Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:07

Vanwaar heb je dat die bedreiging op scholen en ziekenhuizen?
Moet namelijk binnen een paar weken bevallen...

Narcissa

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:11

Geen idee, ons ma is alles op het nieuws aan het volgen en zij kwam ermee af. Hoop dat het grootspraak is en er niet nog een aanslag volgt :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:12

Zoe_97 schreef:
Goof schreef:

Ik snap niet dat je dit niet begrijpt?
Het is toch logisch dat mensen gewoon hun eigendommen weer bij zich willen hebben? Stukje afsluiten inderdaad. Daarbij zijn veel mensen afhankelijk van hun autp vwb werk of studie ofzo.
Ik vind het een behoorlijk normale gedachtengang om gewoon je auto weer terug te willen hebben.

ik begrijp niet dat je zo onrespectvol kan zijn om nu te gaan zeuren over iets materieels terwijl er zo een drama zich heeft afgespeeld.
Er is geen werkgever die nu geen begrip zou opbrengen voor zo een situatie als ze nu een vervoersprobleem hebben. Daarbij is het openbaar vervoer gewoon weer voorhanden vandaag.

Wat is er onrespectvol aan? Waarom mogen mensen niet hun eigendommen terug willen?
Dat staat echt volledig los van elkaar.
En ondanks de verschrikkingen van gisteren gaat het leven vandaag de dag wel 'gewoon' door.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:14

44Myrthe44 schreef:
Pff, ik leef mee met alle slachtoffers (direct of indirect).
Het doden van onschuldige mensen zonder duidelijk doel is laf en zinloos.

Dit lijkt me een mooie aanleiding om te stoppen met het terreur, van beide kanten. We noemen dit terrositen, maar zelf gedraagt Europa zich net zo goed als terrorist in Syrië eo. Dagelijks bombardeert Europa daar net zo goed onschuldige slachtoffers. Het is niet meer dan logisch, dan dat er af en toe een aanval terugkomt. Dus laten we vooral kappen met die onzin, en ons allemaal een beetje volwassen gaan gedragen.

Hier ben ik het mee eens. Elke dag worden er onschuldige scholen en ziekenhuizen gebombardeerd in Syrië. Ik ken heel veel slachtoffers persoonlijk die dit van dichtbij hebben mee gemaakt.

Voorbeeld : Een familie vriend van ons heeft zijn oog kwijtgeraakt nadat Amerikaanse soldaten met een geweer achter op zijn hoofd hebben geslagen. Deze soldaten zijn in zijn huis ingebroken en hebben veel familieleden en vrienden voor zijn ogen neergeschoten / ontvoerd.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Ook nog even over het feit dat sommige vluchtelingen rijk genoeg zijn. Dat is waar , er zijn heel veel vluchtelingen ontzettend rijk. Geloof me als ik zeg dat er vluchtelingen zijn die in Syrië in een villa woonde , bediende hadden en een grote kas vol met geld. Alleen is dat geld niet van staal en beschermt het niet tegen bommen en kogels ;)

Ik denk dat mensen zich meer moeten gaan verdiepen i.p.v zomaar dingen te roepen en blindelings de media en regering te volgen.

Heel veel sterke voor de nabestaande Y;(

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:18

En waarom bombarderen ze in Syrië?

Goof:
Ze krijgen toch hun bezittingen terug? Enkel moeten ze even geduld hebben, zodat men de kans krijgt om alles grondig te onderzoeken en het een beetje te organiseren zodat het geen chaos wordt.
Doen ze dit niet, dan krijgen ze kritiek dat ze alles niet goed genoeg onderzocht hebben.
Het is nooit goed.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 23-03-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:20

Omdat de IS syrië wil veroveren en de amerikanen en wij de IS om zeep willen helpen.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:20

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:23

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:26

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:30

chanel1985 schreef:
Goof:
Ze krijgen toch hun bezittingen terug? Enkel moeten ze even geduld hebben, zodat men de kans krijgt om alles grondig te onderzoeken en het een beetje te organiseren zodat het geen chaos wordt.
Doen ze dit niet, dan krijgen ze kritiek dat ze alles niet goed genoeg onderzocht hebben.
Het is nooit goed.

