Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:56

superwoman schreef:
jameyskatje schreef:
"gewoon mee kunnen doen".. je bedoeld dus 'gewooon hoofddoek af'.. vrouwen willen dat niet, DUS gaat het meerendeel NIET sporten. DUS wordt de itergratie alles behalve gestimuleerd. met stroop vang je meer vliegen dan met azijn . dit heet simpelweg maatschappelijke activering, daarin moet je flexibel en creatief kunnen zijn en SAMEN kunnen zoeken naar een oplossing.

en inderdaad, hier gaat veel subsidie naar uit

En nogmaals, waar zijn de moslimse vrouwen daarin flexibel dan?

Nog steeds geen antwoord waar ik wel erg benieuwd naar ben.
Waarom moeten wij trouwens de intregatie stumuleren met stroop (subsidie), wat is "ons" voordeel daarin. Is het niet gewoon slimmer om straffen te leggen op mensen die niet willen intergreren?
Nederlands praten lijkt mij al 1 stap en een baan is de 2e. Kinderen die zorgen voor problemen, daar de ouders voor op laten draaien ipv zoals nu subsidie vragen om de jeugd bezig te houden, terwijl er al zoveel dingen te doen zijn. Zoveel verenigingen waar je je bij aan kunt sluiten om te sporten, zoveel soorten vrijwillegers werk te doen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:58

plus dat hij zichzelf tegenspreekt. VB: Hij geeft aan dat moslima's niet willen sporten in teamverband waardoor ze niet integreren en zich isoleren, vervolgens tonen wij aan dat dat niet het geval is, dat er ook genoeg mogelijkheden zijn om wel te sporten en dat zij dit ook doen.

Dit zou hij dus als positief moeten ervaren maar zelfs dat kan meneer niet als positief ervaren, want dat is in zijn wereld onmogelijk, omdat hij nergens voor openstaat, want meneer heeft haat tegenover Moslims dus mag er vooral NIETS positiefs genoemd worden. Dan ben je toch oneerlijk tegenover jezelf? Iemand die eerlijk zou reageren zou zeggen: goh inderdaad, er zijn dus WEL mogelijkheden voor meiden met hoofddoeken om te sporten, en ze doen het ook daadwerkelijk, wat goed, dan willen ze dus wel integreren, dan zat ik fout......... (al zie ik nog steeds niet in dat integratie noodzakelijk verbonden is aan teamsport maar dat terzijde)

Hij zoekt iets om vuil mee te smijten, als wij dat vervolgens weerleggen wordt dat genegeerd.. Andersom praten wij wel mee over problematieken als bijv. die over extremisten. In mijn ogen ontbreekt het hem aan de vaardigheid een eerlijke discussie te voeren.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:00

Lees hier maar de fraaie kanten van de Islam. Hoe Moslims die het geloof verlaten, achtervolgd en bedreigd worden. IN NEDERLAND!

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/article1463527.ece

Lees hier de verhalen van meisjes die uitgehuwelijkt zijn. IN NEDERLAND!

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-2862811.html

Homo's die constant aangevallen worden door Moslimjongeren. IN NEDERLAND!

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=3776551
http://www.elsevier.nl/web/10191983/Nieuws/Nederland/Allochtone-jongeren-vallen-homomodel-aan.htm

En alles wordt constant afgedaan alszijnde uitzonderingen. Maar het zijn geen uitzonderingen, het gebeurt in alle steden, dan zijn het geen uitzonderingen meer.
Wat is er in hemelsnaam positief te vinden aan dit alles?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:02

springert, ik daag je uit: zoek ook voor de grap eens iets positiefs over Moslims in Nederland? Kun je dat denk je?

