Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:51

hwn schreef:
Urbanus schreef:
Boycot iemand hier de Hema al?

https://rightsforum.org/zeven-nederland ... el-beleid/

Ik lees net dat ze op een zwarte lijst staan omdat ze Israel boycotten. Ik heb enkele dagen vakantie, denk dat ik hun rekken ga leegkopen, mijn steun hebben ze *\o/* . Ik zoek eens of ik er nog meer zo kan vinden.

Indertijd, toen de VS Irak aangevallen had, was bijv. de Coca Cola company één van de grootse sponsors van Bush. Toen waren er ook boycotacties, ik heb denk ik 6 jaar geen enkele coca cola gekocht. Niet dat het iets uithaalt, maar geeft een beter gevoel om toch "iets" te doen, hoe klein ook.

Oef, nee. In de tekst die je deelt staat iets heel anders, heb je het niet gelezen?

Ik doelde overigens op iets anders. Hema wordt geboycot door Palestina aanhangers omdat hun nieuw Delfts blauwe lijn wordt aangezien als een pro- Israël campagne.

Ik kom overigens nog steeds graag bij Hema.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 27-10-23 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:52

Aan beiden kanten ja :p

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:54

FiveSports schreef:
Zoolgangster schreef:
Dat laatste, al vermoed ik dat dat bewust is: gezien hoe vaak het is voorgekomen dat Israel op het punt stond een bestand of vrede of een of andere overeenkomst te sluiten met een Arabische leider, en op dat moment werd er een aanslag gepleegd door een Arabische groep, of een enkeling, blijkbaar om te voorkomen dat er daadwerkelijk iets constructiefs voortkomt uit de gesprekken.

Kun je een voorbeeld noemen?

Hier heb je een voorbeeld van het omgekeerde, een Israëlische premier die vermoord is:
Citaat:
The assassination of Yitzhak Rabin, the fifth prime minister of Israel, took place on 4 November 1995 (12 Marcheshvan 5756 on the Hebrew calendar) at 21:30, at the end of a rally in support of the Oslo Accords at the Kings of Israel Square in Tel Aviv. The assassin, an Israeli ultranationalist named Yigal Amir, radically opposed Prime Minister Yitzhak Rabin's peace initiative, particularly the signing of the Oslo Accords.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Assassi ... zhak_Rabin

Niet door een arabier, maar door een Israëlische zionist....

[url]https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/vredesonderhandelingen-beginnen-met-aanslag
[/url]

https://www.ewmagazine.nl/buitenland/achtergrond/2022/04/waarom-er-een-nieuwe-golf-aanslagen-is-tegen-israelische-burgers-878883/ (Abraham-akkoorden met Saoudi Arabië)

Even een paar voorbeelden. Eigenlijk is het iedere keer, als het rustig dreigt te worden, weer raak.

De aanslag op Rabin staat los van de Hamas. Wat best uniek te noemen is, ja.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:58

Urbanus schreef:
Oef, nee. In de tekst die je deelt staat iets heel anders, heb je het niet gelezen?

Dat van jou vind ik niet terug. Maar ik heb mijn link inderdaad gelezen (wel diagonaal, maar toch...). Komt erop neer dat Hema producten weigert die gemaakt zijn in illegale Israelische nederzettingen, en dat ze daarvoor geboycot worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:06

hwn schreef:
Urbanus schreef:

Dat van jou vind ik niet terug. Maar ik heb mijn link inderdaad gelezen (wel diagonaal, maar toch...). Komt erop neer dat Hema producten weigert die gemaakt zijn in illegale Israelische nederzettingen, en dat ze daarvoor geboycot worden.

Je hebt het gelezen maar niet begrepen, dan.

Hema insta staat alles.

Afbeelding

De reactie

Afbeelding

De tas. De blauwe zon zou een verwijzing zijn naar de davidster uit de Israëlische vlag. Op verscheidene Arabische groepen wordt opgeroepen Hema te boycotten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:18

FiveSports schreef:
Nikass schreef:
Beetje makkelijk om iemands (terechte) verontwaardiging als ontmenselijking weg te zetten.

