[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:37

Dat heeft landelijk geen zin want volgens mij heeft de PvdA al lang te kennen gegeven niet met de PVV te willen regeren. Afgezien daarvan liggen die partijprogramma's zo ver uit elkaar dat er niks van te maken valt waar ze allebei achter staan...

Als de PvdA slim is gaan ze in op het voorstel van Marijnissen om net als 4 jaar terug een links blok te vormen en gezamenlijk de verkiezingen in te gaan...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:51

Het gaat er niet om of het zin heeft, het gaat erom dat deze twee partijen zichzelf tegenspreken. Of je vindt een partij acceptabel of je vindt het niet. Dat je als partij niet al je verkiezingspunten binnen kan halen en compromissen moet sluiten, dat is wat mij betreft geen kiezersbedrog. Dat is het gevolg van een coalitieregering en dat weet je vantevoren als kiezer. Maar eerst een partij uitsluiten en daarna zeggen dat daar eerst mee onderhandeld moet worden, vanwege hun winst, dat vind ik dus wel kiezersbedrog.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:04

Karl66 schreef:
Het gaat er niet om of het zin heeft, het gaat erom dat deze twee partijen zichzelf tegenspreken. Of je vindt een partij acceptabel of je vindt het niet. Dat je als partij niet al je verkiezingspunten binnen kan halen en compromissen moet sluiten, dat is wat mij betreft geen kiezersbedrog. Dat is het gevolg van een coalitieregering en dat weet je vantevoren als kiezer. Maar eerst een partij uitsluiten en daarna zeggen dat daar eerst mee onderhandeld moet worden, vanwege hun winst, dat vind ik dus wel kiezersbedrog.

In Almere heeft de PVDA al aangegeven geen punten van overeenstemming te zien
Of bedoelde je dat niet???

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:31

Karl66 schreef:

Daar twijfel ik dus aan bij de PVV stemmers... Ik heb sterk de indruk dat die groep mensen denkt dat 'alles' opgelost is als Wilders aan de macht komt en dat is simpelweg niet zo.

Drie jaar geleden is er ook met de SP gepraat door CDA en PvdA, echter nooit met de intentie om daadwerkelijk een coalitie te vormen, al liet met de SP destijds wel in die waan...

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:15

Laten we in hemelsnaam hopen dat Den Haag PVV in het college opneemt en dat men zich dan binnen 2 maanden voor altijd onsterfelijk belachelijk maakt. Dan zijn we gelijk van die onzin af.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:18

Lovely schreef:
Laten we in hemelsnaam hopen dat Den Haag PVV in het college opneemt en dat men zich dan binnen 2 maanden voor altijd onsterfelijk belachelijk maakt. Dan zijn we gelijk van die onzin af.

Dat hebben we eerder gezien bij de LPF... Ik help je hopen dat dit inderdaad gaat gebeuren.
Afgaande op de ingezetenen van de partij (weer zo'n verzameling knullige types) gaat dat helemaal goed komen. Toedeladoki en tot nooit meer ziens Wilders! ;) :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:19

Stiekem vraag ik me dan toch af wat voor mensen die 192 zijn die voor de PVV hebben gekozen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:23

Lovely schreef:

De lijsttrekker zijn belangrijkste opmerking na de verkiezingsuitslag was dat hij de politiek eens even flink gek zou maken.
Ik vind dat een droevige uitspraak in een tijd van crisis, maar ik heb niet de illusie dat de aanhang daar met enige mate van kritiek naar luistert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:25

Nee, lekker gek maken en opjagen door de haagse burelen, misschien leren ze er nog wat van dat stelletjes lapzwansen.
Ineens begrijp ik het!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:48

Nou ja wat ik nu wel begrijp is dat Geert zich na dit soort optredens gedwongen voelde om de functie van gemeenteraadslid er ook maar bij te nemen.
Hij blijkt niet het idee te hebben dat zijn PVV "politici" in staat zijn om individueel te handelen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:11

Dat kan toch ook niet als het doel het uitdragen van het gedachtegoed van Wilders is?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:20

Gitta1977 schreef:
Karl66 schreef:

Daar twijfel ik dus aan bij de PVV stemmers... Ik heb sterk de indruk dat die groep mensen denkt dat 'alles' opgelost is als Wilders aan de macht komt en dat is simpelweg niet zo.

