2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:34

knetterhard schreef:
Voor de mensen die in de buurt wonen, gaan jullie nog met een fijn gevoel naar het bos of andere plekken waar het mogelijk kan zijn gebeurd? Ik zou echt een trauma krijgen, als ik iets verdachts zou zien..
Hoe gaan jullie hiermee om? Gaan jullie gewoon nog naar het bos? Of zijn jullie toch nog wel op jullie hoede?

Ik ga niet meer met de hond naar het bos voorlopig! Met de pony vind ik het al een heel ander verhaal, ik ben wel erg aan het opletten en toch minder ontspannen als normaal. Steeds als ik iets 'raars' zie dan krijg ik toch wel een vervelend gevoel, maar ik ben ook echt 'n held op sokken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:41

chocobroodje schreef:
Hoo nee amy je leest 2 dingen door elkaar :)) Ben misschien niet helemaal duidelijk geweest..

De vraag was of jehet niet eng vond om in de buurt te wonen van een plekwaar gezocht was. Ik bedoelde met mijn post te zeggen dat ik wel extra oplet (en een tip ook heb door gebeld na lang twijfelen), maar ook rustig nu met mijn neefje in het bos zou durven te wandelen omdat ik niet bang ben om opeens iets te vinden. Dat wou ik zeggen maar kwam er niet helemaal goed uit geloof ik :o

Hihi vermoedde dat al.. Maar dacht, toch ff navragen:p

Amy77

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:41

WAt goed dat je tip hebt doorgegeven!!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:42

XFiemoX schreef:
Jiwa: Sorry hoor maar hoe jij nu doet overkomen doe je alsof jij alles zo goed weet.
En ik speculeerde niet als enige.

Wat weet ik dan zo goed? :) Ik speculeer niet en vertel nergens over dat ik iets beter weet. Stel je niet zo aan. Ik ben niet de enige die moeite heeft met je rare opmerkingen in dit topic, en ik vraag alleen of men zich normaal kan gedragen in dit topic.

edit; het topic staat vol met 'ik denk dat' 'de vader deed dit' etc. Gewoon niet doen. We zijn niet bij de zaak betrokken en hebben geen weet van de situatie. Meer dan duimen kun je nu niet doen.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:46

Is deze al geplaatst?
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_00579890

'De politie zal dinsdag geen nieuwe zoekacties uitvoeren naar de twee vermiste Nederlandse broertjes', zegt VTM NIEUWS-journaliste Katrien Saelens vanuit Geulle. 'Dat wil volgens de politie niet zeggen dat het onderzoek vast zit. Ze hebben gewoon geen aanwijzingen waar ze nu kunnen zoeken. De politie gaat daarom eerst alle tips natrekken en beelden van bewakingscamera's bestuderen.'

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:52

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:00

Top chocobroodje!
Lees net dat ee morgen geen zoekactie vanuit politie is.. Wat moet dit toch frustrerend zijn voor de moeder en familie! Ik check al steeds en hoop op nieuws.. Laat ataan hun!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:08

21.10 uur: De zoektocht in de Doornse bossen is afgelopen. Ca 100 mensen hielpen mee. Zonder resultaat.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:11

chocobroodje schreef:
21.10 uur: De zoektocht in de Doornse bossen is afgelopen. Ca 100 mensen hielpen mee. Zonder resultaat.

Helaas. -O-

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:32

Goed dat je getipt hebt, chocobroodje!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:40

Super chocobroodje1!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:49

Ik denk dat mensen niet beseffen hoe het zal zijn als ze "iets" aantreffen.
En dat is maar goed ook misschien.
Ik werk in de zorg en zie vaak overledenen, maar toen ik iemand wilde helpen die een ongeluk had gehad (en al was overleden) was het HEEL anders. Dat beeld vergeet ik nooit meer.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:50

VivaLaVida schreef:
Ik werk in de zorg en zie vaak overledenen, maar toen ik iemand wilde helpen die een ongeluk had gehad (en al was overleden) was het HEEL anders. Dat beeld vergeet ik nooit meer.

Ik denk dat heel veel mensen zich dat inderdaad niet beseffen.
Ook als je hoort dat ouders hun kinderen meenemen, en dan heb ik het dus over kinderen onder de 16.
Dat kan ik dan niet begrijpen, het lijkt dan wel alsof die kinderen niets in de gaten zouden hebben, maar dat blijft ze de rest van hun leven bij.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:52

Wanda Inwoner Van De Utrechtse Heuvelrug

Beste allemaal,

Morgen wordt er weer gezocht, ditmaal in Leersum.

Verzamelen 7 uur, vertrek half 8.

Verzamelplaats, parkeerterrein bij de Uilentoren.
Dit is de Lomboklaan.

Iedereen die vandaag mee heeft gezocht in Doorn heel veel dank!!
Wij van de organisatie vinden het fantastisch dat er steeds zoveel en steeds meer mensen uit het hele land mee komen zoeken naar de broertjes Julian en Ruben.

Tot Morgen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:53

VivaLaVida schreef:

Inderdaad. Voor mij een rede om niet te gaan zoeken. Ben ik niet voor opgeleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:53

Dat vind ik ronduit belachelijk. Als een kennis van mij zou gaan zoeken en een kind mee zou nemen zou diegene de volle waarheid te horen krijgen. Het is potdorie geen uitje ten eerste en ten tweede kan zo'n kind daarna jaren lang een trauma gaan verwerken......

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:55

yvonnedv schreef:
Wanda Inwoner Van De Utrechtse Heuvelrug

Beste allemaal,

Morgen wordt er weer gezocht, ditmaal in [plaatsnaam].

Verzamelen 7 uur, vertrek half 8.

Verzamelplaats, parkeerterrein bij de Uilentoren.
Dit is de Lomboklaan.

