juval schreef:klopt, we zitten volledig klem tussen verkeerde beslissingen in het verleden, Brussel, overheden en milieuclubjes die om elke scheet naar de rechter stappen.
En de druk in het verleden door landbouworganisaties.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nico12 schreef:Heb nog nooit PVV gestemd. Als Faber nu eens een nieuwe politieke partij opricht dan ga ik voor het eerst sinds jaren weer stemmen en uiteraard op Faber. Onafhankelijk daarvan, vorige en huidige regeringen heeft geen helicopter view, basis zorg moet reeds betaald zijn door onderdeel in de belasting. Alleen nog zorg pakketten als aanvullende verzekering. Brutoloon moet verdwijnen, dat wil niet zeggen dat je meer loon krijgt. Toeslagen moeten verdwijnen, dat wil niet zeggen dat je minder geld krijgt. Belastingdienst moet 80% van de werknemers laten afvloeien naar zinvol werk in de zorg enz. hetgeen door eenvoudig belastingstelsel geen probleem is. Bezuinigen op onderwijs door minder vakanties en inkorten totale duur basis onderwijs met 1 jaar. Top salaris wat in het onderwijs normaal is moet voortaan voor gewerkt worden. Kan nog wel doorgaan maar komt erop neer het roer moet om, meer efficiëntie.
Mizora schreef:Waar wil je het belastinggeld vandaan laten komen als je geen belastingen meer over de lonen wil heffen? Want dat is het verschil tussen bruto en netto loon.
En je weet dat de basiszorg al grotendeels betaald wordt door de overheid? Als in: de zorgkosten per Nederlander waren een paar jaar terug al 6000 euro per persoon en zijn sindsdien alleen gestegen, dus alles wat er bovenop die 2000 euro verzekering + eigen risico zit, wordt al door de overheid betaald?
Benzz schreef:Nico12 schreef:Heb nog nooit PVV gestemd. Als Faber nu eens een nieuwe politieke partij opricht dan ga ik voor het eerst sinds jaren weer stemmen en uiteraard op Faber. Onafhankelijk daarvan, vorige en huidige regeringen heeft geen helicopter view, basis zorg moet reeds betaald zijn door onderdeel in de belasting. Alleen nog zorg pakketten als aanvullende verzekering. Brutoloon moet verdwijnen, dat wil niet zeggen dat je meer loon krijgt. Toeslagen moeten verdwijnen, dat wil niet zeggen dat je minder geld krijgt. Belastingdienst moet 80% van de werknemers laten afvloeien naar zinvol werk in de zorg enz. hetgeen door eenvoudig belastingstelsel geen probleem is. Bezuinigen op onderwijs door minder vakanties en inkorten totale duur basis onderwijs met 1 jaar. Top salaris wat in het onderwijs normaal is moet voortaan voor gewerkt worden. Kan nog wel doorgaan maar komt erop neer het roer moet om, meer efficiëntie.
Waarom moet volgens jou het brutoloon verdwijnen?
Waarom moeten de medewerkers van de Belastingdienst in de zorg gaan werken?
In het onderwijs werken ze al voor hun salaris, dus waarom je dat wil?
Nico12 schreef:Werkgevers betalen alle belastingen voor werknemers. De focus is efficiëntie. Uiteraard is het niet simpel omdat er mensen vooruit en achteruit gaan.
Wat mij stoort in NL dat veel werk in mijn ogen werk verschaffing is.
Nico12 schreef:Onderwijs, ik zag met eigen ogen vorige week salaris MBO leerkracht, leeftijd middelbaar, jaar salaris 2024 komt uit op 80.000 euro in NL. Daar mogen ze wel wat meer voor doen.
prompter schreef:Nou ja, ze roept wat sommige mensen kennelijk ook denken. Ze doet er alleen niet zo veel mee. Wat ze nu heeft ingediend gaat tot nog meer chaos bij de IND leiden, maar daar doet ze ook niets aan.
Nico12 schreef:Heb nog nooit PVV gestemd. Als Faber nu eens een nieuwe politieke partij opricht dan ga ik voor het eerst sinds jaren weer stemmen en uiteraard op Faber. Onafhankelijk daarvan, vorige en huidige regeringen heeft geen helicopter view, basis zorg moet reeds betaald zijn door onderdeel in de belasting. Alleen nog zorg pakketten als aanvullende verzekering. Brutoloon moet verdwijnen, dat wil niet zeggen dat je meer loon krijgt. Toeslagen moeten verdwijnen, dat wil niet zeggen dat je minder geld krijgt. Belastingdienst moet 80% van de werknemers laten afvloeien naar zinvol werk in de zorg enz. hetgeen door eenvoudig belastingstelsel geen probleem is. Bezuinigen op onderwijs door minder vakanties en inkorten totale duur basis onderwijs met 1 jaar. Top salaris wat in het onderwijs normaal is moet voortaan voor gewerkt worden. Kan nog wel doorgaan maar komt erop neer het roer moet om, meer efficiëntie.
Nico12 schreef:Mizora schreef:Waar wil je het belastinggeld vandaan laten komen als je geen belastingen meer over de lonen wil heffen? Want dat is het verschil tussen bruto en netto loon.
En je weet dat de basiszorg al grotendeels betaald wordt door de overheid? Als in: de zorgkosten per Nederlander waren een paar jaar terug al 6000 euro per persoon en zijn sindsdien alleen gestegen, dus alles wat er bovenop die 2000 euro verzekering + eigen risico zit, wordt al door de overheid betaald?
Werkgevers betalen alle belastingen voor werknemers. De focus is efficiëntie.
CharleyT schreef:Geweldig wat een verhaal. Je maakt me helemaal blij. Niet omdat ik het zo'n goed onderbouwd verhaal vind maar vanwege het 100% cabaret gehalte.
prompter schreef:Ik hoor net op de radio dat het fonds voor mensen die de hoge energierekening niet kunnen betalen en daar ondersteuning voor kregen ook door het kabinet is opgeheven.
Wat was ook al weer een belangrijk punt in de verkiezingscampagnes, bestaanszekerheid?!?
Electra63 schreef:prompter schreef:Ik hoor net op de radio dat het fonds voor mensen die de hoge energierekening niet kunnen betalen en daar ondersteuning voor kregen ook door het kabinet is opgeheven.
Wat was ook al weer een belangrijk punt in de verkiezingscampagnes, bestaanszekerheid?!?
Eerlijk gezegd krijg ik steeds minder begrip voor de "arme", ontevreden Nederlander.
Als je gelooft dat jouw belang in goede handen is bij PVV, ten koste van de vluchtelingen/allochtonen, dan moet je maar een keer op de blaren zitten.