Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Yolien

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:59

SP, heb me gisteren ook weer helemaal groen en geel ge-ergerd aan Wouter Bos, die kan niets anders dan iemand anders' fouten naar boven halen en praat zelden over zijn eigen programma....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:00

chevax schreef:
Tja, Wilders heeft hele duidelijke standpunten, dat klopt. Zo lang het over buitenlanders gaat. Het antwoord van Wilders op bijna iedere vraag is: "Allochtone jongeren die in de criminaliteit raken, moeten worden uitgezet". Hij roept wel een aantal dingen over zorg en zo, maar dat zal hem verder worst zijn.

tja ergens vind ik dat wel logisch, want hoe je het ook went of keert, er is een probleem onder die jongeren. zolang die jongeren niet voor rede vatbaar zijn kun je er niks mee, want er gaat immers niks vanuit. en ja ik ben het met hem eens, niet aanpassen, niet willen werken, maar wel mensen irriteren op straat, steun trekken, criminaliteit...doe dat maar in je eigen land. zolang ze zich aanpassen en zich normaal gedragen heb ik geen moeite met ze.

ik heb (hoe kan het ook anders) net op wilders gestemd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:03

@Klomp: en zo verzanden we weer in de eindloze discussie over buitenlanders. Hoe kan 't toch dat werkelijk iedereen de criminaliteitscijfers mbt allochtone jongeren zo goed kent? Hoe zit het met de autochtone jongeren? En hoe zie jij, alsje je op straat aan iemand ergert, waar hij of zij is geboren? Want als je een kleurtje hebt, ben je nog niet per definitie een buitenlander, hoor. Maar nuancering is een woord wat Wilders niet kent.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:03

Iris_safarii schreef:
CDA: 17%
PvdA: 19%
VVD: 14%
SP: 21%
Fortuyn: 1%
GroenLinks: 4%
D66: 2%
ChristenUnie: 4%
SGP: 2%
PvdD: 2%
EénNL: 1%
PVV: 8%
PvNL: 0%
Andere partij: 1%
Ik ga niet stemmen:3%
Aantal stemmen: 12611

Dit zijn de peilingen Haha!

SP doet het goed!

Is trouwens bijna trditioneel dat de linkse partijen het beter doen vroeg op de dag....bij de linkse stemmers zitten de meeste werklozen/arbeidsongeschikten ect....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:04

Tuurlijk moeten mensen niet naar hier komen om herrie te schoppen. Maar kijk dan eens naar de mensen die zijn uitgezet die hier een leven hadden opgebouwd, vaak waren geïntegreerd in de maatschappij, de kinderen volgende regulier onderwijs. Wáárom toch altijd alleen maar de uitwassen als het over buitenlanders gaat. Eigenlijk is het antwoord daarop simpel, veel mensen wíllen niks positiefs zeggen over buitenlanders.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:05

SanderP schreef:
Iris_safarii schreef:

SP doet het goed!

Is trouwens bijna trditioneel dat de linkse partijen het beter doen vroeg op de dag....bij de linkse stemmers zitten de meeste werklozen/arbeidsongeschikten ect....

Wat ongelooflijk flauw van je!

furious

Yolien schreef:
SP, heb me gisteren ook weer helemaal groen en geel ge-ergerd aan Wouter Bos, die kan niets anders dan iemand anders' fouten naar boven halen en praat zelden over zijn eigen programma....

Heb je Rutte de afgelopen dagen gezien? Die zat pas mensen onderuit tehalen!

tita

SanderP schreef:
Iris_safarii schreef:

SP doet het goed!

wauw das pas hard en concreet verwoord

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:06

Iris_safarii schreef:

SP doet het goed!

Bij mij kwam uit de stemwijzer PvdD, ik zat zelf te twijfelen tussen pvdd en sp. Als ik de peiling zo zie wordt het toch SP denk ik, mijn stem zal die 2 procent ook niet meer echt opkrikken. Is dat strategisch stemmen?! Clown

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:07

ho ho, ik ben absoluut geen racist! zoals je misschien gelezen had, vind ik het prima dat wie dan ook hier woont, zolang er maar wordt aangepast! bovendien kom jij vast niet uit de stad waar ik vandaan kom, die pasgeleden nog op het nieuws was met de hoogste criminaliteit-cijfers. mijn vriend heeft ook een kleurtje, maar die past zich toch ook aan! je moet niet alleen maar gillen wat jij goed vind om op te stemmen, dat zie ik hier regelmatig...zolang iemand maar SP stemt oid, dan hoor je niks, maar als iemand wilders stemt is het niet goed...laat ieder die keuze voor zichzelf maken dan er steeds direct bovenop te springen, sorry maar ik vind je een beetje kinderachtig omdat ik niet in je straatje meeloop.

edit;typfoutje
Laatst bijgewerkt door klomp op 22-11-06 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

SanderP schreef:
Wilders heeft óók goede punten en is ook zeker van zijn zaak...

