wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:59

christel1857 schreef:
Wanneer ze bereid zijn om hun buitenlandse paspoort op te geven en alleen een Nederlands paspoort aan te houden is er totaal geen probleem. 2e generatie buitenlanders hebben nog altijd 2 paspoorten, ook al zijn ze hier geboren.

Stel he? Dat Marokko in oorlog komt met Nederland. Voor wie kiest een 2e generatie Marokkaan dan?

Zucht.... dat is al zo vaak uitgelegd hier, ze kunnen dat 2e paspoort helemaal niet opgeven, dat krijgen ze er ongevraagd bij, ik verwijs je naar de vele topics hierover waar je ook kan zien dat het halve koningshuis 2 paspoorten heeft om maar iets te noemen.

En zon stelling is al helemaal vergezocht.

Anoniem

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:02

Het enige waarom NL en Marokko in oorlog zouden kunnen komen is de rooie maroc, verder staat er tussen die landen bar weinig op het spel.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:04

sarabande schreef:
Ariebombarie schreef:
ja maar was dat in 2006 ook niet net zo met SP (of ben ik mis?) die hadden ook gruwelijk veel gewonnen toen en kwamen er mooi niet in.. toch? :o

Nee want in tegenstelling tot Wilders is dat een partij die op zijn standpunten staat, ik kreeg trouwens de indruk dat Roemer wel flexibeler is dan zijn voorgangers.

Maar, ik schreef het al eerder maar er werd overheen gelezen, Rutte gaat nu overleggen met Wilders. Dat moet hij wel want het is de partij die het meeste gewonnen heeft. Maar het ziet er naar uit dat Wilders al zijn zogenaamde ideologieën zal laten vallen omdat hij pertinent in de regering wil.
Dan heeft Rutte een probleem want dan heeft hij geen keuze en moet ook het CDA erbij nemen omdat geen van de andere partijen in een regering wil met Wilders.
Wilders heeft ook al gezegd dat als hij minister wordt dat hij dan zijn optredens en taalgebruik zal aanpassen.
Dus ik vraag me af waarom hebben mensen op hem gestemd, want zijn plannen voor de zorg, veiligheid etc zullen nooit overgenomen worden door zon coalitie, alleen op het gebied van zijn Islam fobie kan hij zich dan nog onderscheiden.
Nog even en hij verft ook zijn haar niet meer, herkennen zijn kiezers hem helemaal niet meer :D

Ja je kan ook zo star bij jouw punten blijven dat niemand met je mee wil regeren.

Wat wil je nu van Wilders?? Als hij op zijn strepen blijft staan is het niet goed, en als hij zich flexibel opstelt dan laat hij gelijk alle
ideologieën vallen???

Hij kan het in jouw ogen dan nooit goed doen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:16

Weetje wat ik jammer vind. Dat ik me gewoon bijna moet gaan schamen voor mijn stem op de PVV. Maar ik ben het gewoon met hem eens. Ik vind het heel erg vervelend dat alleen de PVV stemmers op bokt zich constant moeten verdedigen. Terwijl er ook zoveel gezegd kan worden over de andere partijen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:18

nicole3939 schreef:
Ja je kan ook zo star bij jouw punten blijven dat niemand met je mee wil regeren.

Wat wil je nu van Wilders?? Als hij op zijn strepen blijft staan is het niet goed, en als hij zich flexibel opstelt dan laat hij gelijk alle
ideologieën vallen???

Hij draaide als een windvaan bij de gemeentes over de hoofddoekjes waar NIET over onderhandeld kon worden tot het te laat was en nu gaf hij al toe op zijn breekpunt nog voor hem iets gevraagd is.

Nee dat is in mijn ogen niet goed en als zijn aanhang dat allemaal pikt vraag ik me toch echt af of al die kreten van "we kiezen hem niet voor zijn Islam beleid maar hij heeft nog veel meer punten", niet gewoon geleuter is geweest om goed te praten dat je op zon man stemt.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:19

Voor mij hoef je je niet te schamen hoor!!

