Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:04

janesmith

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:45

Informateurs: "Stevige" besprekingen over Paars-plus
Maandag 12 juli 2010 17:30
AMSTERDAM (Dow Jones)--De besprekingen tussen GroenLinks, VVD, PvdA en D66 over de vorming van een regeringscoalitie zijn het stadium van inleidende beschietingen voorbij, maar concrete oplossingen voor de verschillen tussen de partijen zijn nog niet gevonden. Dat lieten informateurs Jacques Wallage (PvdA) en Uri Rosenthal (VVD) maandag tijdens een persconferentie weten.
Volgens informateur Rosenthal wordt er "stevig" verkend. Alle belangrijke vraagstukken zoals de zorg en hervormingen in de WW en de AOW liggen volgens de informateurs op tafel, waarbij geen details werden gegeven over de verschillende terreinen.
Jacques Wallage gaf aan dat het te vroeg is om te zeggen of deze formatie zal slagen. De verstandhouding tussen de partijen is volgens Wallage opmerkelijk goed.
De informateurs kondigden een radiostilte aan zonder aan te geven wanneer zij weer in de publiciteit zullen treden

Bron

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:31

Vandaag wordt er gesproken door Paars plus over de immigratie- en integratieproblematiek en het juridische aspect daar van. Dat gaat een hele dobber worden en ik kan me niet voorstellen dat ze daar uit gaan komen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:24

Gemeenten weigeren overlast Marokkanen aan te pakken
donderdag 15 juli 2010 07:41

De overgrote meerderheid van gemeenten die ernstige overlast ervaren van Marokkaanse jongeren, weigert doelen te stellen om de problemen met de doelgroep aan te pakken.
BRON

Ik begrijp de politiek niet. Soms heb ik het gevoel dat ze juist van alles doen om de PVV groter te maken...stiekem.
Wat was nu beter geweest dan doelstellingen te hebben en dan te kiken na een tijd wat er bereikt is.

Zouden ze bang zijn dat het juist een negatieve spriraal laat zien?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:47

Het eerste dat bij mij opkomt is: waarom? Voor ik aannamen ga doen zou ik eerst eens willen horen waarom de gemeenten dat niet doen. Ik weet wel dat er in het algemeen doelen gesteld worden over criminaliteit, schooluitval en werkloosheid... dus misschien is het helemaal niet gek. Want laten we eerlijk zijn, op het moment dat er zou blijken dat een marokkaanse werkloze meer steun krijgt dan een autochtone is het huis ook te klein.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat als er duidelijke doelen zijn op gebied van criminaliteit, met duidelijke doelen en een duidelijke aanpak voor bv criminele jongeren in het algemeen, of misschien wel criminele allochtone jongeren in het algemeen, dat de gemeente geen zin heeft om weer allerlei verslagen en rapporten op te stellen in de tijd dat ze ook een pv hadden kunnen uitschrijven (of iets dergelijks.)

Daarnaast... ben ik nog steeds benieuwd hoe de roep om dat soort cijfers en rapporten te verenigen is met bezuinigingen op het ambtenarenapparaat. Wie verwachten ze dat die cijfers maakt?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:51

Het volgende dat in mij opkomt is, waar blijft die 7 miljoen euro :?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:04

Nicolletje schreef:

Die denken ze te kunnen uitgeven zonder er iets voor terug te doen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:08

janesmith schreef:
Nicolletje schreef:

Die denken ze te kunnen uitgeven zonder er iets voor terug te doen.

Ze?? En wie bedoel je met Ze?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:26

Nou, ik en mijn vriendje :Y)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:29

Nicolletje schreef:
Nou, ik en mijn vriendje :Y)

Is Jane jouw vriendje dan? Die was degene die over ZE sprak

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:40

Huh? Nee volgens mij bedoelt ze "de gemeente" met 'ze'.

Maar ik had liever gehad dat het naar mij was gegaan eerlijk gezegd.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:42

Gelijk korten die gemeentes die hun plicht verzuimen. Als ik mijn formulieren niet invul, krijg ik ook niks.
Nicolletje, als je wilt delen, gun ik het je van harte :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:14

Laika schreef:
Gelijk korten die gemeentes die hun plicht verzuimen.

Het lijkt me handig om eerst te kijken waarom ze hun plicht verzaken... Als het bijvoorbeeld echt puur mankrachtekort is, helpt nog verder korten niks, en bereik je hooguit dat er relatief nog minder mensen uitvoerend werk doen omdat ze rapporten moeten schrijven. Daar wordt de 'doelgroep' in elk geval niks beter van. Kwestie van prioriteiten: de daadwerkelijke aanpak komt wat mij betreft voor het papieren werk eromheen.
Als het echte onwil / obstructie is vind ik maatregelen prima. Tegen de gemeenten en waar nodig ook tegen ambtenaren die echt hun werk niet goed doen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:18

Ik vind dat de gemeentes moeten doen wat ze door het rijk opgedragen wordt. Al dat zelfbestuur van al die gemeentes en steden is veel te ver doorgeslagen. Het poldermodel in optima forma. Alleen zijn mensen niet gebaat bij zoveel vrijheid, het zorgt alleen maar voor veel meer kosten en 100.000 andere meningen. Zo kun je het schip Nederland niet besturen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:27

Shadow0 schreef:
Laika schreef:
Gelijk korten die gemeentes die hun plicht verzuimen.

