Amber-Alert, Milly Boele

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Re: Amber-Alert, Milly Boele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:44

Wat ontzettend mooi dat jullie dat voor haar gedaan hebben :) !

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:36

Ja, echt een prachtig gebaar!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:56

Mooi gebaar inderdaad!
Zal voor de paarden ook een hele gebeurtenis zijn geweest zo'n tocht.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:02

Missing White Female Syndrome?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:12

Verklaar je eens nader Fitch?

Ik denk niet dat dit een kwestie is dat blanke westerse "rijke" meisjes meer aandacht krijgen dan de arme donkere meisjes.
In dit geval had de achtergrond van het meisje niets uitgemaakt.
Het is de gruwel van de daad en het breken van een illusie dat politiemannen dit soort dingen niet doen. Het simpele feit dat achter ieder gezicht een monster kan zitten.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:51

Wil hier toch even mijn mening over geven..
Ik vind het zeer terecht dat Nederland zo reageerd..
Omdat het gewoon zeer bizar is dat dit dus in NEDERLAND gebeurd! En wat voor achtergrond het meisje of evt jongen had daar gaat het niet om.
Het gaat er om dat zelfs de buren niet te vertrouwen zijn en in dit geval zelfs een politie agent...
Het klinkt hard maar we zitten tenslotte in Nederland..Zo simpel is het.
Als we voor alle mensen in heel de wereld die doodgaan of verhongeren een stille tocht moeten organiseren is er geen houden meer aan..
Fitch ik vind het helemaal niet terecht dat je dit hier plaatst want het ging in dit geval over de veiligheid van de kinderen in Nederland..
Dat iederen bij stil staat dat het hier dus ook steeds minder veilig wordt..

Wat er ergens anders gebeurd in de wereld is ook zeer zeker super erg hoeveel leed en armoede. En zeer zeker ook hier in dit land maar zeer zeker niet zo extreem als wat er met dit meisje is gebeurd. Daarom vind ik niet dat je dat met dit kan vergelijken!!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:13

Je wilt niet weten hoeveel mensen er worden misbruikt en of vermoord door mensen uit hun naaste omgeving. Dat praat ik allemaal niet goed maar dat moet je ook niet vergeten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:23

Nikita10 schreef:
Wat er ergens anders gebeurd in de wereld is ook zeer zeker super erg hoeveel leed en armoede. En zeer zeker ook hier in dit land maar zeer zeker niet zo extreem als wat er met dit meisje is gebeurd. Daarom vind ik niet dat je dat met dit kan vergelijken!!

Onzin. Er gebeuren overal dit soort dingen, ook in Nederland. Ik denk dat het grote verschil alleen is dat dit eerst een opsporing-actie was waardoor mensen onbewust toch meer verbintenis voelen met dit meisje. Het meisje heeft een gezicht, de ouders zijn herhaaldelijk in beeld gebracht. Absoluut verschrikkelijk, maar er gebeuren helaas nog veel meer van dit soort dingen in Nederland.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:39

Dus jullie willen zeggen dat dit regelmatig gebeurd dat een meisje die met zonder enig vermoeden door de buren of politie agent vermoord wordt en in de tuin begraven wordt waar later nog doodleuk een feestje wordt gegeven? Het gaat wel om een kind van 12 he die door liefde die ze had voor dieren haar fataal is geworden?
Ja natuurlijk worden er meer mensen vermoord of misbruikt maar zodra het over kinderen gaat en zoiezo zoiets heftigs gebeurd wordt er zeer zeker veel meer aandacht besteed en terecht! Maar goed ik reageer hier niet meer op..Is al tragisch genoeg dit..Ik maak me er alleen weer verdrietig om en de familie en ouders hebben er weinig aan..Ben iig blij dat ik mee kon helpen om ze een beetje te steunen..en voor de rest wil ik de familie en ouders plus vrienden nog heel veel sterkte wensen!!
Laatst bijgewerkt door Nikita10 op 23-03-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:46

Nikita, ik vind het prachtig wat je gedaan hebt!
En ik snap heel goed dat hoe dit topic nu gaat lopen, zeker voor jou ondoenlijk is.
Mensen, laat dit topic aub geen discussie worden over het feit dat er in heel de wereld ellende is, dat weten we allemaal, maar dat is hier nu erg offtopic.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:59

Wow Nikita10, wat een ''mooie'' stille tocht! De reden is natuurlijk verschrikkelijk, maar het gebaar is heel erg mooi. Het is nog steeds niet uit mijn gedachten geweest, hoewel ik milly totaal niet kende heeft het een hele grote indruk op me gemaakt. Ik begrijp dat jij haar wel persoonlijk kende?

Heel erg veel sterkte morgen voor de ouders, broer en zus en alle familie en vrienden die haar moeten missen.

Ook ik vind het goed dat er zoveel aandacht is voor Milly! Ik hoop alleen wel dat het in samenspraak is met haar familie. Net zoals dat ik hoop dat de media morgen de familie met rust laat om in rust afscheid te kunnen nemen van hun geliefde Milly. Tenzij de familie er geen bezwaar tegen zou hebben, zou ik het vreselijk ongepast vinden als er toch over media opduikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:11

Nikita10: Wat fijn om te horen hoe jullie je best hebben gedaan voor haar. :)

Wat ik nog even kwijt wil; als dit over een allochtoon Nederlands kind was gegaan, had ik het net zo erg gevonden.
Ik doe niet aan racisme. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:13

Ja, onvoorstelbaar.
Morgen wordt ze begraven.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:04

Hoop dat daarna de hulpverlening voor de fam. goed op gang kan komen en ze rust kunnen vinden. Ben bang dat de echte klap morgen na de begravenis komt.

Misschien dat ik via internet de dienst ga volgen, ik weet het nog niet. Hier mensen die dat gaan doen?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:05

Waar word het uitgezonden?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:08

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:26

Moderatoropmerking:
Een flink aantal off-topic berichten zijn verwijderd. Ik begrijp heel goed dat dit topic diverse emoties oproept, toch hierbij het verzoek om wel ontopic te blijven en niet af te dwalen naar andere onderwerpen. Mijn dank is groot ;)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:28

Weet iemand of je de dienst ook nog achteraf terug kan terug kijken? Zit nu nl op mijn werk tot 17.00 maar zou de dienst graag willen zien.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:30

je kan het niet zien, wel luisteren, achteraf moet dat volgens mij ook kunnen via de link boven je

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:53

...tsja..ik probeer verbinding te krijgen...volgens mij volkomen overbelast...jammer!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:55

het begint om half 4 toch volgens mij

edit; ik kom er ook niet op

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:44

Ik kom er ook niet op nee, hij zegt dat ik geen uitzending mis oid

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:13

Grrr. Hier doet die t ook nog niet..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:17

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:34

De vrouw van dat koor waar Milly in zong heeft wel een goede speech!
Ook haar nichtje had een prachtig verhaal...

Ik luister nu nog steeds.