Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Magrathea

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:38

9 van de 10 stemmen voor de pvv? Waar dan? :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:39

Tja .....

Zo gaat er ook een afbeelding voorbij over met welke opleiding je op
welke partij gestemd zou hebben. Over discriminatie gesproken .... :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:41

Ja maar jullie weten toch wel dat de stembussen al ingevulde stembiljetten bevatten toen ze afgeleverd werden bij de stembureaus ? :oo

(Dat er dan een verschil tussen passen en biljetten zou zijn dat moet je even negeren )

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:42

Geloven mensen dit echt? Ik mis dit soort dingen altijd, veel te linkse vriendengroep, denk ik :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:44

Mijn Facebook VriendenLijst is nogal gevarieerd ;)
Maar dit berichtje en de discussie die volgde kwam ik tegen via de linkse hoek :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:46

Ik vind het denk ik nog wel het meest zorgwekkend dat er dus blijkbaar mensen zijn die zo weinig vertrouwen hebben in de NL'se democratie dat ze denken dat bij alle stembussen in NL bewust PVV-stemmen ondergeschoven zijn. Ben allang blij dat hij zelf niet meegaat in die retoriek, want dan was het nog een stuk lastiger geworden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:46

BloemBloem schreef:
Tja .....

Heb je die toevallig nog, vind het wel humor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:47

Ergens kan een bepaalde opleiding wel heel typerend zijn hoor. Binnen mijn klas (mini peiling) hadden wij 1x VVD, 1x CDA, 1x PvdA, 1x PvDD en 14x GroenLinks. Hoor ook eigenlijk niet anders bij mij op de opleiding.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:22

Magrathea schreef:
9 van de 10 stemmen voor de pvv? Waar dan? :')

Bij de PVV fanclub misschien.

Ik vind dat soort vreemde theorieën altijd wel vermakelijk om te lezen :o De vele complotten zijn vaak best knap verzonnen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:25

Emmaa_ schreef:
Ergens kan een bepaalde opleiding wel heel typerend zijn hoor. Binnen mijn klas (mini peiling) hadden wij 1x VVD, 1x CDA, 1x PvdA, 1x PvDD en 14x GroenLinks. Hoor ook eigenlijk niet anders bij mij op de opleiding.

Onder mijn vriendinnen groep 11 x D66 en 3 x vvd. En de mensen van mijn oude klas stemde ook D66.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:32

BloemBloem schreef:
Tja .....

Daar is ook gewoon onderzoek naar gedaan. Of die betreffende afbeelding klopt weet ik natuurlijk niet, maar als er uit een gedegen onderzoek rolt dat een bepaalde partij meer laag/lager opgeleiden aantrekt en een andere partij meer hoog/hoger opgeleiden dan is dat toch geen discriminatie maar gewoon een feit? We kunnen er toch geen fake news van maken omdat iemand het vervelend vindt om met de feiten geconfronteerd te worden?

D66 trekt nou eenmaal meer hoger opgeleiden aan en PVV meer lager opgeleiden. Tja, dat zijn de cijfers. Of je dat zelf vervelend vindt als je op een van beide gestemd hebt en je dus gelijk gesteld wordt met een bepaalde groep is je eigen persoonlijke beleving lijkt mij?

edit: en hierbij ook de cijfers. http://www.volkskrant.nl/politiek/kieze ... ~a3308665/
http://nos.nl/artikel/2163382-jong-of-o ... artij.html
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 16-03-17 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:35

Wat niet zegt dat elke pvv stemmer laag opgeleid is en elke D66 stemmer hoog opgeleid (uche-mbo-uche ;) )..
Voor we dat weer krijgen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:43

Wil ook nog niks over hun intelligentie of baan zeggen. Ik vind opleidingsniveau echt totaal oninteressant en irrelevant.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:52

Nah ik vind wel degelijk spelen wat voor opleidingsniveau je hebt om een land te kunnen besturen maar t hoeft geen universitair niveau vind ik maar wel een degelijk niveau. Daarnaast is natuurlijk ervaring ook belangrijk. Emile Roomer was geloof ik meester?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:54

Het zou mij echt worst wezen wat iemands opleidingsniveau is als diegene gewoon een competent leider is. Het gaat om meer dan alleen maar kennis uit de boekjes, en die kennis kan je imo net zo goed hebben opgedaan als je helemaal geen opleiding gevolgd hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:56

Emmaa_ schreef:

In mijn klas was er 27x GroenLinks en 6x D66. In de Havoklassen ook zoiets.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:56

