Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:43

merrietje schreef:
pansor schreef:
Ik ben een tijdje geleden naar duitsland verhuist. Als je daar in aanraking komt met de politie. Worden we het land uit gezet.
Misschien ook een goede oplossing voor alle mensen die naar nederland komen.

En als Nederlandders in aanraking komen met de politie? die mogen dan wel blijven?

En als je een Nederlandse nationaliteit hebt maar ergens anders bent geboren?

Ik vind om te beginnen al dat iedereen bij zijn eigen nationaliteit en dus afkomst moet blijven. Mensen uit de lage landen zijn nu eenmaal niet getint etc.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:43

pansor schreef:
Shirley_ schreef:
Heb zelf nog niet gekeken. Ben dit aan een kant niet van plan, ik wil hem geen kijkcijfers geven. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd of die film echt zo erg is, als beweerd wordt.

Wat ik wel ver vind gaan is dat doordat Wilders zo nodig zíjn mening moet rond bazuinen. Hij daarmee de hele Nederlandse bevolking in gevaar brengt (terroristische aanvallen), terwijl hij zelf leuk met bewakingsmensen loopt.
Denk is niet aan jezelf, maar aan je mede mensen!!!!!

Dan is er toch echt wat mis he Knipoog
Als je al je mening niet meer mag geven. Moet je nagaan hoe bang de meeste mensen in nederland
zijn voor de islam. Dat is waar Wilders onder andere voor waarschuwd. Dat is wat mis gaat.
Denk je zelf niet, als iemand een film over je maakt ga je toch ook geen terroristische aanslagen
plegen.
DAN GAAT ER TOCH ECHT IETS NIET GOED!

Dus omdat hij het recht heeft om zijn mening te geven, moet hij andere mensen in gevaar brengen?
Oké er is nog geen aanval geweest, maar deze gaat, denk ik, nog wel komen. Ik vind het meer een selfische gedachte. Ik vind dat er een grens moet zijn, want hij kan zijn redenaties ook op een minder extreme manier overbrengen (onderbouwd)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:44

Karl66 schreef:
Colorado er staat in dit topic ergens een cijfer van het aantal moskeeën in Nederland, dat waren er ergens in de driehonderd. Volgens mij zijn er dus nog steeds iets meer kerken Haha!

Daarom! Dan is het helemaal geen probleem Lachen Kunnen er nog wel meer moskeën bij ook Haha!
Gezellig joh Cool

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:44

Wat trouwens al eeuwen lang de kracht is van dit kleine kikkerlandje is dat we zoveel verschillende soorten mensen en culturen hier hebben opgenomen. Denk aan de hugenoten, joden, spanjaarden, italianen etc.
Verschillende culturen is een mooi iets, het is alleen jammer dat vooral in "beginfases" tussen culturen veel problemen kunnen ontstaan. (die hopelijk in dit geval ook gewoon opgelost worden en waar juist onze kinderen en kleinkinderen profijt van kunnen hebben)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:45

merrietje schreef:
pansor schreef:
Van 2 kanten ja. Dus ook een beetje van die buitenlanders.
Maar die willen wel gewoon met boerka rondlopen. Probeer je dan ook daarmee aan te passen Knipoog

Het is wel fijn om te horen dat er ook veel mensen zijn die WEL goede ervaringen hebben met moslims Lachen

In heel Nederland, dus van méér dna 16 miljoen mensen lopen er maar 150 met een burka rond. En je denkt toch niet dat de vrouwen die met een burka rond lopen veel buiten huis komen? Hier in heel groningen loopt er 1 iemand met eenbrukarond en dat is een studente van nederlandse afkomst die zich heeft bekeerd.

Maar als ze buitenshuis lopen laat ze dan lekker zonder boerka rondlopen. Het is namelijk wel fijn
als je weet met wie je praat.

@merrietje: Als je geboren bent in nederland dan kan je iemand natuurlijk niet wegsturen Knipoog
Maar als je komt en je komt dan in aanraking met politie dat je dan word teruggestuurd.

merrietje

Mystica schreef:
merrietje schreef:

En als Nederlandders in aanraking komen met de politie? die mogen dan wel blijven?

En als je een Nederlandse nationaliteit hebt maar ergens anders bent geboren?

Ik vind om te beginnen al dat iedereen bij zijn eigen nationaliteit en dus afkomst moet blijven. Mensen uit de lage landen zijn nu eenmaal niet getint etc.

