Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:50

Als je kijkt nar Taghi.. die met zijn bende meer dan 30 liquidaties op zijn naam heeft en dit vanuit de cel nog steeds regelen kan..doodeng.
Ik hoop dat ie krijgt wat hem toekomt.
Ik begreep dat hij vindt dat het leven in zijn cel in Vucht onmenselijk is..
Alsof hij weet wat menselijk is! Hij heeft al zijn rechten opgegeven. Ik denk dat als hij in zijn geboorteland zou zitten dat hij het hier peanuts zou vinden. Hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe het is om in Marokko vast te zitten...

luxx

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:00

Het is niet duidelijk wie de opdrachtgever is dus Taghi hiervan beschuldigen kan niet, nog niet iig. Misschien zit Holleeder er wel achter. Kan ook dat het wel iemand uit het cirkeltje van Taghi is die hem een dienst wilde bewijzen zonder dat hij daarom gevraagd heeft (dat zei iemand bij op1) maar het is allemaal speculeren. Hoop dat ze erachter komen wie erachter zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:09

chanicha schreef:
Nou ik niet want die hebben ze als jochie maar hun gang laten gaan en je kan mij niet wijsmaken dat ze niet ‘meegedeeld’ hebben van zijn miljoenen.

Ondanks dat ik het met je eens ben dat ze enorm hard gestraft mogen worden ben ik het hier absoluut niet mee eens.
In sommige gevallen? Ja. Maar denk eens aan de vader van een van de zelfmoord terroristen in Parijs destijds. Geschokt en vol verdriet dat werkelijk waar zijn zoon dit had gedaan, met heel veel pogingen om hem tegen te houden. Hij is nu zelfs bevriend met de vader van een van de vermoorde meiden die avond.

Of mensen vaak (!) doorhebben dat er “ iets “ anders is aan de persoon of dat hij vreemd gedrag vertoond? Dat zal best. Maar het zo bekijken dat de ouders er van weten en eventueel zelfs mee profiteren? Nee.
Weet jij wat jou familieleden elke dag doen?
Ik was als tiener ook altijd uren te laat en dan wisten mijn ouders ook niet wat ik deed. Mijn broer is vaak een weekend weg met vrienden, en dan heel vaak onbereikbaar. Dat betekent niet direct dat hij bij een maffiabende zit.

Edit: ik wil er nog wel even aan toevoegen dat voor mij de hoogst mogelijke straf mag worden uitgevoerd - en dat de dader daar zelf voor heeft gekozen en dat ZELF aan zijn familie aandoet. Daarin kunnen ze de staat natuurlijk niet als schuldige aanwijzen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:36

Ik weet in ieder geval wel heel zeker dat ze geen criminele dingen uitvreten!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:39

luxx schreef:
Het is niet duidelijk wie de opdrachtgever is dus Taghi hiervan beschuldigen kan niet, nog niet iig. Misschien zit Holleeder er wel achter. Kan ook dat het wel iemand uit het cirkeltje van Taghi is die hem een dienst wilde bewijzen zonder dat hij daarom gevraagd heeft (dat zei iemand bij op1) maar het is allemaal speculeren. Hoop dat ze erachter komen wie erachter zit!

Nog niet. Alles wijst er wel naar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:44

IMJ schreef:
luxx schreef:

Nog niet. Alles wijst er wel naar..