Nah weet ik niet, je hebt toch wel behoorlijk wat bestuurskundige kennis nodig over economie etc. de maatschappij hoe het überhaupt werkt in de politiek. Ik denk dat t wel degelijk van belang is. Als je niet weet waar je mee bezig bent hoe kan je dan leider zijn? T is wel een interessant standpunt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:57

Opleidingsniveau zegt inderdaad helemaal niets over hoe intelligent iemand is.
Het zegt meer over de kansen die iemand heeft gehad of heeft genomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:58

Maar die hoef je toch niet per se opgedaan te hebben op school? Er zijn genoeg mensen die die kennis opdoen uit de praktijk, of die het zichzelf leren. Opleidingsniveau zegt zo weinig over je daadwerkelijke kennis... Iedereen kan 10 jaar zuipen en ondertussen politicologie studeren aan de Universiteit van Leiden. Dat betekent niet dat diegene automatisch een goede bestuurder zou zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:00

Emmaa_ schreef:
Het zou mij echt worst wezen wat iemands opleidingsniveau is als diegene gewoon een competent leider is. Het gaat om meer dan alleen maar kennis uit de boekjes, en die kennis kan je imo net zo goed hebben opgedaan als je helemaal geen opleiding gevolgd hebt.

Iemand met levenservaring en die weet wat er speelt onder de bevolking, die twee keer nadenkt voor hij iets zegt en bestuurlijke ervaring heeft en iedereen in zijn waarde laat, dat is een politicus. En dan over bvb Jesse Klaver, hij is jong en dat is goed te merken. Veel zaken zijn heel goed ingestudeerd maar krijgt hij een vraag out of the box dan zie je hem heel erg zoeken naar een antwoord. Ik denk dat hij absoluut nog niet klaar is om het spelletje te spelen. zIs voor de politiek maar zeker voor hem niet goed(gezond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:02

bigone schreef:
Emmaa_ schreef:

Iemand met levenservaring en die weet wat er speelt onder de bevolking, die twee keer nadenkt voor hij iets zegt en bestuurlijke ervaring heeft en iedereen in zijn waarde laat, dat is een politicus. En dan over bvb Jesse Klaver, hij is jong en dat is goed te merken. Veel zaken zijn heel goed ingestudeerd maar krijgt hij een vraag out of the box dan zie je hem heel erg zoeken naar een antwoord. Ik denk dat hij absoluut nog niet klaar is om het spelletje te spelen. zIs voor de politiek maar zeker voor hem niet goed(gezond)

Ben ik helemaal met je eens hoor. Een van de dingen die me het meest aanspreekt aan hem is zijn ambitie en zijn strijdlustigheid, maar hij mist imo nog wel ervaring om ook echt aan het hoofd van het land te staan. In mijn ideale uitkomst zou D66 de grootste worden met Pechtold als MP en zou er een links progressief kabinet gevormd worden met Klaver op een belangrijkste ministerpost. Dan doet hij de ervaring op die hij nodig heeft om later het land te leiden.

Maar ja, dat gaat niet gebeuren :+ En het is ook wel echt een heel rooskleurig scenario voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:09

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:10

Ik ben ook geen hoog opgeleide D66 stemmer. Overigens niet omdat ik dat niet kan. Maar toch :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:12

Janine1990 schreef:
Nies_ schreef:
Natuurlijk willen zij dat. Ze zijn vanuit hun geloof tegen bijvoorbeeld euthanasie en willen daarom dat het niet mogelijk moet zijn. Hiermee beperk je mensen die er anders over denk. Wanneer euthanasie wel mogelijk is kunnen mensen die dat willen er gebruik van maken, terwijl degene die het vanuit zijn/haar geloof op tegen is daar gewoon voor zichzelf voor kan kiezen.

Ik hoop inderdaad ook dat cer gelijk heeft. Dat Rutte doet wat hij zegt en dat de amdere partijen hier ook naar luisteren.

Mijn ouders gaan naar de kerk, zijn absoluut gelovig. Maar zijn niet tegen abortus of euthanasie.
Zoals ik zei, er zijn meerdere ethische bezwaren. Ik denk dat je in de tweede kamer niet aan hoeft te komen met: "Want het mag niet van God." Terwijl er letterlijk (volgens mij) niets over in de bijbel staat. :P

Gij zult niet doden, een van de Tien Geboden.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:15

Grappig dat de SGP dan voor de doodstraf is