Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Schemerdier

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:48

Oh ik dacht, door het gevoel dat ze gemanipuleerd werden door clinton, stemden ze voor trump.

Maar wat jij zegt vind ik ook heel kwalijk ( maar inderdaad wel goed voor clinton dan)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:48

De Affordable Care wordt gesaboteerd doordat de Republikeinen hebben afgedwongen dat het geen verplichte verzekering is. Waardoor gezonde mensen zich niet verzekeren, en de kosten alsnog alleen maar neerkomen op mensen die ziek zijn.
Niet omdat goede gezondheidszorg fundamenteel onbetaal moet zijn, maar omdat men om een of andere reden de gezondheidszorg graag onbetaalbaar houdt. (En ik denk, alleen maar omdat men echt een hekel heeft aan mensen.)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:52

Drifter schreef:
De eigen partij manipuleert haar eigen kiezers Damned. "Je kan niet op een derde partij kiezen, dan verliezen we, dan komt *vul naam in* in het Witte huis en zinkt het schip! En dat is dan JOUW schuld! Zo dom kun je toch niet zijn, het idee alleen al!"

Precies. Ik kwam op social media ook al weer hele berichten tegen waarin gesteld werd dat het de schuld is van third party stemmers dat Trump nu gewonnen heeft :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:53

Amandavd schreef:
Maar is dat niet altijd zo? Kijk hier naar de regering, hebben die echt dingen veranderd de laatste jaren?
Citaat:
Ja hoor.
Ik ben geen fan, maar pensioen met 65 is veranderd, het zorgstelsel op de schop (ouderen moeten langer thuis blijven en gemeenten bepalen waar iemand recht op heeft) het ontslagrecht is aangepast en er is erg veel asfalt neergelegd (nodig of niet, het enige "argument" was file, niet geld, mileu of werkgelegenheid).
Verder gaat de afbraak van de huursector in hoog tempo verder.

Dus ja, zelfs een minderheidskabinet kan veel doen.

En Obama had 8 jaar lang een parlement dat niet meewerkte - dan houdt het op.

Citaat:
Misschien had ik duidelijker moeten zijn want ik bedoelde meer positieve dingen, de dingen de jij noemt vind ik niet echt positief :')

That's politics..... ;(
Als gezegd: ik vind het stuk voor stuk achteruitgang ipv vooruitgang - maar waarschijnlijk denkt de VVD daar dus anders over (en een significant deel van de 2e en 1ste kamer heeft om hen moverende redenen er mee ingestemd).

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:54

@Shadow: Dat is een beetje victim blaming, het was gewoon niet goed uitgewerkt. Het idee is goed.. er missen alleen een paar puntjes op de i.
Het is wel verplicht (tenzij je een vrijstelling hebt) en je krijgt een belastingsboete als je niet verzekerd bent.
Het eerste jaar was die boete ongeveer even groot als de premie, maar omdat die zo hard gestegen is , en daar niet op gerekend was is de boete niet meegestegen en is dat dus goedkoper voor mensen die het niet kunnen betalen.

Het probleem van onbetaalbare gezondheidszorg ben ik het wel mee eens, dat is een beetje universeel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:56

Nies_ schreef:
Drifter schreef:
De eigen partij manipuleert haar eigen kiezers Damned. "Je kan niet op een derde partij kiezen, dan verliezen we, dan komt *vul naam in* in het Witte huis en zinkt het schip! En dat is dan JOUW schuld! Zo dom kun je toch niet zijn, het idee alleen al!"

Precies. Ik kwam op social media ook al weer hele berichten tegen waarin gesteld werd dat het de schuld is van third party stemmers dat Trump nu gewonnen heeft :')

Zeur toch niet over emoties - sorry voor mijn pokkehumeur. -O-
Zo werkt alleen al een districtenstelsel.
Ik ben blij dat wij het in 1916 hebben afgeschaft.

....combineer het met 'winner takes all' in 48 van de 50 staten - en er is nauwelijks ontkomen aan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:56

Voel mij al zo vanaf dat ik wakker was vanmorgen..
Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:57

sallandval schreef:
Ik vind het wel komisch hoe heel Nederland Trump afkraakt en vervolgens precies hetzelfde doet als hij. Trump deugt niet omdat hij mensen die het niet met hem eens zijn dom vindt. Wat zeggen veel Nederlanders over Amerikanen omdat ze Trump stemmen (het dus niet met hen eens zijn)? Dat ze dom zijn!

Ik ben geen fan van Trump als persoon maar mensen moeten hier in Nederland vooral niet vergeten hoe rooskleurig Clinton wordt neergezet in de Nederlandse media. Het is bijna een beetje sneu hoe Clinton hier is verheerlijkt de afgelopen maanden, net alsof de mening van Nederlanders er iets toe doet in een verkiezingsstrijd.

