Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:18

wemkelover schreef:
_biondaa schreef:
Bah, ik vind het een vreselijke actie.

Er was ook een man met twee dochtertjes,
de dader richte zijn pistool op een van de meisjes, toen ging de vader daar voor staan.
helaas schoot die dader toen zijn andere dochtertje dood.. ;(

Er zaten geen kinderen tussen de oveledenen.
Er worden veel roddels in de wereld geholpen.
Er waren maar 7 overledenen, drie mannen en twee vrouwen en die waren rond de 40-90 jaar.
Er is een meisje van 10 gewond geraakt.

Dat meisje van 10 bedoel ik sorry. Zei werd in het hoofd geschoten.

Olympia

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:19

Dat meisje van 10 is niet in het hoofd geschoten, maar in haar bil :j

LadyMadonna

Er is geen kind van 10 in het hoofd geschoten Bionda, dat proberen ze je duidelijk te maken

Keet

De niet dat zijn ouders namens hem of in zijn palats spijt gaan betuigen. Denk wel dat de hun spijt gaan betuigen over het algemeen. Denk namelijk niet dat T spijt heeft gehad :n

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:20

Evelli schreef:
_biondaa schreef:
Bah, ik vind het een vreselijke actie.

Er was ook een man met twee dochtertjes,
de dader richte zijn pistool op een van de meisjes, toen ging de vader daar voor staan.
helaas schoot die dader toen zijn andere dochtertje dood.. ;(

Hoe kan je na 6 dagen nog zó achterlopen?

Kindje is in haar bil geschoten. De vrouw die hun waarschuwde is door haar hofod geschoten

Nou omdat ik ook nog een wat anders te doen heb dan alleen maar op internet te zitten / tv te kijken?
In de krant stond dat het meisje in haar hoofd was geschoten.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:21

stef schreef:
Er is geen kind van 10 in het hoofd geschoten Bionda, dat proberen ze je duidelijk te maken

Ik heb liever alleen dat vrienden mij naar mijn naam noemen, Jou zie ik zo niet namelijk.
In de krant stond dat het meisje in haar hoofd geschoten was, dus daar ga ik van uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:21

_biondaa schreef:
Ik heb liever alleen dat vrienden mij naar mijn naam noemen, Jou zie ik zo niet namelijk.
.

WTF :?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:22

En dat is dus niet zo geweest, er heeft wel meer in de kranten gestaan wat niet waar is geweest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:22

DAT MEISJE IS IN HAAR BIL GESCHOTEN, NIET IN HAAR HOOFD!!!!
Dat gerucht is na een uur weer rechtgezet in de media, afgelopen zaterdag dus, 6 dagen geleden!!!!! En dat proberen ongeveer 5 mensen je hier duidelijk te maken ;) verder is dat al 10 keer in het topic besproken. Lees je voortaan eens in voor je zomaar dingen in de groep gooit ;) zal je minder met je neus op de feiten gedrukt gaan worden in de toekomst, hoef je ook niet zo op je tenen getrapt te zijn ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:23

stef schreef:
_biondaa schreef:
.

WTF :?

Idd WTF :? Bionda is toch gewoon je boktnaam? Daar mag Stef je gewoon mee aanspreken hier op bokt hoor :)

Edit: typfout, Stef heet geen Stek natuurlijk :+
Laatst bijgewerkt door Keet op 15-04-11 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:24

Biondaa dan kan je je nickname veranderen in iets anders, wat een vreemde reactie :?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:25

Evelli schreef:
De niet dat zijn ouders namens hem of in zijn palats spijt gaan betuigen. Denk wel dat de hun spijt gaan betuigen over het algemeen. Denk namelijk niet dat T spijt heeft gehad :n

Citaat moeder:
"Onze zoon heeft mensen onherstelbaar leed aangedaan en wij kunnen ons verdriet hierover niet in woorden uitdrukken"
Dit is op zichzelf al niets anders dan een spijtbetuiging van de moeder. Zij geeft aan hiermee aan dat ze niet achter de actie staan en dat ze het erg vinden wat hun zoon heeft aangericht. En DAT is heel belangrijk voor de slachtoffers om te weten dat dit niet een daad is waar "zijn" mensen achter staan.

EDIT: Hou eens op met dat gerel in dit topic, wat is daar de toegevoegde waarde in hemelsnaam van?
Het was een vergissing en die is nu rechtgezet, KLAAR!
Laatst bijgewerkt door fargo op 15-04-11 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:25

_biondaa schreef:
stef schreef:

In de krant stond dat het meisje in haar hoofd geschoten was, dus daar ga ik van uit.

Waarom is dat dan je bokt naam?
Daarbij als je geen tijd hebt om alle kranten en nieuws te kijken, is prima doe ik ook niet altijd.
Maar moet je niet zomaar dingen gaan roepen.

