Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:01

Haha, ja dat is wel echt heel ernstig, rijkt! Ik bedoel inderdaad reikt, te veel tegelijk aan het doen denk ik.

Maar ik heb het eigenlijk helemaal niet tegen jou, dus voel je vooral niet aangevallen.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:03

Ik weet geeneens wie Wipneus en Pim zijn :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:03

Bloodymary schreef:
Laat maar, sommigen hier hebben echt te veel tunnelvisie om een interessante discussie mee te kunnen voeren.

Lees anders eens het boekje verwende prinsesjes van Elma Drayer. Gaat over vrouwen in Nederland, heel interessant. Maar misschien rijkt jullie interesse niet meer verder dan boekjes van Wipneus en Pim of zo.

Leer jij eerst maar eens spellen. :D

*Ik duik weer in mijn studieboeken, want ja, ik heb idd wat beters te doen dan bokken, maar heb even pauze ;) *

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:04

Brainless schreef:
Ik weet geeneens wie Wipneus en Pim zijn :')

Nou kan je nagaan, terwijl je toch de hele dag de tijd hebt als huisvrouw. :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:04

in elk geval weet ik wat deze thuisblijvenden vrouw zo gaat doen. :Z lijkt me heeeerlijk kruikjes warmen mn bed al op.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:05

Twiggy2008 schreef:
Bloodymary schreef:
Laat maar, sommigen hier hebben echt te veel tunnelvisie om een interessante discussie mee te kunnen voeren.

Lees anders eens het boekje verwende prinsesjes van Elma Drayer. Gaat over vrouwen in Nederland, heel interessant. Maar misschien rijkt jullie interesse niet meer verder dan boekjes van Wipneus en Pim of zo.

Leer jij eerst maar eens spellen. :D

Mea Culpa, slip of het toetsenbord.

En voor jullie weer een mooie gelegenheid om aan de werkelijke discussie voorbij te gaan, toch?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:06

franka75 schreef:
in elk geval weet ik wat deze thuisblijvenden vrouw zo gaat doen. :Z lijkt me heeeerlijk kruikjes warmen mn bed al op.

Kijk, that's the spirit! Gewoon er voor uit komen en niet allerlei smoesjes over hoe zwaar het is met stofzuigen, strijken etc.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:07

Misschien een idee om nu te reageren over waar het topic eigenlijk over gaat!
Kan best interessant zijn hoe een ander hierover denkt, maar voor we het weten
is het topic gesloten en kan er helemaal niet meer gereageerd gaan worden.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:12

Laten we dan verdergaan op het punt waarop jij zei, dat de huizen van huismoeders schoner zijn, dan die van werkende mamma's.

Misschien kun je onderbouwen waarom je dan denkt. En heel de dag werken is geen excuus, want er is ook nog de avond, en het weekend uiteraard.

Bovendien zijn de moderne gezinnen tegenwoordig gelijk. Ook mannen doen iets in het huishouden, gelukkig.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:18

Vienna2007 schreef:
Laten we dan verdergaan op het punt waarop jij zei, dat de huizen van huismoeders schoner zijn, dan die van werkende mamma's.

Misschien kun je onderbouwen waarom je dan denkt. En heel de dag werken is geen excuus, want er is ook nog de avond, en het weekend uiteraard.

Bovendien zijn de moderne gezinnen tegenwoordig gelijk. Ook mannen doen iets in het huishouden, gelukkig.

Ik heb niet gezegt dat huizen van huismoeders schoner zijn, ik zeg dat huismoeders meer in huis werken en dus hun huis schoner
KUNNEN houden omdat hun nou eenmaal IN HUIS werken en niet BUITEN HUIS! Hun gaan de deur niet uit om elders te werken, maar hun werk is thuis! En mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, veel van huis, dus hij hoeft van mij niet in huis iets te doen. Al moet ik zeggen dat ik wel zo'n enorme lieve vriend heb die uit zichzelf iets gaat doen terwijl dat helemaal niet hoeft van mij. Werkende moeders kunnen net zo goed hun huis picobello in orde hebben hoor, maar als hun werken buiten huis dan hebben ze misschien minder zin om in t weekend of de avonden nog te gaan poetsen.
Wat is dus bedoel te zeggen is dat huismoeders meer de tijd hebben om uitgebreid te poetsen dan werkende moeders.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:21

IngridB schreef:
Wat is dus bedoel te zeggen is dat huismoeders meer de tijd hebben om uitgebreid te poetsen dan werkende moeders

Tijd is iets wat je zelf kunt creeren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:22

Vienna2007 schreef:

*Gaat ervoor zitten*

Vertel! Ik brand van nieuwsgierigheid!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:24

mariellede schreef:
het wordt in ieder geval minder vies Vienna als dat je met kids thuis bent

Ik denk dat Vienna niet mee verder heeft gelezen dan haar neus lang is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:26

Quellian schreef:
Bloodymary schreef:
Ja, dat kan ik wel, ik kan me heel goed verplaatsen in een ander en zie heus wel wat er om me heen gebeurt. Daarom vind ik het een dooddoener.

