Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:28

Electra63 schreef:
ravellie schreef:
In Rotterdam kom ik af en toe, er woont familie.
Ben ook altijd weer blij als ik daar weg ben :o .
Als je ziet wat daar sávonds op straat rondhangt :(
Over 'jezelf onveilig voelen' gesproken.

Dat schreef je vorige week ook al. Ik ben benieuwd welke wijk dat is. Ik voel me (zelden) onveilig in Rotterdam.
Je onveilig voelen of was het er onveilig, ben je lastig gevallen of bedreigd?

Niet iedereen met een kleurtje doet je kwaad. ;)

De wijk achter het Zuidplein.
Fijn dat jij je veilig voelt, ik absoluut niet.
Wat een tuig op straat.

Electra63

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:38

Er liggen meerdere wijken rond Zuidplein. Maar ik heb zo mijn vermoeden ;). Veel mensen vinden Zuidplein ook onveilig, maar er gebeurt daar zelden iets.

Maar is er wat gebeurd op straat met dat tuig? Hebben ze jou bedreigd of lastig gevallen? Of is het gewoon jouw gevoel?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:43

Nee hoor, het was alleen kijken en roepen ( a la macho) wij netjes ivm verjaardag en zij..stereotype he: gouden tanden, kettingen, petjes etc.
Not my kind of show.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:57

ravellie schreef:
Nee hoor, het was alleen kijken en roepen ( a la macho) wij netjes ivm verjaardag en zij..stereotype he: gouden tanden, kettingen, petjes etc.
Not my kind of show.

Maar conclusie: ze deden niets.
Ik hou ook niet van gouden tanden en petjes, maar ik noem ze geen tuig omdat ze op straat hangen.
Tuig noem ik mensen die anderen beroven of bedreigen of geweld gebruiken.
De huidskleur of kleding van iemand maakt hem of haar geen tuig, (onacceptabel) gedrag wel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:23

Electra63 schreef:
ravellie schreef:
Not my kind of show.

Ik hou ook niet van gouden tanden en petjes, maar ik noem ze geen tuig omdat ze op straat hangen.
De huidskleur of kleding van iemand maakt hem of haar geen tuig, (onacceptabel) gedrag wel.

Ik denk bij gouden tanden trouwens allereerst aan Antillianen en (in mindere mate aan) Surinamers, maar dat terzijde.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:44

Electra63 schreef:
Er liggen meerdere wijken rond Zuidplein. Maar ik heb zo mijn vermoeden ;). Veel mensen vinden Zuidplein ook onveilig, maar er gebeurt daar zelden iets.

Maar is er wat gebeurd op straat met dat tuig? Hebben ze jou bedreigd of lastig gevallen? Of is het gewoon jouw gevoel?

Mwah.... Mijn moeder heeft járen op zuidplein gewerkt en heeft aardig wat mee gemaakt. Niet perse door buitenlanders trouwens

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:42

Electra63 schreef:
ravellie schreef:
Not my kind of show.

Ja, wat?
Had ik eerst afgetuigd moeten worden?.
Taalgebruik ( ook al is het misschien macho) kan ook als heel onprettig ervaren worden hoor.
En geeft al helemaal geen gevoel van veiligheid.
Ik was in iedergeval blij weer thuis te zijn in 'onze slaapwijk'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:52

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:11

Sammie schreef:

ZE hebben er zelf zo'n zootje van gemaakt,en nu zitten ze met de problemen.
Je kon al weten dat dit eraan zat te komen,dan maak je van tevoren toch al plannen? hoe pakken we het aan,en hoe gaan we het doen.Maar das typisch de Politiek,eerst doen en dan pas denken.
Goh we kunnen dit niet aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:22

Ik geloof niet het CDA in 1951 destijds het vluchtelingenverdrag van de VN heeft opgesteld hoor :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:07

Sammie schreef:
Ik geloof niet het CDA in 1951 destijds het vluchtelingenverdrag van de VN heeft opgesteld hoor :D

Al was het maar omdat het CDA toen nog niet bestond.....

Trouwens: "De CDA-leider stelt dat het niet meer van deze tijd is om vluchtelingen dezelfde sociale voorzieningen te bieden als de inwoners van het gastland. ,,Het gaat de daadkracht van de verzorgingsstaat te boven. We moeten waarborgen dat de Nederlanders zelf ook normaal kunnen blijven leven'', aldus Buma in Elsevier. Volgens de CDA-leider moet de nadruk komen te liggen op opvang, met terugkeer als doel."

Volgens mij zou dat DRAAGkracht moeten zijn, niet? Of zegt ie nou dat de verzorgingsstaat bestaat uit laml*llen? :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:14

Ik kijk tegenwoordig nergens meer van op :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:20

whahaha had die fout niet eens gelezen. Had het gelezen als draagkracht....wat het idd zou moeten zijn.
Of het is idd zoals jij zegt cowboy :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:27

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:44

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:57

Daadkracht komt het ook wel te kort.
Het overal achteraan hobbelen van ons kabinet is er wel een voorbeeld van.

