Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:20

PRdV was zelfs van de week op TV en vertelde dat ie nog niets wist van deze zaak omdat hij op vakantie was...
Vond hem ook verre van ingenomen en ondanks dat de zaak van Natalee nog niet geheel is opgelost, heeft hij er juist wel veel achteraan gezeten.
Hij gaat in ieder geval niet op zijn lauweren zitten rusten en omdat er niks over in de media verschijnt wil niet zeggen dat men ook niet meer met de zaak bezig is natuurlijk, wij hoeven immers niet alles te weten :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:23

Cyntje schreef:
PRdV was zelfs van de week op TV en vertelde dat ie nog niets wist van deze zaak omdat hij op vakantie was...
Vond hem ook verre van ingenomen en ondanks dat de zaak van Natalee nog niet geheel is opgelost, heeft hij er juist wel veel achteraan gezeten.
Hij gaat in ieder geval niet op zijn lauweren zitten rusten en omdat er niks over in de media verschijnt wil niet zeggen dat men ook niet meer met de zaak bezig is natuurlijk, wij hoeven immers niet alles te weten :D

Mwah, Peter R. de Vries is er wel druk mee hoor :D http://www.peterrdevries.nl/

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:28

Zonnetje81 schreef:
Hij mag best goed gestraft worden maar ik heb het idee omdat dit zo'n mediahype is dat het een heksenjacht tegen joran is geworden.

Dat denk ik ook...
Gut wat leefde iedereen ineens mee met Milly... terwijl er dagelijks kinderen vermist raken en wekelijks/maandelijks kinderen vermoord worden. Maar die krijgen minder media-aandacht dus lijkt het minder erg. Want tja, dat wat je niet ziet/kent kan je je ook geen zorgen om maken hè. Jammer alleen dat zo veel mensen de morele principes meteen laten varen en de meest verschrikkelijke uitspraken gaan doen.

En laat ik het maar weer even benadrukken voor ik weer gezeik over me heen krijg: ik heb geen idee of Joran het werkelijk gedaan heeft (dat weet ie alleen zelf) maar hij verdient een eerlijk proces. Ik laat me niet uit over schuldig of onschuldig, dat laat ik over aan mensen die er écht verstand van hebben en niet aan een stelltje Bokt pseudo-rechercheurs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:56

Amy77 schreef:
breezy302 schreef:
Uhm... ok.

* Hij heeft bekend.
* Ze is vermoord in ZIJN hotelkamer.
* Hij had haar bloed op zijn shirt.
* hij is gevlucht.
* Hij is op de camera met haar opgenomen.

Hoemeer bewijs wil je hebben? Je kan voor minder al levenslang krijgen.

Iedereen hier die voor Joran öpkomt" zal wel anders piepen als hun dochter/zus/vriendin/nicht is vermoord en hij als verdachte wordt gezien.

Was het maar zo simpel ;) Gisteren toevallig cold case gezien? ieman die ter dood veroordeeld werd, maar niet schulidg bleek na zn executie..
Er is meer voor nodig en das maar goed ook, anders waren er al een hoop onschuldigen fiks veroordeeld.

Hmmm en hoe vaak gebeurt dat? Ik geloof ook in onschuld van sommige gevangenen maar in die van Joran echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:59

Amy77 schreef:
breezy302 schreef:
Uhm... ok.

* Hij heeft bekend.
* Ze is vermoord in ZIJN hotelkamer.
* Hij had haar bloed op zijn shirt.
* hij is gevlucht.
* Hij is op de camera met haar opgenomen.

Hoemeer bewijs wil je hebben? Je kan voor minder al levenslang krijgen.

Iedereen hier die voor Joran öpkomt" zal wel anders piepen als hun dochter/zus/vriendin/nicht is vermoord en hij als verdachte wordt gezien.

Was het maar zo simpel ;) Gisteren toevallig cold case gezien? ieman die ter dood veroordeeld werd, maar niet schulidg bleek na zn executie..
Er is meer voor nodig en das maar goed ook, anders waren er al een hoop onschuldigen fiks veroordeeld.

