Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:nikkel schreef:Je hebt energie nodig, om stroom op te wekken als de zonnepanelen en of windmolens het niet niet doen. Dus gas, olie of steenkool. Meer smaken zijn er niet.
Op zich zijn er wel meer smaken, maar er wordt hier overal zo traag beleid gemaakt en knopen doorgehakt.
We kunnen kerncentrales neerzetten, we kunnen energie uit landen halen door middel van stuwmeerenergie of uit watervallen.
En om te beginnen zou iedereen z’n eigen huis en bedrijf zelf kunnen voorzien van energie. Stoppen met terugleveren en iedereen z’n eigen accu in huis en bedrijf.
Als we willen zijn we mi zo van het gas af, er zijn opties genoeg en het is al jaren noodzakelijk. De ‘deadline’ staat op 2050 energieneutraal maar dit zou veel eerder kunnen.
IMANDRA schreef:knip....
Die zonnepanelen over parkeerplaatsen vind ik een slimme! Tuinbouwers beginnen ook zonnepanelen over hun fruit te plaatsen (ipv plastic), zo kan je ook ruimtes dubbel goed inzetten.
DuoPenotti schreef:IMANDRA schreef:knip....
Die zonnepanelen over parkeerplaatsen vind ik een slimme! Tuinbouwers beginnen ook zonnepanelen over hun fruit te plaatsen (ipv plastic), zo kan je ook ruimtes dubbel goed inzetten.
https://www.ed.nl/geldrop-mierlo-nuenen ... ~a87667d8/
met vervolgens een gemeente die niet wakker is
enzino schreef:Is het handig een apart "groene stroom" topic te maken voor alle ins and outs met betrekking tot alleen dat?
Een hoop mensen die daar mogelijk interesse in hebben ontwijken oorlog topics en mensen die willen weten wat de effecten van oorlog op hun leven gaat hebben willen niet teveel over zonnepanelen lezen.
pmarena schreef:Dat is ook suf dat daar niks onder gebeurd.... doe er dan champignons of op zijn minst nog een caravanstalling of weet ik wat....
8nnemiek schreef:Er bestaan ook transparante zonnepanelen.. Waarom niet zoiets gebruiken denk ik dan. Dan kun je de ruimte er onder ook nog goed benutten. Of iets als witlof eronder telen, dat groeit juist in het donker, toch?
8nnemiek schreef:Er bestaan ook transparante zonnepanelen.. Waarom niet zoiets gebruiken denk ik dan. Dan kun je de ruimte er onder ook nog goed benutten. Of iets als witlof eronder telen, dat groeit juist in het donker, toch?
Citaat:Premier Rutte wil sneller van het Russische gas af
Premier Rutte wil net als de Europese Commissie sneller van het Russische gas af. "Er is geen tijd te verliezen. We hebben lang getreuzeld", zei hij in een toespraak op de universiteit SciencesPo in Parijs
Deze week presenteerde Brussel een plan om de afhankelijkheid van gas uit Rusland versneld af te bouwen. Volgens Rutte zijn de Russen goed in het "spel van de pijplijnpolitiek" en moet hen de wind uit de zeilen worden genomen. Nederland doet dat onder meer met de bouw van "een paar nieuwe kerncentrales", zei de premier.
Rutte is vandaag met vijf van zijn kabinetsleden in Parijs om met de Franse regering te spreken over onder meer de oorlog in Oekraïne. Morgen is er een Europese top in Versailles.