Het lijkt me handig om eerst te kijken waarom ze hun plicht verzaken... Als het bijvoorbeeld echt puur mankrachtekort is, helpt nog verder korten niks, en bereik je hooguit dat er relatief nog minder mensen uitvoerend werk doen omdat ze rapporten moeten schrijven. Daar wordt de 'doelgroep' in elk geval niks beter van. Kwestie van prioriteiten: de daadwerkelijke aanpak komt wat mij betreft voor het papieren werk eromheen.
Als het echte onwil / obstructie is vind ik maatregelen prima. Tegen de gemeenten en waar nodig ook tegen ambtenaren die echt hun werk niet goed doen.

Lijkt mij dat er voor die 7 miljoen best iemand aan te nemen is om die zaken op orde te krijgen. Overigens zitten er al veel te veel ambtenaren te niksen bij de gemeente, aan het werk zetten dus gewoon.

Ik hoef ook de belastingdienst niet te vertellen dat ik geen tijd had om mijn aangifte in te sturen, ik krijg dan ook een boete.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:27

Laika schreef:
Nicolletje, als je wilt delen, gun ik het je van harte :D

Daarom heb ik ook uit beleefdheid (ik en) mijn vriendje erbij gezet O:) :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:29

Ik zou zeggen dat ze naar ieder van die gemeentes een bataljon mariniers sturen met speciale bevoegdheden. Wedden dat het binnen een week heel rustig is op straat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:29

Shadow0 schreef:
Kwestie van prioriteiten: de daadwerkelijke aanpak komt wat mij betreft voor het papieren werk eromheen.

Helaas werk het bij de gemeente nog steeds andersom :\

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:37

Nicolletje schreef:
Shadow0 schreef:
Kwestie van prioriteiten: de daadwerkelijke aanpak komt wat mij betreft voor het papieren werk eromheen.

Helaas werk het bij de gemeente nog steeds andersom :\

Dat ben ik wel met Shadow0 eens. Als je de aanpak goed voor elkaar hebt, zal de papierwinkel ook vanzelf minder zijn. Dat mes snijdt aan twee kanten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:40

jantergouw schreef:
Dat ben ik wel met Shadow0 eens. Als je de aanpak goed voor elkaar hebt, zal de papierwinkel ook vanzelf minder zijn. Dat mes snijdt aan twee kanten.

Dat was niet wat Shadow0 zei overigens.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:43

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:

Dat was niet wat Shadow0 zei overigens.

Jammer, want ik vond dat juist zo'n verstandige opmerking. En ook zo waar. :P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 02:23

En even een interessante quote uit het artikel:

Citaat:
In de krant noemt PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem de ontwikkelingen 'onacceptabel'. 'De problematiek met overlast en criminaliteit door Marokkaans-Nederlandse jongeren is taai en heeft een negatief effect op de samenleving,' zegt hij. 'Als je geen doelen stelt (…) kun je later ook niet beoordelen of de extra inspanning zin heeft gehad.'

De PVV probeert de integratie misschien wel te claimen, maar de andere partijen zijn er ook net zo hard mee bezig en beslist niet alleen maar door te pappen en nat te houden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:39

Dat is zeker waar, dat andere partijen er ook mee bezig zijn. Of dat net zo hard is als de PVV, dat waag ik te betwijfelen. Wat wel duidelijk is, is dat er maar twee partijen zijn, VVD en PVV, die het ook duidelijk maken aan het volk op straat. Misschien dat de andere partijen dat ook zouden moeten doen. Volgens mij is dat een dilemma voor ze. Aan de ene kant willen ze dat niet zo pontificaal aangeven omdat ze vinden dat dat helemaal niet zo'n belangrijk punt is. Aan de andere kant moeten ze wel, omdat het blijkbaar bij de kiezer wel een groot issue is. Een spagaat. Maar zolang ze niet kiezen, is het vlees noch vis.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:08

Dus het moet hard geschieden? Herhaling van de geschiedenis is een van de slechte eigenschappen van de mens. De geschiedenis heeft bewezen, wat de gevolgen zijn van hard ingrijpen, vele mensen het leven gekost ook van vele die probeerde te bevrijden.
Nee voor dat harde kan men toch niet zijn, een de baas als dictator en dan groeperingen die dat harde uitvoeren met hun gestoordheden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:18

jantergouw schreef:
Dat is zeker waar, dat andere partijen er ook mee bezig zijn. Of dat net zo hard is als de PVV, dat waag ik te betwijfelen. Wat wel duidelijk is, is dat er maar twee partijen zijn, VVD en PVV, die het ook duidelijk maken aan het volk op straat. Misschien dat de andere partijen dat ook zouden moeten doen. Volgens mij is dat een dilemma voor ze. Aan de ene kant willen ze dat niet zo pontificaal aangeven omdat ze vinden dat dat helemaal niet zo'n belangrijk punt is. Aan de andere kant moeten ze wel, omdat het blijkbaar bij de kiezer wel een groot issue is. Een spagaat. Maar zolang ze niet kiezen, is het vlees noch vis.

Vooralsnog heeft de PVV niets anders gedaan dan de boel opgeklopt, terwijl andere partijen doorgaans niet zo hard schreeuwen over wat ze wel doen, maar gewoon handelen.