Maar goed er zijn dus geen kinderen dood, gelukkig.
Lijkt me als moeder zijnde je ergste nachtmerrie (nee heb nog geen kinderen maar kan me er heel goed wat bij voorstellen).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:27

Fargo: ik neem aan dat ze hun spijt gaan getuigen naar de nabestaande. Doel er meer op dat ze niet namens hem (tristan) sorry gaan zeggen ;) maar alleen namens hunzelf :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:30

Evelli schreef:
Fargo: ik neem aan dat ze hun spijt gaan getuigen naar de nabestaande. Doel er meer op dat ze niet namens hem (tristan) sorry gaan zeggen ;) maar alleen namens hunzelf :)

Inderdaad helemaal mee eens, maar een slachtoffer zal dat ook een stukje voelen dan wel interpreteren als ook (al is het maar een beetje) namens hem en dat helpt vlgs mij wel mee in het herstellen van dit trauma.

Zag toevallig docu over zoon van een moordenaar die nu namens zijn vader excuses gaf aan de zonen van door hem vermoorde mensen en je zag dat het een stukje rust gaf. Dat hij - ipv en namens zijn vader - aangaf dat het niet in de haak was dat hun vader(s) vermoord waren.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:31

Alle respect voor de ouders!!
Die hebben dit natuurlijk nooit gewild..
Zij moeten leven met het feit dat hun zoon een moordenaar is!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:32

Ik denk dat het gesprek tussen zijn ouders en de nabestaanden misschien een stukje helderheid kunnen krijgen over de persoon Tristan. Misschien over hoe hij vroeger was, en hoe hij in het leven stond.

Ik hoop dat het de nabestaanden inderdaad een stukje in de puzzel van hun verdriet kan geven, om het plaatje completer te maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:36

Las vanmorgen dat hij gericht zou hebben geschoten?!? Dat zou dan op zich wel weer verklaren waren er zo relatief 'weinig' slachtoffers zijn gevallen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:39

Kentaro schreef:
Las vanmorgen dat hij gericht zou hebben geschoten?!? Dat zou dan op zich wel weer verklaren waren er zo relatief 'weinig' slachtoffers zijn gevallen!

Ik denk inderdaad wel gericht, maar totaal onwillekeurig. Dus niet van te voren mensen uitgezocht, maar gewoon degene die hij tegen kwam gericht neergeschoten.
Hij had 1 semi automatisch enkelloops geweer mee en twee handvuurwapens met een behoorlijk kaliber.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:46

Ook ik heb nergens gelezen dat recht gezet is dat het kind niet in haar hoofd maar in bil geschoten zou zijn...?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:49

Dat heeft overal gestaan.. Daarnaast heeft de burgemeester verteld dat er 2 kindjes licht gewond in het ziekenhuis hebben gelegen tot maandag. Ik neem aan dat als je in het hoofd geschoten bent, dit niet onder lichtgewond valt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:50

Zag gisteren bij Pauw & Witteman dat ze dat nog wel onderzoeken of alle slachtoffers onwillekeurig gekozen zijn of dat er stiekem wel iemand tussen zit die hij bewust koos en de rest als soort van "cover up" (mijn woorden!). Dat denken ze niet, maar ze onderzoeken het wel voor de zekerheid.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:53

Zonnetje81 schreef:
Ook ik heb nergens gelezen dat recht gezet is dat het kind niet in haar hoofd maar in bil geschoten zou zijn...?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9501 ... binnenland
Citaat:
Meisje (10) gewond na schietdrama
Alphen aan den Rijn - Onder de gewonden van het schietdrama in Alphen aan den Rijn is een meisje van 10 jaar. Eloise werd voor de ogen van haar stiefvader neergeschoten.

Foto: ANP

Aanvankelijk werd gemeld dat het meisje door haar hoofd is geschoten, maar dat bleek gelukkig mee te vallen. Ze is in haar bil geraakt en ligt nu in het ziekenhuis in Gouda.

Stiefvader Gert was met zijn twee dochtertjes aan het winkelen in winkelcentrum Ridderhof toen er geschoten werd. Op dat moment wierp hij zich op een van zijn dochters. Stiefdochter Eloise werd vervolgens neergeschoten

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/04_april/10/binnenland/persconferentie-alphen-schietpartij.xml
Citaat:
17 gewonden

Er zijn 17 gewonden, acht vrouwen en negen mannen. Zeven zijn zwaargewond. Onder de gewonden zijn twee meisjes van zes en tien jaar. Volgens korpschef Stikvoort is het gerucht dat een meisje van tien jaar zwaargewond is geraakt -ze zou door haar hoofd zijn geschoten- niet waar. Het meisje is zelfs alweer thuis.
Laatst bijgewerkt door Keet op 15-04-11 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:53

Heeft ook in het Haarlems Dagblad gestaan van de week. Meisje van 10 is in haar bil geschoten.
Gebeurde nadat een winkeleigenaresse van een modezaak doodgeschoten die de vader en zijn 2
dochtertjes heeft gewaarschuwd voor Tristan.

Edit: een deel van het artikel.
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/bi ... nze-engel'

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:58

Wel of niet willekeurig geschoten, tis vreselijk dat het gebeurd is, je zou er zelf maar lopen. Gelukkig 1 gestoorde persoon minder op de wereld, alleen zo erg dat er 7 mensen mee moesten gaan.