Je hebt wel echt een top propaganda machine als random mensen het voor je gaan opnemen als je zelf de misdaden pleegt.

Sorry?
Popstra reageert volgens mij verontwaardigd over het optreden van de kolonisten op de Westelijke Jordaanoever.
Ben je dan tegenwoordig al bezig met ontmenselijking?
Beetje overdreven.

Of begrijp ik jouw reactie nu juist verkeerd?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 27-10-23 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:19

Voor een vergelijkbaar kleur of tekeningetje zou ik een merk toch niet boycotten, ik had er nooit iets achter gezocht, maar ja, wie ben ik?

Wel vreemd dat ik mijn tekst helemaal herlezen heb en nog steeds hetzelfde lees, en ik had op school altijd goede punten voor begrijpend lezen. :) Misschien kan je me eens uitleggen hoe jij het interpreteert?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:21

hwn schreef:
Voor een vergelijkbaar kleur of tekeningetje zou ik een merk toch niet boycotten, ik had er nooit iets achter gezocht, maar ja, wie ben ik?

Wel vreemd dat ik mijn tekst helemaal herlezen heb en nog steeds hetzelfde lees, en ik had op school altijd goede punten voor begrijpend lezen. :) Misschien kan je me eens uitleggen hoe jij het interpreteert?

Nee, geen zin in. 't is ook mijn vrijdagavond, even goede vrienden verder.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:22

irmaz schreef:
Maak ook eens een kaartje van Nederland met grond gekocht door bv Chinezen 8-) Huizen door Amerikaanse beleggers?

Dat lijkt me niet hetzelfde als illegaal grond toe-eigenen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:56

Urbanus schreef:
hwn schreef:

Nee, geen zin in. 't is ook mijn vrijdagavond, even goede vrienden verder.

In de link die geplaatst is staat wat hwn zegt: dat een aantal staten in de VS de Hema op een zwarte lijst hebben staan omdat Hema geen producten wil afnemen uit de bezette Palestijnse gebieden. Net als een aantal andere bedrijven zoals Vitens.

FiveSports ik zie dat ik jouw reactie inderdaad verkeerd interpreteerde, excuses.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:12

Nee, in eerste instantie schreef hwn dat Hema op een zwarte lijst stond omdat ze geen zaken doen met Israël. Dat is onjuist, ze doen wel zaken met Israël. Later voegde ze er aan toe dat het om nederzettingen ging.

Maar goed, het ging mij om de boycot die volgens mij onder andere door @cestmocro in het leven is geroepen.

Vind het zo ver gaan.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:33

Het gaat veel te ver.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:41

Afbeelding

Wel heftige getallen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 07:31

Bedankt Urbanus voor uitleg Hema. Ik kom daar natuurlijk niet meer dus wist niet van hun veranderende huisstijl.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:18

Mijn vriendin zegt dat ziekenhuizen in Gaza gebombardeerd worden omdat Hamas hun wapens daar bewaren.

Citaat:
Problems with hospitals in Northern Gaza which were built on top of major Hamas command & control centers, ammunition dumps and rocket launch sites? Evacuate them and have the UN build you some new ones - without military capabilities hidden under their operations rooms.

Het is of de verschrikkelijke waarheid of verschrikkelijke propaganda.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:30

@Urbanus en Mysa, vinden jullie een soort boycot/embargo tegen Israel te ver gaan (of hebben we elkaar weer niet begrepen?), terwijl zowat de hele wereld (eigenlijk ieder weldenkend mens) het er intussen over eens is dat ze tal van internationale conventies, oorlogsrecht, mensenrechten schenden, en niet voor het eerst.

Ieder land dat geen vriendje is van de VS/het westen, had al heel lang een zwaar handelsembargo en bevriezing van fondsen en handelsrelaties aan zijn broek. Vind het maar fijn dat, als de VN het niet doet, dat enkele burgers dan op een vredelievende manier het recht in eigen handen proberen te nemen. Slaagkans is natuurlijk klein tot onbestaand, maar ja, vind het beter dan niks.