Het is geen dooddoener :n
Ik werk wel zo goed als fulltime (32 + 6) en mijn vriend werkt ook fulltime (36). We hadden al een druk leven (ik werkte voorheen meer, hij ook) met het huishouden en de dieren (o.a. 2 paarden), maar met een kind is er echt zoveel meer druk bij gekomen in ons leven en dan bedoel ik eerder tijdsdruk dan financiële druk, maar geen gevolg zonder oorzaak.

En ja, dan nog is een kind alles waard! Méér dan zelfs!
Want ik heb toevallig wel het állerleukste jochie.

Ik hoop dat je het niet erg vindt, Quellian, maar mag ik jou even als voorbeeld gebruiken? ;)

BloodyMary, als je naar bovenstaande post van Quellian kijkt en dan naar de posts die ze schreef voor ze moeder werd, dan kwamen die qua strekking aardig overeen met die van jou, zij vond ook heel veel onzin van wat moeders zeiden. Als ik zie hoe dat veranderd is... Het is gewoon zo. Als je geen kinderen hebt, kun je je er geen voorstelling van maken hoe het zou zijn om ze wel te hebben.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:27

Jawel hoor Mambo beach, maar het feit dat je vaker schoont maakt betekent niet dat het dan ook schoner is, het word gewoon vaker vuil.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:28

Liezel1 schreef:
Even tussendoor:
Ik vind het wel typisch dat degenen die hier roepen dat ze de hele dag in de weer zijn met de kinderen, wel tig berichten plaatsen in dit topic, midden op de dag.... Alleen dát is al een "privilege", want werkende moeders hebben dus niet de tijd om te bokken overdag.

Off the record: ik heb pauze nu :D

Weet je hoeveel ik nog 's avonds deed in de tijd dat de kinderen en ik thuis waren? ;) En ook nu werk ik voornamelijk op nogal onzalige uren ;)

Bloodymary schreef:

Lees anders even een van mijn posts als een reactie op dat boek van Elma Drayer - oh nee, ik kon niet meer verder komen dan Nijntje en Wipneus en Pim :=
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 08-11-10 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:30

Bloodymary schreef:

Nope, niet het hele topic gelezen meiske! :D Zou je misschien moeten doen voordat je komt met nutteloze dingen of zaken herhalen die allang aan de orde zijn geweest. Voor een leuke baan is lezen handig. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:31

Klopt inderdaad Blue_eyes, daarom moet ik ook vaak lachen om bepaalde posts, ook vaak om mezelf :o Ik en kinderen in dezelfde zin ging niet, wilde nooit kinderen, kon me niet voorstellen dat ik ooit zo diep zou zinken en als een moeder zei: 'je begrijpt het niet', dan dacht ik: 'jij bent degene die het niet begrijpt!'. Maar goed, dingen veranderen, situaties veranderen en nu zeg ik dingen waarop anderen kunnen zeggen: 'nee JIJ bent degene die het niet begrijpt!'.
Op zich grappig, want de mensen die nu hard gillen staan over een jaar of 5 ook in mijn schoenen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:32

Bon_Bon schreef:
Mijn moeder heeft gewerkt toen wij klein waren voor extra dingen. Toen ik 10 was (ben de jongste) is ze gestopt. Dus ze leven alleen op het inkomen van mn vader.
Krijgen geen subsidies of toeslagen oid. Zie niet in wat hier mis mee is, mijn ouders vinden dit beide heerlijk. Mijn moeder zorgt voor een net en schoon huis mn vader doet zijn aandeel en heeft zijn werk.

Ik zie dit ook niet als teren op je man zn zak, sorry je bent getrouwd en die dingen doe je in overleg.

Als mijn vriend (bijna man) genoeg zou verdienen zou ik ook niet hoeven werken. En bij mijn vriend is dit gevoel sterker dan bij mij.