Had die persoon in Cold Case ook bekend?
Dat is dus waar ik steeds over struikel.. Waarom bekennen als je echt onschuldig bent? Al helemaal in zo'n land.. Strafvermindering lijkt me niet van toepassing als je daadwerkelijk onschuldig bent en ik denk (maar ik ken hem niet) dat hij veel te trots en narcistisch is om te gaan zitten voor een daad die je niet begaan hebt.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:00

slimmerik schreef:
breezy302 schreef:
Hmmm en hoe vaak gebeurt dat? Ik geloof ook in onschuld van sommige gevangenen maar in die van Joran echt niet.

Ikzelf geloof ook wel dat hij er wel degelijk mee te maken heeft c.q. het gedaan heeft. Maar dat neemt niet weg dat hij recht heeft op verdediging, terdege onderzoek en een zo eerlijk mogelijk proces.

Hij krijgt toch een advocaat??
Wie zegt dat hij geen eerlijk proces krijgt? heb het nog nergens gelezen.....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:01

je zegt het zelf al breezy, drugssmokkelaars, dus die hadden sowiezo al wat op hun kerfstok..je weet al sje je in die wereld bevind, er nare dingen van komen.

In onschuld geloven is heel wat anders..ik geloof ook zeer zeker dat hij nare dingen op zn kerfstok heeft én wil dat ook graag geloven, ben ik heel eerlijk in..want dat heeft de media veroorzaakt, maar dat is niet eerlijk..ach en wat is er wel eerlijk tegenwoordig, we zullen het proces af moeten wachten..

Faye, ik snap je punt wel hoor, heeft alleen niets met sensatie te maken imo wat we hier doen, alles wat hier gezegd wordt is niet waarheidsgetrouw, dat doet alleen het rechtssysteem volgens hun zeggen. Ik ben er ook van overtuigd dat hij meer weet en gedaan heeft dan hij officieel bekent heeft en waar de bwijzen van zijn..als je naar de zaak van N kijkt dan he.
Narcist, jazeker, ben ik met je eens, te trots, ja ook daar ben ik het met je eens..maar bekennen voor strafvermindering en andere strafbepaling, ja dat geloof ik ook.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:05

Ik denk ook dat hij minder kans heeft op een eerlijk proces dan de moordernaar van de hoek daar in Peru..er rust een soort van 'troffee' op hem en dat doen de rechters denk ik geen goed.
Ben benieuwd of zijn mediaaandacht en de moord op een dochter van een belangrijk iemand over de hele wereld hem zuurder uit doen komen, dan wanneer hij 'gewoon' iemand was die een 'gewoon' iemand heeft vermoord, waar minder aandacht voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:05

Het zal vast niet helemaal eerlijk zijn gegaan maar wat maakt het uit? dat hij blauwe of bruine sokken aanhad tijdens de moord? Alles wijst naar hem en hij heeft al zoveel op zijn kerfstok staan. De enige reden dat hij niet in de bak is gekomen vanwege de zaak natalee holloway is dat er geen lijk is en dat hij toen zijn pappie had.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:11

Geen idee onder welke omstandigheden hij bekend heeft. Dus kan er ook geen oordeel over vellen of zijn bekentenis op waarheid gestoeld is of op intimidatie/foltering.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:18

Wellicht enige relativering voor alle opruiende berichten hier?
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/06_juni/08/binnenland/joran-van-der-sloot-bekent-moord.xml

En om eerlijk te zijn, ik denk zeker dat er in het verhaal van Jorans moeder en zijn advocaat een kern van waarheid in zit. Als men in Zuid-Amerikaanse landen ergens bang voor is, is dat wel de politie. Corrupt tot op het bot, tot in de hoge regionen aan toe. We hoeven er helemaal niet vanuit te gaan dat er menswaardig ondervraagt wordt.
De bekentenis en alle andere 'feiten' die inmiddels naar buiten zijn gebracht zijn het resultaat van 'lekkende' politiemensen. Er is vrijwel niets officieel bevestigt.

Over valse bekentenissen, het is algemeen bekend en bewezen dat mensen bekennen iets gedaan te hebben, terwijl dat niet zo is. Kijk maar naar de Puttense moordzaak!
Ik wil helemaal niemand verdedigen, maar iedereen heeft recht op de waarheid, dus ook Joran vd Sloot.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:18

Heino schreef:
Ja vind ik ook! Ik begrijp dat er nu een heleboel emoties bij komen kijken, wat heel begrijpelijk is, maar die mogen geen rol spelen bij dit proces vind ik. Is lastig, dus ik betwijfel ook of hij nu een eerlijk proces zal krijgen.
Al snap ik niet waarom hij bekend heeft haar geslagen/geduwd te hebben. Ik bedoel, ze kan ook van het bed geflikkerd zijn of uitgegleden zijn in bad. Waarom heeft Joran dat dan niet geoppert, als hij werkelijk zo slecht is?

