Godsdienstig

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:42

Mars schreef:
Nee ik kan dat niet waarderen, nu niet en in de toekomst niet. Als ik aangeef geen interesse te hebben en ook niet meer lastiggevallen wil worden aan de deur moet dat voldoende zijn.


Dat moet inderdaad ook voldoende zijn. Als ik jou zou treffen en je zou dat zo expliciet zeggen zou ik vragen of je als niet-beller geregistreerd wil worden. Dat is eigenlijk ook wel de lijn. Maar de interpretatie is soms lastig.
Beter is het om dat echt concreet te vragen. Ik zou zeggen: doe dat een volgende keer.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:59

En dan nog komen ze jaarlijks aan de deur en daar heb ik moeite mee.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:28

Mars schreef:
En dan nog komen ze jaarlijks aan de deur en daar heb ik moeite mee.

Je moet dus melden dat je op de niet bel lijst gezet wil worden. Dan komen ze niet meer

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:59

Mars schreef:
En dan nog komen ze jaarlijks aan de deur en daar heb ik moeite mee.


1st World Problems..... :roll:

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:29

purny schreef:
Mars schreef:
En dan nog komen ze jaarlijks aan de deur en daar heb ik moeite mee.

Je moet dus melden dat je op de niet bel lijst gezet wil worden. Dan komen ze niet meer


Hierboven wordt gezegd van wel ‘want misschien zijn we verhuisd’

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 14:35

verootjoo schreef:
Ik zou ook intens blij zijn dan.

Geen idee hoe je dat weet, maar in de bijbel staat dat als God komt de bazuinen zullen klinken en dat alles anders wordt. Een hele nieuwe wereld. Dan is er geen twijfel over mogelijk.

Hij mag bij mij ook voor het einde der tijden al langskomen. Ik hoop dat Hij hier meeleest.Hierbij nodig ik Hem vast uit bij mij.Altijd welkom zonder afspraak!

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:58

purny schreef:
Mars schreef:
En dan nog komen ze jaarlijks aan de deur en daar heb ik moeite mee.

Je moet dus melden dat je op de niet bel lijst gezet wil worden. Dan komen ze niet meer


Mars schreef:
Hierboven wordt gezegd van wel ‘want misschien zijn we verhuisd’


Dat klopt. Omdat we volgens de privacywet geen naam bij het nummer mogen noteren als we een niet-bel-adres registreren, kunnen we niet checken of degene die zich ooit als niet-bel-adres heeft geregistreerd nog steeds op dat adres woont. Daarom wordt dat 1 x in de XXX tijd gecontroleerd. Of dat nu jaarlijks is of 1 x per 2 jaar weet ik niet precies. Degenen die dat controleert is de ouderling die voor dat onderdeel verantwoordelijk is.
Die komt ook geen zendingswerk doen, het gaat alleen om de controle of de registratie nog klopt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:05

Zijn er op Bokt eigenlijk ook anders gelovigen? Als in niet christen?
Islam een paar weet ik, maar verder? Boedisme? Hindoeïsme? Joods? Iets anders?

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 15:33

LadyMadonna schreef:
Zijn er op Bokt eigenlijk ook anders gelovigen? Als in niet christen?
Islam een paar weet ik, maar verder? Boedisme? Hindoeïsme? Joods? Iets anders?

Ik ben dus OOK nog bij het Jainisme.Dat beleef ik eveneens actief. Het is een religie,heeft geen persoonlijke God. Ik kom dus niet in de problemen met de Scheppergod van het Christendom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:38

Babootje schreef:
Mars schreef:
Dat is toch van de gekken dat je zoveel moeite moet doen om die lui weg te houden? En dan alsnog elk jaar ongewenst komen zeuren. Jezus had beter kunnen zeggen ‘geloof is uw eigen zaak en val een ander mensch er niet mee lastig ‘


Misschien kun je bedenken dat de intentie oprecht is. Als je je daarin kunt verplaatsen zul je het niet zien als "lastigvallen". Mogelijk komt er ooit een moment in je leven dat je er wel blij ben met onze bezoekjes.
Ik moet zeggen dat ik maar weinig mensen aan de deur tref die zo negatief reageren.
Veel mensen die geen interesse hebben waarderen het toch dat je je tijd en moeite geeft, in een tijd dat veel mensen juist erg met zichzelf bezig zijn.




