Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Drifter schreef:De eigen partij manipuleert haar eigen kiezers Damned. "Je kan niet op een derde partij kiezen, dan verliezen we, dan komt *vul naam in* in het Witte huis en zinkt het schip! En dat is dan JOUW schuld! Zo dom kun je toch niet zijn, het idee alleen al!"
Amandavd schreef:Maar is dat niet altijd zo? Kijk hier naar de regering, hebben die echt dingen veranderd de laatste jaren?
Citaat:Ja hoor.
Ik ben geen fan, maar pensioen met 65 is veranderd, het zorgstelsel op de schop (ouderen moeten langer thuis blijven en gemeenten bepalen waar iemand recht op heeft) het ontslagrecht is aangepast en er is erg veel asfalt neergelegd (nodig of niet, het enige "argument" was file, niet geld, mileu of werkgelegenheid).
Verder gaat de afbraak van de huursector in hoog tempo verder.
Dus ja, zelfs een minderheidskabinet kan veel doen.
En Obama had 8 jaar lang een parlement dat niet meewerkte - dan houdt het op.
Citaat:Misschien had ik duidelijker moeten zijn want ik bedoelde meer positieve dingen, de dingen de jij noemt vind ik niet echt positief
Nies_ schreef:Drifter schreef:De eigen partij manipuleert haar eigen kiezers Damned. "Je kan niet op een derde partij kiezen, dan verliezen we, dan komt *vul naam in* in het Witte huis en zinkt het schip! En dat is dan JOUW schuld! Zo dom kun je toch niet zijn, het idee alleen al!"
Precies. Ik kwam op social media ook al weer hele berichten tegen waarin gesteld werd dat het de schuld is van third party stemmers dat Trump nu gewonnen heeft
sallandval schreef:Ik vind het wel komisch hoe heel Nederland Trump afkraakt en vervolgens precies hetzelfde doet als hij. Trump deugt niet omdat hij mensen die het niet met hem eens zijn dom vindt. Wat zeggen veel Nederlanders over Amerikanen omdat ze Trump stemmen (het dus niet met hen eens zijn)? Dat ze dom zijn!
Ik ben geen fan van Trump als persoon maar mensen moeten hier in Nederland vooral niet vergeten hoe rooskleurig Clinton wordt neergezet in de Nederlandse media. Het is bijna een beetje sneu hoe Clinton hier is verheerlijkt de afgelopen maanden, net alsof de mening van Nederlanders er iets toe doet in een verkiezingsstrijd.
Amandavd schreef:Maar is dat niet altijd zo? Kijk hier naar de regering, hebben die echt dingen veranderd de laatste jaren?
HorseTimeXL schreef:sallandval schreef:Ik vind het wel komisch hoe heel Nederland Trump afkraakt en vervolgens precies hetzelfde doet als hij. Trump deugt niet omdat hij mensen die het niet met hem eens zijn dom vindt. Wat zeggen veel Nederlanders over Amerikanen omdat ze Trump stemmen (het dus niet met hen eens zijn)? Dat ze dom zijn!
Ik ben geen fan van Trump als persoon maar mensen moeten hier in Nederland vooral niet vergeten hoe rooskleurig Clinton wordt neergezet in de Nederlandse media. Het is bijna een beetje sneu hoe Clinton hier is verheerlijkt de afgelopen maanden, net alsof de mening van Nederlanders er iets toe doet in een verkiezingsstrijd.
Inderdaad. En in mijn ogen is de reden geweest dat Hillary zo rooskleurig werd omschreven, omdat van haar de minste veranderingen zouden worden verwacht. Lekker veilig en weinig nieuws. Terwijl de enige die wat wil veranderen, waar mensen vervolgens na Obama behoefte aan hebben, een man die wel blijkbaar overtuigend kan laten merken dat hij wil veranderen. Ja of die veranderingen goed of fout zijn, durf ik mij niet over te buigen. Maar Europa moet daar nu ook opeens mee dealen en even een beetje harder voor werken. Tsja dat mag ook best wel eens.
Wat dat betreft zijn we allemaal wel een beetje autistisch over veranderingen. Zeker als het om landsbelang gaat.
bruintje123 schreef:Amandavd schreef:Maar is dat niet altijd zo? Kijk hier naar de regering, hebben die echt dingen veranderd de laatste jaren?
Ja een hoop afbraak.
Geld overal naar toe behalve naar de Nederlandse zorg en onderwijs.
Geld overal naartoe bij die niet willen werken, ipv de werkende jan modaal een hand uitreiken en belonen.
De werkende die omdat hij te "oud" is in zijn sop gaar laten koken, die met een eigen huis maar helemaal de klos, maar wel miljoenen naar die hier binnen huppelen en nooit bijdragen.
bruintje123 schreef:Niet werkende mensen hebben wel toeslagen enz, waar de werkende altijd buiten valt.
Citaat:Ook al werken ze voor geen dik salaris.
bruintje123 schreef:Ah janneke.
Er is maar een klein deel hier wat vluchteling is. De rest komt hier inderdaad binnen huppelen voor het gratis wonen. Net als het grootse deel van de Somaliërs.
Ga zelf maar eens tellen.
De leugens zijn de coa en de regering die alles achter proberen te houden.
bruintje123 schreef:Niet werkende mensen hebben wel toeslagen enz, waar de werkende altijd buiten valt. Ook al werken ze voor geen dik salaris.