Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:33

enzino schreef:
Karl66 schreef:
Elnienjo vindt dat iedereen waar zij voor moet betalen, gauw moet oprotten uit Nederland of de EU. Maar tegelijkertijd verwacht ze wel dat anderen aan haar eten meebetalen...

Misschien zou je niet zo stellig moeten beweren wat andere mensen vinden, dat maakt een discussie er namelijk niet beter op. Je zou je zin ook kunnen beginnen met "ik krijg het gevoel dat ... " om een opening te houden om gecorrigeerd te worden (jouw interpretatie van wat andere mensen "vinden" laat nog wel eens wat te wensen over).

Kunnen jullie nu eens stoppen met op de man spelen? Gaat al maanden aan tussen jullie twee en ga een keer een avond met een pot bier bij elkaar aan de bar hangen en get over it.
Dacht dat mannen elkaar de huid vol konden schelden en dan gewoon weer doorgaan zonder rancune.
Blijkbaar niet.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:48

Sluit ik me bij aan, gewoon niet meer op de man alsjeblieft?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:21

VVD en D66 de grote winnaars. CDA, Groen links en 50+ de grote verliezers. Veel nieuwe kleine partijen, maar wel een mogelijk kabinet met drie partijen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar ik ben bang dat we de komende jaren nog meer en een nog sterker neoliberaal beleid gaan krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:23

Karl66 schreef:
VVD en D66 de grote winnaars. CDA, Groen links en 50+ de grote verliezers. Veel nieuwe kleine partijen, maar wel een mogelijk kabinet met drie partijen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar ik ben bang dat we de komende jaren nog meer en een nog sterker neoliberaal beleid gaan krijgen.

Dat is zeker waar.
Van links is weinig meer over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:25

Ik vermoed dat veel mensen juist gestemd hebben tegen meer invloed van Baudet en Wilders. Ondanks Corona is de opkomst extreem hoog.
Links heeft in mijn ogen veel te veel gepraat over het grote linkse blok , stevig samenwerken en daarom zijn ze mijn stem in ieder geval kwijt geraakt. Wanneer ik op de PVdA stem hoef ik niet gratis en voor niks GroenLinks erbij.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:26

ik hoorde al de analyse dat heel veel linkse stemmers voor D66 hebben gekozen, om zo meer invloed te kunnen uitoefenen dan via de linkse partijen. Maar D66 is cultureel misschien wel heel liberaal, maar tegelijkertijd ook economische gewoon een rechtse partij. Maar goed, mijn mening over D66 is wel bekend :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:28

Even naar Kaag luisteren nu op 1.

Wie zou de minister van financiën gaan leveren, meestal de tweede partij. Wat zou dat betekenen voor Wobke Hoekstra?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:29

Lekker coronaproof daar met die journalisten bij d66

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:31

Kaag gelijk verbindend met Rutte, dat doet ze wel goed.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:32

Jup, smart.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:33

Wat hebben de huidige linkse partijen (ik bedoel dus: links van D66) dan op economisch vlak te bieden volgens jou Karl?
Ik heb Kaag gestemd en ben dus erg blij met de grote winst van D66. En ik vind het vooral ook heel bevredigend dat het CDA zo onderuit is gegaan. Laat types als Hoekstra en De Jonge maar eens een toontje lager zingen, dus niet in het kabinet maar in de Kamer.
Kaag VP en op EZ? (BZ ligt te veel voor de hand)
Laatst bijgewerkt door Askja op 17-03-21 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:34

MizzMontana schreef:
Wat zou dat betekenen voor Wobke Hoekstra?

Hij kan altijd nog een aantal jaar wachtgeld trekken. Dát wil hij geheel opportunistisch niet laten halveren tenslotte.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:36

MizzMontana schreef:

Wie zou de minister van financiën gaan leveren, meestal de tweede partij. Wat zou dat betekenen voor Wobke Hoekstra?

Mooie speech !
Vooral dat de meeste Nederlanders gematigd zijn en niet extreem.

Misschien gunt D66 de ministerpost van Financiën wel aan Hoekstra.
Dat heeft hij goed gedaan, volgens mij.
Maar D66 zal daar wel wat voor terug willen hebben.
Dus een extra ministerpost

Ik vind Wilders nu in zijn interview wel normaal.
Hij geeft keurig zijn felicitaties.
Jammer dat hij dat niet doet in de discussies.
Daar zou hij een hoop mee kunnen winnen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:38

elnienjo schreef:
MizzMontana schreef:

Hij kan altijd nog een aantal jaar wachtgeld trekken. Dát wil hij geheel opportunistisch niet laten halveren tenslotte.

