Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche81 schreef:Janine1990 schreef:Daarbij, een voormalig vriendin van mij vertelde eens: "Ik heb met mijn huisbaas gezoend, beetje raar... Het is een hele aardige en leuke man, maar ik was bang dat als ik hem weigerde hij mij het huis uit zet."
Maar achteraf voelde ze zich er wel poedersuiker over.
Ik zal maar niet zeggen wat ik dacht.
Oef...... forced consent....... tuurlijk voelt ze zich daar rot over. Zo een aardige leuke man is het dan ook niet........
Geryon schreef:Bedoel je dit sarcastisch of ben je serieus?!
Hoe weet je dat nou? Misschien is die man wel hartstikke aardig! Dit vind ik nou zo gevaarlijk van vrouwen.
Popstra schreef:Nog terug komend op de metoo discussie, diegeen die dat begon had zelf in het verleden een verhouding met een minderjarige jongen....
Citaat:As Safechuck’s mother Stephanie said: ‘For him to want to be our friend, we’re like, oh my God, how lucky are we? He flies you first class, he has a limo waiting at the airport, amazing! It’s a life of the rich and famous.’
Janine1990 schreef:Geryon schreef:Bedoel je dit sarcastisch of ben je serieus?!
Hoe weet je dat nou? Misschien is die man wel hartstikke aardig! Dit vind ik nou zo gevaarlijk van vrouwen.
Gevaarlijk van vrouwen?
Het ging hier 'gewoon' om iemand met een heel erg laag zelfbeeld en bijzondere normen en waarden. (ik mag wel een affaire hebben, mijn vriend mag niet vreemdgaan; dat niveau)
Ik weet niet of ik haar een kwetsbare vrouw moet noemen vanwege het lage zelfbeeld (waar ze aan weigerde te werken in de tijd dat ik met haar bevriend was), of een gevaarlijke vrouw omdat ze niet aan zichzelf wil werken.
Dat bedoel ik dus te zeggen; met dit soort mensen weet je het gewoon niet.
Persoonlijk vind ik het niet de fout van die huisbaas, maar misschien komt dat omdat ik niet met dergelijk gedrag (van haar naar mij toe) overweg kan.
Een ander kijkt daar met hele andere ogen naar.
Geryon schreef:Niet jouw vriendin maar de mening van avalanche, die zomaar de man de schuld geeft.
LadyMadonna schreef:Electra: wie zijn “jullie” in je eerste zin?
Janine1990 schreef:Geryon schreef:Bedoel je dit sarcastisch of ben je serieus?!
Gevaarlijk van vrouwen?
Het ging hier 'gewoon' om iemand met een heel erg laag zelfbeeld en bijzondere normen en waarden. (ik mag wel een affaire hebben, mijn vriend mag niet vreemdgaan; dat niveau)
Ik weet niet of ik haar een kwetsbare vrouw moet noemen vanwege het lage zelfbeeld (waar ze aan weigerde te werken in de tijd dat ik met haar bevriend was), of een gevaarlijke vrouw omdat ze niet aan zichzelf wil werken.
Dat bedoel ik dus te zeggen; met dit soort mensen weet je het gewoon niet.
Persoonlijk vind ik het niet de fout van die huisbaas, maar misschien komt dat omdat ik niet met dergelijk gedrag (van haar naar mij toe) overweg kan.
Een ander kijkt daar met hele andere ogen naar.
Elisa2 schreef:Altijd duidelijk toestemming vragen (om sex) van te voren, en tijdens...en luisteren, nee is nee..en volwassenen geen sex met kinderen onder de achtien. Lijken me al vrij duidelijke en goede regels...
Oftewel meer voorlichting over dit onderwerp is gewenst! en openheid van zaken. En deze docu laat heel mooi zien hoe een beetje aftasten steeds meer grensoverschrijdend word, zonder geweld maar met pure manipulatie (en dat is ook misbruik maken van..) en hoe dat dan verloopt en de slachtoffers in een loyaliteit conflict terecht komen.
Ben het trouwens eens met de nuances die hier aangehaald worden, zeer belangrijk!
pompadour schreef:Elisa2 schreef:Altijd duidelijk toestemming vragen (om sex) van te voren, en tijdens...en luisteren, nee is nee..en volwassenen geen sex met kinderen onder de achtien. Lijken me al vrij duidelijke en goede regels...
Oftewel meer voorlichting over dit onderwerp is gewenst! en openheid van zaken. En deze docu laat heel mooi zien hoe een beetje aftasten steeds meer grensoverschrijdend word, zonder geweld maar met pure manipulatie (en dat is ook misbruik maken van..) en hoe dat dan verloopt en de slachtoffers in een loyaliteit conflict terecht komen.
Ben het trouwens eens met de nuances die hier aangehaald worden, zeer belangrijk!
Kinderen vanaf 16 jaar mogen vrijwillig seks hebben.
Ik vind dat ergens weer vreemd, een kind van 16 seks heeft een man van 21 jaar.
Dan is hij officiaal een Pedo
LadyMadonna schreef:Volgens mij zegt er hier nl niemand dat mj niet schuldig is (hoewel... feitelijk... hij is niet veroordeeld... )
En daarom juist. Jij vind hem schuldig, maar zolang er geen veroordeling is, kunnen mensen vinden wat ze vinden, ja, ook als dat onschuldig is.
Het probleem met de metoo discussie (en de algehele huidige maatschappij) is dat er níks meer kan, dat alles een dubbele lading heeft en dat je over alles moet nadenken.
Mijn vader was vroeger badmeester, die heeft echt weleens kindjes bij hun billen het bad uit geduwd.....
Nu kan dat niet meer.
pompadour schreef:Elisa2 schreef:Altijd duidelijk toestemming vragen (om sex) van te voren, en tijdens...en luisteren, nee is nee..en volwassenen geen sex met kinderen onder de achtien. Lijken me al vrij duidelijke en goede regels...
Kinderen vanaf 16 jaar mogen vrijwillig seks hebben.
Ik vind dat ergens weer vreemd, een kind van 16 seks heeft een man van 21 jaar.
Dan is hij officiaal een Pedo