Hoe bedoel je dat? Ik ben neit in Nederland geboren, maar heb wel Nederlandse nationaliteit.. Zou dat dan neit kunnen? Ik ben heel lichtjes getint en spreek vloeiend Nederland maar woon slechts 5 jaar in Nederland. Mijn vader is nederlands maar mijn moeder nicaraguaans. Om het maar even ingewikkeld te maken Knipoog

Handtas

Colorado schreef:
Als zij met een boerka rond willen lopen is dat toch prima? Net als wanneer jij met een minirokje of een enorme broek of verotte kleren rond wil lopen? Iedereen is toch anders? Als zij dat graag aanhebben, ik zie het probleem niet? Lachen

Ik heb zelf ook minder last van van vrouwen die met boerka's rondlopen dan Jehova's getuigen die aan mijn deur hun geloof op proberen te dringen Nagelbijten / Gniffelen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:47

bonnielau, dat is dus het prettige van een organisatie als het CBS die naar de feiten kijkt. 2e Generatie immigranten zijn al veel verder geïntegreerd dan dat ze dat volgens ons gevoel zijn en als je naar de derde of vierde generatie kijkt dan zie je echt geen verschil meer met autochtone nederlanders.

Colorado

Patriess schreef:
Colorado schreef:
Als zij met een boerka rond willen lopen is dat toch prima? Net als wanneer jij met een minirokje of een enorme broek of verotte kleren rond wil lopen? Iedereen is toch anders? Als zij dat graag aanhebben, ik zie het probleem niet? Lachen

Ik heb zelf ook minder last van van vrouwen die met boerka's rondlopen dan Jehova's getuigen die aan mijn deur hun geloof op proberen te dringen Nagelbijten / Gniffelen

Haha, daar hebben wij hier eigenlijk ook niet zo heel erg veel last van Tong uitsteken Woon hier een goede buurt geloof ik Haha!

bonnielau

Ik vind mensen die zich niet zo goed wassen nogal vervelend..trouwens die met een drogisterijlading parfum op zou ik liever ook niet meer tegen komen...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:48

bonnielau schreef:
Ik vind mensen die zich niet zo goed wassen nogal vervelend..trouwens die met een drogisterijlading parfum op zou ik liever ook niet meer tegen komen...

huh? Clown

Iinge_

Patriess schreef:
Colorado schreef:

Huilen van het lachen Daar doen wij de deur niet eens meer voor open.

bonnielau

Karl66 schreef:
bonnielau, dat is dus het prettige van een organisatie als het CBS die naar de feiten kijkt. 2e Generatie immigranten zijn al veel verder geïntegreerd dan dat ze dat volgens ons gevoel zijn en als je naar de derde of vierde generatie kijkt dan zie je echt geen verschil meer met autochtone nederlanders.

Precies mijn punt, en de kleine culturele verschillen en culturele inbrengsten zijn dan alleen maar een verrijking voor je land.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:49

bonnielau schreef:

Ja misschien moeten we die ook uitbannen...

Colorado

pansor schreef:
merrietje schreef:

In heel Nederland, dus van méér dna 16 miljoen mensen lopen er maar 150 met een burka rond. En je denkt toch niet dat de vrouwen die met een burka rond lopen veel buiten huis komen? Hier in heel groningen loopt er 1 iemand met eenbrukarond en dat is een studente van nederlandse afkomst die zich heeft bekeerd.

Maar als ze buitenshuis lopen laat ze dan lekker zonder boerka rondlopen. Het is namelijk wel fijn

@merrietje: Als je geboren bent in nederland dan kan je iemand natuurlijk niet wegsturen Knipoog
Maar als je komt en je komt dan in aanraking met politie dat je dan word teruggestuurd.

Als je ze zo'n probleem vind kan je toch oo kniet met ze praten? Als er maar 150 in nederland zijn moet je die makkelijk kunnen ontlopen toch? Lachen

Lyonesse

merrietje schreef:
Mystica schreef:

Hoe bedoel je dat? Ik ben neit in Nederland geboren, maar heb wel Nederlandse nationaliteit.. Zou dat dan neit kunnen? Ik ben heel lichtjes getint en spreek vloeiend Nederland maar woon slechts 5 jaar in Nederland. Mijn vader is nederlands maar mijn moeder nicaraguaans. Om het maar even ingewikkeld te maken Knipoog