I know, ben het met je eens hoor ;)

Ik reageerde enkel op een eerder bericht, kennelijk mag je na iets dramatisch als dit niet uitspreken dat je graag je auto terug wil.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:33

Goof schreef:
chanel1985 schreef:
Goof:
Het is nooit goed.

I know, ben het met je eens hoor ;)

Ik reageerde enkel op een eerder bericht, kennelijk mag je na iets dramatisch als dit niet uitspreken dat je graag je auto terug wil.

terugwillen is prima, maar boos zijn dat je het nu niet meteen terug krijgt. Nee dat i gewoon onrespectvol nu

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:38

Wauw, chapeau aan de KULeuven. Heel het land heeft niveau 4, maar meneer Torfs laat de lessen gewoon doorgaan. Diehard hoor, vooral als je weet dat Leuven amper 20 minuten van Brussel afligt.
Ik voel me echt niet veilig met de gedachten dat ik in een aula met +600 mensen moet zitten. Ik weet dat we ons niet door angst mogen laten leiden, maar als zoiets bij wijze van spreken in je achtertuin gebeurt is het niet onwaarschijnlijk dat die angst in de lucht hangt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:40

De lessen aan ugent gaan ook gewoon door hoor.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:44

Ik kan mij indenken dat je bang bent Snollygoster, maar wat wil je dan? Het leven een paar dagen stil zetten? Dat helpt niks tegen die terroristen, die willen dat juist.
Doorgaan is de beste manier. Ik moet deze vrijdag ook met het vliegtuig, maar ben ik bang? Nee. Als het gebeurd, dan kan ik er niks aan doen en op het beste hopen. Het leven gaat door.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:46

Ik moet vandaag ook gewoon gaan werken hoor en morgen sta ik in 2 Brusselse scholen in hartje Brussel. Langs een kant denk ik: Ok helpt ons wel om niet te getraumatiseerd te zijn en het leven gaat door. Maar langs de andere kant ben ik toch een beetje ongerust hoor.

Ik lees dat hier toch een aantal bokkers zijn die ook in Brussel waren en er terug naar toe moeten. Hoe voelen jullie je nu? Ik heb al de hele dag hoofdpijn en gisteren zware maagpijn en dood moe.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:47

Hier ook gewoon naar school. Terwijl wij ook vlakbij Brussel zitten. Life must go on.. Weinig aan te doen. Wij moeten nu ons wel weer door één poort wringen en mogen 's middags niet meer buiten om eten te halen. (Wat ik ook wel een beetje een nutteloze maatregel vind, maar bon..)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:50

Ik werk ook in Brussel, en ben nog steeds stikkapot na gisteren. Wij mogen de rest van de week van thuis uit werken, da's ook wel fijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:54

Snollygoster schreef:
Wauw, chapeau aan de KULeuven. Heel het land heeft niveau 4, maar meneer Torfs laat de lessen gewoon doorgaan. Diehard hoor, vooral als je weet dat Leuven amper 20 minuten van Brussel afligt.
Ik voel me echt niet veilig met de gedachten dat ik in een aula met +600 mensen moet zitten. Ik weet dat we ons niet door angst mogen laten leiden, maar als zoiets bij wijze van spreken in je achtertuin gebeurt is het niet onwaarschijnlijk dat die angst in de lucht hangt.

niet meer dat normaal dat de lessen daar gaan hoor. Alle brusselse scholen behalve VUB zijn ook gewoon open. Zelfs ULB die gisteren volledig ontruimt is gaan de lessen weer door

