Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

HolyPope

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:25

Nou ja, als ik me bijvoorbeeld 8 jaar niet zou scheerke ooh ik bedoel scheren.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:29

HolyPope schreef:
Nou ja, als ik me bijvoorbeeld 8 jaar niet zou scheerke ooh ik bedoel scheren.....

:D misschien ga je er dan wel op voor uit?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:35

Omdat, zo probeerde ik al uit te leggen, de wijze van hulp verlenen totaal is veranderd.
Dus als jij het GEERT HEEFT GELIJK baseert op zaken die niet meer zo uitgevoerd worden, dan wil je de waarheid gewoon niet weten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:37

geerke schreef:
ik zou niet weten waarom een arikel van 8 jaar oud niet op waarheid berust?
Ontwikkelingsgeld helpt niet.

Het kan wel op waarheid berusten, maar wel verouderd zijn..

Zo schreef men ook ooit dat de aarde plat was en dat je er af kon lazeren.. is ook een verouderde theorie..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:39

sarabande schreef:
Omdat, zo probeerde ik al uit te leggen, de wijze van hulp verlenen totaal is veranderd.
Dus als jij het GEERT HEEFT GELIJK baseert op zaken die niet meer zo uitgevoerd worden, dan wil je de waarheid gewoon niet weten.

ik heb het niet over Geert,mijn mening is gebasseerd op een kennis van mij die vaak naar ontwikkelingslanden gaat en tussen de bevolking ziet wat er gebeurt.Als vrijwilliger,niet als duurbetaalde directeur ;)

de theorie van dat de aarde plat was is iets ouder dan 8 jaar :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:07

Ik ben het met je eens dat er veel betere oplossingen voor de derde wereld zijn dan ontwikkelingshulp. Wat dacht je bijvoorbeeld van het opheffen van handelsbeperkingen? Het betalen van reële prijzen? Of wat dacht je van bijvoorbeeld het stoppen met het verkopen van nederlandse slachtresten (lees afval) van kippen naar Afrika voor een prijs waar de locale kippeboeren failliet aan gaan?
Dan heb ik het nog niet eens over de subsidies voor de europese landbouw, waar de nederlandse boeren ook volop van profiteren, waardoor de derde wereld hun ongesubsidieerde producten voor dezelfde prijs moeten verkopen.

Dan heb ik het ook nog niet over het feit dat met ontwikkelingsgeld voornamelijk nederlandse bedrijven betaald worden om projecten uit te voeren, waardoor het geld met een rotvaart de nederlandse economie weer instroomt...

Laten we het trouwens verder er ook maar niet over hebben dat de ontwikkelingshulp een percentage van het overheidsbudget is en dat de bezuinigingen er dus al automatisch voor zorgen dat het bedrag van de ontwikkelingshulp omlaag gaat.

Ik schaam me echt regelmatig voor ons beschavingsniveau. We zijn één van de rijkste landen ter wereld en de enige reden waarom wij hier wonen en niet in een afrikaanse sloppenwijk met een inkomen van minder dan een dollar per dag, is het geluk dat we hier geboren zijn. Dat heeft niks met onze eigen inspanningen of resultaten te maken, maar toch schreeuwen we moord en brand omdat het percentage voor ontwikkelingssamenwerking, dat minder dan één procent is, niet nog verder omlaag gaat.

Ik snap echt niet hoe mensen met zulke meningen zichzelf nog in de spiegel aan kunnen kijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:12

Karl +:)+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:34

wat betreft ontwikkelingshulp, daar moet wel naar gekeken worden, maar dan meer in de zin van wat we doen met het geld wat er te besteden is
er zijn nog te veel misstanden zoals bedrijven die dikke subsidies vangen om een bedrijf in een ontwikkelingsgebied te starten, maar hier dus ook om een voorbeeld te noemen , een mega stal van kan worden gebouwd die werk bied voor 4 personen en in de tussentijd een veel-tal van die personen in die regio werkeloos maakt omdat hun bedrijfjes in dezelfde sector failliet gaan door die mega stal
dat zijn dingen die niet zouden moeten kunnen, maar ze gebeuren .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:31

HolyPope schreef:
Ton & Rita (is weer 's wt anders dan Henk & ingrid) Rita zei, wacht maar......
"Ik heb de oplossing voor het file probleem...."

Ja, zoutzuur....

Tineke Schouten had ooit ook een oplossing voor het fileprobleem: alle leaseauto's eruit... :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:44

Shenavallie schreef:
HolyPope schreef:
Ton & Rita (is weer 's wt anders dan Henk & ingrid) Rita zei, wacht maar......
"Ik heb de oplossing voor het file probleem...."

Ja, zoutzuur....

Tineke Schouten had ooit ook een oplossing voor het fileprobleem: alle leaseauto's eruit... :+

En alle auto's die deels van de bank zijn ook; kan er eindelijk daadwerkelijk 130 gereden worden.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:56

Ik ben het er mee eens dat er naar ontwikkelingshulp moet worden gekeken, het kan/moet met minder. Ben zelf veelvuldig in Kenia geweest, zo ook na het verkiezingsdrama enkele jaren geleden. Toen heeft 3FM in samenwerking met de Nederlandse regering geld opgehaald om de mensen die toen in tentenkampen zaten te helpen. Ik ben er toen geweest alsmede een jaar later, en was er wat veranderd? Nee, de mensen die toen uit huis waren gevlucht leefde daar nog steeds en nu anno 2012 leven deze mensen daar ook nog.