Iedereen die vandaag mee heeft gezocht in Doorn heel veel dank!!
Wij van de organisatie vinden het fantastisch dat er steeds zoveel en steeds meer mensen uit het hele land mee komen zoeken naar de broertjes Julian en Ruben.

Tot Morgen!

Het komt steeds dichterbij..

Ik zou zo graag iets doen maar ik kan er helaas niet mee omgaan als ik iets vind.
Dus ik ben dan in dit geval egoistisch maar ik ga het niet doen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:57

Dat is niet egoistisch hoor!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 00:17

Dat is absoluut niet egoistisch hoor cowgirl! Daarnaast ben je 15 jaar en vind ik het knap dat je er eerlijk voor uit durft te komen. Ik denk ook dat heel veel vrijwiliigers die mee helpen zoeken niet eens beseffen wat ze kunnen aantreffen. Natuurlijk niet daar gelaten dat ik het wel respecteer wat ze doen.

Ik ben zelf wekzaam bij de politie en daar is het voor mij wekelijkse kost. Ik weet van mezelf dat ik er goed mee om kan gaan ookal zijn er natuurlijk meldingen die meer indruk op je maken dan andere. Daarnaast is de opvang bij ons erg goed en heb ik mijn collega's.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 00:57

Ik lees hier mee omdat het de handigste manier voor mij is om up-to-date info te krijgen maar ik vraag me af of ik dit wel blijf doen. Alle insinuaties in dit topic, alle aanname's, het gaat echt te ver in mijn ogen.
De moeder mede de schuld geven, daar zakte mijn broek van af. Zeggen dat er voor de vader begrip is omdat hij is beperkt is in zijn omgangsregeling, sorry maar dat is net zo erg.

Wat er gespeeld heeft weten wij niet, waarom de vader een beperktere omgangsregeling kreeg weten wij niet, wij weten niet eens of dit echt waar is. Wij weten niets, helemaal niets over deze mensen. We kennen ze niet maar mogen nu wel knetterhard oordelen?

Sommige mensen in dit topic had ik zeker 20 jaar jonger geschat vanwege hun infantiele insinuaties. Wat als de moeder dit ooit te lezen krijgt? Leuk hoor om reacties vam wildvreemden te lezen die het allemaal zo veel beter weten dan de betrokkenen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 01:17

cinn87 Dat denk ik dus ook. Er zijn ook veel mensen die dénken dat ze het wel aankunnen, die overschatten zichzelf.
Maar het valt niet mee om een overleden iemand te vinden, dat beeld krijg je niet meer van je netvlies en maakt vaak
meer indruk dan dat je van tevoren had gedacht. Toch heb ik er ook wel bewondering voor dat er zoveel mensen vrij-
willig mee willen helpen zoeken. :)

_Cowgirl, ik vind het ook absoluut niet egoïstisch van je! Als je van jezelf al weet dat je er niet tegen kan dan moet je
dat ook zeker niet gaan doen, dat pleit alleen maar voor je. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 02:08

IK ga zeker weten niet mee zoeken ik vind dat echt heeel eng, en heb bewondering voor de mensen die het wel doen voor de meest oprechte mensen die dus niet uit de school klappen wat ze eventueel hebben gezien., niet dat ze later een verhaal te vertellen hebben want die zitten er waarschijnlijk ook bij ben ik bang.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 02:59

Knakker schreef:
wat mij opvalt aan de tijdslijn (gezien op omroemgelderland.nl) dat de auto snachts om 1 uur gezien is in Rhenen en om 4 uur in Leersum.
Dat is 3 uur later over een afstand van een klein half uurtje.
Wat heeft hij al die tijd gedaan........

's avonds/ 's nachts rijd je daar gemid. zo'n 5 a 10 minuten over.

Iemand had het over het omgewoelde stukje aarde, dat het evt zwijnen kunnen zijn. Er lopen geen zwijnen op de Utrechtse Heuvelrug.

*verder lezen op blz. 33

Ter illustratie de Rijnbrug:

Afbeelding

Afbeelding

Sowieso de hoogte en als je dat overleeft de snelle stroming van het water. Voor degene die zich afvroegen wat de Rijn is.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 05:58

VivaLaVida schreef:

Ik heb ook al zo'n beeld in mijn hoofd rondspoken..
Toen ik 14 was, was ik met mijn moeder aan het winkelen geweest waarna er vlak voor onze neus een ongeluk plaatsvond. De ene bestuurder was ongedeerd maar de andere bestuurder (oud vrouwtje) was zwaargewond. Nog voordat de ambulances arriveerden is ze ter plaatse overleden tterwijl wij eerste hulp verleenden. We zijn toen nog wel naar de crematie geweest om het voor onszelf een beetje af te sluiten.
Iedere keer als ik een ambulance zie rijden spookt dat beeld nog door mijn hoofd..

Toch zou ik graag mee willen zoeken. Ik heb het er best voor over om de familie en kennissen meer duidelijkheid te kunnen geven.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:20

Ik zou graag mee willen zoeken, maar moet gewoon 40 uur werken en kan geen vrij krijgen. Woon zelf in de bossen van noord Limburg (dicht bij A73) en het valt me op dat ik zelf elke keer als ik met de hond ga wandelen (altijd in het bos) dat ik toch me ogen aan het open houden ben... je weet nooit denk ik dan bij mezelf... Maar of ik iets zou willen vinden.... Ja! voor de moeder en nabestaanden zou ik dat willen, voor mezelf... Ik weet het niet.. Ik weet van mezelf dat ik vrij sterk ben, maar of ik ZO sterk ben... Geen idee.. Maar hoop dat ze toch snel gevonden worden, door wie dan ook.. Alleen al voor al die onzekerheid weg te nemen...