Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:Alsof er nooit misdaden zijn gepleegd met 'rechtvaardiging' van het christendom. Dat is zo een idee wat ik niet begrijp. Maar ik heb niet zo een zin om hier allemaal voorbeelden te gaan geven. Maar er is weldegelijk ook christelijk religieus geweld. Zeker in de geschiedenis!
Sullie97 schreef:@ Krips: Wat betreft de paus hij heeft in wezen wel gelijk. Als we gewoon zouden trouwen met elkaar en monogaam zouden blijven, dan zou het verspreiden van bijvoorbeeld aids minder zijn.
De mensheid zit helaas zo niet in elkaar en daarom moeten er maatregelen genomen worden, het gebruik van condooms.
Trouwens ik ben niet-religieus, maar als je daar verder over nadenkt, dan heeft de paus geen slecht punt, vind ik.
MamboBeach schreef:En nu ook nog steeds en waar dan Krips?
Nessah schreef:MamboBeach schreef:En nu ook nog steeds en waar dan Krips?
Paar weken terug nog in het nieuws.. Die verkrachtingen van jonge kinderen..
Blue_Eyes schreef:Das makkelijk.... hebben ze erbij verteld dat ze dat in naam van God deden dan? Omdat het door priesters gebeurde, wil dat nog niet zeggen dat het geweld uit naam van het christendom is...
Heino schreef:Blue_Eyes schreef:Das makkelijk.... hebben ze erbij verteld dat ze dat in naam van God deden dan? Omdat het door priesters gebeurde, wil dat nog niet zeggen dat het geweld uit naam van het christendom is...
Maar het werd wel "goedgepraat" onder het mom van "ja maar ze zijn pedofiel, dus ziek, dus niet toerekeningsvatbaar"
Springert schreef:Indirect heeft het wel te maken met het geloof en de verplichtingen en verboden die daaruit voort komen. Zo is het celibaat een a-natuurlijke zaak en druist in tegen het instinct wat wij mensen hebben. Daar het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan, krijg je deze excessen. Ook is het zo dat in verhouding heel veel homofielen tot de kerk toetreden omdat de kerk dicteert dat dit verboden is door God, en zij dus maar het celibaat in gaan om hun sexuele voorkeur te verbloemen. Persoonlijk geloof ik daar niet in, want de natuur maakt wel foutjes, maar niet in de getale waarin homofilie voor komt. Dus blijft er niets anders over dan dat de natuur het zo bedoeld heeft. De kerk, c.q. geloof, is er juist de hoofdschuldige van dat dit nog steeds zo matig geaccepteerd wordt.