Drie jaar geleden is er ook met de SP gepraat door CDA en PvdA, echter nooit met de intentie om daadwerkelijk een coalitie te vormen, al liet met de SP destijds wel in die waan...

Het punt is dat de SP en D66 op landelijk niveau de PVV uitsluiten en tegelijk het CDA nadragen dat die dat niet doet, omdat het CDA alleen wil zeggen dat het inhoudelijk heel moeilijk gaat worden. Maar dat diezelfde SP en D66 in Den Haag opeens de PVV niet meer uitsluiten. Niet dat ik verwacht dat ze er in Den Haag wel inhoudelijk uit gaan komen, want Geert Wilders wil helemaal geen bestuursverantwoordelijkheid. Anders maak je van een non-issue als hoofddoekjes geen breekpunt.

Maar blijkbaar gelden bij de SP en D66 uitsluitingen slechts tot de stembussen gesloten zijn en willen ze daarna toch dat er gepraat gaat worden. En dat vind ik van die twee partijen dus kiezersbedrog.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:22

PvdA heeft de onderhandelingen in Den Haag stop gezet met de PVV las ik net op nos.nl

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:35

Dat er gepraat moet worden ok, maar het staat toch op voorhand al vast dat het onmogelijk is om met die partij samen te werken. En al was het wel mogelijk dan zorgt de PVV er wel voor dat het onmogelijk wordt.

Formeel moet je op basis van de uitslag op zijn minst met de winnaar praten. Dat de intentie dan is om er toch niet mee in zee te gaan is een ander punt, maar geen kiezersbedrog aangezien die kiezer óók op voorhand kan weten dat er met de PVV niet samen vált te werken.

Als ze daadwerkelijk willen dát er wat veranderd kunnen die stemmers dan ook beter op een partij stemmen die nuttige oplossingen heeft voor een aantal problemen dan op de PVV. Dat zien die kiezers volgens mij niet in omdat ze blind achter het geschreeuw en geblaat van Wilders aanlopen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:33

citeer:Dat zien die kiezers volgens mij niet in omdat ze blind achter het geschreeuw en geblaat van Wilders aanlopen.

Ik ben echt niet blind hoor en loop ook niet blind achter Wilders aan.Die nuttige oplossingen van andere partijen waren er voorheen ook,ze zijn alleen nooit waar gemaakt.Alle belofte's zijn in de doofpot gedumpt.
Nu maar kijken of Wilders wél zijn belofte's waar maakt.
Ik weet ook niet nu al of dat zo is,we zullen zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:38

gohya schreef:
citeer:Dat zien die kiezers volgens mij niet in omdat ze blind achter het geschreeuw en geblaat van Wilders aanlopen.

Ik ben echt niet blind hoor en loop ook niet blind achter Wilders aan.Die nuttige oplossingen van andere partijen waren er voorheen ook,ze zijn alleen nooit waar gemaakt.Alle belofte's zijn in de doofpot gedumpt.
Nu maar kijken of Wilders wél zijn belofte's waar maakt.
Ik weet ook niet nu al of dat zo is,we zullen zien.

Als je zijn programma goed doorleest zie je dat dat onmogelijk is. Sterker door een on onderhandelbaar punt als speerpunt te nemen weet hij van te voren al dat hij van alles kan beloven, want hij hoeft het toch nooit uit te voeren.
Andere partijen hebben tenminste nog de intentie om hun idealen waar te maken, Geert neemt gewoon iedereen in de maling.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:43

Hij zal heus niet alles waarkunnen maken,dat kan geen een partij.En we kunnen niet op de voorhand al zeggen:hij kan toch nix waarmaken.Dat is vooroordelen vind ik.
Kan me niet voorstellen dat hij ons voorliegt of in de maling neemt.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:45

@ Gohya: Natuurlijk is dat niet zo. Oók meneertje Wilders moet zich aan de wet houden en alleen al op basis daarvan kun je NU al zeggen dat hij zijn plannen nooit waar kan maken. En iedereen die denkt van wel steekt op zijn minst zijn/haar kop in het zand, kijkt niet verder dan zijn/haar neus lang is etc...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:46

sarabande schreef:
Andere partijen hebben tenminste nog de intentie om hun idealen waar te maken, Geert neemt gewoon iedereen in de maling.

