Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:20

Ailill schreef:
Hij wil zelfs tussen die 4 anderen op Mount Rushmore, want hij heeft in 3.5 jaar meer voor elkaar gekregen dan een ieder van zijn voorgangers.

Dat vind ik wel weer humor :)) Trump naast Honest Abe :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:31

Cowboy55 schreef:
Ik hou ook wel van harde humor dus ik vond de Trump 404 grappiger dan de Biden 404. Die was me iets te stichtelijk. "you seem as lost as the nation under trump" daarentegen is kunst. +:)+

Harde humor vind ik aanzienlijk sterker als je daar niet een ander voor gebruikt. Harde humor ten koste van anderen is gewoon pesten. En dat vind ik 1 probleem eraan: ik denk dat Biden er wel tegen kan, maar doodgewoon banketstaaf pesten richt zoveel schade aan. En dan wordt dat als humor gezien, en voorgedaan (steeds weer, structureel) door de president?

Daarnaast is die van Biden geen grap: er gaan mensen dood.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:35

enzino schreef:
8nnemiek schreef:
Ik was even benieuwd naar de 404 van Biden, maar die vind ik toch leuker, én een goede boodschap.

Dan vraag ik me af of je niet een beetje bevooroordeeld bent. Stel Trump had een grapje over gezichtsmaskers en Biden had een "you seem as lost as the nation under trump", zou Trump dan grappiger zijn geweest? Maar dat antwoord zullen we nooit weten.
Goede vraag, er zal vast een persoonlijke twist in het oordeel zitten :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:40

Shadow0 schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik hou ook wel van harde humor dus ik vond de Trump 404 grappiger dan de Biden 404. Die was me iets te stichtelijk. "you seem as lost as the nation under trump" daarentegen is kunst. +:)+

Harde humor vind ik aanzienlijk sterker als je daar niet een ander voor gebruikt. Harde humor ten koste van anderen is gewoon pesten. En dat vind ik 1 probleem eraan: ik denk dat Biden er wel tegen kan, maar doodgewoon banketstaaf pesten richt zoveel schade aan. En dan wordt dat als humor gezien, en voorgedaan (steeds weer, structureel) door de president?

Daarnaast is die van Biden geen grap: er gaan mensen dood.

Nouja het is een pun, dus een grap. Een grap met een hele serieuze boodschap, maar het blijft een grap. Soms is het ook gewoon goed om er zo luchtig over te doen. Ik vind het leuk gevonden en het wordt niet persoonlijk naar iemand.

@Enzino: Maar wat impliceer je nu precies wbt mijn reactie en het bevooroordeelde? Ben ik bevooroordeeld? Uiteraard. Maar dat wil niet zeggen dat ik als het andersom was de persoonlijke grap niet als dusdanig zou beoordelen, ook al is het iemand die ik niet als de betere kandidaat zie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:39

Shadow0 schreef:
Cowboy55 schreef:

<KNIP>

Denk je nou serieus dat dit uit de koker van Trump komt? Op zijn aller- aller- allerbest weet ie er iets van af/heeft iemand het hem laten zien. En in dit geval zal ie het wel leuk gevonden hebben ja. Maar voorgedaan door de president gaat me -in dit geval- een stap te ver.

Shadow0

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:52

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:50

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:04

Dat zijn inderdaad beelden die ik liever niet zie. Als het aan mij ligt zie ik ze beide liever niet als president, maar het zal helaas wel moeten (klopt dit Karl?).

Kijk ik dan enkel naar het risico voor de gehele wereld, dan neig ik toch richting Biden. In de hoop dat die man zijn handen voortaan thuis weet te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:17

Die beelden zijn nogal , tja.
Daar moeten we wel de Amerikaanse , zeer preutse mentaliteit bij betrekken. Er word direct de suggestie gewekt dat Biden een vieze pedo is.
Maar uit ervaring van familie weet ik dat ze vaak heel extreem reageren , bvb toen nicht op vakantie was in Amerika bij zijn familie . Ze liep met haar zoontje van 1 ( die bloot was en op haar arm) op de overloop naar de badkamer. Of ze dat niet weer wilde doen want dat was toch echt een no go. Dus een oude kerel , die misschien totaal niets verkeerd in zin heeft , moet niet aan haren gaan zitten want dan ben je dus een pedo .
Voor zover ik weet hebben er zich geen slachtoffers of ouders gemeld en wanneer hij over de scheef was gegaan dan was dat allang gebeurt en bewezen. Dezelfde geruchten gaan er over Trump mbt Ivanka, hij zou haar daten wanneer ze niet zijn dochter was.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:20

