AppleSter schreef:pien_2010 schreef:Nee, ik ben niet polariserend. Ik baseer me echt op de feiten. Een feit is dat Baudet zijn leden begonnen zijn met het Tribunaal principe om iemand die anders dacht als zijzelf mee ter verantwoording te roepen. Niemand anders is daarmee begonnen en dat benoem ik. Dat is een glijdende schaal en dat niet vinden en niet benoemen dan laat iedereen het maar gebeuren. Mensen hebben beveiliging vanwege uitspraken van Baudet. Dat moet benoemd worden.
Een feit is ook, dat ik het vreselijk vind dat Baudet nu al 2x is aangevallen en dat die man geen fatsoenlijke beveiliging krijgt. Daar begrijp ik eigenlijk helemaal niets van want vandaag of morgen gaat dat mis.
Een feit is ook dat Wilders al veels te lang beveiliging krijgt. Dat is schandalig dat hele Fatwa gebeuren en keur ik ten strengste af. Zou niet moeten moeten.
Ik meet zeker niet met twee maten.
Ik vind het wel problematisch worden als mensen zeggen vaN zaken die al lang bewezen zijn dat het niet klopt en nee die zaken ga ik niet benoemen want dan krijgen we weer van die discussies die nergens toe leiden en herhaling van zetten. Steeds meer zie je verhalen langskomen van obscure sites en ik heb me daar jaren geleden echt diep in dat fenomeen verdiept en ik ben me kapot geschrokken van wat er allemaal rond gaat. Internet is wat dat betreft een riool.
Een kennis van mij, had sites open van Thierry Baudet. Ik heb het mogen lezen. Vreselijk wat een onzin wordt er verkocht. Ik heb tegen mijn kennis gezegd, dat de Nederlandse gemeenschap zo vreselijk klein is, hier, dat ik het er niet met haar over ga hebben, maar dat ik het zelf grote onzin vind en ook schokkend. Ze was het ermee eens dat we het niet erover gaan hebben. Dus kunnen we samen Zingen in het koor en optreden en hebben het leuk. Met afstand, dat wel, maar het is goed zo. Zo kan het dus ook. Met wederzijds respect.
Dit bedoel ik dus, met dat “feit is dat…” Hoe vaak volg je de politiek in Nederland? Hoe vaak volg je ander nieuws behalve dat alleen op de publieke omroepen? Hoe vaak heb je je verdiept in wat Baudet werkelijk heeft gezegd, de polariserende krantenkoppen daar gelaten?
Ik ben heel benieuwd wat je precies aan “vreselijke onzin” hebt aangetroffen op een website van Baudet. Maar vertel maar niet hier, anders krijgen we weer een ellenlange discussie. Punt is dat iedereen anders is en jouw weg (net zo goed als mijn weg) niet altijd de juiste is.
Als ik een website van GroenLinks of PVDA open zie ik ook vreselijke onzin. En dan vind ik dat er leugens worden verkocht om mensen maar geld afhandig te maken en mensen te beperken in hun doen en laten. Het is net hoe je ernaar kijkt.
Ik probeer echter niet met alles als “feiten” te komen, maar mijn kijk op dingen te geven. Zodra je heel stellig van “feiten” spreekt sla je de discussie neer en met een paar “vreselijk” en “obscure sites” termen erbij begint het polariseren. En dat wilden we juist niet. We kunnen het ook met elkaar oneens zijn en normaal doen.
Met een zoon diep in politiek Den Haag weet ik inmiddels dat bepaalde mensen die zeggen beveiligd te worden gewoon alleen (of met slechts 1 persoon erbij) op pad gaan. Iedereen kan ze, zeker daar, gemakkelijk benaderen. Dat vonden we in het begin van z’n avontuur in Den Haag erg bijzonder; hoe makkelijk een stagiare (toen nog) dichtbij belangrijke volksvertegenwoordigers kan komen. Waarschijnlijk hebben ze wel een check gedaan op zoon (waar hooguit uitkwam dat hij een kind is van Wappie ouders) maar wij vonden het maar raar, zeker toen beweerd werd dat mensen beveiligd werden.
https://nos.nl/artikel/2448865-grote-zo ... een-baudet
De kamer spreekt zijn bezorgdheid uit over Baudets complot theorieën
Citaat:In de Tweede Kamer leven grote zorgen over Thierry Baudet. De FvD-leider noemt zichzelf in een interview met een Amerikaanse website een aanhanger van complottheorieën. Hij zegt dat de wereld door "kwaadaardige reptielen" wordt bestuurd en vindt dat de Russische president Poetin alle steun verdient in de oorlog tegen Oekraïne.
Citaat:Ik geloof dat we geregeerd worden door een wereldwijde samenzwering van kwaadaardige reptielen", zegt Baudet. "Maar ik geloof niet dat nationale politici deel uitmaken van de samenzwering. Zoals een vriend van mij zei: ze zijn zo dom, dat je ze niet eens hoeft om te kopen. Dat geloof ik." Hij voegt daaraan toe dat hij altijd teleurgesteld is in het niveau van "onze tegenstanders". "Waarom zijn het zulke domkoppen?"
Verder herhaalt Baudet dat hij een fan is van Vladimir Poetin, die hij ziet als "de held die wij nodig hebben". De Russische president is volgens hem de enige die het opneemt tegen de kleine elite die alle touwtjes in handen heeft. Hij vindt dat Poetin de oorlog tegen Oekraïne moet winnen en zegt dat "we alles moeten doen om hem te ondersteunen".
Applester dit gaat te ver voor een volksvertegenwoordiger. Dat mijn Nederlandse kennis dit overneemt ça va. Maar Baudet is volksvertegenwoordiger. Dan wordt het een andere zaak.
Je schrijft
Citaat:Zodra je heel stellig van “feiten” spreekt sla je de discussie neer en met een paar “vreselijk” en “obscure sites” termen erbij begint het polariseren. En dat wilden we juist niet. We kunnen het ook met elkaar oneens zijn en normaal doen.
Ik durf te stellen dat dat hele reptielen verhaal grote onzin is. Zoals ik jou ontmoet in de discussie ben je het met me eens, klopt dat?
Daar praat ik over.
Wat jij ziet bij GL is van een totaal andere orde. Dikke prima dat je het er niet mee eens ben. Ik ben het ook niet eens met Wilders zijn programma maar vind het geen dikke onzin. Hij heeft andere politieke ideeën als ik, zoals GL voor jou.
Als je dat verschil niet ziet met mijn vb van Baudet dan vind ik dat raar.