13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:28

Ik reageer even na een hele lange tijd.

Het is heel lang stil geweest over Laura, vandaag was er weer nieuws, de kinderbescherming en
een paar zeilexperts hebben gekeken of ze klaar was voor de reis en het antwoord was NEE.
Ook omdat ze inderdaad met het slapen zat, want je kan maar 20 minuten slapen en ze is nog niet toe aan
de reis vanwege de prive omstandigheden..

vraag me af wat die prive omstandigheden dan zijn..

Deze vrijdag doet de rechter uitspraak, de kinderbescherming keurt de reis inidergeval af.

Carolinef

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:47

tijdje geleden was r toch australisch meisje dei n crash had veroorzaakt omdat ze in slaap was gevallen en n tanker over t hoofd zag..........

Tuurlijk mag die Laura niet aleeen, ook niet na de uitspraak van de rechter as vrijdag

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:49

ik vind het zowiezo idioot dat die vader zijn dochter in zo'n gevaar wil brengen. Dat kind is zoiezo nog leerplichtig dus snap niet dat ze er nog over moeten nadenken ook! Idioot.. gewoon idioot...

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:58

Als d eraad het advies geeft dat het niet kan, zal de rechter dit advies over het algemeen overnemen, dus ik denk niet dat er gezeild gaat worden...
Was een beetje verbaasd over de reactie van Laura op het nieuws, waar ze rustig zat te vertellen dat ze toch maar eerst dit schooljaar af wilde maken omdat het nu toch al te laat was. Lijkt wel of ze niet helemaal begrijpt dat dat niet erg waarschijnlijk gaat zijn dat ze voorlopig uberhaupt alleen gaat..Volgens mij is ze niet helemaal reeel, maar goed dat evrwacht je natuurlijk ook niet van een meisje van 13! Die hoort nog in een fantasiewereld te leven en dat is wat mji betreft ook precies de reden waarom een tiener niet dit soort ondernemningen aankan en zou moeten kunnen...

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:40

Ja ik heb mijn mening er al over gezegd, ik vind het belachelijk. Gisteren zag ik haar weer op het nieuws, haha toen heeft ze zichzelf even tegen lopen praten. Ze wil gaan zeilen en dan dus niet naar school gaan, was ook niet nodig want ze kan dat allemaal zelf wel. Via de wereldschool kon ze wel zelf gaan leren enzo.

Hoor ik haar gisteren op het nieuws zeggen dat die onderzoeken wel heel vervelend waren, want die waren altijd op een maandag onder schooltijd en dan miste ze een hoop uitleg..

Uhhh :\

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:53

Ik vond haar een beetje overkomen alsof ze het spelletje nu heel goed mee speelt en dan alsnog dr eigen gang gaat :?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:14

Raar kind vind ik het maar, die loopt letterlijk met haar hoofd in de wolken. En dat die vader de ideeen nog steund.. belachelijk!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:47

Ik vind al die media-aandacht hiervoor om te :r .
Zelfs hier, al bijna 60 pagina's! 8)7

Nu doe ik er zelf ook aan mee, maar ik moest het even kwijt. :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:59

Haha, ja, vind ik ergens ook, alsof ik het haar (Laura) niet gun. Belachelijk, want ik ken het hele meisje niet, maar heb al wel een oordeel over haar.
Maar goed, hoorde ook dat er van haar tijdens haar eventuele reis een real life soap-serie wordt gemaakt. Ze waren nog in onderhandeling met een aantal producenten of iets dergelijks. Dat bevestigd mijn idee dat de familie gek op aandacht is. Laten we hopen dat ze volgend jaar ook niet mag zeilen. Leerplicht blijft leerplicht en 14 is nog steeds te jong!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:21

ik ben zelf 13 zou er niet aan moeten denken!!
stel je voor .......
heel lang alleen als er niets gebeurd kan niemand je helpen. nee dat zou ik nooit willen bovendien zouden mijn ouders er nooit mee in stemmen !! echt belachelijk. je hebt toch ook nog leerplicht

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:03

Ja, dat vind ik ook. Leerplicht. Als je dit gaat toestaan, dan vertrekken er binnenkort meerdere kinderen een periode van school omdat pa en ma buiten de vakanties om weg willen (als Laura dat mag, dan mag een ander het ook met voor hem/haar belangrijke argumenten). Ze is te jong. Nog een paar jaar dan mag ze doen wat ze wil. Nóg een real life soap.....ja....daar zat ik nou écht op te wachten.... :Z

Wie was die man met die geruite broek := ???

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:28

dutchy_ schreef:
Hoor ik haar gisteren op het nieuws zeggen dat die onderzoeken wel heel vervelend waren, want die waren altijd op een maandag onder schooltijd en dan miste ze een hoop uitleg..

dat dacht ik ook meteen. met die zelfstudie moet ze ook alles grotendeels zelf uitzoeken dus als ze het nu zonder die ene dag uitleg al vervelend vindt, hoe gaat dat dan op die boot??

Nu ging ze oefenen en haar boot beter leren kennen :? als je zo'n reis gaat doen dan ken je je boot al door en door. tenminste, dat lijkt mij.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:48

Belachelijk. Kinderen hebben geen besef van wat er om hun heen gebeurt.
Sowieso is een groot deel van de hersenen van een kind nog niet genoeg ontwikkeld de gevaren in te kunnen zien zoals een volwassen dat doet.
Ik zou tegen zijn, dat ze maar een paar jaartjes wacht. Ik snap niet dat ouders dit toejuichen.
Mijn ouders waren al tegen toen ik dit jaar alleen (19 jaar) naar Japan ben vertrokken voor de eerste 3 weken alleen.
(Andere taal die ik nog niet volledig beheers, ander schrift, compleet nieuwe cultuur, ander eten, ect)
Er komt veel meer bij kijken dan een vlaag van opwinding.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:08

De ouders juichen het ook niet toe. De vader wel, maar de moeder niet!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:43

Zover het aanziet wordt het geen alleen wereld reis.

laast ik hoorde iets van 1 of ander tv ploeg haar zal volgen via water?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:30

Uberhaupt vreemd dat er overnagedacht wordt of dat mag.

Kan ik ook hobbies gaan bedenken waardoor ik een jaartje niet naar school kan ofzo.

Vind 't maar goed dat het afgekeurd is door de kinderbescherming.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:44

lekker laten gaan.

nu moet jeugdzorg haar tot juni in de gaten houden??
BELACHELIJK!!
want waar is jeugdzorg als ik ze nodig heb?? bij al die ander kastjes en muren. er zijn zoveel jeugdigen die hun hulp beter kunnen gebruiken. ga eens na hoeveel geld dit nu al weer heeft gekost. hadden zoveel andere kits mee geholpen kunnen zijn.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:26

jameyskatje schreef:
lekker laten gaan.

nu moet jeugdzorg haar tot juni in de gaten houden??
BELACHELIJK!!
want waar is jeugdzorg als ik ze nodig heb?? bij al die ander kastjes en muren. er zijn zoveel jeugdigen die hun hulp beter kunnen gebruiken. ga eens na hoeveel geld dit nu al weer heeft gekost. hadden zoveel andere kits mee geholpen kunnen zijn.

wat een onzin post.
Ga eerst eens goed je bronnen na voordat je iets roept zonder er over na te denken.

natuurlijk moet BJZ er wel iets mee wanneer ze er lucht van krijgen. Dat gebeurt met alle meldingen.

was wel interessant, als je vanuit de filosofie bekijkt.
Want wat willen we?

-Zeggen we dat dit meisje niet mag, omdat dit nu eenmaal de regels zijn en daar niet van afgeweken mag worden?
-Wie worden er gelukkig van wanneer dit meisje niet zal gaan?
-Wie worden er ongelukkig wanneer dit meisje wel zal gaan?

denk daar maar eens over na ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:49

ka jij een onzinpost vinden ofniet.. ik weet hoe het werkt bij BJZ, en als ik dit lees.. terwijl ik ze harder nodig heb voor mijn kinderen en gezinnen.. vind ik het diep triest

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:47

milo schreef:
wat een onzin post.
Ga eerst eens goed je bronnen na voordat je iets roept zonder er over na te denken.

natuurlijk moet BJZ er wel iets mee wanneer ze er lucht van krijgen. Dat gebeurt met alle meldingen.

was wel interessant, als je vanuit de filosofie bekijkt.
Want wat willen we?

-Zeggen we dat dit meisje niet mag, omdat dit nu eenmaal de regels zijn en daar niet van afgeweken mag worden?
-Wie worden er gelukkig van wanneer dit meisje niet zal gaan?
-Wie worden er ongelukkig wanneer dit meisje wel zal gaan?

denk daar maar eens over na ;)

Punt 1. Ze kan gepakt worden door piraten.
Punt 2. Ze kan geen 20 minuten slapen telkens, een puber heeft zijn slaap hard nodig.
Punt 3. Ze komt in gevaarlijke havens terecht met criminelen, laat jij jou dochter daar rond lopen? Tussen de zware criminelen?
Punt 4. Als zij mag, mag de rest in Nederland ook! Ergens moet je een grens trekken, straks wilt er een 12 jarige met gekke ouders in zijn eentje de wereld rond gaan fietsen. Waarom mag hij niet en Laura wel? Of een meisje van 12 die met haar paard de wereld over wilt trekken, waarom mag zij niet en Laura niet?
Punt 5. Ze mag zichzelf geen onderwijs geven.

Duidelijk? :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:46

de leerplichtambtenaar hier, heeft mijn moeder gezecht dat waarneer laura gaat zeilen, onder de 18, alle zaken in deze buurt opnieuw geopend worden.

vooral mijn moeder is woest, elke keer weer als ze laura op tv ziet.
ik zou een taakstraf krijgen van 40 uur, omdat ik door een ongeluk een half jaar niet naar school kon.
vondt mijn moeder niet leuk! :n

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:23

Tieme schreef:
dutchy_ schreef:

dat dacht ik ook meteen. met die zelfstudie moet ze ook alles grotendeels zelf uitzoeken dus als ze het nu zonder die ene dag uitleg al vervelend vindt, hoe gaat dat dan op die boot??

.

PERFECT STRAALTJE "heb geen idee waar ik over banketstaaf reacties !@@

echt waar .. geloof niet dat jullie enig idee / besef hebben
hoe zo'n opleiding werkt

en ja hoe dus een klassikale opleiding werkt waarbij je idd geen uitleg kan missen , of het iig een stuk lastiger maakt , zelfde verhaal , of kunnen jullie je daar nog iets bij voorstellen ???

het is dat ik een riem draag , anders zou mijn broek spontaan afzakken -O-

zo simpel word ik er van

kijk heel eerlijk , vind ik het niet slim van die meid dat ze nu rond de wereld wil zeilen
kan me er wel iets bij voorstellen , de drang , de droom

al met al vind ik dat nu dus een zaak voor haar en haar ouders
niet voor de rest van nederland

en ben het met jamey en vele anderen eens
dat er zoooooveel kinderen in pure ellende zitten
waar geen geld voor zou zijn om deze te helpen
maar wel geld voor de zaak tegen laura :?
terwijl er hele gezinnen in de ellende zitten
kinderen ziekenhuis in en uit gaan door mishandeling
en dan meer terug naar huis want er is geen geld ..

mensen waar zijn we in gods naam mee bezig ..

en ja .. haar reis is nu zoiezo uitgesteld tot volgend jaar
IVM DE WEERSOMSTANDIGHEDEN , thuh .. weet niet meer wie het precies
riep maar ja een thuh moment
vragen om problemen om in het storm zeizoen hier te vertrekken
verder had ze nooit never niet ergens alleen gekomen
omdat ze de oversteek met colone gemaakt zou hebben
zijn de havens goed uitgezocht

en ja .. iets had er nog steeds fout kunnen gaan

ach ja ..
gelukkig heb je in nederland als blonde scholiere
niet de kans om
- verkracht te worden
- neergestoken te worden
- neer geschoten te worden
- depressief te worden van de wereld om je heen ...

en nee , er zijn dan echt niet gelijk nog 100 kinderen die iets alleen willen ondernemen
zijn er maar heel weinig met die drijfveer en kennis op 1 en zelfde vlak

zucht .. echt .. dat gebureaucratische gewauwel hier soms
kijk eens verder dan je eigen neus en eigen gezin en eigen kids en eigen omgeving
want ja idd ,.. de meeste kinderen zullen het niet (aan) kunnen

heeel vreemd dat er in een land als nederland
waar eenheidsworst en schapen gedrag
geen eigen mening en stel je voor als je eens naast het geplaveide geplande pad loopt
steeds meer regel .. dan uitzondering blijkt te zijn
uberhaubt nog uitzonderingen zouden kunnen bestaan ...

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:09

nickyu schreef:
PERFECT STRAALTJE "heb geen idee waar ik over banketstaaf reacties !@@

echt waar .. geloof niet dat jullie enig idee / besef hebben
hoe zo'n opleiding werkt

en ja hoe dus een klassikale opleiding werkt waarbij je idd geen uitleg kan missen , of het iig een stuk lastiger maakt , zelfde verhaal , of kunnen jullie je daar nog iets bij voorstellen ???

het is dat ik een riem draag , anders zou mijn broek spontaan afzakken -O-

zo simpel word ik er van

[knip]

zucht .. echt .. dat gebureaucratische gewauwel hier soms
kijk eens verder dan je eigen neus en eigen gezin en eigen kids en eigen omgeving
want ja idd ,.. de meeste kinderen zullen het niet (aan) kunnen

Zo doe ff normaal joh.. serieus. Ga je nou lopen zeggen dat ik geen BESEF heb, dat ik niet weet waar ik het over heb. Waar haal jij het lef vandaan! Ik ga hier maar verder niet op in.

Echt hoor, verder kijken dan mijn neus lang is.... pff Misschien moet je eens verder kijken naar alle reacties in het topic, voordat je zo'n debiele reactie geeft. Triest!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:45

oja joh , debiele reactie ??
gaat verder wel goed met je ?

dat is nu wat ik vind van appels met peren vergelijken :Y)

het slaat echt helemaal nergens op
om haar aan te vallen over regelmatig uitleg op school missen belastend te vinden

zeker niet als men daardoor wil suggereren dat ze niet geschikt zou zjin om
zonder het handje van papa of mamma de wereld school te kunnen volgen

ofdat ze nu door eerlijk te zijn over het missen van belangrijke informatie
die bij het reguliere onderwijs meestal helaas dus niet duidelijk in de boeken staat
maar in de klas word gegeven door de leerkracht
ook maar iets zegt over of ze niet zelfstandig en diciplinair genoeg zijn om de wereld school
te kunnen volgen

dat slaat domweg echt helemaal nergens op

vele , waaronder ik , zijn der voorgegaan
en daar haal ik het lef vandaan

megod weet waar jij het vandaan hebt gehaald
eigen ervaring ? kennis van zaken ? of van wat mensen hier in dit topic roepen

heb beide kanten mogen meemaken
het missen van informatie uit de klas op het reguliere onderwijs
en het volgen van een wereld school systeem

en als iemand dus wel vind dat die appels met peren te vergelijken zijn
en het een het ander automatisch tot gevolg heeft
dan ben ik van mening dat je niet goed doorhebt hoe het werkt

maar daar ga ik niet weer over uitwijden
heb mijn buik vol

al met al neemt het niks weg over mijn mening over wel of niet laten gaan
ben van mening dat dat niet aan ons is en niet aan de nederlandse staat

mijn zoontje zie ik het niet doen
(en dat heeft niks met mij maar alles met mijn kleine te maken en wie weet veranderd dat nog wel in de
loop der jaren )
maar ken ook tieners die zeker capabel genoeg zijn
om zoiets vergelijkbaars in hun mars te hebben en het ook uit te kunnen voeren

maar dat gewauwel over die school ... echt ... appels met peren ..

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:06

Daar gaat het helemaal niet om. Als je laura nu laat gaan, dan gaan volgend jaar de helft van Nederland op wereldreis, honderd anderen gaan de topsport in en de scholen kunnen dan wel gaan sluiten. Waarom zou dat kind NU perse nu op wereldreis gaan? Omdat papa dat wil ja, want waarom zou een kind dit willen. Elk kind wil iets, natuurlijk willen ze dat, maar ik heb dit al vaak genoeg uitgelegd. Ik heb geen zin om in herhaling te vallen.

Als je goed had gelezen, heb je al lang gezien dat het mij helemaal niet gaat om dat missen van die lessen op school. Dat was gewoon een sarcastische opmerking n.a.v. alle heisa in de media. Ik heb mijn mening gegeven over dit hele verhaal en toen de rechter uitspraak deed werd het wat luchtiger hier en toen begonnen we daar over. Sjongejonge.. :Z

Ik heb mijn mening gegeven en ik vind niet dat jij het recht hebt om te zeggen dat ik geen idee heb hoe het werkt. Als je de reacties had gelezen, had je wel door dat het helemaal niet alleen over die lessen op school gaat.

Maar het gaat harstikke goed met me hoor, bedankt!