Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:56

Er worden ook weer reizen naar Syrie aangeboden.
Las ik pas een artikel over.

Op mijn afdeling 2 zusjes uit Syrië.
De vader zit maanden lang in Syrië en komt dan weer eens thuis.
Zij hebben nooit in de opvang gezeten.
De vader was er eerst daarna kwam de rest.
Zo gaat het gewoon.
De meiden werken hard en zijn erg slim en praten steeds beter Nederlands.
Ze willen wel echt wat opbouwen.

Maar kunnen bv dit soort landen in een ander gedeelte dan mensen opvangen.
Of doen ze dit al?
Dat vraag ik mij soms wel af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:58

Ze wonen waarschijnlijk niet in regios zoals het Foni district (grens met senegal) waar mensen gewoon onder constante angst leven en waar kinderen momentaan niet naar school kunnen sinds een conflict met rebellen en politie interventie (maart 22).

Ik denk dat als normaal geld hebt (niet specifiek rijkdom) in Gambia inderdaad heel veilig kunt leven.

Mungbean

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:01

Linnie, in Libanon bestaat een kwart!!!! van de bevolking uit Syrische vluchtelingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:02

Sizzle schreef:
Ze wonen waarschijnlijk niet in regios zoals het Foni district (grens met senegal) waar mensen gewoon onder constante angst leven en waar kinderen momentaan niet naar school kunnen sinds een conflict met rebellen en politie interventie (maart 22).

Ik denk dat als normaal geld hebt (niet specifiek rijkdom) in Gambia inderdaad heel veilig kunt leven.

Dat zou kunnen, ik ben geen Afrika expert, maar krijg genoeg verhalen over Gambia mee. De familie is iig heel erg arm, mijn schoonouders ondersteunen ze en betalen de opleiding van mijn vriend zijn ex, zodat ze een goede baan kan krijgen. En het compound waar zij wonen, maar ook de andere compounds elders in Gambia, waar familie en vrienden wonen, zijn gewoon veilig. Daar kun je 's nachts in je eentje heel best over straat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:03

Linnie050 schreef:
Er worden ook weer reizen naar Syrie aangeboden.
Las ik pas een artikel over.

Op mijn afdeling 2 zusjes uit Syrië.
De vader zit maanden lang in Syrië en komt dan weer eens thuis.
Zij hebben nooit in de opvang gezeten.
De vader was er eerst daarna kwam de rest.
Zo gaat het gewoon.
De meiden werken hard en zijn erg slim en praten steeds beter Nederlands.
Ze willen wel echt wat opbouwen.

Maar kunnen bv dit soort landen in een ander gedeelte dan mensen opvangen.
Of doen ze dit al?
Dat vraag ik mij soms wel af.

Ja, als je echt wil kun je ook op vakantie in oorlogsgebied. Dat zegt niks over hoe veilig het is voor de bevolking.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:19

Of voor de individu. Een land hoeft niet op de onveilige lijst te staan om voor het individu levensgevaarlijk of onleefbaar te zijn.
In de meeste landen kun je nog steeds niet iets anders zijn dan hetero. Dan heb je nog bedreigingen omdat je een mening hebt of mogenlijk iets verkeerd gepost heb op tiktok of zo.
Vrouwenbesnijdenissen, homo executie, onderdrukking, mensenhandel, etc gebeuren ook in landen die officieel op de veilige lijst staan omdat er geen oorlog is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:53

Karl66 schreef:
Popstra schreef:
Ik persoonlijk zie mensen die echt gevlucht zijn omdat hun leven gevaar loopt zeer welkom.

Alles wat komt profiteren niet. Die mogen ern hele harde rotschop terug naar eigen land krijgen. Scheelt ook weer plek in de opvang!

Heb je ook een idee wat het percentage profiteurs is onder de asielzoekers?

3% toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:53

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:58

Voor asielzoekers wordt alles uit de kast getrokken terwijl jongeren jaren op de wachtlijst staan. Waarom kon dat hotel en terreinen niet voor de lokale bevolking ontwikkeld worden?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:18

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:35

Wat een treurnis, mensen in de bijstand (vaak moeders met kinderen) zijn vaak al kwetsbaar en dan stel je ze ook nog bloot aan met name opgefokte jonge mannen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:36

3% wat er steeds bij komt is veiliglander. Maar hoeveel vertrekt er ook weer? 0,3?
Dus dat stapelt wel op in aantallen.
En die "kleine" groep geeft wel énorm!!!! veel overlast.
En dan geen kleine dingen, want steekpartijen, vechten naast al de diefstallen geeft wel een flinke impact.
En dan hebben we het niet over het intimideren van buschauffeurs, en gewoon iedereen zowat die ze zien.

Ze moeten die gewoon direct vastzetten, niet 10.000 waarschuwingen zoals in Budel gebeurt, nee diefstal, vechten, oppakken en vast.
En dan kunnen ze kiezen, eerst volgende volle vliegtuig met medelanders naar huis, of vast blijven zitten.

