Kaja schreef:Over de HR honden ben ik al in gesprek met onze gemeente, als ook de VNG. Ik ben namelijk ook van mening dat het om de eigenaar gaat, niet om de hond. De eigenaar moet opgevoed worden.
Daarom is het ook een enorm slecht en triest gegeven dat er adviezen gegeven worden om een KBH aan te schaffen. Ook daar komt niets goeds van, enkel ellende.
De gemeentes, alsmede Vereniging van de Nederlandse Gemeenten als gesprekspartner van het kabinet, moet dit advies noch geven noch voor in staan, gelet op de weg die zij inslaan op het treffen van maatregelen zodat er geen plaats meer is in NL voor gevaarlijke honden.
Als ik dan ook zie hoe vaak het idee geopperd wordt door de gemiddelde Nederlander om er maar gewoon een hond bij te zetten. Daar aan zie je hoe slecht de gemiddelde Nederlander geïnformeerd is en hoever ze van bepaalde zaken af staan. En die groep is enorm en een deel van die groep adviseert het kabinet.
Ik heug me nog steeds dat filmpje van een kudde schapen die benaderd werd door een wolf, de 3 kbh zaten aan de lijn, maar de wolf was er niet van onder de indruk. Dus de herder heeft ze los gelaten en had ze een half uur niet gezien (ik vraag me af als de wolf door ze verscheurd was of er dan stappen tegen de herder mogen worden ondernomen, want die maakt dan een wolf af
). Je zult daar maar net aan de wandel zijn en kbh volgepompt met adrenaline komen op je af. Ik vond het echt onverantwoord, maar als je dan zag hoeveel veren die herder in zijn kont kreeg, ik stond er versteld van.