Xyris schreef:Mbt vlees, onderwerp van een paar pagina's terug. Ik werk voor eens horeca gelegenheid en regel de inkopen, waaronder dat van het vlees. Nou we weten allemaal wel dat black angus erg populair is.
Nu kan je die overal vandaan halen, in ons geval Argentinië, Ierland en Nederland, ze worden hier letterlijk om de hoek gehouden.
Als ik het vlees uit Argentinië haal, dan ben ik gerust 5 euro per kg minder kwijt (CA 15 euro p kg voor bijvoorbeeld biefstuk) in Nederland ben ik met gemak 20 euro kwijt, soms ook meer. En dan denk je, mooi adverteren met een mooi stukje Hollands vlees, wel duurder, maar wel echt regiovlees, nou, men hoeft het niet hoor. Ze kiezen dan toch voor het goedkopere Argentijnse vlees...
Precies, dat is wat ik de hele tijd probeer te zeggen. De Nederlanders willen echt geen eigen vlees eten. Ze zeggen het wel, ze willen graag goed vlees, ze willen graag diervriendelijk en milieubewust vlees, de dieren in NL moeten vooral buiten lopen want dat is goed voor de dieren.
Totdat ze de portemonnee moeten trekken. Dan kiest men liever voor kwalitatief een stuk minder vlees, waarvan niemand weet waar het vandaan komt en God weet hoe het gehouden en geproduceerd is.