Dat geeft draagvlak naar het volk ,het creëert ook veiligheid, maar ook onder elkaar gaat dan echt wel rond, rotzooischoppen word niet getolereerd, gewoon niet.

En dan moet men eens gaan kijken hoe we in ons kleine landje, het druks bevolkte landje van Europa opvang kunnen gaan regelen.
Ik denk wat ik eerder aangaf de wet schrappen dat werken niet mag.
Waarom zou men niet tegen een normaal minimumloon geen eigen bijdrage mogen leveren aan de kosten?
Tijdelijke werkvergunning en laat ze inderdaad maar weken in werk waar taal nu ook geen rol speelt.
Zoals in warehouses, kassen enz.
Op deze manier houden we ons sociale stelsel ook nog heel, want dat gaat anders ook kapot.
En ja ook als ze later een verblijfsvergunning krijgen waarom niet verplichten dat voor gezonde mensen werk een regel is dat ze daarna een vergunning voor onbepaalde tijd kunnen krijgen, anders niet.
In thuisland zullen ze voordat ze vluchtte toch ook gewerkt hebben?
Maak dat hier niet anders.

En dan kun je nog zeggen 4 dagen werken, 1 dag school. Om de taal te leren. Of die kunnen bewijzen in thuisland hoger geschoold te zijn dan werken in een kas dat ze de mogelijkheid krijgen hier geldige papieren te halen. Dat moet kunnen. Maar niet alleen maar niets doen.
Dat is toch ook niet goed voor de mentale gezondheid van deze mensen?

Ook dan denk ik dat er weer een heleboel niet meer gaan kiezen voor Nederland.
En dat is mooi, want dan hou je de mensen over die hier ook graag een steentje bijdragen, ook willen integreren.
En die mensen zijn meer dan welkom.
En de asielzoekerscentra kunnen het aantal ook weer aan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:38

Wat er in badplaatsen en zwembaden plaatsvindt zijn inmiddels al derde generatie, dus het stapelt zich en verbetert ook niet. Ze worden door Nederland niet opgevoed tot beschaafde burgers, Nederland laat ze vrij uit naam van cultuur, maar dat werkt niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:43

Met verplicht laten werken ook eens. Haal ze elke ochtend maar met bussen op en lever ze af op de plaatsen waar ze nu nog met arbeidsmigranten werken. Hebben ze minder tijd om rottigheid uit te halen ook. Geen niet-westerse zenders meer in de tv-pakketten, regioblok instellen op internet. Verplicht naar Nederlandse les, geen islamitische scholen en instellingen meer faciliteren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 09:09

Sizzle schreef:
Of voor de individu. Een land hoeft niet op de onveilige lijst te staan om voor het individu levensgevaarlijk of onleefbaar te zijn.
In de meeste landen kun je nog steeds niet iets anders zijn dan hetero. Dan heb je nog bedreigingen omdat je een mening hebt of mogenlijk iets verkeerd gepost heb op tiktok of zo.
Vrouwenbesnijdenissen, homo executie, onderdrukking, mensenhandel, etc gebeuren ook in landen die officieel op de veilige lijst staan omdat er geen oorlog is.

Klopt, ik ken een hele lieve jongeman uit Afrika die hier in de opvang zit en vrijwillig een paar daagjes werkt op een stal en met bejaarden wandelt. Hij is gevlucht omdat waar hij woonde heel veel geweld onder elkaar is door ,gangs,
Hij moest of daar aan mee doen of anders z’n leven niet zeker zijn. Mee doen wilde hij niet. Hij is dus gevlucht. Wil dolgraag werken maar mag daar geen vergoeding voor ontvangen. Hij maakt zich graag nuttig want in de opvang is het ook niet veilig en fijn. Het is er vreselijk. Hij moet elke keer zijn schamele persoonlijke bezittingen mee nemen anders worden ze gejat. Hij is echt blij dat hij wat dagen in de week weg kan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:26

Arabesk schreef:
Karl66 schreef:

Heb je ook een idee wat het percentage profiteurs is onder de asielzoekers?

3% toch?

Dicht in de buurt, het is 4%, daarnaast heb je nog 16% die in een ander land binnen is gekomen en daar asiel moet aanvragen volgens de Dublin akkoorden en dan hou je 80% over, wat legitieme asielzoekers zijn, die het recht hebben om hier asiel aan te vragen.

Als er dus 300 mensen buiten moeten slapen in Ter Apel, dan zijn er daarvan 12 een veilige lander, 48 moeten terug naar een ander land voor aanvraag en 240 mensen hebben een terechte aanvraag, omdat ze uit een onveilig gebied komen en en de eerste aanvraag in Nederland doen.

Dit topic gaat over de plaatsing van asielzoekers in het algemeen, maar de focus ligt aldoor op die 12 die uit een veilig land komen, maar die zijn het probleem niet. Zelf al zijn het allemaal criminelen, dan vallen ze nog niet op in de totale criminaliteitscijfers van dit land. Het probleem zijn die andere 240 waar we gewoon geen opvang voor geregeld hebben, de opvolging van hun aanvraag niet voor elkaar hebben en waar we er als Nederland gewoon een pokkenzooi van maken.