@Urbanus, ziekenhuizen bombarderen mag niet volgens internationaal recht, niets kan dit rechtvaardigen.
Israel vindt altijd wel een manier om de schuld op Hamas te schuiven, terecht of onterecht. Ik denk dat het intussen door de verhalen van de gijzelaars wel duidelijk is dat Hamas in tunnels zit, en niet in gebouwen bovengronds.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:43

hwn schreef:
@Urbanus en Mysa, vinden jullie een soort boycot/embargo tegen Israel te ver gaan (of hebben we elkaar weer niet begrepen?), terwijl zowat de hele wereld (eigenlijk ieder weldenkend mens) het er intussen over eens is dat ze tal van internationale conventies, oorlogsrecht, mensenrechten schenden, en niet voor het eerst.

Wij hebben het over de haatcampagne vanuit Marokkaanse hoek omdat Hema volgens hen Israël steunt omdat ze een Delfts blauwe collectie hebben. De vlag van Israël is blauw met wit.

Ik vind dat erg vergezocht en extreem.

hwn schreef:
@Urbanus, ziekenhuizen bombarderen mag niet volgens internationaal recht, niets kan dit rechtvaardigen.
Israel vindt altijd wel een manier om de schuld op Hamas te schuiven, terecht of onterecht. Ik denk dat het intussen door de verhalen van de gijzelaars wel duidelijk is dat Hamas in tunnels zit, en niet in gebouwen bovengronds.

Mijn vriendin woont in Israël, dat had ik even moeten herhalen misschien. Zij krijgt hele andere informatie mee dan wij.

En je ziet, haat voedt haat. Wraak vraagt om wraak.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:52

Ik vind die Amerikaanse boycot acties uit de link vele male zorgwekkender dan een paar mensen die geen hema tas willen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:53

Boycotten kan best maar de reden waar Urbanus over vertelde vind ik achterlijk.

En over die ziekenhuizen bombarderen: dat mag niet nee, maar zich er verschuilen, zoals verschillende bronnen zeggen dat Hamas doet, mag ook niet.
En over oorlogsrecht in het algemeen: leuk bedacht maar ik vind het een contradictie: oorlog is altijd vuil, vechtende partijen hebben een waas voor hun ogen en trekken zich er toch niets van aan. Zie ook Rusland dat graag ziekenhuizen in Syrië bombardeerde en recent in Oekraïne.

De wereld is een puinhoop en de mens houdt nooit op zichzelf en anderen te vernietigen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:57

Urbanus schreef:
Mijn vriendin zegt dat ziekenhuizen in Gaza gebombardeerd worden omdat Hamas hun wapens daar bewaren.

Citaat:
Problems with hospitals in Northern Gaza which were built on top of major Hamas command & control centers, ammunition dumps and rocket launch sites? Evacuate them and have the UN build you some new ones - without military capabilities hidden under their operations rooms.

Het is of de verschrikkelijke waarheid of verschrikkelijke propaganda.

Sure....

Afbeelding

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:58

Sizzle schreef:
Ik vind die Amerikaanse boycot acties uit de link vele male zorgwekkender dan een paar mensen die geen hema tas willen.

Exact....
Op de instagram van cestmocro kan ik er overigens niets over terugvinden, weet niet waar het wel gedeeld zou zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:00

Sizzle schreef:

Najib Amhali deelde dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Familie Barend reageerde daarop:

Afbeelding

Afbeelding

Najib was niet zo lang ook één van de mensen die bijdroeg aan de hetze tegen Pim Lammers.

En ik, ik vraag me af of dit de manier is.

FiveSports schreef:
Sizzle schreef:

Exact....
Op de instagram van cestmocro kan ik er overigens niets over terugvinden, weet niet waar het wel gedeeld zou zijn?

Onder de post van Hema over hun nieuwe vibrator vind je een hoop informatie. Kan best dat cestmocro het nu heeft weggehaald want er is aangifte tegen de pagina gedaan.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:04

Urbanus, wat is volgens jou wel de manier?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:07

FiveSports schreef:
Urbanus, wat is volgens jou wel de manier?

Meid, als ik dat toch 'ns wist!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:08

Iets met de beste stuurlui?