Brainless

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:05

@Springert
Je doet je naam eer aan, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Je probeert vast te houden aan jouw 100% negatieve beeld over Moslims. Heel jammer.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:08

superwoman je begrijpt het niet. lees het topic nog eens door.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:08

@ Brainless: vandaar mijn vraag om iets positiefs te vinden... maar daar heeft ie vast een allergische reactie op gekregen want dat kan natuurlijk niet!! Springert, dat je negatieve berichtjes kan vinden hoef je ons niet te laten zien hoor, we weten allemaal dat je dat heel goed kunt, daarom de uitdaging: kun je iets positiefs zoeken voor ons? Want je kunt onmogelijk zeggen dat een moslim 100% evil is... toch? Dus moet je wel iets positiefs kunnen vinden....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:09

Krips schreef:
Ik snap niet waarom je het steeds door de strot duwen noemt. Je mag er van vinden wat je wilt. En je bent niet de enige. Dat lijkt me ondertussen wel duidelijk. Dus we duwen je niks door de strot heen, en de politiek doet dat ook niet. Je mag schreeuwen wat je wilt. Het enige probleem is dat er daarmee niets wordt opgelost. Ik heb enkel negativiteit gehoord. Maar oplossingen daarintegen niet.

Hoezo niet door de strot geduwd?
Als het komt op aanpassen, dan krijg ik ook het gevoel dat dit van 1 kant komt.
De problemen die o.a de marokaanse moslimse jeugd geeft is groot. Nee daar ben ik ook niet blij mee. Zeker niet als ik zie wat de marokaanse moslimse gemeenschap daar tegen doet - imo zo goed als niks en iig niet iets wat heeft gewerkt.
Die geweldige multiculturele samenleving vind ik niet zo geweldig op deze manier wat wel ontzettend gesubsidieerd wordt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:10

ik vroeg springert net 2 hele belangrijke vragen

hahaha springert. met marokko.nl hoef je echt niet aan te komen hoor hhahhaha daar zitten allemaal verloren kindertjes die op de hoek van de straat hangen. dat forum heeft zo;n negatief imago hahha! zelfs marokkanen lachen daar om. heeft ook echt niets met islam te maken. kijk dan liever op http://www.ontdekislam.nl/forum

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:11

jameyskatje schreef:
superwoman je begrijpt het niet. lees het topic nog eens door.

Dat heb ik gedaan.
Is het zo moeilijk om hier antwoord op te geven?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:14

jullie hebben echt geen idee wat er in de moslimgemeenschap allemaal speelt. serieus niet. jullie hebben er wel een mening over, agja. ik weet hoe het wel zit en ik weet hoeveel goeds er gebeurd en hoeveel dingen er worden georganiseerd door moslims om nederland beter te maken. ik ontken geen problemen, dat zeg ik niet. problemen zijn er overal. maar moslims zijn heel actief in nederland. dat moet je ook maar willen zien.

loop eens 2 weken met me mee zal ik zeggen. volgens mij zal er een wereld open gaan

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:14

nee hoor. maar als je goed zou lezen is dat antwoord al gegeven en zijn er verschillende voorbeelden bij gegeven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:18

jameyskatje schreef:
ik vroeg springert net 2 hele belangrijke vragen

hahaha springert. met marokko.nl hoef je echt niet aan te komen hoor hhahhaha [b]daar zitten allemaal verloren kindertjes die op de hoek van de straat hangen.[b] dat forum heeft zo;n negatief imago hahha! zelfs marokkanen lachen daar om. heeft ook echt niets met islam te maken. kijk dan liever op http://www.ontdekislam.nl/forum

Tuurlijk dat staat toevallig weer niet de islam, terwijl het volgens mij ook moslims zijn :? , vind dat altijds zo'n makkelijke "dooddoener"
Doe niet alsof dat niet bestaat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:19

jameyskatje schreef:
nee hoor. maar als je goed zou lezen is dat antwoord al gegeven en zijn er verschillende voorbeelden bij gegeven.

Voorbeelden? Gewoon een antwoordt graag of weet je dat zelf niet?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:20

btw ik ga even de paarden doen, dus ik hoop straks een mooi antwoord te kunnen lezen. Kan toch niet zoveel moeite kosten?!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:21

het zijn 'moslims' ja.. als jij zou weten hoe die wereld in elkaar steekt zou je ook weten hoe slecht het imago is van die site. niemand wilt daarmee geasocieerd worden. ik ben nog geen serieuze moslim in mijn leven tegen gekomen die daar post. over het algemeen zitten daar de populaire middelbare school kindertjes. het gaat daar ook over alles behalve de islam. de marokkanen die tijdens de koopavond in de stad hangen, 10x wollah in de zin noemen en lagen make-up dragen, die zitten op dit forum.

geloof me. ik ga met veel marokkanen om. die site is echt een giller.

