KiWiKo schreef:dat is de vraag niet FSde vraag is of jij deze persoon wel of niet aanneemt
Kiwiko dat heb ik toch al beantwoord, had u kunnen lezen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Borg schreef:Ok Nicolletje, ik snap ´m.
Faye, jullie moesten ook een hoedje op, gruwel gruwel. Ik was trouwens lid van de vakbond en dan kwam je er bij Martinair sowieso niet in. Over discriminatie gesproken! Schreuder hield niet van dat soort types, haha!
Nicolletje schreef:Nu we het er toch zo over hebben. Ik heb mijn vakantie inmiddels al naar Barcelona geboekt.
Maar ik vroeg me een tijdje geleden af, mijn vriend heeft lang haar en bakkebaarden, als wij een vakantie naar een moslimland hadden geboekt, hoe hij daar benaderd zou worden?
Ik kan mezelf nog enigszins kleden - wat ik ook zal doen - maar lang haar zal hij echt niet kort knippen en volgens mij is lang haar bij mannen niet geaccepteerd in de Islam?
Het is een oprechte vraag, niet om te rellen, het ging zo door me heen omdat de vakanties naar bijv. Dubai en Agadir wel betaalbaar en tegenwoordig laagdrempeliger zijn.
Ik ben altijd met veel plezier en verwondering naar die landen geweest, misschien wil ik het ooit met mijn vriend delen. Maar ineens dacht ik aan zijn lange haar
FaberSmid schreef:Kiwiko juist om discriminatie tegen te gaan, zijn er die regels. Ik kan en mag toch ook niet alleen mannelijke hoefsmidleerlingen accepteren? Of juist vrouwelijk voor het uitzicht? Gaat het niet om gelijke kansen en rechten?
Nee kiwiko op huidskleur de mens (ver)beoordelen blijf ik fout vinden zo ook van u.
Kiwiko dat weet ik dan toch niet, zoals ik schreef als die uiters rechtse persoon zich niet uit in zijnde spraak, schrift, uiterlijk en voorwerpen? En als die aan de eisen voldoet?
Een mens op zijn huidskleur (ver)beoordelen is en blijft fout, dat is niet alleen mijn mening.
Nicolletje schreef:Toch is er érgens in mijn hoofd iets anders geworden, wat Kim zojuist verwoordt... Dat opgedrongen islam-gedoe in de samenleving.
Sorry voor de mensen die bewust Moslim zijn geworden, zonder deze opdringerigheid had ik, maar misschien heel veel meer Nederlanders, er heel anders tegenaangekeken.
Als jij boeddhist zou zijn geworden, staat men bijna te juichen oh wat een mooi geloof.
Wat is er mis
Alane schreef:Nicolletje schreef:Toch is er érgens in mijn hoofd iets anders geworden, wat Kim zojuist verwoordt... Dat opgedrongen islam-gedoe in de samenleving.
Sorry voor de mensen die bewust Moslim zijn geworden, zonder deze opdringerigheid had ik, maar misschien heel veel meer Nederlanders, er heel anders tegenaangekeken.
Als jij boeddhist zou zijn geworden, staat men bijna te juichen oh wat een mooi geloof.
Wat is er mis
voor mij gevoel is het eerder het erin proberen te stampen dat islam-gedoe not done is, he overdreven proberen de vrouwen te 'bevrijden' en de mannen te 'temmen' en dan om aan te tonen dat het daadwerkelijk not done is, wordt er gewezen naar de hoofddoekjes (kan me nog voor de geest halen dat mijn oma met een hoofddoek om naar de winkel ging, en zo heel erg oud ben ik niet)
Vwb de criminalteit: ja dat is erg, maar zou het minder erg zijn geweest als de ouders van die jongeren RK of christelijk of joods of ze geen zuidelijke huidskleur hadden?
Want ze vertellen de mogelijke nationaliteit maar niet de geloofsovertuiging.... Ik zie dat geheel los van elkaar, vaak zijn het mannen/vrouwen die in NL zijn geboren en geen import.