Inderdaad. En in mijn ogen is de reden geweest dat Hillary zo rooskleurig werd omschreven, omdat van haar de minste veranderingen zouden worden verwacht. Lekker veilig en weinig nieuws. Terwijl de enige die wat wil veranderen, waar mensen vervolgens na Obama behoefte aan hebben, een man die wel blijkbaar overtuigend kan laten merken dat hij wil veranderen. Ja of die veranderingen goed of fout zijn, durf ik mij niet over te buigen. Maar Europa moet daar nu ook opeens mee dealen en even een beetje harder voor werken. Tsja dat mag ook best wel eens.

Wat dat betreft zijn we allemaal wel een beetje autistisch over veranderingen. Zeker als het om landsbelang gaat.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:59

oh nee hoor, zeker niet. Veranderingen graag....maar niet DEZE veranderingen!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:00

Goh, ik vind aan de andere kant ook wel dat er over alles heel veel geklaagd wordt hoor. (Niet dat ik alle politiek beslissingen wel goed vind of vind dat we nu in een droom leven)
Maar vroeger was alles altijd beter... altijd! :+
Misschien is het ook wel door het 'betere' vroeger nu hier beland zijn? En dan nog.. we wonen in zo goed twee (be en nl) beste westerse landen. Zien jullie het ergens anders beter? Misschien dan de scandinavische landen nog minstens even goed zijn, maar voor de rest?
We kunnen wonen, we kunnen naar school, we hebben een lage werkeloosheid en armoede, ... we kunnen best een beetje tevreden zijn hoor :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:02

Ik denk dat jet uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen met wat er nu met Amerika gaat gebeuren :j!

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:04

ondanks alles is en blijft het een democratie dus alle plannen en veranderingen van donald gaan echt over heel veel schijven,een president heeft echt niet het alleenrecht.

Ik denk eigenlijk dat t allemaal wel mee zal vallen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:04

Amandavd schreef:
Maar is dat niet altijd zo? Kijk hier naar de regering, hebben die echt dingen veranderd de laatste jaren?

Ja een hoop afbraak.
Geld overal naar toe behalve naar de Nederlandse zorg en onderwijs.
Geld overal naartoe bij die niet willen werken, ipv de werkende jan modaal een hand uitreiken en belonen.
De werkende die omdat hij te "oud" is in zijn sop gaar laten koken, die met een eigen huis maar helemaal de klos, maar wel miljoenen naar die hier binnen huppelen en nooit bijdragen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:11

Eeh ik heb als wao er het er niet beter van gekregen. Lever alleen maar steeds meer in kwa inkomen. En de zorg wordt alleen maar duurder. Zie nergens waar de niet werkenden geld erbij hebben gekregen. Wel de mensen met kinderen en de heel rijken en bedrijven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:14

Niet werkende mensen hebben wel toeslagen enz, waar de werkende altijd buiten valt. Ook al werken ze voor geen dik salaris. En houden zo vaak nog minder over dan een niet werkende in de bijstand.
De werkende die wel de staatskas spekt.
En nee ik heb het niet over mensen die ziek zijn. Maar mensen die niet willen werken, dat is wat anders als niet kunnen werken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:19

HorseTimeXL schreef:
sallandval schreef:
Ik vind het wel komisch hoe heel Nederland Trump afkraakt en vervolgens precies hetzelfde doet als hij. Trump deugt niet omdat hij mensen die het niet met hem eens zijn dom vindt. Wat zeggen veel Nederlanders over Amerikanen omdat ze Trump stemmen (het dus niet met hen eens zijn)? Dat ze dom zijn!

Ik ben geen fan van Trump als persoon maar mensen moeten hier in Nederland vooral niet vergeten hoe rooskleurig Clinton wordt neergezet in de Nederlandse media. Het is bijna een beetje sneu hoe Clinton hier is verheerlijkt de afgelopen maanden, net alsof de mening van Nederlanders er iets toe doet in een verkiezingsstrijd.

Inderdaad. En in mijn ogen is de reden geweest dat Hillary zo rooskleurig werd omschreven, omdat van haar de minste veranderingen zouden worden verwacht. Lekker veilig en weinig nieuws. Terwijl de enige die wat wil veranderen, waar mensen vervolgens na Obama behoefte aan hebben, een man die wel blijkbaar overtuigend kan laten merken dat hij wil veranderen. Ja of die veranderingen goed of fout zijn, durf ik mij niet over te buigen. Maar Europa moet daar nu ook opeens mee dealen en even een beetje harder voor werken. Tsja dat mag ook best wel eens.

Wat dat betreft zijn we allemaal wel een beetje autistisch over veranderingen. Zeker als het om landsbelang gaat.

Er iswel een stevige discrepantie.
...die mede mijn pokkehumeur verklaart.
Aangezien de USofA nu eenmaal het machtiste land ter werd is/zijn, is datgene wat er rond Capitol Hill gebeurt iets wat ons net zo goed raakt.

