pien_2010 schreef:https://nos.nl/artikel/2448865-grote-zo ... een-baudet
De kamer spreekt zijn bezorgdheid uit over Baudets complot theorieënCitaat:In de Tweede Kamer leven grote zorgen over Thierry Baudet. De FvD-leider noemt zichzelf in een interview met een Amerikaanse website een aanhanger van complottheorieën. Hij zegt dat de wereld door "kwaadaardige reptielen" wordt bestuurd en vindt dat de Russische president Poetin alle steun verdient in de oorlog tegen Oekraïne.Citaat:Ik geloof dat we geregeerd worden door een wereldwijde samenzwering van kwaadaardige reptielen", zegt Baudet. "Maar ik geloof niet dat nationale politici deel uitmaken van de samenzwering. Zoals een vriend van mij zei: ze zijn zo dom, dat je ze niet eens hoeft om te kopen. Dat geloof ik." Hij voegt daaraan toe dat hij altijd teleurgesteld is in het niveau van "onze tegenstanders". "Waarom zijn het zulke domkoppen?"
Verder herhaalt Baudet dat hij een fan is van Vladimir Poetin, die hij ziet als "de held die wij nodig hebben". De Russische president is volgens hem de enige die het opneemt tegen de kleine elite die alle touwtjes in handen heeft. Hij vindt dat Poetin de oorlog tegen Oekraïne moet winnen en zegt dat "we alles moeten doen om hem te ondersteunen".
Applester dit gaat te ver voor een volksvertegenwoordiger. Dat mijn Nederlandse kennis dit overneemt ça va. Maar Baudet is volksvertegenwoordiger. Dan wordt het een andere zaak.
Je schrijftCitaat:Zodra je heel stellig van “feiten” spreekt sla je de discussie neer en met een paar “vreselijk” en “obscure sites” termen erbij begint het polariseren. En dat wilden we juist niet. We kunnen het ook met elkaar oneens zijn en normaal doen.
Ik durf te stellen dat dat hele reptielen verhaal grote onzin is. Zoals ik jou ontmoet in de discussie ben je het met me eens, klopt dat?
Daar praat ik over.
Wat jij ziet bij GL is van een totaal andere orde. Dikke prima dat je het er niet mee eens ben. Ik ben het ook niet eens met Wilders zijn programma maar vind het geen dikke onzin. Hij heeft andere politieke ideeën als ik, zoals GL voor jou.
Als je dat verschil niet ziet met mijn vb van Baudet dan vind ik dat raar.
Baudet mag als volksvertegenwoordiger zeggen wat hij wil. Zolang mensen voor hem kiezen en hij in de Tweede Kamer zit mag hij vrijuit spreken en die mensen vertegenwoordigen. Wat te ver gaat moeten zijn kiezers uiteindelijk bepalen; als ze hem zat zijn stemmen ze hem vanzelf weg. Tot op heden is FVD wel de grootste ledenpartij en dat zegt toch ook wel iets.
Bij een van de laatste debatten in de Tweede Kamer zag ik mevrouw Simons (Bij1) haar middelvinger duidelijk opsteken richting een andere volksvertegenwoordiger. Er kwam een klein stukje online in de krant en nu hoor je er al niets meer van. Op Baudet (en Wilders) ligt altijd een vergrootglas.
Die reptielen discussie ben ik grotendeels met je eens; dit soort dingen zijn niet handig en leiden af van de onderwerpen die daadwerkelijk belangrijk zijn. En het wordt direct gebruikt om weer weg te zetten en te polariseren.
Wat betreft complottheorieën; Er zijn veel mensen (steeds meer) die vermoeden dat er meer achter alles zit. Dat is in coronatijd erger geworden, omdat kritische experts niet gehoord mochten worden en de prikdwang en uitsluiting ontstond, bijna wereldwijd, maar als je naar boeren kijkt die ook bijna wereldwijd (Canada, Australië, landen om ons heen) worden weggepest en het hele klimaatcircus dat nu weer in Dubai is neergestreken met 70.000 man is het, als je er induikt, moeilijk om geen overeenkomsten in beleid te zien. Wat ook bijzonder is is dat wij Nederlanders geen inzage mogen krijgen in de correspondentie met partijen als het World Economic Forum. Die bemoeiden zich ook (net als Bill Gates, die in de prikkenverkoop zit ) met ons land, dus transparantie zou daar misschien duidelijkheid (als in einde complottheorieën? Of juist het bewijs ervan?) kunnen geven. Transparantie is zo belangrijk in deze tijd, maar dat is ver te zoeken. Dat voedt wantrouwen na alles wat er de laatste jaren is gebeurt.
Andersom schrik ik als ik dingen op de groenlinkspvda website lees als; gaswinning stoppen. Nog meer windmolens (gehaktmolens voor vogels en insecten).
De ergste vind ik minder vliegen, meer treinen. Dat praten mensen ons aan die zelf -tig keer per jaar in een vliegtuig stappen. Daar kan ik persoonlijk heel slecht tegen. En daar zijn legio voorbeelden van te vinden.
Ook kreten als “De klimaatcrisis vraagt om onmiddellijke en diepgaande actie” Ik zie dan de belastingen kassa alweer draaien. We worden armer en armer gemaakt onder het mom van “klimaatcrisis”. En onder het mom van asielcrisis. Er gaan miljarden naartoe.
Ik vermoed dat veel jonge mensen, in een kwetsbare leeftijd, helemaal bang worden gemaakt mbt klimaat. En dat veroorzaakt bij jonge mensen de nodige psychische problemen.
Het is voor mij niet een kwestie van niet eens zijn, het is dezelfde afkeer als jij ten toon spreid ten opzichte van Baudet. Ik geloof niets van het hele stikstofverhaal en maak me zorgen over de toekomst van onze voedselvoorziening.