Tuurlijk bepaalde "bewezen" projecten moeten ondersteund worden, maar het kan allemaal met veel minder. Ik weet ook van bepaalde organisaties in Kenia die geld krijgen van regeringen in Nederland dat de top dit in hun eigen zak steken, hier is totaal geen controle op.

En wij als Nederland zijn één van de landen van Europa die het meest geven aan ontwikkelingshulp.

Edit:typo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:21

Ik hoop, dat stemgedrag op meer redenen is gebaseerd, dan alleen op ontwikkelingssamenwerking. Het zou wel heel gemakkelijk zijn, als alle (economische) problemen werden opgelost door te korten/stopzetten van ontwikkelingssamenwerking.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:27

In ieder geval is mijn stemgedrag is niet enkel hierop gebaseerd, maar op meerdere punten. Ik kaart dit alleen aan gezien de discussie wat mijn ervaringen zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:29

Douraque schreef:
In ieder geval is mijn stemgedrag is niet enkel hierop gebaseerd, maar op meerdere punten. Ik kaart dit alleen aan gezien de discussie wat mijn ervaringen zijn.

Het was ook niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar het wordt meer aangegeven in dit topic. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:30

Tja, ik zoek een partij die maatschappelijk betrokken is, bureaucratie drastisch beperkt, werknemers beschermt, met lef oude stofnesten opruimt, niet bang is om soms drastische veranderingen door te voeren, werken moet beloond worden en alleen wie niet kan mag aan de kant staan en op een andere manier bijdragen aan een sociale samenleving die ook nog "groen" is. En dit alles graag verpakt in een pakket wat ook nog betaalbaar en op te brengen is...

Waar kom ik dan uit?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:34

Electra63 schreef:
Douraque schreef:

Het was ook niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar het wordt meer aangegeven in dit topic. ;)

Dat had ik ook door, maar ik geef voor mezelf antwoord. Tja iedereen stemt op de persoon die onderwerpen aankaart die voor de persoon zelf belangrijk worden gevonden. Ik heb het idee dat wij een heel versplinterde verkiezingsuitslag gaan krijgen, waarbij het wederom moeilijk zal worden om een coalitie te vormen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:37

Anne_GTI schreef:
Tja, ik zoek een partij die maatschappelijk betrokken is, bureaucratie drastisch beperkt, werknemers beschermt, met lef oude stofnesten opruimt, niet bang is om soms drastische veranderingen door te voeren, werken moet beloond worden en alleen wie niet kan mag aan de kant staan en op een andere manier bijdragen aan een sociale samenleving die ook nog "groen" is. En dit alles graag verpakt in een pakket wat ook nog betaalbaar en op te brengen is...

Waar kom ik dan uit?

Het komt redelijk uit met mijn wensen, al wil ik nog goede, betaalbare zorg en onderwijs voor iedereen :D

Als jij weet welke partij, dan hoor ik het graag. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:39

Ik zou dit ook graag horen, gelukkig hebben we nog even voordat het september is.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:40

Electra63 schreef:
Anne_GTI schreef:

Waar kom ik dan uit?

Het komt redelijk uit met mijn wensen, al wil ik nog goede, betaalbare zorg en onderwijs voor iedereen :D

Als jij weet welke partij, dan hoor ik het graag. ;)

Die horen bij mij al onder maatschappelijk betrokken maar ook dit valt onder mijn eisenpakket. :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:11

Pensioen leeftijd Italië weer omhoog...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 01:37

Toffe Dibi prijst zichzelf uit de politiek.

Het zal wel bij Sapperdeflap blijven bij groen links, right?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:24

Tofik Dibi.... tja....... wil er eigenlijk geen woorden aan vuil maken. Zoals ook aan een hoop andere politici.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:06

Ik vind het eerlijk gezeg net een toffee snoepje sorry... Ben nog steeds druk aan het bedenken waar mijn stem heen gaat...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:13

HolyPope schreef:
Toffe Dibi prijst zichzelf uit de politiek.

Het zal wel bij Sapperdeflap blijven bij groen links, right?

Ik stem niet GL, maar misschien houdt Dibi zich meer aan de partij-idealen dan Sap ;) ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:47

Electra63 schreef:
Ik stem niet GL, maar misschien houdt Dibi zich meer aan de partij-idealen dan Sap ;) ?

Ja dat is zeker zo, maar wellicht niet altijd moedig. Sap is niet handig bezig voor haar achterban en ik vind haar geen aansprekende leider. Overigens zei Dibi dat hij dat stekker gedoe waar Sap zo mee afging mede bedacht heeft.

Dibi is graag in de media, daar krijgt hij nu de kans voor. Eigenlijk is er na Femke gewoon een gat gevallen en hebben bij de vorige verkiezingen veel mensen vooral op haar gestemd, die komen niet terug