Er is nog helemaal niks zeker. Er is geen bewijs openbaar gemaakt, alleen nog maar speculaties. Gewoon rustig afwachten en niet invullen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:48

Het zijn ook speculaties maar het zou de meest logische hoek zijn omdat hij in contact staat met de kroongetuige maar dat zegt nog niet dat het zo is.
Wie het ook is moeten ze keihard aanpakken maar ben er van voor in dit land.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:48

Hij heeft ooit deze brief aan Peter geschreven, vind het moeilijk voor te stellen dat zijn gevoel veranderd zou zijn. Ik weet alleen niet of hij toen al de vertrouwenspersoon van de kroongetuige was, weet iemand dat? Deze brief dateert uit eind 2019
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:50

Nee hij is later pas de kroongetuige gaan bij staan

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:55

En waarom dachten ze toen dat hij op zijn dodenlijst zou staan? Wat had hij er toen mee te maken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:01

luxx schreef:
Hij heeft ooit deze brief aan Peter geschreven, vind het moeilijk voor te stellen dat zijn gevoel veranderd zou zijn. Ik weet alleen niet of hij toen al de vertrouwenspersoon van de kroongetuige was, weet iemand dat? Deze brief dateert uit eind 2019
[ [url=m/mRDE34.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie zegt dat taghi dat geschreven heeft? Is dat echt waar? Lijkt me vrij bijzonder taalgebruik voor hem en waarom zou hij dit überhaupt schrijven :?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:03

Peter is met de brief op tv geweest, bij Pauw meen ik. Kan eens kijken of ik het op YT kan vinden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:04

Taghi houdt er niet zo van als mensen over zijn onderneming praten. Martin kok hebben ze ook geliquideerd omdat hij de eerste was die over taghi schreef. En vergeet ook niet de aanslagen op het parool en de telegraaf

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:08

Kan het niet vinden, heb het wel in de uitzending van Pauw in Op1 laatst over Peter voorbij zien komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:21

chanicha schreef:
Ik weet in ieder geval wel heel zeker dat ze geen criminele dingen uitvreten!

Dat kun je nooit zeker weten. En een ouder kan ook alleen lichte vergrijpen mee hebben gekregen en dan opeens iets zoals dit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:22

Ik zou de woorden van taghi zowiezo niet serieus nemen, als iemand zoveel doden of aanslagen of what else op z’n naam heeft staan draait hij z’n hand vast niet om voor 1 meer of minder...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:24

De brief is van ervoor.

Peter r is wel de 3e geliquideerde die Nabil B bijstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:26

Was de verdachte niet ook een neef van iemand uit de groep van Taghi of heb ik dat gedroomd?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:27

Ja ik geloof het wel. Er was een verband.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:28

Alja schreef:
Ik snap gewoon niet dat hij geen levenslang heeft gekregen.
Pim was toch eigenlijk ook een politicus.

Ik begrijp wel meer dingen niet van ons strafrecht. Maar dat zal vast wel meegenomen zijn.
Vroeger waren de straffen minder hoog volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:30

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:39

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:44

Alja schreef:
Ik heb er eens even op zitten googelen maar er zitten 40 mensen levenslang in Nederland.
Levenslang wordt gegeven bij moord en een aanslag op het koningshuis of de politiek.
Maar hoe zit het dan met de moord op Pim Fortuyn?
Volkert loopt toch ook alweer een lange tijd buiten ?

Nee hoor, hij heeft zijn straf (18 jaar) uitgezeten en zo lang is het nog niet.
En het is de individuele afweging van de rechters of het vonnis levenslang wordt of niet. De wet staat dit vonnis meen ik alleen toe bij moord, maar het wordt niet bij iedere moord opgelegd.
(Helaas hebben we al meer dan 40 moorden per jaar...)
Citaat:
En als levenslang echt levenslang is hoop ik dat de moordenaar van Peter dat krijgt.
Dat zou dan betekenen dat die knul nu 20 is en nog zeker 60 jaar kan vast zitten, als hij natuurlijk niet wordt vermoord door een medegevangene.

In Nederland is dat zo: sterven achter tralies.
In sommige buitenlanden is het anders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:10

Volkert van der G loopt sinds vorig jaar weer los. Niet echt een lange tijd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:11

verootjoo schreef:
Volkert van der G loopt sinds vorig jaar weer los. Niet echt een lange tijd.

Nou.. kort hè.
De gedachte dat iemand nooit meer tot zoiets in staat is te doen vind ik lastig..