Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 12:54

nps schreef:
Waaaat een vreselijke, kwaadwillende ongelofelijke onzin. Wat Vuurvleugels ook al - veel netter - aangeeft zeg. Als ik al enige hoop had dat RFK echte antwoorden wil dan houdt dat hier definitief op. Want als je dit zegt begrijp je fundamenteel niet wat autisme inhoudt en wíl je het ook oprecht niet weten. Zeg ik als direct familielid en collega van maatschappelijk meer dan prima meedraaiende autisten. Ik geloof op geen enkele manier in oprechte, goede intenties van dit onderzoek van deze man. Om te huilen zo verdrietig en losgeslagen van de realiteit.

En ik , kom als familielid van een vrouw met zwaar autisme functionerend op een laag niveau, op voor al die gehandicapten (wel of niet autistisch) die niet kunnen meedraaien in de maatschappij maar altijd zorg nodig hebben. Het schept een maar precident om deze mensen überhaupt in kaart te brengen. Aan welke leer doet me dit toch aan denken?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 13:05

Het moet ook weer niet zo zijn dat je geen vragen mag stellen omdat 'je het dan goedkeurt' of omdat je dan twijfel zaait.

Het is toch een oprechte vraag of het met geanonimiseerde gegevens gebeurd?

Want dan is het helaas echt niet veel anders dan wat overal al gebeurd vrees ik :o

Buiten dat wat er gezegd word over autisten bizar is he... Dus ik keur niks goed, ik wil weten wat er nou precies gebeurd.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 13:08

pien_2010 schreef:
nps schreef:
Waaaat een vreselijke, kwaadwillende ongelofelijke onzin. Wat Vuurvleugels ook al - veel netter - aangeeft zeg. Als ik al enige hoop had dat RFK echte antwoorden wil dan houdt dat hier definitief op. Want als je dit zegt begrijp je fundamenteel niet wat autisme inhoudt en wíl je het ook oprecht niet weten. Zeg ik als direct familielid en collega van maatschappelijk meer dan prima meedraaiende autisten. Ik geloof op geen enkele manier in oprechte, goede intenties van dit onderzoek van deze man. Om te huilen zo verdrietig en losgeslagen van de realiteit.

En ik , kom als familielid van een vrouw met zwaar autisme functionerend op een laag niveau, op voor al die gehandicapten (wel of niet autistisch) die niet kunnen meedraaien in de maatschappij maar altijd zorg nodig hebben. Het schept een maar precident om deze mensen überhaupt in kaart te brengen. Aan welke leer doet me dit toch aan denken?

*steekt hand op*
Ernstig autistisch, hoogbegaafd maar kan niet meedraaien. Zeer complex en kan niet de zorg/behandeling/begeleiding krijgen die ik nodig heb. Met hele grote gevolgen. 24/7 Zorg nodig maar voor het oog doe ik het best leuk. Althans dat denken mensen als ze niet verder kijken dan heeft relatie, koophuis en paard.

Ik maak me hele grote zorgen.........

Ruitje, in dit geval is de vraag stellen hem beantwoorden. Nee, dat ge beurd niet anoniem daar. En in NL scherm ik ook alles af en werk nergens aan mee in de zorg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 14:14

Er zijn gellukig wel tegengeluiden. De vraag is enkel hoe lang die kunnen standhouden voordat ze ook monddood gemaakt zijn.

„Secretary Robert Kennedy is a danger to the public’s health and should resign or be fired. „

https://www.apha.org/news-and-media/new ... 99s-health

„RFK Jr. Is Unqualified, Unfit, And Dangerous To Lead The Department Of Health And Human ServicE“

https://www.durbin.senate.gov/newsroom/ ... n-services

Even een selectie van zijn ungefundeerde claims:
- „Wi-Fi causes cancer and "leaky brain"
- „Antidepressants are to blame for school shootings“.
- „Chemicals in the water supply could turn children transgender“
- „AIDS may not be caused by HIV“

Oh laten we zo iemand tot minister van volksgezondheid benoemen, goed idee }:0

Ik ben blij dat ik geen Amerikaan ben. Wat een vreselijk beangstigende situatie om in te wonen nog los van de pro-disciminatie politiek zoals de white-washing van het Smithsonian Institution.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 15:05

Lughnassadh schreef:
Ruitje, in dit geval is de vraag stellen hem beantwoorden. Nee, dat ge beurd niet anoniem daar. En in NL scherm ik ook alles af en werk nergens aan mee in de zorg.

Hoe is “de vraag stellen m beantwoorden”? Ik kon het letterlijke antwoord niet vinden, daarmee zeg ik niet dat het er niet is, alleen dat ik het niet kon vinden en er zal ongetwijfeld een bron zijn waar dat letterlijk in staat. Daar ben ik benieuwd naar :)

Ik zeg daarmee niks over dat proces zelf, maar alleen over hoe ze dat denken te gaan doen met die gegevens. misschien gaat t net zoals toen met corona, dat er ook dingen geregistreerd werden (of niet, ik weet niet meer precies hoe dat ging met die app)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 15:20

Bij een aanname als "X is zo" kan je zoeken naar bewijs voor je aanname, of je kan uitgaan van "ik denk X is zo", klopt dat eigenlijk wel?
1e is een het antwoord is dit, selecteer op bewijs dat dat zegt. 2e stelt de wetenschapsvraag van is dit vermoeden inderdaad waar of niet en waarom wel/niet?
Wij denken gebaseerd op wat in deze groep het meeste voorkomt dat optie 1 het resultaat gaat zijn van dit onderzoek. En daarbij zijn er zorgen over het eventuele misbruik van de gevonden/gebruikte data voor andere doelen. M.a.w. dit is geen wetenschappelijk onderbouwd onderzoek op de afgesproken onderzoeks methoden, maar een wil een stok om iets te slaan en heb daar een wetenschappelijk oogend excuus voor nodig.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 15:56

Mungbean schreef:
Er zijn gellukig wel tegengeluiden. De vraag is enkel hoe lang die kunnen standhouden voordat ze ook monddood gemaakt zijn.

„Secretary Robert Kennedy is a danger to the public’s health and should resign or be fired. „

https://www.apha.org/news-and-media/new ... 99s-health

„RFK Jr. Is Unqualified, Unfit, And Dangerous To Lead The Department Of Health And Human ServicE“

https://www.durbin.senate.gov/newsroom/ ... n-services

Even een selectie van zijn ungefundeerde claims:
- „Wi-Fi causes cancer and "leaky brain"
- „Antidepressants are to blame for school shootings“.
- „Chemicals in the water supply could turn children transgender“
- „AIDS may not be caused by HIV“

Oh laten we zo iemand tot minister van volksgezondheid benoemen, goed idee }:0

Ik ben blij dat ik geen Amerikaan ben. Wat een vreselijk beangstigende situatie om in te wonen nog los van de pro-disciminatie politiek zoals de white-washing van het Smithsonian Institution.
Bijna niet te geloven eigenlijk, dat iemand die over gezondheid hoort te gaan, zulke uitspraken doet.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 16:26

Cer schreef:
Lughnassadh schreef:

Hoe is “de vraag stellen m beantwoorden”? Ik kon het letterlijke antwoord niet vinden, daarmee zeg ik niet dat het er niet is, alleen dat ik het niet kon vinden en er zal ongetwijfeld een bron zijn waar dat letterlijk in staat. Daar ben ik benieuwd naar :)

Ik zeg daarmee niks over dat proces zelf, maar alleen over hoe ze dat denken te gaan doen met die gegevens. misschien gaat t net zoals toen met corona, dat er ook dingen geregistreerd werden (of niet, ik weet niet meer precies hoe dat ging met die app)

De vraag stellen is hem beantwoorden is een uitdrukking en zo gebruik ik hem ook.

Cer

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 17:34

Oh die ken ik dan niet op die manier dus ik weet niet hoe je dat bedoelt :) (anders dan letterlijk hoe ik het lees, of zoals retorische vraag,)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 17:45

Cer schreef:
Oh die ken ik dan niet op die manier dus ik weet niet hoe je dat bedoelt :) (anders dan letterlijk hoe ik het lees, of zoals retorische vraag,)

Dat betekent dat het antwoord in de vraag zit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 17:58

Ohhh ja nee helder :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:58

_O-

https://edition.cnn.com/2025/04/24/busi ... index.html

US President Donald Trump has delighted global investors with the possibility of a reduction in tariffs on Chinese imports. But his apparent willingness to de-escalate America’s trade war with the world’s second-biggest economy has been brushed off by government officials in China and ridiculed online as “chickening out.”

En

Chinese officials also denied the two sides are speaking. Trump told reporters on Wednesday there were direct talks between US and Chinese officials “everyday” on trade, though he didn’t offer specifics.

“These are all fake news,” Guo Jiakun, a spokesperson for China’s Foreign Ministry, said on Thursday when asked about the talks. “To my knowledge, China and the United States have not engaged in any consultations or negotiations on the tariff issue, let alone reached any agreement.”

_O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:26

Cowboy55 schreef:
_O-

https://edition.cnn.com/2025/04/24/busi ... index.html

US President Donald Trump has delighted global investors with the possibility of a reduction in tariffs on Chinese imports. But his apparent willingness to de-escalate America’s trade war with the world’s second-biggest economy has been brushed off by government officials in China and ridiculed online as “chickening out.”

En

Chinese officials also denied the two sides are speaking. Trump told reporters on Wednesday there were direct talks between US and Chinese officials “everyday” on trade, though he didn’t offer specifics.

“These are all fake news,” Guo Jiakun, a spokesperson for China’s Foreign Ministry, said on Thursday when asked about the talks. “To my knowledge, China and the United States have not engaged in any consultations or negotiations on the tariff issue, let alone reached any agreement.”

