hangen itt binnen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:33

Girl007 schreef:

Ik moet zeggen dat ik er best veel last van heb op straat als er iemand voor mij/naast mij loopt en een peuk op steekt (de wind staat altijd mijn kant op, op de een of andere manier Rolleyes ). Op een terras is dit ook vervelend voor niet-rokers.
Ik ben er zelf voor om roken overal te verbieden behalve in je eigen woning, of een plek die daarvoor bestemd is. Een soort van softdrug beleid dus Nagelbijten / Gniffelen

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:34

tamorka schreef:
Nee joh, gewoon lekker eten buiten, net als iedereen. Alleen even NIET roken. Is dat zo moeilijk?

Ik zeg niet dat ik niet even kan wachten met roken. Maar bijv. je hebt een personeelsfeest in dat restaurant en je gaat buiten zitten eten en daarna ga je naar het cafeetje dat binnen is, dus je zit er de hele avond. Maar dan mag je dus ook de hele avond niet roken, dat is nou niet bepaald fijn als je nou eenmaal rookt of ben je het hier volkomen mee oneens?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:37

Maar soms snap ik echt niet hoe mensen kunnen roken, gisteren was ik op kot en hoor iemand zijn longen uithoesten.
Ik kijk naar buiten zit er een meisje in het kotje van de bus.
Zie haar echt hoesten, niet normaal. Ik denk ga seffes vast even vragen of ze wel ok is. Draai me om, voor iets weg te gooien. Zie ik haar roken, hoe weet ik niet tussen de weinige ademperiodes dat ze had tijdens het hoesten

Dan denk ik toch ok....

Girl ik ga eerlijk zijn, ik ben tegen speciale maatregelen voor iets zeer slechts verder te kunnen laten gaan. Buiten doe waar je wil, heb niks tegen roken. Maar in horeca vind ik raar dat er maatregelen moeten zijn voor zo iets slechts

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:39

Girl007 schreef:
Ik zeg niet dat ik niet even kan wachten met roken. Maar bijv. je hebt een personeelsfeest in dat restaurant en je gaat buiten zitten eten en daarna ga je naar het cafeetje dat binnen is, dus je zit er de hele avond. Maar dan mag je dus ook de hele avond niet roken, dat is nou niet bepaald fijn als je nou eenmaal rookt of ben je het hier volkomen mee oneens?

Dat lijkt mij ook niet fijn nee. Ik denk ook niet dat het de rokers helemaal onmogelijk gemaakt moet worden. Wat een plaag, dat roken zeg! Ook voor de rokers zelf!

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:40

katiavl schreef:
Maar soms snap ik echt niet hoe mensen kunnen roken, gisteren was ik op kot en hoor iemand zijn longen uithoesten.
Ik kijk naar buiten zit er een meisje in het kotje van de bus.
Zie haar echt hoesten, niet normaal. Ik denk ga seffes vast even vragen of ze wel ok is. Draai me om, voor iets weg te gooien. Zie ik haar roken, hoe weet ik niet tussen de weinige ademperiodes dat ze had tijdens het hoesten

Dan denk ik toch ok....

Girl ik ga eerlijk zijn, ik ben tegen speciale maatregelen voor iets zeer slechts verder te kunnen laten gaan. Buiten doe waar je wil, heb niks tegen roken. Maar in horeca vind ik raar dat er maatregelen moeten zijn voor zo iets slechts

Roken is een keus van iemand, als ik last krijg van mijn longen en constant moet hoesten zou ik ook proberen te stoppen. Dus dat heeft er vrij weinig mee te maken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:43

Eigenlijk moeten jullie je gewoon niet zo aanstellen, je kiest toch zelf om te gaan roken?
Dan aanvaard je de consequenties, dus het niet overal mogen roken omdat anderen daar last van hebben, ook maar.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:47

Misser schreef:
Eigenlijk moeten jullie je gewoon niet zo aanstellen, je kiest toch zelf om te gaan roken?
Dan aanvaard je de consequenties, dus het niet overal mogen roken omdat anderen daar last van hebben, ook maar.

Tja dan kan ik ook zeggen, ach stel je niet zo aan je gaat toch een keer dood. Maar tja, je kunt dit soort discussies verwachten met deze maatregelen. Dus ik wil gewoon weten of jullie het dan ook zo normaal en net zo goed vinden om niet meer buiten te roken als wat ze nu al binnen willen.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:01

Misser schreef:
Chiqa schreef:

Dat is nu presies het probleem...Het is juist andersom. 80% van de Nederlandse bevolking
is voor het rookverbod, en laat dit getal nu voor de KHN te verwaarlozen zijn dit zijn namelijk allemaal
niet rokers die nog nooit een voet in een horeca gelegenheid hebben gezet.....

Dus 80% van de Nederlanders komt nooit in de horeca? Bijzonder, wat is je bron?

Chiqa geeft geen antwoord op vragen waar ze geen antwoord op weet of waarvan ze weet dat ze zich er toch niet uit kan banketstaaf. Ik heb het ook al een aantal keer geprobeerd Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:02

En ik ook al. Kreeg ook geen antwoord.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:05

rokend nederland zal ook wel benieuwd zijn waar de 1 euro sigaretten te koop zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:23

Als ik bepaalde reacties hier lees geloof ik toch dat sigaretten je hersenen aantasten, denk dat ik maar stop. Ik snap weer des te beter waarom niet rokers zo'n hekel aan rokers hebben. Jammer, want zo moeilijk is het niet om je sigaretje buiten te roken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:24

haha, je eerste zin heb ik al meerdere malen gedacht, maar als niet roker niet durven uitspreken Haha! Tong uitsteken Clown

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:25

Afgod

Of mag alleen 'n smiley niet? Clown