Zei hij dat?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:22

Ik vind het een creepy video maar vraag me af hoeveel van dat gevoel veroorzaakt wordt door de muziekkeuze en het vertraagd afspelen. Gok zo maar dat ik als kind ook wel eens zo gekeken heb als ik opa een kus voor zijn verjaardag moest geven... of nog erger: als ik zelf jarig was en kussen kreeg

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:35

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:50

shilady schreef:
Karl66 schreef:
Shilady, op basis waarvan denk je dat?

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5922758892

Dat is toch wel de ultieme:

Afbeelding

Alle peilingen laten op dit moment zien dat Biden het veel beter doet, dat de Amerikanen het helemaal gehad hebben met de manier waarop Trump met corona omgaat, de manier waarop hij met de economische gevolgen omgaat, de manier waarop hij met het openen van de scholen omgaat, de manier waarop hij met de raciale onlusten omgaat en zelfs met zijn personage zoals ze die elke dag op tv en twitter zien. Het gevolg is dat hij op een grote achterstand staat, natuurlijk kan er iets gebeuren waardoor hij die achterstand kan inlopen maar op dit moment staat hij gewoon serieus achter en de meeste commentatoren en analisten geven hem weinig kans en je ziet ook in de republikeinse partij dat mensen al beginnen voor te sorteren op de periode na Trump. Vooral dat laatste zegt genoeg, dat geeft namelijk aan dat de republikeinen er zelf ook niet meer in geloven. Dan kan de één of andere Trumpfan wel op facebook verkondigen dat Biden een creep is en dat Trump gaat winnen. Op dit moment denkt de meerderheid van de Amerikanen daar toch echt anders over.

Biden is zo iemand die altijd aan andere mensen zit, persoonlijk moet ik er niks van hebben en mogen mensen uit mijn personal space blijven, maar dat maakt iemand natuurlijk geen pedo. Sterker nog dit heeft helemaal geen seksuele lading. Het blijkt wel dat de republikeinen geen echte rotzooi over hem kunnen vinden, dat ze dit soort dingen moeten gebruiken.

Ailill, maak je geen zorgen, ze kunnen niet beide president worden, één is al meer dan genoeg :D

Ik ben ook geen fan van Biden, de enige reden waarom hij kandidaat is, is dat de democraten voordat Trump zijn eigen glazen ingooide, dachten dat ze toch geen kans zouden maken. Een zittende president die de economische wind mee heeft, is bijna niet te verslaan. Vandaar dat alle democratische politieke zwaargewichten liever vier jaar wilden wachten en nu hebben we dus Biden. En zelfs de zwakke democratische kandidaat Biden is veel en veel beter geschikt voor de baan dan Trump.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:07

En het kan niet zoals in Wit Rusland, soort van interim POTOS voor een korte periode?

#WhisfullThinking

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:30

Als de verkiezingen uitgesteld worden, dan krijg je een interim POTUS. En in dat geval krijg je in ieder geval tijdelijk een democraat, dan wordt het of Pelosi of degene die ze president pro tempore maken in de senaat. Meestal is de president pro tempore de langstzittende senator van de meerderheidspartij, maar om Trump te stangen zouden ze bijvoorbeeld ook Bernie Sanders naar voren kunnen schuiven om interim president te worden :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:33

Karl66 schreef:
Als de verkiezingen uitgesteld worden, dan krijg je een interim POTUS. En in dat geval krijg je in ieder geval tijdelijk een democraat, dan wordt het of Pelosi of degene die ze president pro tempore maken in de senaat. Meestal is de president pro tempore de langstzittende senator van de meerderheidspartij, maar om Trump te stangen zouden ze bijvoorbeeld ook Bernie Sanders naar voren kunnen schuiven om interim president te worden :D

Die zou ik hilarisch vinden. Als ze daar toch de ballen voor hadden indien dit allemaal gebeurt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:36

Alleen kan Trump de verkiezingen niet uitstellen, hij zinspeelt er alleen maar op net zoals hij klaagt over het stemmen per post, zodat hij straks bij verlies daar de schuld aan kan geven en het congres gaat het ook niet doen, al was het maar omdat de democraten daar in het huis voor gaan liggen.