_O-

In het Nederlands mbv google

Citaat:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft wereldwijde investeerders verheugd met de mogelijkheid van een verlaging van de tarieven op Chinese import. Maar zijn schijnbare bereidheid om de Amerikaanse handelsoorlog met 's werelds op één na grootste economie te de-escaleren, is door Chinese overheidsfunctionarissen weggewuifd en online belachelijk gemaakt als "chicken out".

En

Chinese functionarissen ontkenden ook dat de twee partijen met elkaar spreken. Trump vertelde verslaggevers woensdag dat er "dagelijks" directe gesprekken tussen Amerikaanse en Chinese functionarissen over handel plaatsvonden, hoewel hij geen details gaf.

"Dit is allemaal nepnieuws", zei Guo Jiakun, een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken, donderdag toen hem werd gevraagd naar de gesprekken. "Voor zover ik weet, hebben China en de Verenigde Staten geen overleg of onderhandelingen gevoerd over de tariefkwestie, laat staan een akkoord bereikt."

Wouw vetgedrukte, bizar....
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-04-25 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:34

Dank Pien. Aanvulling: to chicken out: Besluiten om iets niet te doen omdat je te bang bent.

Dus China maakt gewoon bange kip geluiden naar Donnie…..

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 21:16

Trump verkoopt nu "trump 2028" petjes op zijn website....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 22:12

OutOfTheWood schreef:

En t shirts enz.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:23

Hij geeft een interview aan Goldberg van de Atlantic (die per ongeluk was uitgenodigd voor de signal-groep).
Bijzonder: hij noemde Goldberg pas nog een loser en meer van dat fraais.
Ook stelt het tijdschrift niet veel voor en gaat het volgens hem failliet.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 14:30

BigOne schreef:
OutOfTheWood schreef:

En t shirts enz.

Volgens de wet is het bijna onmogelijk om voor een derde termijn te gaan maar met Trump verbaast me helaas niets meer. -O-

'Er zijn methoden'
Trump legde niet uit hoe hij dat voor elkaar zou willen krijgen. "Er zijn methoden waarmee je dat zou kunnen doen."

Het wijzigen van de grondwet om het maximum van twee termijnen af te schaffen zou buitengewoon moeilijk zijn. Hiervoor is in principe een tweederdemeerderheid in het Congres vereist. Vervolgens moeten 38 van de 50 staten de wetswijziging bekrachtigen. Trump beschikt bij lange na niet over zulke meerderheden.

Bron NOS

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 14:32

Nog niet nee, maar hij maakt het erg makkelijk voor de hackers om met de systemen te sollen, en steeds moeilijker voor de mensen die over het algemeen democratisch stemmen moeilijker om te stemmen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 15:48

Die 3e termijn die komt er geheid als er niet eerst een serieus groot protest komt dat iedereen wakker schudt.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 16:42

Vind sowieso dat de democraten ontzettend stil zijn, er zijn zoveel wijzigingen met giga impact en dan de hele tariff situatie.. Ik hoop/geloof dat als dat in NL zou gebeuren het land echt te klein zou zijn.

Er zijn nu meen ik 11 staten en 2 universiteiten die Trump aanklagen maar ben wel benieuwd wat de waarde hiervan is. Trump heeft de uitspraak van zowel een federale rechter als het hooggerechtshof ook al naast zich neergelegd inzake de uitzetting van Kilmar Garcia. Dat alleen zou al een giga protest moeten veroorzaken toch?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 16:47

Hij beschikt nu niet over een dergelijke meerderheid, maar wat als er tijdens de midterms (wellicht met wat stemfraude) ineens wel een dergelijke meerderheid ontstaat? Het is een doemscenario, maar niet onmogelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 16:49

JMH schreef:
Vind sowieso dat de democraten ontzettend stil zijn, er zijn zoveel wijzigingen met giga impact en dan de hele tariff situatie.. Ik hoop/geloof dat als dat in NL zou gebeuren het land echt te klein zou zijn.

Er zijn nu meen ik 11 staten en 2 universiteiten die Trump aanklagen maar ben wel benieuwd wat de waarde hiervan is. Trump heeft de uitspraak van zowel een federale rechter als het hooggerechtshof ook al naast zich neergelegd inzake de uitzetting van Kilmar Garcia. Dat alleen zou al een giga protest moeten veroorzaken toch?

Bij de Republikeinen moet je zijn. Waarom moeten de democraten de kastanjes uit het vuur halen. Laat het de Republikeinenaar doen. Die hebben op Trump gestemd en zien echt wel dat het niet ok is wat hij doet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:25

Mungbean schreef:
Die 3e termijn die komt er geheid als er niet eerst een serieus groot protest komt dat iedereen wakker schudt.

Een beetje autocraat drukt demonstraties zo de kop in. Er zij genoeg militante trump gekkies daar.

Qua stilte - probeer maar eens door deze zee van gekte heen te breken.. “gewoon” nieuws wordt denk ik wat ondergrsneeuwd en is minder sensatie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:53

BigOne schreef:
OutOfTheWood schreef:

En t shirts enz.
Geproduceerd in... :')