Ik denk omdat hij heel goed weet dat de rest van de mensheid niet achterlijk is. Een moord uit woede die hij nu bekent is minder erg als een roofmoord. Joran weet nog steeds heel goed hoe hij zich uit dingen moet redden
Alleen is het nu meer van uit de regen in de drup.
Ik denk dat een paar jaar minder niet zoveel uitmaakt onder die omstandigheden

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:19

Ik vind het wel vrij apart dat hij bekend zou worden, want een filmpje van 1 of 2 dagen geleden was te zien dat hij op het bureau was, zijn spullen doorzocht werden en hij iets moest tekenen. Toen vroeg hij nog heel uitdrukkelijk of hij alleen voor zijn rechten tekende en of er niet stiekem een bekentenis op papier stond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:21

breezy302 schreef:
Bekennen is bekennen. Onder welke druk dan ook. Als je het echt niet hebt dan ontken je maar. Aangezien Joran erg goed is in ontkennen zal hij er vast geen moeite mee gehad hebben.

Oh jee.... er zijn genoeg mensen ten onrechte veroordeeld omdat ze iets bekend hebben. Blijft toch de echte dader rond lopen dus. En heb je énig idee hoe en welke druk toegepast kunnen worden? Een mens is zwak, zeker als er pijn/intimidatie/bedreiging bij komt kijken....

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:22

als ze bij mij met een tang om mijn nagels uit te trekken aankomen beken ik alles... :+

edit: niet dat ik denk dat ze dat bij joran hebben gedaan
Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 08-06-10 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:22

sarabande schreef:
Een moord uit woede die hij nu bekent is minder erg als een roofmoord.

Maar een ongeluk is weer minder erg dan een roofmoord/moord uit woede...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:23

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:24

slimmerik schreef:
breezy302 schreef:
Bekennen is bekennen. Onder welke druk dan ook. Als je het echt niet hebt dan ontken je maar. Aangezien Joran erg goed is in ontkennen zal hij er vast geen moeite mee gehad hebben.

Oh jee.... er zijn genoeg mensen ten onrechte veroordeeld omdat ze iets bekend hebben. Blijft toch de echte dader rond lopen dus. En heb je énig idee hoe en welke druk toegepast kunnen worden? Een mens is zwak, zeker als er pijn/intimidatie/bedreiging bij komt kijken....

Ben ik het mee eens, weet je wel wat marteling inhoudt nou iig niet dat ze je vriendelijk iets vragen! En dreigementen wordt je ook niet blij van, je gaat twijfelen etc. Zeker in zo'n land.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 08-06-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

slimmerik schreef:
breezy302 schreef:

Dat weet ik maar dat is al vaker bij Joran gebeurt en toen heeft hij niet bekend!

Toveren

slimmerik schreef:
breezy302 schreef:

Klopt, maare geen mens weet of dit bij joran aan de orde is??
Het staat nergens, de bekentenis is niet bevestigd en wij weten niet wat voor verhoortechnieken er zijn toegepast..
Dus never ending story waar we nu toch niet achter komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:25

De bekentenis is wel bevestigd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:26

breezy302 schreef:
De bekentenis is wel bevestigd.

Nee hoor, er schijnen alleen politierapporten in handen van CNN te zijn..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:28

breezy302 schreef:
Vergeet niet dat Nederland ook geen crimineel land is maar als er een bekentenis uitgeperst moet worden dan gaat dat ook niet heel vriendelijk en daar wordt ook geweld bij gebruikt. Dat is zelfs hier al zovaak gebeurt. Alleen hier komt daar weer een zaak van en de agenten zijn hun baan kwijt.. Daar niet.

Nou ik geloof niet dat druk hier te vergelijken is met druk daar ;)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 08-06-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:30

zou het niet fijn zijn als hij gewoon zou gaan zitten en de waarheid zou vertellen?
(zo, zorg even voor een adempauze)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:45

jullie lopen alweer achter hij heeft bekend hoor....eindelijk gerechtigheid _/-\o_