Zie dit niet als iets egoistisch.
En daarnaast als je op 1 salaris prima kan leven waarom zou je? Er is nog steeds werkeloosheid, geef andere mensen dan ook een kans om aan het werk te komen.

Mee eens. Als vrouwen ervoor kiezen om het huishouden te doen en voor de kinderen te zorgen is daar niks mis mee. Zelf ben ik in de gelukkige gelegenheid om thuis te werken en ben ik dus thuis als mijn dochter thuis komt uit school. Vind ik belangrijk. Ik zie bij mij in de buurt nauwelijks kinderen buiten na schooltijd. Zitten allemaal op de voor- tussen- en naschoolse opvang omdat beide ouders moeten of willen werken. Tegenwoordig krijgen de kinderen "kwaliteitstijd". Na thuiskomst tussen 6 en 8 en in het weekeinde. In twee uurtjes waarin ook nog gekookt en gegeten moet worden door gestresste en gefrustreerde moeders (op wie de opvoeding van de kinderen en het huishouden voornamelijk toch neerkomt), die soms doodmoe zijn "om alle ballen in de lucht te houden". In het weekeinde moeten de kinderen vaak ook nog iets van een sport, worden er boodschappen gedaan etc. Dus wat voor "kwaliteitstijd" is dat dan. Soms krijg je het het idee dat kinderen er "maar een beetje bijkomen" want vooral de carriere moet op de eerste plaats komen en op thuisblijfmoeders wordt duidelijk nog altijd neergekeken.
Daarnaast is het beslist niet zo dat empty nesters niet willen werken. Het is meestal zo dat er geen fatsoenlijke baan meer mogelijk is. Want met 48 jaar zonder recente werkervaring ben je voor de meeste werkgevers al afgeschreven. Daar gaan ze niet meer in investeren hoor. Ze willen fris en fruitig. Kun je nog verkoopster worden bij Blokker of de Hema of schoonmaakster, allemaal voor een minimum loontje. Waarom zou je dat zonodig moeten of willen als je man voldoende verdient voor twee?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:32

Vienna2007 schreef:

Dat wil ik horen! Vertel eens?

050206051012

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:36

Babootje, besef je ook dat er genoeg moeders werken om het financiele plaatje en niet om de carriere. Dat zou je verhaal al een heel stuk anders maken :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:37

Blue_Eyes schreef:
Vienna2007 schreef:

Echt? Ik wil ook graag tips!

050206051012

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:38

Ik zit ook al een tijdje te spartelen, ging er een half uur geleden al voor zitten en doe niets anders dan F5en, want het kwam over alsof ze mijn leven ging veranderen!
Kan ik ondertussen nog even gaan plassen of mis ik dan echt teveel?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:38

Quellian schreef:
Klopt inderdaad Blue_eyes, daarom moet ik ook vaak lachen om bepaalde posts, ook vaak om mezelf :o Ik en kinderen in dezelfde zin ging niet, wilde nooit kinderen, kon me niet voorstellen dat ik ooit zo diep zou zinken en als een moeder zei: 'je begrijpt het niet', dan dacht ik: 'jij bent degene die het niet begrijpt!'. Maar goed, dingen veranderen, situaties veranderen en nu zeg ik dingen waarop anderen kunnen zeggen: 'nee JIJ bent degene die het niet begrijpt!'.
Op zich grappig, want de mensen die nu hard gillen staan over een jaar of 5 ook in mijn schoenen.

Precies, daarom vond ik jou ook het perfecte voorbeeld ;)

Neenee, plassen kost tijd en die heb je niet! Ach, zometeen weten we toch hoe je tijd kunt creeren :D
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 08-11-10 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:39

Blue_Eyes schreef:
Vienna2007 schreef:

Eén uur extra lukt mij alleen met de overgang naar de wintertijd :Y)

Mijn moeder was fulltime thuis en dat heb ik als kind erg fijn gevonden. Ze deed veel voor de buurt en de oudere mensen vanuit de kerk. Bezoekjes, boodschappen, helpen waar nodig was, dus saai thuis gezeten heeft ze nooit. Toen we halverwege de basisschool waren, kwamen de oppaskinderen om de hoek.

Hoe ik het zelf ga doen? Ik weet het nog niet. Ik ga wel zien hoe het loopt. In ieder geval geen vijf dagen in de week naar oppas, nee, wil er absoluut van gaan genieten! Thuis zitten gaat mij niet lukken, dat weet ik wel zeker. Ik moet iets om handen hebben, een doel hebben.