Want ze komen er nu al! Achter dat er mier voldoende draagkracht is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:34

Het ging over daadkracht vs. draagkracht van de Nederlandse samenleving.. Niet over het kabinet zelf.. Bovendien wil CDA dus een aanpassing omdat ze nu komen.. Niet omdat ze straks komen..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:20

Sammie schreef:

Het probleem met dit soort dingen is dat er zo weer een jaar of 2 overheen gaat. En dat is met alles zo in de politiek. Of het gebeurt snel en ondoordacht (wat we dus ook niet moeten willen) of het gebeurt doordacht maar veel te traag. Echt heel erg ergerlijk... Ben blij dat ik niet in de politiek zit, ik zou me dood irriteren.

En dit ook:
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... n-2693064W

"Christenen, Jezidi's en andere bevolkingsgroepen werden aangevallen door moslims." Serieus? Gooi die lui meteen in de bak. Of weiger hierbij direct asiel. Als we dit soort mensen binnen gaan laten gaan we toch honderden jaren terug in de tijd?

Waarom kan er niet wat daadkrachtiger en strenger gehandeld worden?

Ik vind het echt bizar dat het uberhaupt nodig is om vluchtelingen te scheiden van elkaar hierom...

Ik mag dan intolerant zijn, maar ik vind echt dat iedereen die het simpele "iedereen is gelijk (ook christenen, vrouwen en homo's)" niet kan accepteren, gelijk weg mag hier.

Je kunt wel vrolijk accepteren dat deze mensen anders denken en dan als Nederlander tolerant zijn, maar daar help je problemen mee in de hand. Andere bevolkingsgroepen zijn hier namelijk direct de dupe van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:06

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:16

Yup, dat baart mij ook veel meer zorgen dan de vluchtelingen zelf..
Naast dat ik niet echt tof vind dat er ineens weer allemaal "oude" ziektes op duiken zoals polio, dysenterie en cholera

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:18

Daar ben je, in principe, gewoon voor ingeënt, dus daar maak ik me helemaal geen zorgen om :n. (Denkt de helft van de zeer gelovige, plaatselijke bevolking hier anders over)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:19

LadyMadonna schreef:
Noodverordening Steenbergen rond vergadering over asielopvang
http://nu.nl/binnenland/4149587/noodver ... pvang.html

Weet je, ik maak me meer zorgen om de onrust die ontstaat dan om de vluchtelingen zelf.

Ik ook. Volgens mij werden asielzoeker vroegah nog wel eens zonder al te veel overleg geplaatst. Dan waren ze er van het ene op het andere moment. Punt. Weinig democratisch en tegewoordig dank zij social media waarschijnlijk niet (meer) haalbaar, maar op het 'feest' (inclusief kosten) dat zich vanmiddag/vanavond in Steenbergen gaat afspelen daar zit ook niemand op te wachten lijkt me.....behalve de media.....en raddraaiers......en wellicht deze of gene platinablonde Noord-Limburger.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:57

LadyMadonna schreef:
Daar ben je, in principe, gewoon voor ingeënt, dus daar maak ik me helemaal geen zorgen om :n. (Denkt de helft van de zeer gelovige, plaatselijke bevolking hier anders over)

Voor Polio wel ja,maar Dysenterie en Cholera niet.En voor meerdere ziekte's is men niet ge-ent.
Het is nu eenmaal zo dat ze ook ziekte's meebrengen,die hier al uitgestorven waren.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:00

LadyMadonna schreef:

Voor polio wel. Hier in Zuid Holland hebben we een klein deel die uit religieus oogpunt niet enten, maar een veel groter deel dat besloten heeft niet te enten uit gezondheidsoverwegingen. TBC (vind je onder de Nederlandse bevolking ook nog wel eens),dysenterie en Chorela zitten niet in het standaard pretpakket.
Het MERS Corona virus wat in de landen voorkomt is een voorbeeld van een nieuwe ziekte die pas sinds 2012 bekent is. Het lijkt me toch geen fijn idee dat dit mee zou komen, eerlijk gezegd.

Op de mensen die het afgelopen jaar in een azc hebben gewoond moeten sinds deze week op werk extra gaan screenen op MRSA/BRMO
Laatst bijgewerkt door Fehu op 21-10-15 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:04

Het werd groot in het nieuws gebracht dat gelovige kinderen niet werden ingeënt en daar sprak men schande van en werd zelfs ter discussie gebracht dat dat verplicht moest worden voor kinderdagverblijven. Toen enkele weken later naar buiten kwam dat het merendeel van de niet-enters dit helemaal niet vanwege hun of überhaupt een geloof doen maar vanwege andere motieven moest je dat met een vergrootglas in de krant lezen. Toen was het wel opeens een stukje stiller in deze discussie..