Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Swah schreef:Ja, die was ik ook tegengekomen. Heel interessant, en ook echt shocking.. Wat komen we van ver en wat is er nog een lange weg te gaan.
pien_2010 schreef:Citaat:Het enige positieve dat we eraan hebben over gehouden is de vibrator. Maar ook daar zit een nare bijsmaak van objectificatie aan.
Je hele post mee eens. Maar vetgedrukte snap ik niet. Een vibrator is een leuk seksspeeltje imo, niet meer en niet minder, en wat je schrijft begrijp ik niet.
pien_2010 schreef:Dat wist ik niet. Nooit gehoord. Ik heb een vrouwen studie gedaan van een jaar, 40 jaar geleden, de vibrators bestonden toen al en nooit heb ik zoiets gehoord. Ik heb het altijd als een vooruitgang gezien, daar vrouwen orgasme voor veel vrouwen met een vibrator wel mogelijk bleek en blijkt te zijn en ik zag en zie de vibrator en andere vrouwen seksspeeltjes dus juist als een erkenning dat vrouwen ook graag seksen en klaarkomen ook voor vrouwen leuk, fijn en belangrijk is. Haha zo zie je maar weer.
Bedankt voor de uitleg.
pien_2010 schreef:Dat wist ik niet. Nooit gehoord. Ik heb een vrouwen studie gedaan van een jaar, 40 jaar geleden, de vibrators bestonden toen al en nooit heb ik zoiets gehoord. Ik heb het altijd als een vooruitgang gezien, daar vrouwen orgasme voor veel vrouwen met een vibrator wel mogelijk bleek en blijkt te zijn en ik zag en zie de vibrator en andere vrouwen seksspeeltjes dus juist als een erkenning dat vrouwen ook graag seksen en klaarkomen ook voor vrouwen leuk, fijn en belangrijk is. Haha zo zie je maar weer.
Bedankt voor de uitleg.
pien_2010 schreef:Alle Kamerleden hebben een anti abortus brief gekregen met aarbij een poppetje dat een jonge foetus moet voorstellen van een Christelijke anti abortus beweging.
Zo afschuwelijk
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -misselijk
Suliko schreef:Ik kan me er eigenlijk wel in vindenIk vind het zo absurd dat er heel veel oudere filosofen nog steeds geprezen worden, met name in de academische wereld (Nietschze, Kant, Kierkegaard, Descartes, Rousseau, Schopenhauer en zo kan ik nog wel even doorgaan), terwijl zij zulke absurd vrouwonvriendelijke dingen hebben geschreven.![]()
Zelfs mijn bachelor, Humanistiek, die zich inzet voor humanisering van de maatschappij, rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid, haalt in zoveel vakken bovenstaande filosofen en hun gedachtegoed nog aan.
Kwam deze tegen en moest het toch echt even delen hier.![]()
[ [url=m/TldCu5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Suliko schreef:Ik vind het zo absurd dat er heel veel oudere filosofen nog steeds geprezen worden, met name in de academische wereld (Nietschze, Kant, Kierkegaard, Descartes, Rousseau, Schopenhauer en zo kan ik nog wel even doorgaan), terwijl zij zulke absurd vrouwonvriendelijke dingen hebben geschreven.![]()
Zelfs mijn bachelor, Humanistiek, die zich inzet voor humanisering van de maatschappij, rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid, haalt in zoveel vakken bovenstaande filosofen en hun gedachtegoed nog aan.
Kwam deze tegen en moest het toch echt even delen hier.![]()
[ [url=m/TldCu5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Suliko schreef:Ik wil hier later, graag, inhoudelijk op reageren.Ik interpreteerde hem inderdaad als grapje of dat jij jezelf als een eeuwig kind dansend met een baby ziet.![]()
Absurd hé? Ik kan eens kijken of ik via academische filosofische kanalen nog andere van dit soort pareltjes kan vinden.
En het erge is, dat mensen het af doen als de tijdsgeest van toen, maar ondertussen baseren we nog steeds hele systemen op het gedachtegoed van dit soort grote filosofen. En het is niet alleen vrouwonvriendelijk en seksistisch gedachtegoed, er zit ook heel veel antisemitisme en racisme in.
Rousseau heeft hele theorieën geschreven over de ontwikkeling van het kind. Piaget heeft de ontwikkelingsstadia van kinderen hier grotendeels op voortgebouwd en als wetenschappelijk verklaard en hier zijn bijna alle schoolsystemen in het westen op gebaseerd. De grootste grap is dat Rousseau zelf 5 kinderen had en zijn vrouw dwong ze bij vondelingenhuizen te dumpen en hij nooit bij kinderen in de buurt was.![]()
Steiner, de grondlegger van de antroposofie waar schoolsystemen, therapievormen en huisartsenpraktijken op gebaseerd zijn, had een f*cking rassenleer. Via een soort karma systeem kon je steeds ‘witter’ worden. Aziaten zaten er ergens tussenin, als zwart was je uitschot, maar via reïncarnatie kon je witter en reiner worden.![]()
Maar onder het mom, we halen er de waardevolle ideeën uit, ontkennen we gewoon de walgelijke waarden en normen die deze mannen erop nahielden. En in plaats van te kijken naar hedendaagse filosofen en denkers, blijven we de oude filosofen standbeelden geven en ze prijzen in collegezalen.
Citaat:Steiner, de grondlegger van de antroposofie waar schoolsystemen, therapievormen en huisartsenpraktijken op gebaseerd zijn, had een f*cking rassenleer. Via een soort karma systeem kon je steeds ‘witter’ worden. Aziaten zaten er ergens tussenin, als zwart was je uitschot, maar via reïncarnatie kon je witter en reiner worden.