Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
996981 schreef:Ik vind het een kortzichtige gedachtengang. Het is niet alsof de PVV zich houdt aan zijn plannen en het is ook niet alsof de kiezer dat van te voren wist. Ze zitten immers voor het eerst in de coalitie.
Zeggen dat men dit verdient heeft? Mwa. Ik hoop vooral dat men inziet dat het geen goede keuze was en de volgende keer andere keuzes maakt
Benzz schreef:Als je zijn stemgedrag had bekeken, had je het ook geweten.
nps schreef:996981 schreef:Goh, ik dacht dat ik het al eens had gehad over cognitieve bandbreedte. Fijn voor jou dat je alles wél 100% kan overzien
Ohja, het is állemaal te wijten aan cognitieve bandbreedte. Volgens mij vond jij dat toen best een goede verklaring inderdaad. Ik niet. Wederom wat Electra zegt.
Electra63 schreef:Wat mij betreft houdt het een keer op.
Eerst stemt men massaal op FvD.
Daarna op BBB.
En nu NSC en PVV.
Allemaal op basis van populistisch gelul, behalve NSC.
Wilders zit al ruim 20 jaar in de Kamer, als je de politiek een beetje volgt, dan had je kunnen weten dat hij uit de rechts-conservatieve hoek van de VVD komt en niet opkomt voor de belangen van mensen met AOW, WIA, bijstand, mimimumloon.
En het land wordt niet bestuurd en sommige Kamerleden zijn gewoon nooit aanwezig.
996981 schreef:nps schreef:
Ohja, het is állemaal te wijten aan cognitieve bandbreedte. Volgens mij vond jij dat toen best een goede verklaring inderdaad. Ik niet. Wederom wat Electra zegt.
Prijs je gelukkig dat je die voorstelling niet kan maken
996981 schreef:Benzz schreef:Als je zijn stemgedrag had bekeken, had je het ook geweten.
Moet je daar wel de tijd/ruimte voor hebben he. Als je iedere cent om moet draaien en je kop vol zorgen hebt, misschien tot je oren in de schulden zit, wordt het heel lastig om de politiek te volgen, laat staan te duiden. Je hoofd kan gewoon vol zitten.
Onbegrijpelijk voor sommigen hier. Wees daar alsjeblieft oprecht dankbaar voor.
nps schreef:We hebben het niet over mij. Is cognitieve bandbreedte dé verklaring voor stemgedrag? En klopt het dan dat jij een fiks gedeelte van de Nederlanders niet cognitief capabel genoeg vind om een weloverwogen, geinformeerde keuze te maken?
Electra63 schreef:996981 schreef:Moet je daar wel de tijd/ruimte voor hebben he. Als je iedere cent om moet draaien en je kop vol zorgen hebt, misschien tot je oren in de schulden zit, wordt het heel lastig om de politiek te volgen, laat staan te duiden. Je hoofd kan gewoon vol zitten.
Onbegrijpelijk voor sommigen hier. Wees daar alsjeblieft oprecht dankbaar voor.
Als je zoveel begrip hebt voor de situatie van deze mensen, heb je vast sociaal/links gestemd.![]()
Dan weet jij, dat stemmen op PVV, VVD, Ja21 enz. geen oplossing is voor deze mensen.
Loretta schreef:Is er ook iets bekend van welk aandeel van die groep mensen PVV heeft gestemd?
Volgens mij lang niet allemaal.
Maar goed, Wilders heeft een mooi optreden gegeven met "Die mevrouw heeft nu dat geld nodig."
Ik snap best dat mensen die nauwelijks de politiek volgen er in trappen.
996981 schreef:Loretta schreef:Is er ook iets bekend van welk aandeel van die groep mensen PVV heeft gestemd?
Volgens mij lang niet allemaal.
Maar goed, Wilders heeft een mooi optreden gegeven met "Die mevrouw heeft nu dat geld nodig."
Ik snap best dat mensen die nauwelijks de politiek volgen er in trappen.
Welke groep mensen bedoel je? En is dat bij andere politieke partijen wel? Dat mensen met dezelfde kenmerken állemaal die partij hebben gekozen?
Loretta schreef:996981 schreef:Welke groep mensen bedoel je? En is dat bij andere politieke partijen wel? Dat mensen met dezelfde kenmerken állemaal die partij hebben gekozen?
Het ging over bestaanszekerheid en mensen die niet rond konden komen. Maar op dit moment gaat het topic even weer snel.