Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:05

NatasjavE schreef:
Loretta schreef:
Gewoon even een stoomcursus Griekse mythologie en ze zijn er helemaal klaar vol. LOL

En een beetje Duitse literauur. :x

https://www.trouw.nl/democratie/de-uil- ... ~ac79ea83/

Ik heb zijn toespraak ook nog gekeken maar na een paar minuten afgehaakt. Ik snap niet dat hij mensen zo toespreekt, net alsof iedereen snapt waar hij het over heeft met zulke woorden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:08

[***] schreef:
Ik heb zijn toespraak ook nog gekeken maar na een paar minuten afgehaakt. Ik snap niet dat hij mensen zo toespreekt, net alsof iedereen snapt waar hij het over heeft met zulke woorden.

Een goed verstaander weet waar hij het over heeft. (Zie de wikipedia link eronder.)

Hij spreekt de extreem rechtse volgelingen aan. Niet meer niet minder.

Boras

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:11

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:12

Electra63 schreef:
Charismatisch is niet persé knap, maar een bepaalde persoonlijkheid. ik denk dat zijn stemmers wel vinden dat hij authentiek is en lef heeft. Trump is ook niet knap, maar als je maar van alles durft te zeggen, dan is dat schijnbaar aantrekkelijk voor een hoop mensen.
In ieder geval, dit is tegenwoordig een snelle wereld, mensen stappen zo weer over :D

Dat weet ik, maar ik vind wilders en trump echt 0 uitstraling hebben hoor.... dat had Pim daarentegen weer wel, hoewel ik nooit op hem zou stemmen vond ik het een interessante man

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:17

NatasjavE schreef:
[***] schreef:

Een goed verstaander weet waar hij het over heeft. (Zie de wikipedia link eronder.)

Hij spreekt de extreem rechtse volgelingen aan. Niet meer niet minder.

Wat dacht je van het standpunt van Forum inzake flexibele arbeid, zijn ze voorstander van ;).
Ook willen ze vooral de toeslagen afschaffen, kijken of men dan nog zo blij is met de winst van deze veldslag, als het inkomen daalt ;). Veel tuinders in het Westland hebben op Forum gestemd: ik weet niet hoe zij dan straks aan werknemers willen komen, er werken immers bijna allemaal Polen in de kassen, maar Forum is tegen migratie.
M.a.w. Baudet kan ook straks niet zijn beloftes waarmaken of hij moet niet gaan samenwerken met het kabinet en alleen maar schreeuwen, net als de PVV (bijna) altijd heeft gedaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:17

Jup, zo nationalistisch en fascistisch als wat... Ik snap niet dat mensen daar niet doorheen prikken, hij doet het constant al.
Die hele speeches van hem, gevaarlijke woorden, en gevaarlijke man met teveel macht. Gelukkig is het bij 14% gebleven, van meer word echt niemand vrolijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:23

Afbeelding

Juist, en dit is dus een héle gevaarlijke. Door deze term te gebruiken in zijn speech legt hij een directe en rechtstreekse manier de verbinding met de alt-right (de white supremacist groepen) beweging. Ik snap niet hoe mensen dít kunnen accepteren en zelfs toejuichen met hun stem.

Dit is het BEWIJS dat Baudet's persoonlijke opvattingen dus WEL onderdeel uitmaken van het FvD, en dus niet los van elkaar gezien kan worden onder het mom van 'een partij is niet alleen zijn leider'. Was dat wel zo geweest dan had hij dit niet in de overwinningsspeech van het FvD gebruikt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:24

verootjoo schreef:
Jup, zo nationalistisch en fascistisch als wat... Ik snap niet dat mensen daar niet doorheen prikken, hij doet het constant al.
Die hele speeches van hem, gevaarlijke woorden, en gevaarlijke man met teveel macht. Gelukkig is het bij 14% gebleven, van meer word echt niemand vrolijk.

Ja, de vraag is met wie gaat Rutte de samenwerking zoeken in de 1e Kamer: aan de rechterkant met FvD of aan de linkerkant GL en/of PvdA.
Ik denk dat Rutte zijn voorkeur uit gaat naar de linkerkant, maar de (oude) rechterkant van de VVD zal dit niet willen, ze zijn al stemmers kwijt aan PVV en FvD omdat de VVD niet rechts genoeg (meer) is.

8nnemiek

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:31

Ik gok dat het uiteindelijk PvdA gaat worden.. Iets minder links dan GL.. En ik hoop dat ze zo slim zijn om niet in zee te gaan met een mafketel die alleen maar overal tegen is.
Samenwerking met Groen Links zou helemaal mooi zijn, maar ben bang dat het kabinet daar inderdaad gewoon te rechts voor is.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 21:35

pien_2010 schreef:
Het was een leuk topic. Nu de verkiezingen voorbij zijn ga ik ermee stoppen. Bedankt Shaggy voor het openen en bedankt iedereen voor het berichten plaatsen.