Ik heb zelf niet Wilders gestemd, maar vind dat een betere keus dan bv de SP. :-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:19

Heino schreef:
Waar staat dat?
Ik vind het jammer dat psychische aandoeningen weer eens onderschat worden.

Waar staat dat Christel?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:21

sarabande schreef:
nicole3939 schreef:

ideologieën vallen???

Hij draaide als een windvaan bij de gemeentes over de hoofddoekjes waar NIET over onderhandeld kon worden tot het te laat was en nu gaf hij al toe op zijn breekpunt nog voor hem iets gevraagd is.

Nee dat is in mijn ogen niet goed en als zijn aanhang dat allemaal pikt vraag ik me toch echt af of al die kreten van "we kiezen hem niet voor zijn Islam beleid maar hij heeft nog veel meer punten", niet gewoon geleuter is geweest om goed te praten dat je op zon man stemt.

Dat is jouw mening Sarabande!!

Net zoals het mijn mening is dat je als je het over geleuter wilt hebben bij de SP moet zijn.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:46

Heino schreef:
Heino schreef:
Waar staat dat?
Ik vind het jammer dat psychische aandoeningen weer eens onderschat worden.

Waar staat dat Christel?

Waar staat wat?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:46

christel1857 schreef:
Weetje wat ik jammer vind. Dat ik me gewoon bijna moet gaan schamen voor mijn stem op de PVV. Maar ik ben het gewoon met hem eens. Ik vind het heel erg vervelend dat alleen de PVV stemmers op bokt zich constant moeten verdedigen. Terwijl er ook zoveel gezegd kan worden over de andere partijen.

Je hoeft je niet te schamen hoor! Als jij achter je stem staat is het toch goed?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:49

sarabande schreef:

Ik kies ook gedeeltelijk voor de PVV voor zijn islam-beleid. En ik hoef me helemaal niet tegenover jou te verantwoorden als PVV-stemmer, dat even vooropgesteld.
Als stem ik alleen maar op de PVV omdat ik het kapsel van Geert zo leuk vind :+

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:50

christel1857 schreef:

Dat heb ik ook... ;( Ik durfde eigenlijk eerst niet eens te stemmen. Toch maar wel gedaan.
Ik probeer eigenlijk ook zoveel mogelijk het onderwerp 'politiek' te vermijden met iedereen... ;(
Eigenlijk wel jammer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:50

christel1857 schreef:
Waar staat wat?

Dit:
Zware psychiatrische patiënten komen niet zonder behandeling te staan. Mensen die bij iedere scheet die verkeerd zit al bij de psychiater gaan zitten, dát mogen ze voortaan zelf betalen.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:53

Nu is de AOW leeftijd opeens geen breekpunt voor de PVV, veel mensen hebben mede vanwege dat standpunt juist op hem gestemd.

Ik zag vandaag ook in de krant (wat ik al een beetje verwachtte) dat in Utrecht en Amsterdam veel minder mensen PVV gestemd hebben dan in de rest van Nederland. Terwijl er toch heel veel allochtonen zijn in deze steden...
(Een eiland als Texel stemt meer op de PVV terwijl daar amper allochtonen zijn.)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:54

nicole3939 schreef:
Voor mij hoef je je niet te schamen hoor!!

Ik heb zelf niet Wilders gestemd, maar vind dat een betere keus dan bv de SP. :-)

Thanks.

Ik heb behoorlijk getwijfeld hoor. Maar heb talloze stemwijzers gedaan, en daar kwam gewoon steeds met grote voorsprong de PVV uit.
Maar vind het wel jammer dat er zoveel topics zijn die alleen maar over geert wilders gaan. Ik heb wel het gevoel dat niet alleen geert maar ook de stemmers van de PVV worden geportretteerd als fascisten die alleen redeneren vanuit angst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:56

Nou ja, wat mij dan wel weer opviel... men riep steeds heel hard "Ook een heleboel hoger opgeleiden stemmen PVV!" maar toen ze lieten zien hoe de stemmen verdeeld waren kwamen maar 10% van de stemmen van hoger opgeleiden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:56

huh.......... stemmen doe je toch anoniem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:58

Ja, maar ze doen daarna altijd een heleboel metingen via internet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:58

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Waar staat wat?

