Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ze wonen waarschijnlijk niet in regios zoals het Foni district (grens met senegal) waar mensen gewoon onder constante angst leven en waar kinderen momentaan niet naar school kunnen sinds een conflict met rebellen en politie interventie (maart 22).
Ik denk dat als normaal geld hebt (niet specifiek rijkdom) in Gambia inderdaad heel veilig kunt leven.
Linnie050 schreef:Er worden ook weer reizen naar Syrie aangeboden.
Las ik pas een artikel over.
Op mijn afdeling 2 zusjes uit Syrië.
De vader zit maanden lang in Syrië en komt dan weer eens thuis.
Zij hebben nooit in de opvang gezeten.
De vader was er eerst daarna kwam de rest.
Zo gaat het gewoon.
De meiden werken hard en zijn erg slim en praten steeds beter Nederlands.
Ze willen wel echt wat opbouwen.
Maar kunnen bv dit soort landen in een ander gedeelte dan mensen opvangen.
Of doen ze dit al?
Dat vraag ik mij soms wel af.
Karl66 schreef:Popstra schreef:Ik persoonlijk zie mensen die echt gevlucht zijn omdat hun leven gevaar loopt zeer welkom.
Alles wat komt profiteren niet. Die mogen ern hele harde rotschop terug naar eigen land krijgen. Scheelt ook weer plek in de opvang!
Heb je ook een idee wat het percentage profiteurs is onder de asielzoekers?
Sizzle schreef:Of voor de individu. Een land hoeft niet op de onveilige lijst te staan om voor het individu levensgevaarlijk of onleefbaar te zijn.
In de meeste landen kun je nog steeds niet iets anders zijn dan hetero. Dan heb je nog bedreigingen omdat je een mening hebt of mogenlijk iets verkeerd gepost heb op tiktok of zo.
Vrouwenbesnijdenissen, homo executie, onderdrukking, mensenhandel, etc gebeuren ook in landen die officieel op de veilige lijst staan omdat er geen oorlog is.
Arabesk schreef:Karl66 schreef:
Heb je ook een idee wat het percentage profiteurs is onder de asielzoekers?
3% toch?
OleJon schreef:Voorzitter Coa wil asielzoekers en bijstandgerechtden in 1 huis laten wonen.
https://wnl.tv/2021/06/10/voorzitter-co ... ielzoeker/
Popstra schreef:Er ligt helemaal niks aan ons!
Die mensen hebben zich maar te gedragen.
Cultuur of niet lekker normaal doen hier en geduld hebben! Je bent nog altijd te gast hier en eisen hebben laat je maar achterwege.
Moeten wij eens daar in hun land van herkomst flikken...
Popstra schreef:Sizzle schreef:Of voor de individu. Een land hoeft niet op de onveilige lijst te staan om voor het individu levensgevaarlijk of onleefbaar te zijn.
In de meeste landen kun je nog steeds niet iets anders zijn dan hetero. Dan heb je nog bedreigingen omdat je een mening hebt of mogenlijk iets verkeerd gepost heb op tiktok of zo.
Vrouwenbesnijdenissen, homo executie, onderdrukking, mensenhandel, etc gebeuren ook in landen die officieel op de veilige lijst staan omdat er geen oorlog is.
Klopt, ik ken een hele lieve jongeman uit Afrika die hier in de opvang zit en vrijwillig een paar daagjes werkt op een stal en met bejaarden wandelt. Hij is gevlucht omdat waar hij woonde heel veel geweld onder elkaar is door ,gangs,
Hij moest of daar aan mee doen of anders z’n leven niet zeker zijn. Mee doen wilde hij niet. Hij is dus gevlucht. Wil dolgraag werken maar mag daar geen vergoeding voor ontvangen. Hij maakt zich graag nuttig want in de opvang is het ook niet veilig en fijn. Het is er vreselijk. Hij moet elke keer zijn schamele persoonlijke bezittingen mee nemen anders worden ze gejat. Hij is echt blij dat hij wat dagen in de week weg kan.
OleJon schreef:Voorzitter Coa wil asielzoekers en bijstandgerechtden in 1 huis laten wonen.
Mindim schreef:OleJon schreef:Voorzitter Coa wil asielzoekers en bijstandgerechtden in 1 huis laten wonen.
En asielzoekersstroom toeneemt dan moet de bijstandmoeder vertrekken, want zo gaat dat in dit land. Asielzoekers hebben voorrang, bespottelijk.
Citaat:En asielzoekersstroom toeneemt dan moet de bijstandmoeder vertrekken, want zo gaat dat in dit land. Asielzoekers hebben voorrang, bespottelijk.