Afgaande op zijn optreden tot nu toe, ik word als Nederlandse niet vrolijk van deze meneer.

Dat is geen verheerlijking van Hillary, maar als voormalig minister van buitenlandse zaken weet ze deksels veel over de wereld buiten de states, waar Trump niet eens over spreekt.

Wat bedoel je met 'Europa mag ook wel eens harder werken aan een man die blijkbaar overtuigender kan laten merken wat hij wil'?
(Ik heb geen idee wat hij zou willen, afgezien van "demagogische proefballonnetjes" - zoals die muur met Mechico 'op kosten van de Mechicanen'.)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:21

Afbeelding

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:23

:)) Mixje90.

Afbeelding

Deze vond ik wel typerend voor de meeste gesprekken die ik tot nu toe heb gehad over Amerika met anderen. Ik denk dat ik de komende week facebook maar even laat voor wat het is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:24

bruintje123 schreef:
Amandavd schreef:

Ja een hoop afbraak.
Geld overal naar toe behalve naar de Nederlandse zorg en onderwijs.
Geld overal naartoe bij die niet willen werken, ipv de werkende jan modaal een hand uitreiken en belonen.
De werkende die omdat hij te "oud" is in zijn sop gaar laten koken, die met een eigen huis maar helemaal de klos, maar wel miljoenen naar die hier binnen huppelen en nooit bijdragen.

Bruintje, 1 Trump in het witre huis is wel genoeg, hoor.

Hou alsjeblieft op met dit soort leugens en verdachtmakingen. "Geld naar wie niet wil werken" - het is werkelijk te zot voor woorden.
"Miljoenen die hie binnenhuppelen en niets bijdragen " braak.
Leer tellen, die miljoenen kloppen niet.
Binnenhuppelen vind ik een belediging als je kunt weten hoe die mensen hun leven waagden, dagenlang liepen in brandende zon of stromende regen.
...en niets bijdragen: in elk geval de Syriërs willen niets lievers.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:24

Damned schreef:
Maar vroeger was alles altijd beter... altijd! :+

Bush was een lekkere := (beide!) Er zijn wel meer omstreden presidenten geweest in het verleden

Ik hou m'n hart vast en hoop dat het allemaal meevalt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:27

Ah janneke.
Er is maar een klein deel hier wat vluchteling is. De rest komt hier inderdaad binnen huppelen voor het gratis wonen. Net als het grootse deel van de Somaliërs.
Ga zelf maar eens tellen.
De leugens zijn de coa en de regering die alles achter proberen te houden.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:28

Is toch geweldig? Een volstrekte outsider die het hele establishment voor aap zet! En ja, hoe komt dat? Ondanks de bijna anderhalf miljard dollar van Clinton, en alle steun van de zeer populaire Obama? Heeft hij het dan toch wat minder goed gedaan? Stel dat alle donkere Amerikanen heel tevreden waren over zijn beleid ,dan waren ze toch gaan stemmen, en op Hillary? We zien deze uitslagen ook in Engeland en het referendum in Nerderland, veel mensen voelen zich niet meer gehoord en serieus genomen, zal je straks, in maart ook in Nederland zien gebeuren. Men zal voor een poll zelden willen toegeven dat men op een populistische partij stemt. Dus de uitslag is vast een dikke verrassing.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:30

bruintje123 schreef:
Niet werkende mensen hebben wel toeslagen enz, waar de werkende altijd buiten valt.

Accoord, ik verdien te veel, maar het is inkomens afhankelijk, klopt dus weer eens niet.

Citaat:
Ook al werken ze voor geen dik salaris.

Accoord, ik werk ook met mijn hart en wellicht is dat het verschil tussen ons.

Ik krijg geen ministersalaris, maar geniet van mijn werk en sta positief in het leven (al heb ik momenteel de smoor in over DT).

Dus so what, dat ik hard werk en toch geen toeslagen krijg?
Ik heb dat niet nodig.
...en gun het iedereen die het welnodig heeft.

En ja, je spreekt wel over mensen die ziek zijn!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:30

bruintje123 schreef:
Ah janneke.
Er is maar een klein deel hier wat vluchteling is. De rest komt hier inderdaad binnen huppelen voor het gratis wonen. Net als het grootse deel van de Somaliërs.
Ga zelf maar eens tellen.
De leugens zijn de coa en de regering die alles achter proberen te houden.

Het is off topic en ik heb er geen zin in.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:33

bruintje123 schreef:
Niet werkende mensen hebben wel toeslagen enz, waar de werkende altijd buiten valt. Ook al werken ze voor geen dik salaris.

Nou dat is echt niet waar. Ik verdien minimumloon en ik krijg dus ook gewoon huur- en zorgtoeslag.
Ik ben het met je eens dat het lang niet altijd makkelijk is om alles te betalen, ook als je een fulltime baan hebt, maar je moet geen onzin verkondigen.