Dit:
Zware psychiatrische patiënten komen niet zonder behandeling te staan. Mensen die bij iedere scheet die verkeerd zit al bij de psychiater gaan zitten, dát mogen ze voortaan zelf betalen.

PVV is 0.25 mld besparen op de geestelijke gezondheidszorg.. Weet niet of mensen hier weten hoelang de wachtlijsten nu al zijn voor behandelingen? Dat wordt zeker niet beter. Komt de veiligheid op straat ook niet ten goede trouwens.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:59

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Waar staat wat?

Dit:

Dat versta ik onder bezuinigen. Ik ga ervan uit dat met bezuinigen eerst de minder hulp-behoevende het zelf mogen gaan betalen. Ik denk niet dat de subsidies voor de zwaarste klinieken in Nederland worden weggehaald. Lijkt me logisch.

Maar ik had er idd bij moeten zetten dat ik dat aanneem. Doe ik normaal altijd wel, dus sorry.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:59

christel1857 schreef:
Maar vind het wel jammer dat er zoveel topics zijn die alleen maar over geert wilders gaan.

Tja ik heb meerdere politieke topics geopend die níet over Geert Wilders gingen. Helaas bereikten die nooit meer dan vier pagina's...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:00

RoseK schreef:
Nu is de AOW leeftijd opeens geen breekpunt voor de PVV, veel mensen hebben mede vanwege dat standpunt juist op hem gestemd.

Ik zag vandaag ook in de krant (wat ik al een beetje verwachtte) dat in Utrecht en Amsterdam veel minder mensen PVV gestemd hebben dan in de rest van Nederland. Terwijl er toch heel veel allochtonen zijn in deze steden...
(Een eiland als Texel stemt meer op de PVV terwijl daar amper allochtonen zijn.)

Dus stemmen ze waarschijnlijk niet alleen voor de allochtonen op de PVV. Hij heeft ook nog genoeg andere standpunten die niet over allochtonen gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:01

christel1857 schreef:
Ik ga ervan uit dat met bezuinigen eerst de minder hulp-behoevende het zelf mogen gaan betalen. Ik denk niet dat de subsidies voor de zwaarste klinieken in Nederland worden weggehaald. Lijkt me logisch.

Dingen zomaar aannemen is het domste wat je kan doen met politici. En zoals fransje al zegt, er mag eerder meer dan minder die kant op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:02

christel1857 schreef:
Heino schreef:
Dit:

Dat versta ik onder bezuinigen. Ik ga ervan uit dat met bezuinigen eerst de minder hulp-behoevende het zelf mogen gaan betalen. Ik denk niet dat de subsidies voor de zwaarste klinieken in Nederland worden weggehaald. Lijkt me logisch.

Maar ik had er idd bij moeten zetten dat ik dat aanneem. Doe ik normaal altijd wel, dus sorry.

Als je echt bij de psychater loopt doe je dat niet zomaar hoor :+ Daar kan je niet eens zomaar terecht. En ik denk sowieso dat er heel weinig mensen voor hun lol bij de psycholoog/psychiater zitten. Als je die niet behandelt kan het juist erger worden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:03

Wat ik ene beetje jammer aan wilder vind is dat hij alleen modder gooit naar 1 geloof, die moeten zich inbinden en die zijn in de problemen als ze ook maar een vinger uitsteken...

Maar wat gebeurd er dan met alle antillianen, amerikanen, duitsers, fransen engelsen etc etc in NL die zich misdragen, geldt daar hetzelfde voor? En wat gebeurd er met de autochtone Nederlanders als die iets verkeerds doen, worden die ook het land uitgezet?

Nederland is multicultureel, en dat vind ik mooi, zoveel culturen zo vlak langs elkaar :)