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:04

Wel neen, ik vind het niet normaal dat de lessen de dag erna al gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is. Een vriend van me zit bij het leger en heeft gisteren ook de hele dag in Brussel gewerkt, hij stuurde me dat ze een autobom op campus Etterbeek hebben gevonden, dus ja op de studenten hebben ze zich ook gericht. Life goes on, dat is waar, maar dat wilt niet zeggen dat er geen maatregelen genomen moeten worden.
Mijn kotgenoot die aan de VUB studeert is naar huis gegaan vanmorgen, had twee enorme tassen bij zich. Op het station nergens politie te zien, niks gefouilleerd ook niet. Eh ja, zijn we alles dan zo snel al vergeten? Dan houdt niveau 4 niks in.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:05

Mijn vriend en vader werken vandaag wel thuis, morgen waarschijnlijk gewoon terug naar het werk... Vond het wel lief van onze directeur, die heeft laten weten dat wij ook thuis mogen werken, hoewel ons kantoor in Mechelen zit. Gewoon voor de mensen die er teveel ondersteboven van zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:07

Snollygoster schreef:
Wel neen, ik vind het niet normaal dat de lessen de dag erna al gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is. Een vriend van me zit bij het leger en heeft gisteren ook de hele dag in Brussel gewerkt, hij stuurde me dat ze een autobom op campus Etterbeek hebben gevonden, dus ja op de studenten hebben ze zich ook gericht. Life goes on, dat is waar, maar dat wilt niet zeggen dat er geen maatregelen genomen moeten worden.
Mijn kotgenoot die aan de VUB studeert is naar huis gegaan vanmorgen, had twee enorme tassen bij zich. Op het station nergens politie te zien, niks gefouilleerd ook niet. Eh ja, zijn we alles dan zo snel al vergeten? Dan houdt niveau 4 niks in.

dan had die vriend toch verkeerde info hoor. Ze hadden ene verdachte bestelwagen die dovo heeft laten ontploffen, later bleek er niks met die auto te zijn. En ja ik zat op dat moment op de VUB

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:14

Zoe_97 schreef:
Snollygoster schreef:

dan had die vriend toch verkeerde info hoor. Ze hadden ene verdachte bestelwagen die dovo heeft laten ontploffen, later bleek er niks met die auto te zijn. En ja ik zat op dat moment op de VUB

Lol, tuurlijk. Media heeft de afgelopen dagen ook al genoeg foutieve berichten laten rondgaan. Ik denk toch wel dat ik meer geneigd ben om iemand die er zelf aan het werk was en rechtstreekse info binnenkrijgt te geloven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:21

Vriendinnetje van mij studeert aan de VUB en die zijn gister uit hun huizen gehaald, in de aula gezet en er is in hun woningen (of in de buurt ervan) een bom gecontroleerd tot ontploffing gebracht. Weet niet of zij nu nog in Brussel is, maar kan me voorstellen dat je weg gaat.

Ik kan de angst ook heel goed begrijpen, maar ik denk dat de lessen door laten gaan niet per se betekent dat je ook verplicht moet komen. Zal nu echt wel begrip voor zijn als je thuis wilt blijven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:23

die info komt niet van de media, maar rechtstreeks van de rector. Het leger had niets met die ontploffing te maken trouwens, maar dovo deed dit en stond in contact met de rector. 1 of andere militair zal vast meer info hebben (en zomaar mogen verspreiden) dan de rector van waar de bestelwagen stond...
Daarbij als dat echt een bom was mochten we echt niet zomaar weer rondlopen op de campus net na de ontploffing en ervoor de hele dag niet.
De koten zijn dus niet ontruimt! enkel 1 gebouw vlakbij die bestelwagen is ontruimd, dat gebouw bestond uit leslokalen en enkele kamers waar gastdocenten kunnen overnachten en slecht enkele studenten hebben zo een kamer die zo als kot gebruiken. De koten op de campus zijn NIET ontruimt geweest (ik was er zelf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:25

Eh... Is Dovo niet de ontmijningsdienst van het leger? (Mobiel wiel er hele tijd Dove van maken :') )