Amen. Ja dat hij ons in de maling neemt, geloof ik ook wel, maar waarom?

Is het "zelfgeilerij" of zit er misschien nog iets veel gevaarlijkers achter.

Zijn anti-Islam houding is stuitend, maar zijn Israël liefde bevreemd mij nogal. Waar komt het geld vandaan waar Wilders zijn campagne en films van betaald? Iemand die het weet? Zou mij niks verbazen als hij direct gefinancierd wordt door een of andere extreme groepering in Israël.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:49

gohya schreef:
Hij zal heus niet alles waarkunnen maken,dat kan geen een partij.En we kunnen niet op de voorhand al zeggen:hij kan toch nix waarmaken.Dat is vooroordelen vind ik.
Kan me niet voorstellen dat hij ons voorliegt of in de maling neemt.

Ik heb het over wat hij nu bij de gemeenteraad verkiezingen doet. Hij maakt van een totaal onbelangrijk, maar voor alle anderen onaanvaardbaar punt zijn speerpunt waar niet over onderhandeld kan worden, zo zegt hij zelf.
Dus weet hij van te voren dat hij geen verantwoording hoeft te nemen.
Er moet alleen eerst nog een heleboel media aandacht aan vooraf gaan voor hij dat, waarschijnlijk de schuld bij de anderen leggende, toe zal geven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:51

Sosha schreef:
Amen. Ja dat hij ons in de maling neemt, geloof ik ook wel, maar waarom?

Is het "zelfgeilerij" of zit er misschien nog iets veel gevaarlijkers achter.

Zijn anti-Islam houding is stuitend, maar zijn Israël liefde bevreemd mij nogal. Waar komt het geld vandaan waar Wilders zijn campagne en films van betaald? Iemand die het weet? Zou mij niks verbazen als hij direct gefinancierd wordt door een of andere extreme groepering in Israël.

Dat is geen geheim hij heeft een reis door Amerika gemaakt en wordt door rijke joodse mensen en de Mossad gefinancierd. Jammer dat die zijn beveiliging ook niet over nemen, zou Nederland een hoop geld schelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:56

Dus kan hij nooit waar maken dat er méér politie op straat komt,geen zwaardere straffen voor zware criminelen,geen dieren politie,geen straffen voor dieren mishandelaars,de AOW tot 65 jaar houden?
Dit kan hij dus nooit waar maken?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:57

Ah dus feitelijk is Wilders hier gewoon bezig voor Israël. Dank voor deze opheldering.

Vraag me toch af of de Wilders aanhangers echt denken dat de Joden in de VS en de Mossad nou zo geïnteresseerd zijn in het welzijn van de Nederlandse burger.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:03

gohya schreef:
Dus kan hij nooit waar maken dat er méér politie op straat komt,geen zwaardere straffen voor zware criminelen,geen dieren politie,geen straffen voor dieren mishandelaars,de AOW tot 65 jaar houden?
Dit kan hij dus nooit waar maken?

Meer politie op straat misschien nog wel, maar dat komt omdat méér partijen dat op hun agenda hebben staan. De rest lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat andere partijen daar simpelweg niet aan mee gaan werken. En dan kan ie roepen wat ie wil maar zonder meerderheid in de Tweede Kamer (en daarná de Eerste Kamer nog) komt ook meneer Wilders nergens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:07

citeer:De rest lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat andere partijen daar simpelweg niet aan mee gaan werken.

Waar maken we ons dan zo druk om?al die dingen m.b.t. islam en buitenlanders zullen er ook nooit door komen.
Waar is men dan zo bang voor?