Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:13

Haha Bruno, wat een heerlijke naam.
Knap dier is het wel!

Bijzonder dat een agent dat mag doen, dat wist ik niet. Hoe komen zij dan aan narcose middelen? Of hebben zij weer contact met een dierenarts die weer verteld wat en hoeveel ze moeten spuiten (schieten)?
Heel erg offtopic hoor sorry. Maar als dierenarts assistente vind ik dit wel weer interessant om te weten.

Ik ken een dierenarts uit Chaam die ook meer bijzondere dieren doet. Herten geloof ik ook (en een beer maar das een ander verhaal :') ). Mocht dat niet oneindig ver rijden zijn, wil ik je die naam wel PB'en.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:24

Nyaleti schreef:
Haha Bruno, wat een heerlijke naam.
Knap dier is het wel!

Bijzonder dat een agent dat mag doen, dat wist ik niet. Hoe komen zij dan aan narcose middelen? Of hebben zij weer contact met een dierenarts die weer verteld wat en hoeveel ze moeten spuiten (schieten)?
Heel erg offtopic hoor sorry. Maar als dierenarts assistente vind ik dit wel weer interessant om te weten.

Ik ken een dierenarts uit Chaam die ook meer bijzondere dieren doet. Herten geloof ik ook (en een beer maar das een ander verhaal :') ). Mocht dat niet oneindig ver rijden zijn, wil ik je die naam wel PB'en.

Ik pb je even:D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 21:26

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:30

Wat een avontuur wintu. Gelukkig goed afgelopen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:00

tienus63 schreef:
@wintu, misschien is je ervaring van vandaag de moeite waard om te delen in het topic over de afrasteringen.
[VSW] Omheining aanpassen ivm wolf

Dat topic is al sinds april niet meer actief. Ik vind trouwens ook geen enkele omheining voor paarden wolfproof. Lijkt me ook lastig want je moet 2 kanten op denken, wolf er niet in, maar paarden ook niet in paniek er uit. Je zou bijna een driedubbel raster zetten, buitenkant wolvenraster, dan hoge haag om zicht paarden weg te nemen en dan een houten omheining. Maw niet te doen en de deskundigen zeggen dat je dan maar iets anders moet bedenken .

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 22:13

En niet te bekostigen en het moet ook allemaal onderhouden worden.

De meeste krijgen in de gaten dat een omheining ook niet werkt. Misschien dat daarom topic stil ligt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:29

Wintu schreef:
Kaja schreef:
Wat ontzettend sneu Wintu, gelukkig voor iedereen ( maar vooral het dier) goed afgelopen.

Een paar pagina’s terug ging het wederom over KBH. Ik geloof dat je die “optie” wel uit het lijstje kan schrappen, aangezien meerdere gemeentes juist bezig zijn met het ‘opruimen’ van HR honden.
Daar kan je de KBH ook onder scharen.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/168559 ... jke-honden

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/nog- ... -pak-door/

Denk dat het grootste deel ligt aan opvoeding van een dergelijke hond. Die honden gaan soms met mensen mee die er niet geschikt voor zijn of ze geven geen leiden, zij niet consequent of de hond is er om stoer uit te zien. Laat mensen maar een cursus doen eer je zo een hond van de fokker mee krijgt. Daarom vind ik een kbh ook een slecht plan, daar moet je echt wel wat ervaring hebben als baas en dan niet van een chihuahua of een golden retrieveen de meeste mensen hebben die ervaring toch niet.

Over de HR honden ben ik al in gesprek met onze gemeente, als ook de VNG. Ik ben namelijk ook van mening dat het om de eigenaar gaat, niet om de hond. De eigenaar moet opgevoed worden.
Daarom is het ook een enorm slecht en triest gegeven dat er adviezen gegeven worden om een KBH aan te schaffen. Ook daar komt niets goeds van, enkel ellende.

De gemeentes, alsmede Vereniging van de Nederlandse Gemeenten als gesprekspartner van het kabinet, moet dit advies noch geven noch voor in staan, gelet op de weg die zij inslaan op het treffen van maatregelen zodat er geen plaats meer is in NL voor gevaarlijke honden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:54

Kaja schreef:
Over de HR honden ben ik al in gesprek met onze gemeente, als ook de VNG. Ik ben namelijk ook van mening dat het om de eigenaar gaat, niet om de hond. De eigenaar moet opgevoed worden.
Daarom is het ook een enorm slecht en triest gegeven dat er adviezen gegeven worden om een KBH aan te schaffen. Ook daar komt niets goeds van, enkel ellende.

De gemeentes, alsmede Vereniging van de Nederlandse Gemeenten als gesprekspartner van het kabinet, moet dit advies noch geven noch voor in staan, gelet op de weg die zij inslaan op het treffen van maatregelen zodat er geen plaats meer is in NL voor gevaarlijke honden.

Als ik dan ook zie hoe vaak het idee geopperd wordt door de gemiddelde Nederlander om er maar gewoon een hond bij te zetten. Daar aan zie je hoe slecht de gemiddelde Nederlander geïnformeerd is en hoever ze van bepaalde zaken af staan. En die groep is enorm en een deel van die groep adviseert het kabinet.