Goede argumenten om op een partij te stemmen Frusty

Rutte heeft geen goede punten en nou, nou... wat is ie overtuigend

Dan is het wel goed om op VVD te stemmen? Clown

TessB

Aah ik ben me stemkaart kwijt Boos!

tita

ik vind dat sommige nogal flauw reageren op Wilders alsof ie het alleen over buitenlanders heeft.

echt niet hij heeft ook zoveel andere standpunten maar valt op over buitenlanders omdat ie een ander mening heeft die redelijk blijkt te kloppen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:08

SanderP schreef:

Dan ga ik maar snel naar huis.... stem je wellicht ook nog links Cool

SanderP

Sabbel schreef:
Bij mij kwam uit de stemwijzer PvdD, ik zat zelf te twijfelen tussen pvdd en sp. Als ik de peiling zo zie wordt het toch SP denk ik, mijn stem zal die 2 procent ook niet meer echt opkrikken. Is dat strategisch stemmen?! Clown

Als je je stem gaat baseren op de peilingen zou ik tot later op de dag wachten... Cool

Whiz

klomp schreef:
chevax schreef:
Tja, Wilders heeft hele duidelijke standpunten, dat klopt. Zo lang het over buitenlanders gaat. Het antwoord van Wilders op bijna iedere vraag is: "Allochtone jongeren die in de criminaliteit raken, moeten worden uitgezet". Hij roept wel een aantal dingen over zorg en zo, maar dat zal hem verder worst zijn.

tja ergens vind ik dat wel logisch, want hoe je het ook went of keert, er is een probleem onder die jongeren. zolang die jongeren niet voor rede vatbaar zijn kun je er niks mee, want er gaat immers niks vanuit. en ja ik ben het met hem eens, niet aanpassen, niet willen werken, maar wel mensen irriteren op straat, steun trekken, criminaliteit...doe dat maar in je eigen land. zolang ze zich aanpassen en zich normaal gedragen heb ik geen moeite met ze.

ik heb (hoe kan het ook anders) net op wilders gestemd.

Wilders roept heel veel maar ik hoor geen echte oplossingen!!
Laatst bijgewerkt door Whiz op 22-11-06 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:09

klomp schreef:
ho ho, ik ben absoluut geen racist! zoals je misschien gelezen had, vind ik het prima dat wie dan ook hier woont, zolang er maar wordt aangepast! bovendien kom jij vast niet uit de stad waar ik vandaan kom, die pasgeleden nog op het nieuws was met de hoogste criminaliteit-cijfers. mijn vriend heeft ook een kleurtje, maar die past zich toch ook aan! je moet niet alleen maar gillen wat jij goed vind om op te stemmen, dat zie ik hier regelmatig...zolang iemand maar SP stemt oid, dan hoor je niks, maar als iemand wilders stemt is het niet goed...laat ieder die keusa voor zichzelf maken dan er steeds direct bovenop te springen, sorry maar ik vind je een beetje kinderachtig omdat ik niet in je straatje meeloop.

Je hoeft absoluut niet in mijn straatje mee te lopen. Ik weet dat ik fel reageer op Wilders, dat heb ik zelf al aangegeven. En voor alle duidelijkheid: ik stem absoluut geen SP.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:09

Aimee schreef:
SanderP schreef:

Dan ga ik maar snel naar huis.... stem je wellicht ook nog links Cool

Haha....weinig kans...al ben ik wel tijdelijk arbeidsongeschikt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:10

Aimee schreef:
SanderP schreef:
Wilders heeft óók goede punten en is ook zeker van zijn zaak...

Goede argumenten om op een partij te stemmen Frusty

Rutte heeft geen goede punten en nou, nou... wat is ie overtuigend

Dan is het wel goed om op VVD te stemmen? Clown

Ik geloof dat Aimee het niet helemaal begrijpt Clown

klomp

chevax schreef:
Tuurlijk moeten mensen niet naar hier komen om herrie te schoppen. Maar kijk dan eens naar de mensen die zijn uitgezet die hier een leven hadden opgebouwd, vaak waren geïntegreerd in de maatschappij, de kinderen volgende regulier onderwijs. Wáárom toch altijd alleen maar de uitwassen als het over buitenlanders gaat. Eigenlijk is het antwoord daarop simpel, veel mensen wíllen niks positiefs zeggen over buitenlanders.

sorry dat ik het zeg, maar wederom isd dit bullsh*t wat je roept, ik mag dan op wilders stemmen, maar ik ben niet tegen alle buitenlanders zoals je nu doet overkomen als je een wilders-stemmer bent. ik zei al; prima dat mensen ongeacht afkomst hier komen wonen, zolang ze zich aanpassen!!!
deze gezinnen doen juist hun best en mogen wat mij betreft blijven, juist de criminele tak mag van mij het land uit bij herhaaldelijk gedrag!! lezen is ook een vak zeg!! je schrijft enkel wat je ogen willen zien

chevax

tita schreef:
ik vind dat sommige nogal flauw reageren op Wilders alsof ie het alleen over buitenlanders heeft.

echt niet hij heeft ook zoveel andere standpunten maar valt op over buitenlanders omdat ie een ander mening heeft die redelijk blijkt te kloppen

Jammer alleen dan dat Wilders zélf niet weet dat hij blijkbaar ook nog andere, goede standpunten heeft. Want ik heb hem toch gisteren écht alleen maar horen praten over buitenlanders, hoor.

sarabande

SanderP schreef:

Maar die hebben volgens rechts een wekker nodig, kleine kans dat die allemaal al uit hun bed gekomen zijn. Dus die stemmen komen nog Haha!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:12

Ik ga Groenlinks stemmen. Past denk ik toch het beste bij mij. Maar ik weet nog niet precies wat het allemaal inhoudt, maar ja, ik ga dan ook voor het eerst in mijn leven stemmen! (ben 18)

Charaz

Ik ga op Wilders stemmen.

klomp

tita schreef:

precies, hij durft het tenminste te zeggen!