Dat kan dus wel. Ik zeg ook niet dat alleen nederlanders hier mogen zijn. Knipoog Maar waarom zou een chinees die in nederland komt wonen niet gewoon een chinees kunnen blijven? Dat is hij immers. Bij mensen met gemenge routs zouden de ouders gewoon de nationaliteit van 1 van de ouders aan het kind moeten geven, in overleg met elkaar, of desnoods dan wel dubbel. Lachen Maar steeds maar switchen als je verhuist, vind ik nogal zinloos. Maar eigenlijk doet dat er ook niet toe, want dat veranderen kan en wil toch niemand Lachen

Anya

bonnielau schreef:
Wat trouwens al eeuwen lang de kracht is van dit kleine kikkerlandje is dat we zoveel verschillende soorten mensen en culturen hier hebben opgenomen. Denk aan de hugenoten, joden, spanjaarden, italianen etc.
Verschillende culturen is een mooi iets, het is alleen jammer dat vooral in "beginfases" tussen culturen veel problemen kunnen ontstaan. (die hopelijk in dit geval ook gewoon opgelost worden en waar juist onze kinderen en kleinkinderen profijt van kunnen hebben)

laten we eerlijk zijn.. er zijn geen Nederlanders van oudsher. Het gros is 'met de batavieren de Rijn af komen zakken" ooit. Al is het maar omdat Nederland vooral bestond uit veen en moeras.
Omstreeks het eerste millennium voor de jaartelling kwamen er Keltische stammen naar het gebied van Nederland en verdreven en/of vermengden zich met de oorspronkelijke bevolking. Dit proces herhaalde zich in de eerste eeuwen voor de jaartelling toen Germaanse stammen vanuit het oosten Nederland binnentrokken en zich vooralsnog in de noordelijke streken en rond de grote rivieren vestigden.

Haha!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:50

Colorado schreef:
bonnielau schreef:

huh? Clown

Als reactie op de vrouwen met Boerka's...Ik vind een boerka nou ook niet echt je van het (lees belachelijk) maar wie ben ik om te zeggen dat ze dat ding niet aanmogen op straat?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:51

Ik ben tegen broekrokken Knipoog

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:51

bonnielau schreef:
Colorado schreef:
huh? Clown

Als reactie op de vrouwen met Boerka's...Ik vind een boerka nou ook niet echt je van het (lees belachelijk) maar wie ben ik om te zeggen dat ze dat ding niet aanmogen op straat?

Pling Zo! Ik snap hem, inderdaad, als zij dat nou leuk vinden Lachen

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:52

Mijn film wacht (al een half uur), dus ik laat jullie verder alleen Clown .

bonnielau

Anya schreef:
Ik ben tegen broekrokken Knipoog

die zijn inderdaad vreselijk!

Als de boerka verboden moet worden dan moet de broekrok dat ook worden!! (ik ga er denk ik een film over maken...)

Karl66

Anya schreef:
laten we eerlijk zijn.. er zijn geen Nederlanders van oudsher. Het gros is 'met de batavieren de Rijn af komen zakken" ooit. Al is het maar omdat Nederland vooral bestond uit veen en moeras.
Omstreeks het eerste millennium voor de jaartelling kwamen er Keltische stammen naar het gebied van Nederland en verdreven en/of vermengden zich met de oorspronkelijke bevolking. Dit proces herhaalde zich in de eerste eeuwen voor de jaartelling toen Germaanse stammen vanuit het oosten Nederland binnentrokken en zich vooralsnog in de noordelijke streken en rond de grote rivieren vestigden.

Haha!

Anya, wat voor rare geschiedenisboeken lees jij nou weer Verward Onze cultuur is toch joods-christelijk, dus de joden zijn de oorspronkelijke bewoners van Nederland en daar stammen wij van af Haha! Haha! Haha!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:53

pansor schreef:
merrietje schreef:

Als je ze zo'n probleem vind kan je toch oo kniet met ze praten? Als er maar 150 in nederland zijn moet je die makkelijk kunnen ontlopen toch? Lachen[/quote]

Als er 150 in nederland wonen zal ik blijkbaar ergens hebben gewoond waar de 100 van de 150 rondliepen met een burka. Ik zag er elke dag wel een paar mensen mee lopen.

Maar nu ga ik slapen. Doei.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:53

Patriess schreef:
Mijn film wacht (al een half uur), dus ik laat jullie verder alleen Clown .

veel plezier, het is toch wel een echte he? En geen samengeraapt zooitje Knipoog