niets met dooddoeners te maken. achter ontdekislam staat een serieuze organisatie. ze organiseren veel activiteiten en heeft een duidelijk maatschappelijk belang.

een vergelijking met de privé en het NOS journaal.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:23

superwoman schreef:
jameyskatje schreef:

Voorbeelden? Gewoon een antwoordt graag of weet je dat zelf niet?

ga het lekker zelf terug zoeken. sorry maar je bent nogal denigrerend vind je niet? of ga jij me nu ookal uitmaken voor leugenaar?
het feit dat je het antwoord zelf al niet kan geven vind ik zwaar deprimerend. begrijpend lezen schijnt ook niet je sterkste kant te zijn.

ik voel me niet geroepen om al deze pagina's terug te bladeren opzoek naar dit antwoord. ;)

en alles wat je zelf kan hoef je niet te vragen

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:23

CtjeLief schreef:
Ach.. ik kan er alleen maar trots op zijn dat ik respect heb voor mijn medemens.. En gelukkig zijn er daar meer miljoenen van dan van de respectloze mensen... :)

Dat lost zich vanzelf op. Ligt gewoon aan dat er in heel veel gebieden van Nederland de problematiek van de grote steden nog niet speelt. Kwestie van tijd en geduld. De grootste hulp wordt wat dat betreft door heel veel van die Marokkaanse jongens zelf gegeven. Waar zij rotzooi veroorzaken radicaliseren ze vanzelf de locale bevolking. En dat gebeurt in steeds meer gebieden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:25

Springert kun je iets positiefs vinden over Moslims?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:27

@Springert klopt, maar dat geldt ook voor de gewone Nederlanders die voor een hogere criminaliteit zorgen.
Veel lokalen trekken hier weg, om de westerlingen die hier de boel onveilig komen maken in de zomer.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:28

Ooh iedereen radicaliseren, haat opbouwen, je kunt niet wachten tot iedereen zo zwartkijkt als jij he?

Je ziet liever dat gebeuren dan dat er een positief beeld komt waarbij mensen op een fijne manier SAMENleven he?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:28

jameyskatje schreef:
dus alles omtrent moslims in maar slecht?

ik heb 2 vragen aan jou

1) wat vind jij mooi aan de islam (mogen ook meer antwoorden zijn hoor, hou jezelf niet in)

2) wat vind jij positief aan de moslims in nederland?

ik heb dezelfde vraag .

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:35

ik geef aan dat de meeste mensen in Nederland gelukkig respect hebben voor de medemens

En jij reageert:

Citaat:
Dat lost zich vanzelf op

Dat lost zichzelf op?? Als in: respect voor de medemens is een negatief iets en we dromen van een respectloze samenleving waarbij haat en intolerantie hand in hand gaan? Besef je hoe ziekelijk dit klinkt?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:39

Brainless schreef:
@Springert
Je doet je naam eer aan, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Je probeert vast te houden aan jouw 100% negatieve beeld over Moslims. Heel jammer.

Zou het komen door dit gedachtengoed?
Een vers uit de Koran.

De Wil van Allah heeft reeds bepaald dat het licht van de Islam dit heelal zal verlichten. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Zij willen het Licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wil slechts Zijn Licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het. Hij is Het Die Zijn Boodschapper heeft gezonden met de leiding en de ware godsdienst, om deze te doen zegevieren over alle godsdiensten, ook al haten deafgodendienaren het.”
(Soerat at-Tawbah: 32-33)

Sheikh Fawaz Jneid
3 april 2010

Duidelijk is dat hier wordt gesproken over dat de Islam als de ware godsdienst (over respect voor anderen gesproken!!)
En dat een ieder die niet in Allah gelooft, wordt gezien als een ongelovige!!
Zegevieren over alle andere geloven!!! Klinkt lekker vredelievend.
Haal je kop uit het zand en zie de waarheid.
Laatst bijgewerkt door Springert op 03-05-10 12:41, in het totaal 2 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:40

ik zal je een beetje helpen.

ik kreeg dit net in mijn mailbox (dit soort dingen krijg ik dagelijks hoor, dus zomaar even een voorbeeldje)

Afbeelding

vind je dit misschien goed?

ik gooi zomaar even een voorbeeldje in, misschien krijg je dan inspiratie