Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:rapido schreef:nee ben ik niet..is niet de eerste keer ik in dit topic reageer hoor! maar dat terzijde...
In elk geval de eerste keer in de laatste 2-3 pagina's. Vergeef me dat ik niet verder gekeken heb: daar gaf de kwaliteit van je bericht me eerlijk gezegd geen reden toe.
Citaat:Bang
Jij bent bang.
Ik ben bang.
Jij bent bang om dood te gaan in de oorlog in jouw land.
Ik ben bang dat je die oorlog meeneemt naar het mijne.
Jij bent bang dat de grenzen voor je neus zullen worden gesloten.
Ik ben bang dat er veel mensen met verkeerde bedoelingen hier naar toe komen.
Jij bent bang dat je niet welkom bent in Europa.
Ik ben bang jij mijn cultuur niet zult begrijpen.
Jij bent bang dat je nooit meer terug naar je huis kunt.
Ik ben bang dat je nooit meer terug naar huis wilt.
Jij bent bang dat wij je niet willen helpen.
Ik ben bang dat jij de hulp niet zult waarderen.
Jij wilt vast niet dat ik bang ben.
Ik wil ook niet dat jij bang bent.
Laten we er dan samen voor zorgen dat onze angsten ongegrond zijn.
geerke schreef:ik ben ook niet discriminerend,wel heb ik grote vraagtekens bij alle vluchtelingen die nu binnenkomen.Niet bij de mensen zelf,maar wat het ons gaat brengen.
Volgens mij zijn de meeste mensen helemaal niet blij met deze asielzoekers.Maar ja,we leven in een democratie dus ons word niets gevraagd.Terwijl dat meestal de mensen zijn die er tussen wonen of er direct mee te maken hebben.De politici niet...
bigone schreef:Ik ben niet racistisch maar heb wel moeite met de toekomst van Europa en dus Nederland. Er is totaal geen controle op wat voor mensen over de grenzen komen. Er duiken steeds meer filmpjes op waardoor het beeld van "vluchtelingen" behoorlijk verandert. Hoezo dankbaar en blij, er word gevochten, gerommeld, voedsel geweigerd want stel je voor dat het niet hala is, water weggegooid want ze willen thee/koffie?? Het beeld van de hopeloze vluchteling word steeds genuanceerder en niet ten goede. kijk maar eens naar dit filmpje http://www.dumpert.nl/mediabase/6682858 ... media.html
ravellie schreef:Hoe kun je nu 'goed' integreren als je met 6000 man in een tentenkamp nabij Nijmegen wordt geplaatst?.
Je kan op je vingers natellen dat dat uit de hand gaat lopen ( weersomstandigheden, opstootjes, frustraties, seksueel geweld).
Het zijn er simpelweg teveel voor een klein land ( stip op de wereldkaart zijn wij)....
En word er een beetje zat van dat het de schuld van Europa zou zijn.
Altijd kritiek op Europa......
En nu met enorme aantallen hier wel heen komen.
En echt dankbaar voor de geboden zorg?....
In Duitsland krijgen ze nu een gratis medische zorgverzekering bij acute pijn etc.
Neem mij niet kwalijk, maar dan creeer je natuurlijk wel opstand van de bevolking he.
Als ik hier in Nederland al kijk wat zorg kost en wat er buiten je verzekering valt.....
Dat gaat nog een feestje worden in Nederland.