Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:24

irmaz schreef:
FiveSports schreef:
Irmaz, wanneer pleegt de kolonist in dit geval volgens jou een misdaad? En wanneer niet?

Als die dingen die Popstra noemt waar zijn lijken mij dat walgelijke misdaden >;)

Waren beelden van op het journaal. Het was echt schokkend.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:24

Onmenselijking: 'we vechten tegen duivels'.

De tegenstander niet meer zien als een mens 'waar je een conflict mee hebt' (of op wie je moet schieten van de baas)
maar als een onmens, een untermensch, een duivel - noem maar op.

(En ik snap prima dat soldaten zo denken. Een ander mens doodschieten is nu eenmaal geen kleinigheidje. Jezelf vertellen dat het onmensen zijn maakt het wat makkelijker.)

Het feit dat ik begrip heb voor 'de zandhazen in de loopgraaf' (zo drukte één van mijn leermeesters, voormalig beroepsmilitair, zich uit)
wil nadrukkelijk NIET zeggen dat ik ook maar een greintje respect heb voor politici etc etc die ver van het slagveld dit soort leugens de wereld in helpen, terwille van één of andere trieste vorm van eigenbelang.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:27

Urbanus schreef:
Boycot iemand hier de Hema al?

Vanwaar de vraag? Wat heb ik gemist?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:29

Janneke2 schreef:
Ontmenselijking: 'we vechten tegen duivels'.

:j
Het zijn beesten, kindermoordenaars, terroristen, grootste kriminelen,..... vul maar in

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:31

@charletT ik zie dit als "ontmenselijking"
Afbeelding

Afbeelding

Benzz

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:32

Nou, animals vechten een stuk eerlijker.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:36

Afbeelding

En zo zijn er nog vele vele voorbeelden.

En als je de mensen inderdaad, niet meer als mensen ziet, dan kun je overgaan op zulke daden.
Wilde eerst "woorden" ipv "daden" typen, maar we kunnen nu allemaal live aanschouwen dat het niet meer om woorden gaat.

Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:41

irmaz schreef:
hwn schreef:
Ik schrok even toen ze vanmorgen op zoek gingen naar de Palestijnse Mohammed A., die van plan was om martelaar te worden. Onze PostNL-chauffeur waarvan zijn familie mogelijk gedood is in Gaza, heet Mohammed […] (dus ook Mohammed A.). Gaat "gelukkig" over een andere persoon, al ben ik wel benieuwd waar de onze uithangt, die was er vorige week ook niet.

Is dit dezelfde Palestijnse postbode?
hwn schreef:
Maar ik was wel opgelucht dat onze Palestijnse PostNL chauffeur er was. Hij zag er erg opgewekt uit, en vertelde dat zijn familie nog leeft. Hun huis is met de grond gelijk gemaakt, ze kunnen zich niet wassen omdat er geen water is, er is geen elektriciteit, en toch straalde hij. Niets dan respect voor de veerkracht en moed van deze jongeman.

Ja, klopt, is inderdaad dezelfde. Vorige week wist hij al dat het huis platgegooid was, maar kon toen zijn familie niet bereiken, angstige momenten waren dat natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door hwn op 27-10-23 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:42

irmaz schreef:
Maak ook eens een kaartje van Nederland met grond gekocht door bv Chinezen 8-) Huizen door Amerikaanse beleggers?

Wauw :') Echt wauw.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:43

Sommige Israëliërs doen nu wat Hitler deed. En sommige Palestijnen doen wat Isis en Poetin en Assad enz doen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:49

pien_2010 schreef:
Urbanus schreef:

Vanwaar de vraag? Wat heb ik gemist?

Ze hebben een campagne waarvan men denkt dat het een soort symbolisme voor Israël is geloof ik.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:52

mysa schreef:
Die kaartjes kregen een hoop kritiek, zowel op websites als op Twitter. Helaas kan ik niets terugvinden, alleen bij vooringenomen bronnen als 'christenen voor Israël en Cidi. Maar goed, het gaat uiteindelijk om de inhoud, die moeten we zelf maar beoordelen.

https://www.cidi.nl/dossier/misleidende ... krachting/

Het eerste kaartje, "historic Palestine" vermeldt al niet dat er en Joden, en Arabieren, Druzen, Armeniërs, Samaritanen, Bedouienen, Duitsers, Turken en andere groepen woonden. De Joden die er woonden noemden zich in ieder geval Palestijn, veel Arabieren kwamen als gastarbeider het land binnen.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 27-10-23 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:52

Ik kan niks vinden over die Hema campagne

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:53

Urbanus schreef:

https://rightsforum.org/zeven-nederland ... el-beleid/

Ik lees net dat ze op een zwarte lijst staan omdat ze Israel boycotten. Ik heb enkele dagen vakantie, denk dat ik hun rekken ga leegkopen, mijn steun hebben ze *\o/* . Ik zoek eens of ik er nog meer zo kan vinden.