Ik heug me nog steeds dat filmpje van een kudde schapen die benaderd werd door een wolf, de 3 kbh zaten aan de lijn, maar de wolf was er niet van onder de indruk. Dus de herder heeft ze los gelaten en had ze een half uur niet gezien (ik vraag me af als de wolf door ze verscheurd was of er dan stappen tegen de herder mogen worden ondernomen, want die maakt dan een wolf af :\ ). Je zult daar maar net aan de wandel zijn en kbh volgepompt met adrenaline komen op je af. Ik vond het echt onverantwoord, maar als je dan zag hoeveel veren die herder in zijn kont kreeg, ik stond er versteld van.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 23:07

Zie net dat de PVV tegen de motie heeft gestemd om de wolf aan te pakken. Ik las het op wijs met wolven, zal veel van de stemmers flink tegen vallen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 23:34

Wintu schreef:
Dat topic is al sinds april niet meer actief. Ik vind trouwens ook geen enkele omheining voor paarden wolfproof. Lijkt me ook lastig want je moet 2 kanten op denken, wolf er niet in, maar paarden ook niet in paniek er uit. Je zou bijna een driedubbel raster zetten, buitenkant wolvenraster, dan hoge haag om zicht paarden weg te nemen en dan een houten omheining. Maw niet te doen en de deskundigen zeggen dat je dan maar iets anders moet bedenken .

Zoiets probeer ik. Winddoek met stro[img]
Afbeelding
[/img]om erboven en het groeit al aardig dicht met braam ertegenaan. Het zicht vanaf die kant is aardig weg. Het staat nu om de paddock aan 1 kant sinds het voorjaar. Tot nu toe houdt het goed. Als er straks echt stormen komen, weet ik het niet.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 06:34

Wat heftig om mee te maken Wintu. Gelukkig dat je op tijd was en hij met hulp van de politie bevrijd kon worden. Hoe is hij vanochtend?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 07:20

Jeetje Wintu! Gelukkig is het goed afgelopen zeg!

Even van andere orde.
Kwam deze vanmorgen tegen op geen wolf. En vond hem best wel scherp.
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 07:28

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 07:43

Mellow schreef:
Jeetje Wintu! Gelukkig is het goed afgelopen zeg!

Even van andere orde.
Kwam deze vanmorgen tegen op geen wolf. En vond hem best wel scherp.
[ Afbeelding ]

Haha, ik zag hem om 6 uur vanochtend maar snap hem na pas! Was waarschijnlijk nog te vroeg voor mijn brein. ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 07:45

Wintu schreef:
Zie net dat de PVV tegen de motie heeft gestemd om de wolf aan te pakken. Ik las het op wijs met wolven, zal veel van de stemmers flink tegen vallen.

Ik snap niet dat ze wat anders verwacht zouden hebben met Dion Graus in de partij. :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:04

Precies. Ook vooraf met de stemwijzer kwam pvv nergens uit als tegen. Hoogstens neutraal.
Maar het is wel een bijzonder lijstje om te zien... Pvv dezelfde kleur als D66 PvdD enz...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:22

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:31

DuoPenotti schreef:
Precies. Ook vooraf met de stemwijzer kwam pvv nergens uit als tegen. Hoogstens neutraal.
Maar het is wel een bijzonder lijstje om te zien... Pvv dezelfde kleur als D66 PvdD enz...

In hun partijprogramma stond dat ze niet tegen de wolf waren.

Ik heb heb toen speciaal zo'n stemwijzer gedaan om te kijken welke partijen de wolf wilden beheren, daar kwam ik er achter. Stonden toelichtingen bij waarom wel of waarom niet beheren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 08:43

Gisterochtend bij daglicht 8.30 uur aanval pony Otterlo
Citaat:
Otterlo, Gelderland
2-10-2024
8.30

Aanval wolf op pony

Wij hebben gisterochtend hoogstwaarschijnlijk rond half 9 een wolvenaanval gehad op de pony's, alles wordt vandaag opgehaald en bekeken door Bij12. Pony is behandeld door de dierenarts en lijkt goed te komen. Late melding komt omdat we er laatachtig achter kwamen dat ie toch bij ons was geweest, we eerst de pony moesten laten behandelen.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/MamLfn ... tid=K35XfP

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:50

Ah gosh, ze twijfelen dus of het een wolf was? en ook weer een shetje zo te zien.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 08:53

Of ze hebben ‘s ochtends de weide gecontroleerd,of de pony naar buiten gedaan, niets aan de hand.
Er staat nl een zichtmelding Otterlo 10 minuten eerder bij geen wolf.
En dat ze later op de dag de pony zo aantroffen.
Dat lijkt me een logisch scenario.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 08:55

Zichtmelding Otterlo gisteren 8.20 uur
Citaat:
Otterlo, Gelderland
2-10-2024
8.20

Zichtmelding wolf

Vanochtend rond 08:20 uur in Otterlo stak een wolf over op de N-weg (vanuit Apeldoorn gezien) een klein stukje voor Stoeterij Willemien

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/s11kFqg99Lt1ShkM/?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:55

HR honden aan de lijn/ketting, heb filmpje gezien van een behoorlijk grote waakhond, zeker de helft groter dan een wolf, de wolf greep de hond bij zijn staart en ging trekken, de hond kon nix meer en stikte doordat ie vast zat aan zijn halsband. Aanval was in 5 minuten voorbij.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 08:59

Uitgebroken paard omgekomen bij aanrijding met over de grens in Rees (D) automobilist gewond
Citaat:
02.10.2024
Rees / Kreis Kleve / NRW :

Een paard is vanavond overleden na een aanrijding met een auto in Rees. De automobilist is gewond naar het ziekenhuis gebracht. De weg bij Haldern was ruim een uur afgesloten.

Let op: Er is de afgelopen weken een toename in waarnemingen van minstens één wolf tussen Haldern en Rees Speldrop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron aktuelle wolfmeldungen
https://www.facebook.com/share/p/pgdeEh ... tid=WC7FNe

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:08

Elisa2 schreef:
Ah gosh, ze twijfelen dus of het een wolf was? en ook weer een shetje zo te zien.

Die wolven daar hebben geleerd dat minis makkelijke prooitjes zijn..