Maar je kan het ook omdraaien. Stel je voor dat ik met een verhaal over dat God niet bestaat enzo langs de deuren ga bij gelovigen en jehova's. Dan is dat toch hartstikke respectloos? Hoe goed ook bedoeld. Want ik geloof dat de wereld beter zou zijn als geloof niet meer bestond. Maar alsnog wordt dat als respectloos gezien.


Waarom moet je je andersom dan wel inleven? Waarom is dat niet respectloos? Double standards, heet dat.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:50

Resistance schreef:
Maar je kan het ook omdraaien. Stel je voor dat ik met een verhaal over dat God niet bestaat enzo langs de deuren ga bij gelovigen en jehova's. Dan is dat toch hartstikke respectloos? Hoe goed ook bedoeld. Want ik geloof dat de wereld beter zou zijn als geloof niet meer bestond. Maar alsnog wordt dat als respectloos gezien.


Waarom moet je je andersom dan wel inleven? Waarom is dat niet respectloos? Double standards, heet dat.


Haha, en je dacht dat mensen gelovigen en ongelovigen gelijk behandelen kunnen? :')
Als ik aan niet-christenen zeg dat ik het raar vind dat je kan geloven dat er geen enkele hogere macht is dan ben ik gelijk een fanatieke extremist. Maar om tegen christenen te zeggen dat je als atheïst het idioot vind om in een God te geloven is heel normaal en vinden atheïsten vrijheid van meningsuiting :+

Ik ga niet langs deuren en zo, maar als mensen er naar vragen of het onderwerp er toevallig op komt zeg ik wel dat ik christen ben. Maar o wee als ik probeer mijn visie toe te lichten (en de ander van mijn geloof overtuigen is helemaal not-done), maar atheïsten vinden dat zij wel alles over het geloof (en soms echt de grootste onzin) mogen zeggen.

Als ik jou niet mag lastig vallen met mijn mening over het geloof, val mij dan ook niet lastig met jou geloof in een oerknal, evolutietheorie of het vliegende spaghetti-monster aub :+ Want uiteindelijk is het ook alleen maar jouw overtuiging dat er geen god is, en ben je dus eigenlijk gewoon een predikant (maar dan van het atheïsme ipv een kerk) ;-)

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 15:56

Ik vind ook dat atheisme trekken van een fundamentalistische religie vertoont.Ze zijn ook voortdurend bezig hun mening op te dringen.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:58

Maar ze gaan gelukkig niet langs de deuren met hun verhaaltjes

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:04

Mars schreef:
Maar ze gaan gelukkig niet langs de deuren met hun verhaaltjes


98% van de gelovigen gaan dat ook niet :Y) Dat doen voor zover ik weet van Nederland alleen Jehova's structureel. Dat is maar een heeeeeeel klein percentage van de gelovigen. Ik reken jou toch ook niet af op alle dingen die andere atheïsten doen? :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:08

anjali schreef:
LadyMadonna schreef:
Zijn er op Bokt eigenlijk ook anders gelovigen? Als in niet christen?
Islam een paar weet ik, maar verder? Boedisme? Hindoeïsme? Joods? Iets anders?

Ik ben dus OOK nog bij het Jainisme.Dat beleef ik eveneens actief. Het is een religie,heeft geen persoonlijke God. Ik kom dus niet in de problemen met de Scheppergod van het Christendom.

Interessant, even ea over opgezocht, maar dat lijkt me best lastig te combineren in de westerse samenleving. (Bijv niet eten/drinken/reizen na zonsondergang lijkt me in de Hollandse winter best een opgave)

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:09

Resistance schreef:
Maar je kan het ook omdraaien. Stel je voor dat ik met een verhaal over dat God niet bestaat enzo langs de deuren ga bij gelovigen en jehova's. Dan is dat toch hartstikke respectloos? Hoe goed ook bedoeld. Want ik geloof dat de wereld beter zou zijn als geloof niet meer bestond. Maar alsnog wordt dat als respectloos gezien.

Waarom moet je je andersom dan wel inleven? Waarom is dat niet respectloos? Double standards, heet dat.


Als jouw mening is dat er geen god bestaat en je zou daarmee langs de deuren gaan bij gelovigen om dat te vertellen, waarom zou dat respectloos zijn? Zolang je dat niet ip een respectloze manier doet is dat toch prima?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:30

Ja maar Ijsco, dan is dat exact andersom toch net zo? Vooral als je al meerdere keren hebt aangegeven niet geïnteresseerd te zijn. Vind wat resistance zegt een slimme opmerking. :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:33

anjali schreef:
Nikass schreef:
Toen ik twee jaar geleden verhuisde kwam er iemand van de RK langs om geld op te halen voor lidmaatschap. Ik vroeg hem hoe hij aan mijn naam kwam aangezien ik nog nooit in mijn leven bij de RK heb gehoord en mijn familie ook niet.
Oja, en is het gebruikelijk om bij de eerste kennismaking geld te komen ophalen? -O-

Dat waren bedriegers,want de RK Kerk komt niet aan de deur geld ophalen.Als je lid bent,krijg je 1X per jaar een schriftelijk verzoek voor een vrijwillige bijdrage. Waarbij dan een overzicht zit van de inkomsten en uitgaven die ze hadden.Je hoeft niets te geven.