Natuurlijk moeten die veiligelanders terug en natuurlijk kunnen we daar ook nog heel veel in verbeteren. Maar hou op te doen alsof je daarmee het asielprobleem oplost. Dat doe je namelijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:30

OleJon schreef:
Voorzitter Coa wil asielzoekers en bijstandgerechtden in 1 huis laten wonen.

https://wnl.tv/2021/06/10/voorzitter-co ... ielzoeker/

:')

En asielzoekersstroom toeneemt dan moet de bijstandmoeder vertrekken, want zo gaat dat in dit land. Asielzoekers hebben voorrang, bespottelijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:31

Popstra schreef:
Er ligt helemaal niks aan ons!
Die mensen hebben zich maar te gedragen.
Cultuur of niet lekker normaal doen hier en geduld hebben! Je bent nog altijd te gast hier en eisen hebben laat je maar achterwege.

Moeten wij eens daar in hun land van herkomst flikken...

Ben ik helemaal met je eens, ik reageerde alleen op de uitspraak van Janneke2. ;)

Hier is het een zooitje, omdat het allemaal niet goed geregeld is en alles maar binnen kan blijven stromen. Van de andere cultuur is het het gebrek aan normen en waarden of aanpassingsvermogen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:43

Popstra schreef:
Sizzle schreef:

Klopt, ik ken een hele lieve jongeman uit Afrika die hier in de opvang zit en vrijwillig een paar daagjes werkt op een stal en met bejaarden wandelt. Hij is gevlucht omdat waar hij woonde heel veel geweld onder elkaar is door ,gangs,
Hij moest of daar aan mee doen of anders z’n leven niet zeker zijn. Mee doen wilde hij niet. Hij is dus gevlucht. Wil dolgraag werken maar mag daar geen vergoeding voor ontvangen. Hij maakt zich graag nuttig want in de opvang is het ook niet veilig en fijn. Het is er vreselijk. Hij moet elke keer zijn schamele persoonlijke bezittingen mee nemen anders worden ze gejat. Hij is echt blij dat hij wat dagen in de week weg kan.

En voor zo'n jongen heb ik alle begrip en is wat mij betreft meer dan welkom. :j
In mijn vorige woonplaats ging er geen dag voorbij zonder ellende met de bewoners van het AZC, waardoor deze uiteindelijk opgedoekt is. Snap niet dat het in Ter Apel ook maar blijft doorsudderen. Wieberen met die mensen die onrust stoken. De mensen die echt op de vlucht zijn, zijn rustig en dankbaar. Die laatste groep heb ik totaal geen moeite mee. Die zeggen zelfs dat ze ooit graag terug willen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 11:54

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:58

Ik zag net een interview van Sven Kokkelman met Wiegel, zelfs hij zegt dat ze er maar beter mee kunnen stoppen omdat het hele draagvlak weg is en er een soort van opstand binnen de VVD is en Rutte eigenlijk niet minder kan doen dan zijn conclusie trekken.
Dat je met mensen dwingen het tegenovergestelde bereikt.
Ook vindt hij dat het hele asielbeleid op de schop moet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:01

Mindim schreef:
OleJon schreef:
Voorzitter Coa wil asielzoekers en bijstandgerechtden in 1 huis laten wonen.

https://wnl.tv/2021/06/10/voorzitter-co ... ielzoeker/

:')

En asielzoekersstroom toeneemt dan moet de bijstandmoeder vertrekken, want zo gaat dat in dit land. Asielzoekers hebben voorrang, bespottelijk.

Heb het verhaal gelezen en mijn bek valt open van het enorme gebrek aan realiteits zin bij de Coa voorzitter. Hier kan ik echt misselijk van worden. Een bijstands moeder met kinderen komt eigenlijk als opvulling voor leeg staande bedden(fijn voor Coa) en mag weer vertrekken als Coa bedden nodig heeft.
Gelukkig hoeft de bijstandsmoeder niet binnen een paar dagen te vertrekken: Serieus wat een achterlijk idee. Niet met een paar dagen maar wel vertrekken en dat leggen ze dan bij de gemeente neer(Afschuiven maar weer)
Dacht ooit dat het Coa goed werk deed maar die gedachte is inmiddels verdwenen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:05

Dat Cao stuk leest haast als een slechte 1-april grap :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:09

Sizzle schreef:
Dat Cao stuk leest haast als een slechte 1-april grap :x

Nou, of niet dan... Zo'n voorzitter kun je toch niet serieus nemen :').

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:38

Citaat:

Ik vind het ook bespottelijk.

Of nee, ik ga er geen spot mee drijven, ik vind het verregaand onfatsoenlijk.

Mensen tegen elkaar uitspelen, heet dat.
(En koren op de ellebogen molen.)