Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Laat maar, sommigen hier hebben echt te veel tunnelvisie om een interessante discussie mee te kunnen voeren.
Lees anders eens het boekje verwende prinsesjes van Elma Drayer. Gaat over vrouwen in Nederland, heel interessant. Maar misschien rijkt jullie interesse niet meer verder dan boekjes van Wipneus en Pim of zo.
Twiggy2008 schreef:Bloodymary schreef:Laat maar, sommigen hier hebben echt te veel tunnelvisie om een interessante discussie mee te kunnen voeren.
Lees anders eens het boekje verwende prinsesjes van Elma Drayer. Gaat over vrouwen in Nederland, heel interessant. Maar misschien rijkt jullie interesse niet meer verder dan boekjes van Wipneus en Pim of zo.
Leer jij eerst maar eens spellen.![]()
Vienna2007 schreef:Laten we dan verdergaan op het punt waarop jij zei, dat de huizen van huismoeders schoner zijn, dan die van werkende mamma's.
Misschien kun je onderbouwen waarom je dan denkt. En heel de dag werken is geen excuus, want er is ook nog de avond, en het weekend uiteraard.
Bovendien zijn de moderne gezinnen tegenwoordig gelijk. Ook mannen doen iets in het huishouden, gelukkig.
Quellian schreef:Bloodymary schreef:Ja, dat kan ik wel, ik kan me heel goed verplaatsen in een ander en zie heus wel wat er om me heen gebeurt. Daarom vind ik het een dooddoener.
Het is geen dooddoener
Ik werk wel zo goed als fulltime (32 + 6) en mijn vriend werkt ook fulltime (36). We hadden al een druk leven (ik werkte voorheen meer, hij ook) met het huishouden en de dieren (o.a. 2 paarden), maar met een kind is er echt zoveel meer druk bij gekomen in ons leven en dan bedoel ik eerder tijdsdruk dan financiële druk, maar geen gevolg zonder oorzaak.
En ja, dan nog is een kind alles waard! Méér dan zelfs!
Want ik heb toevallig wel het állerleukste jochie.
Liezel1 schreef:Even tussendoor:
Ik vind het wel typisch dat degenen die hier roepen dat ze de hele dag in de weer zijn met de kinderen, wel tig berichten plaatsen in dit topic, midden op de dag.... Alleen dát is al een "privilege", want werkende moeders hebben dus niet de tijd om te bokken overdag.
Off the record: ik heb pauze nu
Bloodymary schreef:Laat maar, sommigen hier hebben echt te veel tunnelvisie om een interessante discussie mee te kunnen voeren.
Bon_Bon schreef:Mijn moeder heeft gewerkt toen wij klein waren voor extra dingen. Toen ik 10 was (ben de jongste) is ze gestopt. Dus ze leven alleen op het inkomen van mn vader.
Krijgen geen subsidies of toeslagen oid. Zie niet in wat hier mis mee is, mijn ouders vinden dit beide heerlijk. Mijn moeder zorgt voor een net en schoon huis mn vader doet zijn aandeel en heeft zijn werk.
Ik zie dit ook niet als teren op je man zn zak, sorry je bent getrouwd en die dingen doe je in overleg.
Als mijn vriend (bijna man) genoeg zou verdienen zou ik ook niet hoeven werken. En bij mijn vriend is dit gevoel sterker dan bij mij.
Zie dit niet als iets egoistisch.
En daarnaast als je op 1 salaris prima kan leven waarom zou je? Er is nog steeds werkeloosheid, geef andere mensen dan ook een kans om aan het werk te komen.
Quellian schreef:Klopt inderdaad Blue_eyes, daarom moet ik ook vaak lachen om bepaalde posts, ook vaak om mezelfIk en kinderen in dezelfde zin ging niet, wilde nooit kinderen, kon me niet voorstellen dat ik ooit zo diep zou zinken en als een moeder zei: 'je begrijpt het niet', dan dacht ik: 'jij bent degene die het niet begrijpt!'. Maar goed, dingen veranderen, situaties veranderen en nu zeg ik dingen waarop anderen kunnen zeggen: 'nee JIJ bent degene die het niet begrijpt!'.
Op zich grappig, want de mensen die nu hard gillen staan over een jaar of 5 ook in mijn schoenen.
Blue_Eyes schreef:Vienna2007 schreef:Tijd is iets wat je zelf kunt creeren.
Dat wil ik horen! Vertel eens?