Nou nee hoor, dat waren mensen van de plaatselijke parochie. Ze hebben ook nog een tijdje een blaadje bezorgd, tot ze hun registratie op orde hadden.

Dat vind ik nou best wel frappant hè: "hallo ik ben christen, maar op basis van één opmerking op een forum beticht ik anderen van oplichting"

Ik denk dat dat voortdurend meten met twee maten, en het te pas en te onpas veroordelen van anderen maar zelf geen feedback kunnen ontvangen, iets is wat veel niet-christenen stoort aan wel-christenen.
En nee, niet alle christenen doen dat, maar juist de fanatieke evangelisten onder de christenen hebben daar een handje van.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:57

anjali schreef:
Nikass schreef:
Toen ik twee jaar geleden verhuisde kwam er iemand van de RK langs om geld op te halen voor lidmaatschap. Ik vroeg hem hoe hij aan mijn naam kwam aangezien ik nog nooit in mijn leven bij de RK heb gehoord en mijn familie ook niet.
Oja, en is het gebruikelijk om bij de eerste kennismaking geld te komen ophalen? -O-

Dat waren bedriegers,want de RK Kerk komt niet aan de deur geld ophalen.Als je lid bent,krijg je 1X per jaar een schriftelijk verzoek voor een vrijwillige bijdrage. Waarbij dan een overzicht zit van de inkomsten en uitgaven die ze hadden.Je hoeft niets te geven.

Nee hoor, ik heb ze ook jaarlijks aan mijn deur gehad. Ik heb mij uit laten schrijven en toen niet meer.

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 17:34

@Nikass: Je dient hier toch zelf een klacht in over deze collectanten?En als ik dan zeg dat dit niet gebruikelijk is in de RK Kerk,dan is het ook niet goed?

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 17:37

@LadyMadonna: Die Jainregels over wat niet mag na zonsondergang,is omdat er in de Indiase nacht heel veel insecten zitten,die je dan per ongeluk zou doden als je s'nachts iets gaat doen.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:38

Maar komen ze dan echt om geld bedelen? Of geven ze gewoon de brief van de kerkbalans af? Want dat laatste is best normaal lijkt me, dat is gewoon de ‘contributie’ rekening. Doet de tennis-, voetbal-, volleybalvereniging ook.

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:41

anjali schreef:
@LadyMadonna: Die Jainregels over wat niet mag na zonsondergang,is omdat er in de Indiase nacht heel veel insecten zitten,die je dan per ongeluk zou doden als je s'nachts iets gaat doen.


Lijkt me de perfecte religie voor mensen die bang zijn voor insecten. :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:55

anjali schreef:
@LadyMadonna: Die Jainregels over wat niet mag na zonsondergang,is omdat er in de Indiase nacht heel veel insecten zitten,die je dan per ongeluk zou doden als je s'nachts iets gaat doen.

En wat heeft niet eten/drinken daar dan mee van doen?

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:26

Shaggy09 schreef:
Ja maar Ijsco, dan is dat exact andersom toch net zo? Vooral als je al meerdere keren hebt aangegeven niet geïnteresseerd te zijn. Vind wat resistance zegt een slimme opmerking. :j


Dat is precies mijn punt :+ Als ik atheïsten zeg dat ik niet geïnteresseerd ben in hun verhaal (en dat ken ik echt wel want ben atheistisch opgevoed) zijn er zeer zeer weinig die stoppen met klagen over het geloof in zijn geheel óf over wat ooit een christen /kerk ooit ergens een keer fout heeft gedaan. Als ik geen zin heb in de discussie dan steek ik mijn kop in het zand om 'in sprookjes te kunnen blijven geloven '. Maar als het andersom is dan zijn we ineens extremistisch met over het geloof praten en moeten we de ander met rust laten :p

Ik val niemand ongevraagd lastig met mijn geloof. En dat is andersom met atheïsten die mij lastig vallen met hun mening echt wel anders :+