De mensen die op FvD hebben gestemd proficiat. De overwinning is erg groot. Wat ik jullie wil meegeven is, kijk hoe eerlijk je partij is en neem niet alles voor zoete koek aan. Deze partij liegt erg veel hetgeen keer op keer bewezen wordt en is, en dat is een kwalijke zaak voor iedereen in een democratie.

Ook GL stemmers wil ik feliciteren . Goed gedaan. Tot volgende stemming en dat is voor de EU. :evaw:

Bedankt pien voor jou bijdrages en fijne manier van discussiëren in het topic :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:38

verootjoo schreef:

Ik kan er ook niet bij dat men het niet ziet... doodeng.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:38

Ja was erg leerzaam pien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:39

Boreaal betekend volgens Baudet iets anders. Hij zal ook eens niet zijn woordje klaar hebben. Het is gewoon een slimme gast met verschrikkelijke denkbeelden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 21:42

Ik wil toch even zeggen dat ik het jammer vind dat het topic nu al een paar pagina's alleen maar over Baudet gaat. Ik heb dit topic aangemaakt vanwege de verkiezingen, die zijn nu achter de rug en uiteraard is een nabeschouwing erg leuk, maar ik heb het idee dat het nu meer een haat topic over Thierry Baudet aan het worden is.

Als jullie welles nietes willen blijven doen kan er misschien beter een apart topic worden aangemaakt over Baudet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:45

Jaja...tuurlijk. Het betekend ook iets anders...het gaat erom wat hij er mee bedoeld.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:46

Shaggy09 schreef:
Ik wil toch even zeggen dat ik het jammer vind dat het topic nu al een paar pagina's alleen maar over Baudet gaat. Ik heb dit topic aangemaakt vanwege de verkiezingen, die zijn nu achter de rug en uiteraard is een nabeschouwing erg leuk, maar ik heb het idee dat het nu meer een haat topic over Thierry Baudet aan het worden is.

Als jullie welles nietes willen blijven doen kan er misschien beter een apart topic worden aangemaakt over Baudet.

Hij is de grote winnaar...logisch dat we hem bespreken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:47

bigone schreef:
Boreaal betekend volgens Baudet iets anders. Hij zal ook eens niet zijn woordje klaar hebben. Het is gewoon een slimme gast met verschrikkelijke denkbeelden.

Wat dan? Of hij weet zelf niet wat het woord betekent en heeft slecht googlewerk gedaan of hij weet het dondersgoed en krabbelt terug?

@shabby: mwah, FvD is een populistische partij die ineens heel groot is geworden. Vind het best on topic om de verkiezingen na te bespreken en daar hoort Baudet ook bij.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 21-03-19 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:47

Shaggy09 schreef:

Baudet is anders wel de grote winnaar van de verkiezingen. Begrijpelijk dat het over hem gaat. Die man maakt blijkbaar heel wat los bij mensen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 21:48

Zoals ik al zei, een nabeschouwing is prima natuurlijk. Maar doe het dan op een wat respectvollere manier en maak anders een apart topic aan als het nog maar louter over dhr Baudet kan gaan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:48

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:49

Shaggy09 schreef:

Rechtstreeks gevolg van de verkiezingen toch? Die kunnen nu wel geweest zijn maar de gevolgen van deze aardverschuiving kan nogal ingrijpend zijn . Maar mensen hoeven hier toch niet te blijven hangen dus zie ik het probleem niet zo wanneer het nu voornamelijk over Baudet gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:49

Shaggy09 schreef:
Zoals ik al zei, een nabeschouwing is prima natuurlijk. Maar doe het dan op een wat respectvollere manier en maak anders een apart topic aan als het nog maar louter over dhr Baudet kan gaan?

Over wie of wat wil jij het hebben dan?
Baudet vindt het vast niet erg, dat hij het gespreksonderwerp is bij veel mensen ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:50

Shaggy09 schreef:

Respectvol mee eens hoor. Maar kritisch zijn mag zeker.
En dhr Baudet is omlosmakelijk verbonden met FvD dusja. Dat wordt besproken :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:52

Loretta schreef:
Shaggy09 schreef:

Baudet is anders wel de grote winnaar van de verkiezingen. Begrijpelijk dat het over hem gaat. Die man maakt blijkbaar heel wat los bij mensen.

Ja hij maakt vooral veel los bij de mensen die niet op hem gestemd hebben!