Indertijd, toen de VS Irak aangevallen had, was bijv. de Coca Cola company één van de grootse sponsors van Bush. Toen waren er ook boycotacties, ik heb denk ik 6 jaar geen enkele coca cola gekocht. Niet dat het iets uithaalt, maar geeft een beter gevoel om toch "iets" te doen, hoe klein ook.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:55

Ik denk dat campagne het verkeerde woord was. Het gaat vooral om de grafische vormgeving van een recente marketing op de website

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:57

FiveSports schreef:
[ [url=m/RKpqBW.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als je de mensen inderdaad, niet meer als mensen ziet, dan kun je overgaan op zulke daden.
Wilde eerst "woorden" ipv "daden" typen, maar we kunnen nu allemaal live aanschouwen dat het niet meer om woorden gaat.

[ [url=m/zNC42s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus, de onderbuik spreekt inmiddels ook daar al. -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:03

FiveSports schreef:

Maar die excessen zijn er van beide kanten.
Er is ook een filmpje van een Nederlandse, zij roept dingen met dezelfde strekking over Israëliërs. Ik heb het niet opgeslagen en weet haar naam niet meer. Volgens mij stond het oorspronkelijk op tiktok. Idioten heb je overal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:04

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:09

mysa schreef:
FiveSports schreef:

Maar die excessen zijn er van beide kanten.
Er is ook een filmpje van een Nederlandse, zij roept dingen met dezelfde strekking over Israëliërs. Ik heb het niet opgeslagen en weet haar naam niet meer. Volgens mij stond het oorspronkelijk op tiktok. Idioten heb je overal.

Je gaat toch niet zulke mensen in zulke posities vergelijken met een random persoon?
Dit zijn niet zomaar mensen lieve schat, het zijn mensen op hoge posities in een land dat wij financieel (wij=het westen) enorm steunen op militair gebied.
Is dat echt hetzelfde in jouw ogen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:12

irmaz schreef:
mysa schreef:
Ja maar toch zal er ook met Hamas gepraat moeten worden.

Waarschijnlijk wel maar dan zal Hamas (en Netanyahu) ook moeten willen praten, geen idee of dat het geval is. Ik krijg een beetje het idee dat Hamas niet 1 entiteit is.

Dat laatste, al vermoed ik dat dat bewust is: gezien hoe vaak het is voorgekomen dat Israel op het punt stond een bestand of vrede of een of andere overeenkomst te sluiten met een Arabische leider, en op dat moment werd er een aanslag gepleegd door een Arabische groep, of een enkeling, blijkbaar om te voorkomen dat er daadwerkelijk iets constructiefs voortkomt uit de gesprekken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:17

Zoolgangster schreef:
Dat laatste, al vermoed ik dat dat bewust is: gezien hoe vaak het is voorgekomen dat Israel op het punt stond een bestand of vrede of een of andere overeenkomst te sluiten met een Arabische leider, en op dat moment werd er een aanslag gepleegd door een Arabische groep, of een enkeling, blijkbaar om te voorkomen dat er daadwerkelijk iets constructiefs voortkomt uit de gesprekken.

Kun je een voorbeeld noemen?

Hier heb je een voorbeeld van het omgekeerde, een Israëlische premier die vermoord is:
Citaat:
The assassination of Yitzhak Rabin, the fifth prime minister of Israel, took place on 4 November 1995 (12 Marcheshvan 5756 on the Hebrew calendar) at 21:30, at the end of a rally in support of the Oslo Accords at the Kings of Israel Square in Tel Aviv. The assassin, an Israeli ultranationalist named Yigal Amir, radically opposed Prime Minister Yitzhak Rabin's peace initiative, particularly the signing of the Oslo Accords.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Assassi ... zhak_Rabin

Niet door een arabier, maar door een Israëlische zionist....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:23

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:43

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:44

hwn schreef:
Urbanus schreef:

https://rightsforum.org/zeven-nederland ... el-beleid/

Ik lees net dat ze op een zwarte lijst staan omdat ze Israel boycotten. Ik heb enkele dagen vakantie, denk dat ik hun rekken ga leegkopen, mijn steun hebben ze *\o/* . Ik zoek eens of ik er nog meer zo kan vinden.

Indertijd, toen de VS Irak aangevallen had, was bijv. de Coca Cola company één van de grootse sponsors van Bush. Toen waren er ook boycotacties, ik heb denk ik 6 jaar geen enkele coca cola gekocht. Niet dat het iets uithaalt, maar geeft een beter gevoel om toch "iets" te doen, hoe klein ook.

Heb het snel even doorgelezen, volgens mij boycot de Hema Israël niet, en die andere bedrijven doen dat ook niet, ze kopen alleen geen producten die geproduceerd zijn in de betwiste gebieden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:48

FiveSports schreef:
Zoolgangster schreef:

Kun je een voorbeeld noemen?

Hier heb je een voorbeeld van het omgekeerde, een Israëlische premier die vermoord is:
Citaat:
The assassination of Yitzhak Rabin, the fifth prime minister of Israel, took place on 4 November 1995 (12 Marcheshvan 5756 on the Hebrew calendar) at 21:30, at the end of a rally in support of the Oslo Accords at the Kings of Israel Square in Tel Aviv. The assassin, an Israeli ultranationalist named Yigal Amir, radically opposed Prime Minister Yitzhak Rabin's peace initiative, particularly the signing of the Oslo Accords.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Assassi ... zhak_Rabin

Niet door een arabier, maar door een Israëlische zionist....

Extremist