Nou ik zie hem eerder terug het bedrijfsleven in gaan. Zou ik echt jammer vinden want ik vind hem een goede minister van financiën.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:39

elnienjo schreef:
MizzMontana schreef:

Hoekstra heeft geen wachtgeld nodig hoor, schat ik zo in.
Daar staan de Headhunters voor in de rij.
Die kan prima weggezet worden als financieel directeur bij een Multinational, zeker met zijn (internationale) ervaring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:39

elnienjo schreef:
MizzMontana schreef:

Net wanneer je denkt dat iemand qua opmerkingen niet dieper kan zinken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:41

Electra63 schreef:
MizzMontana schreef:

Mooie speech !

Weet ik niet. Wilders is een beroepspoliticus die zich doorgaans heel goed aan de ongeschreven regels van het politieke bedrijf houdt. Dus ook hierin.
Een groot contrast met Baudet, die écht sch*t heeft aan het politiek bedrijf bijv. door ongeveer nooit op te komen dagen bij debatten. Maar met die houding trekt hij juist kiezers.
Laatst bijgewerkt door Askja op 17-03-21 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:41

Electra63 schreef:
MizzMontana schreef:

Mooie speech !

Dat stuk was ook mooi gesproken door Kaag inderdaad. Ik zie wel steeds meer wat kiezers in haar als persoon zien. Alleen jammer van een deel van hun partij punten.

Zou wel mooi zijn als ze dat uitruilen. Als het maar niet tegen het MP-schap is :') (nee ik geloof niet dat dat echt gaat gebeuren)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:44

Hé bah, weer zo’n zure doorzeur verslaggever bij Hoekstra. Kijk toch eens naar de toekomst en laat die man eens uitpraten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:46

Ik denk dat Kaag de post van Vice Premier zeker toekomt. Ik zie haar eerder een land leiden dan de huidige.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:48

Askja schreef:
Wat hebben de huidige linkse partijen (ik bedoel dus: links van D66) dan op economisch vlak te bieden volgens jou Karl?
Ik heb Kaag gestemd en ben dus erg blij met de grote winst van D66. En ik vind het vooral ook heel bevredigend dat het CDA zo onderuit is gegaan. Laat types als Hoekstra en De Jonge maar eens een toontje lager zingen, dus niet in het kabinet maar in de Kamer.

Wat dacht je van een socialer beleid? Wat dacht je van minder participatie samenleving en meer accepteren dat niet iedereen voor zichzelf kan zorgen en dat wij als samenleving daar een zorgplicht voor hebben?

D66 is de partij in de regering die economie belangrijker vindt dan corona, die zitten daar nog rechts van de VVD. Laten we gewoon ophouden te doen alsof D66 economisch links is, dat is in hun hele gedrag namelijk keer op keer niet te merken.

Maar volgens mij hebben we deze discussie in dit topic al een paar keer gevoerd, dus ik betwijfel of het zin heeft om die weer dunnetjes over te doen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:12

Karl66 schreef:
Askja schreef:

Wat dacht je van een socialer beleid? Wat dacht je van minder participatie samenleving en meer accepteren dat niet iedereen voor zichzelf kan zorgen en dat wij als samenleving daar een zorgplicht voor hebben?

D66 is de partij in de regering die economie belangrijker vindt dan corona, die zitten daar nog rechts van de VVD. Laten we gewoon ophouden te doen alsof D66 economisch links is, dat is in hun hele gedrag namelijk keer op keer niet te merken.

Maar volgens mij hebben we deze discussie in dit topic al een paar keer gevoerd, dus ik betwijfel of het zin heeft om die weer dunnetjes over te doen.
Waar zeg ik dat D66 volgens mij economisch links is?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:46

VVD en D66 dus, tof!
Vind het ook wel tof dat Volt nu op 3 zetels staat, ben benieuwd hoe er het in de kamer gaan doen :j

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:34

elnienjo schreef:
MizzMontana schreef:

Ach ach, wat een trieste opmerking, beetje teveel naar Trump en Baudet geluisterd zeker?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:35

elnienjo schreef:
MizzMontana schreef:

Verlies doet pijn he? :evaw: