Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:05

Enschede was op 13 mei 2000.

Volendam was op 1 januari 2001.

First_Unique

Nouks schreef:
Apple schreef:
Ten tijde van de vuurwerkramp in Enschede was Bokt volgens mij nog niet zo in the picture.

Sterker nog, toen bestond Bokt nog niet eens.

nie? hoelang bestaat bokt dan al? ik kan dit me toch nog goed herrineren...

Anoniem

2000 inderdaad.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:06

Heb het net gelezen ja ;)
Dan ben ik ook nog eens in de war met de tsunami. Ik haal alle rampen door elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:06

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:07

Andere ramp die veel impact heeft gehad: Bijlmerramp

Dit is eigenlijk de eerste echt grote ramp op Nederlandse bodem sinds Bokt bestaat.

Sigrid

Ongelukken met vliegtuigen gebeuren. Wat heb je aan "kans op"? Leuk dat dat berekend wordt en ik zou persoonlijk ook niet in een supergammel vliegtuigje stappen. Maar het is KLM ook overkomen. En Continental Airlines ook. En US Airlines... Niet de minste maatschappijen en toch ongelukken.

Een zwerm vogels kijkt niet van welke maatschappij een vliegtuig is alvorens ze in de motor vliegen hoor.
Het heeft dus niet veel zin om te speculeren.

En iedereen die van mening is dat Turkije een achterlijk land is...
Zeker nooit in Istanboel geweest? Zeker nooit een privékliniek daar bezocht? Doet niet onder voor Nederland hoor... De verschillen in dat land zijn alleen vele malen groter

Anoniem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:08

Edit, verkeerd gelezen. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-09 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

First_Unique

oke, wist ik nie, ik denk bokt bestaat al eeuwen:P whaha (nee das weer een beetje overdreven) en ja, ik had kunnen kijken, maargoed excusémoi

Figo88

Zoezi schreef:
Zeg, de koningin moet terug komen van skivakantie? die is zot!! Er zaten maar 8 Nederlanders in het vliegtuig _O-
Ze kunnen beter de Turkse koning halen :P
ff flauw doen!

Ik wil niet vervelend doen, maar tot nu toe is bekend dat er maar liefst 53 Nederlanders in het vliegtuig zaten. Dat is dus bijna de helft.
Ik ben niet van mening dat de Koningin direct terug moet komen, maar wel dat als de ergste rumoerigheid een beetje is gezakt, ze haar vakantie wat moet verkorten. Zoals al eerder werd gezegd, ze loopt nu toch alleen maar in de weg...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:09

Apple schreef:
Andere ramp die veel impact heeft gehad: Bijlmerramp.

4 oktober 1992. Toen had de gemiddelde simpele ziel nog niet eens een internetaansluiting.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:09

Bijlmerramp was op 4 oktober 1992, nog langer geleden.

Ik bedoel meer dat dit vliegtuig de eerste grote ramp is op Nederlandse bodem sinds bokt.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:10

echt raar dat je die piloot hoord praten hij vraagt toestemming dat krijgt hij 1 min later ligt hij op de grond dus de piloten wisten ook niet of er een mankement was echt heftig allemaal en turken zijn ook mensen en die piloten laten ook een gezin achter het is net zo erg.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:11

Toen was ik 9 dus ik weet wel heel zeker dat ik daar niks van heb meegekregen. Later uiteraard wel en dan die beelden van de flat die in brand stond, bah

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:12

@ Sigrid: Mensen die denken dat het hier een achtelijk land is moeten maar eens bij mij op bezoek komen :D . İn Ankara zijn super moderne gebouwen en winkelcentra die je in Nederland absoluut niet kan vinden. Het grootste winkelcentrum van Europa is bij mij 10 minuten vandaan, dus indaad wat jij zegt........wat nu achtelijk :+ ?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:13

Vergeet ook niet dat sommige dingen "gewoon" worden er minder over gesproken gaat worden.
Een ernstig ongeluk vindt men vrij gewoon.
Maar kijk naar de ernstige onthoofdingen een paar jaar terug, bij de eerste paar stond de hele wereld op de kop. Bij die later kwamen kwam er een piep klein nieuws blokje over.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:13

Wie zegt dat turken achterlijk zijn dan?

Ik zeg alleen dat ik liever met een nederlandse maatschapij vlieg als met een turkse, wil niet zeggen dat ik ze achterlijk vind?

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:15

_Nathalie_: was ook niet aanvallend naar jou bedoeld hoor! Als jij liever met een nederlandse maatschappij vliegt moet je dat doen!!

Er wordt alleen in de wereld veel gespeculeerd dat het hier een achterstandsland is blablabla. İk woon er sinds een jaar (ben gewoon Nederlandse) en het is hier soms nog moderner dan in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:20

Samcha_19 schreef:
@ Sigrid: Mensen die denken dat het hier een achtelijk land is moeten maar eens bij mij op bezoek komen :D . İn Ankara zijn super moderne gebouwen en winkelcentra die je in Nederland absoluut niet kan vinden. Het grootste winkelcentrum van Europa is bij mij 10 minuten vandaan, dus indaad wat jij zegt........wat nu achtelijk :+ ?

Als het zo'n achterlijk land was zou niet elke zomer een groot deel van NL daar naartoe gaan om te genieten van een vakantie. :D Neehoor, mensen moeten gewoon niet zo snel oordelen. :)

Muzefee

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:23

Ten tijde van de Bijlmerramp had je ook nog geen mobiele telefoon. Toen dat gebeurde was ik op de manege en wij hoorden het op de radio, mijn eerste vraag was natuurlijk 'waar" omdat je soms gewoon even niet goed oplet, bovendien kende ik nog wel een paar mensen in de Bijlmer. Toentertijd liep je naar de muntjes telefoon om even naar huis te bellen of ze het daar ook al wisten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:23

Ja zie je dat was ook wel een beetje te verwachten denk ik.. dattie al problemen had.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:24

Laten we nou aub niet ook nog over discriminatie/achterstanden etc gaan lopen zeiken. Er is helemaal geen woord gevallen over achterlijke turken oid, lekker belangrijk dan om het daar over te gaan hebben? Ik vlieg ook liever met een nederlandse maatschappij. En overal kan een ongeluk mee gebeuren. Máár ik ben ook gewoon met Transavia naar Faro gevlogen en weet niet eens waarmee ik terug gevlogen ben :+ Gewoon met het vliegtuig dat stond te wachten :') Vliegen is enorm gaaf om te doen, en het interesseert me heel erg, en dit soort dingen dus ook. Ramptoerisme? Geen idee, maakt me ook vrij weinig uit. Wat is er mis mee om te willen weten wat er ergens gebeurd is en hoe dat kwam? Ik zou het erger vinden als het mensen geen klap kon interesseren :=
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 26-02-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:25

hoezo dan probleem hebben ze toch naar gekeken?? beetje raar dat er gelijk word gezegt