Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robijntjah schreef:Floor: ik denk dat ik zonder mijn paard wel heel anders terecht gekomen zou zijn ja. Goh, goede vraag dit.
Dan zat ik denk ik nu nog in die destructieve relatie die ik destijds had... Had ik geen opleiding afgerond en zeker niet gewerkt.
Floortje_89 schreef:Robijntjah schreef:Floor: ik denk dat ik zonder mijn paard wel heel anders terecht gekomen zou zijn ja. Goh, goede vraag dit.
Dan zat ik denk ik nu nog in die destructieve relatie die ik destijds had... Had ik geen opleiding afgerond en zeker niet gewerkt.
Toch tijd voor de stichting dan maar;) Zonder grapjes, fijn dat jouw paard je hier doorheen heeft gesleept en jij nu je leven op de rit hebt. Maar de redenatie van een paard nodig voor psychisch welzijn zoals hierboven gezegd is inderdaad vrij omgekeerd. Ik vind het voornamelijk een zelf aangeprate behoefte. Hoe mensen hier praten over het "nodig" hebben van een paard, er ''anders niet meer zijn'', hoe moeten mensen zich voelen die een ouder verliezen bijvoorbeeld?? Vind het nogal uit perspectief allemaal.
Robijntjah schreef:Ik heb geleerd prioriteiten te stellen
Ik heb geleerd verantwoordelijkheid te nemen voor mijn beslissingen
Ik heb geleerd keuzes te maken
Ik heb geleerd wat financiele verantwoordelijkheid is
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Robijntjah schreef:Een kat had en heb ik nog steeds.
Worst case scenario's die ik dan beide gezellig meemaakte...
Op welke andere manier had ik die vaardigheden kunnen leren, waardoor ik sta waar ik nu sta?
Bowen schreef:Geryon schreef:Ja dat kan serieus verstandig zijn! Ik ben zelf zo'n persoon die tigear omschrijft, heb meerdere ernstige stoornissen, en mijn paard kan ik inderdaad niet helemaal in mijn eentje hebben en verzorgen.
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die al iets verder zijn dan mij in hun therapie en die kúnnen het nét aan en wel met heel veel moeite. Maar dat helpt wel. Zo leer je meer verantwoordelijkheid te verdragen bijvoorbeeld.
Maar moet dit dan ook in de bijstand? Daar gaat het mij vooral om.
Als iemand er echt baat bij heeft en begeleiding waar nodig ben ik er echt geen tegenstander van. Ben zelfs blij dat we in dit land allemaal meebetalen aan dat soort dingen.
Maar de bijstand is bedoeld als uiterst vangnet voor mensen die wel kunnen werken, maar geen werk hebben op dat moment.
Het is niet bedoeld om je leven in door te brengen, het is bedoeld om te zorgen dat je niet letterlijk onder een brug hoeft te leven als je geen werk hebt. Dat gaat over basisbehoeften en een normale kans op een toekomst.
Uitkeringen voor (chronisch) zieke mensen gaan wel over je leven erin door kunnen brengen, dat daar meer luxe mogelijk is is logisch.
Robijntjah schreef:Hypothetisch gezien: wat zouden jullie ervan vinden dat iemand met een uitkering 200 euro per maand aan computers/games uit zou geven?
Robijntjah schreef:Hypothetisch gezien: wat zouden jullie ervan vinden dat iemand met een uitkering 200 euro per maand aan computers/games uit zou geven?
bruintje123 schreef:Geyron
Het UWV is de meeste domme organisatie ooit.
Dan zijn er zieken met uitkering.
Werken nee dat kan niet.
Maar wel stappen. Winkelen. Paardrijden.
Maar een paar uur werk. Nee.
En het UWV trapt er in.
MarlindeRooz schreef:Maar ga je dan niet afvragen waarom je gezondheid toch zo achteruit gaat... daar ben ik dan wel een beetje allergisch voor.
Net als mensen die "geen geld" hebben en roken.Gewoon grappig.