En stel dat het om de één of andere reden toch zou gebeuren, dan denk ik dat ze bij de leiding van de democratische partij een nog grotere hekel aan Sanders dan aan Trump hebben, dus de kans dat ze hem president pro tempore zouden maken is gewoon onbestaanbaar. Maar het idee blijft leuk...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:39

Ik wilde roepen dat we dus opgelucht adem konden halen, iets te voorbarig denk ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:47

Er is veel kritiek op de voorstellen die Trump dit weekend heeft ondertekend. Zie oa dit van Time:
Afbeelding

Lijkt dus een hoop gebakken lucht. En los van Trump en de aanstaande verkiezingen is dat vooral voor de getroffen Amerikanen echt dramatisch. Ik vraag me echt af hoe ze deze enorme crisis te boven willen gaan komen. Ongeacht wie er in The Oval Office zit :\

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:02

De Amerikaanse economie is een consumptie economie. Wil je die in leven houden of weer aanslingeren, dan moet je voor consumptie zorgen. Alleen al daarom is het zo belangrijk dat al die werkeloze Amerikanen die extra stimulus krijgen en daarom is het zo belangrijk om de ambtenaren en semi ambtenaren aan het werk te houden en te zorgen dat ze loon hebben om uit te geven. De coronastimulus is niet alleen nodig omdat miljoenen Amerikanen anders financieel omvallen, het is ook gewoon nodig om tenminste nog iets van leven in de economie te houden. En ondertussen willen de republikeinen vooral geld aan de bedrijven geven onder het motto dat het dan vanzelf omlaag druppelt naar de klanten en de werknemers, terwijl de praktijk elke keer opnieuw heeft laten zien dat er geen cent omlaag druppelt, maar dat het allemaal in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt. Vandaar dat de republikeinen gigantische klappen in het congres staan te wachten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:59

Karl66 schreef:
De Amerikaanse economie is een consumptie economie. Wil je die in leven houden of weer aanslingeren, dan moet je voor consumptie zorgen. Alleen al daarom is het zo belangrijk dat al die werkeloze Amerikanen die extra stimulus krijgen en daarom is het zo belangrijk om de ambtenaren en semi ambtenaren aan het werk te houden en te zorgen dat ze loon hebben om uit te geven. De coronastimulus is niet alleen nodig omdat miljoenen Amerikanen anders financieel omvallen, het is ook gewoon nodig om tenminste nog iets van leven in de economie te houden. En ondertussen willen de republikeinen vooral geld aan de bedrijven geven onder het motto dat het dan vanzelf omlaag druppelt naar de klanten en de werknemers, terwijl de praktijk elke keer opnieuw heeft laten zien dat er geen cent omlaag druppelt, maar dat het allemaal in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt. Vandaar dat de republikeinen gigantische klappen in het congres staan te wachten.

Goh, dat doet me eraan denken, weten we nog dat ambtenaren onder Trump een keer 2-3 maanden zonder salaris zaten omdat Trump zijn muur niet in de begroting kreeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 03:42

Een gewapende man is bij het Witte Huis neergeschoten door de secret service. Hopelijk is dit niet het begin van gewapende extreem linkse activisten (zoals ANTIFA terroristen) die achter de president aan zitten. Trump moest een persconferentie afbreken uit protocol, maar leek er verder geen last van te hebben gehad. Gelukkig maar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:27

enzino schreef:
Een gewapende man is bij het Witte Huis neergeschoten door de secret service. Hopelijk is dit niet het begin van gewapende extreem linkse activisten (zoals ANTIFA terroristen) die achter de president aan zitten. Trump moest een persconferentie afbreken uit protocol, maar leek er verder geen last van te hebben gehad. Gelukkig maar.

Laten we de feiten afwachten en niet te hard van stapel lopen. Hoewel dit gedrag nooit goed te keuren is, is het (helaas) niet bepaald uniek voor Trump:

Obama: https://en.m.wikipedia.org/wiki/2011_Wh ... e_shooting

Bush: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Assassi ... ge_W._Bush

Clinton: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Francisco_Martin_Duran

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:32

Klinkt vooralsnog niet bepaald als een serieuze poging om Trump neer te schieten. De man liep buiten naar een beveiliger, zegt dat hij bewapend is en haalt een voorwerp uit zijn zak, waarna hij, uiteraard, wordt neergeschoten.
Klinkt meer als iemand die het leven moe is.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:33

enzino schreef:

Waarom denk je meteen aan extreem linkse activisten?