Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ApplePapple schreef:Ik zie nu ook dat er in china veel regen is gevallen, en dan echt veel. Natuurlijk ver weg voor ons, maar is dit niet iets waar we ons toch meer zorgen om moeten maken?
8nnemiek schreef:Maar door de eeuwen heen is het klimaat juist enorm stabiel geweest. Af en toe eens een uitschieter, tuurlijk, maar het is al enorm lang geleden dat de gemiddelde temperatuur op aarde decennia lang bleef stijgen of dalen, en als dat gebeurde dan was er altijd een verklaring te vinden zoals een enorme natuurramp.
De enige grote natuurramp die we nu hebben is de mens..
8nnemiek schreef:Maar door de eeuwen heen is het klimaat juist enorm stabiel geweest. Af en toe eens een uitschieter, tuurlijk, maar het is al enorm lang geleden dat de gemiddelde temperatuur op aarde decennia lang bleef stijgen of dalen, en als dat gebeurde dan was er altijd een verklaring te vinden zoals een enorme natuurramp.
De enige grote natuurramp die we nu hebben is de mens..
DuoPenotti schreef:Dat wij een natuurramp zijn vind ik ook hoor, ben daarom voor geboorte beperking. Maar dat valt bij veel mensen ook niet zo goed
Maar dat het eeuwen, wat voor de aarde natuurlijk niks is, weinig is veranderd met af en toe een uitschieter, kan die uitschieter nu gewoon extremer zijn.
Ik ben niet zo overtuigd dat het allemaal door de mens komt.
Dat we een grote puinzooi van plastic enz maken enz uiteraard wel, en de grond uitputten omdat er zoveel monden gevoed moeten worden.
DuoPenotti schreef:Maar hoeveel van die klimaat ontkenners zijn geen klimaat ontkenner maar vragen zich af of die allemaal door de mens komt of maar een klein gedeelte omdat door de vele eeuwen heen de aarde altijd is veranderd in klimaat.
Cer schreef:Dit vind ik altijd lastig... Wie zegt nl dat daar dan nu gewoon weer de tijd voor is?
Er zijn vaker uitschieters geweest, dus wellicht is dat nu weer aan de beurt? Want uitschieters komen blijkbaar voor...