Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:03

Precies Bigone. Het poedersuiker van verzekeringen is, dat zij als ze even niet hoeven niet zullen betalen. Ik vind dat een hele nare houding. Ik heb ooit nadat ik 20 jaar al mijn verzekeringen had, na storm een dakraam gehad dat weg was gevlogen. Ik had geen geld in die tijd. Maar omdat het toen ook zo'n noodweer was kreeg ik niets vergoed. Ik heb toen gelijk binnen paar dagen alle verzekeringen opgezegd en elders onder gebracht. Voor mij was die paar honderd euro toen heel erg vele geld, maar ik kreeg het niet.
Schande.
Ik heb pas een keer meegemaakt, dat bij iemand waar het huis van in brand was gestoken, de verzekeringsman die daar was de oudere vrouw geruststelde en vertelde dat ze goed verzekerd was, en dat ze alles opnieuw zou kunnen aanschaffen en ze haar mooie huisje weer helemaal terug zou krijgen. Zo lief. Dat was echt een hele grote pleister op de wonde.
Dus inderdaad verzekeringspapieren willen hebben, bij deze ramp, is belachelijk en zeer onaardig. Net als gelijk roepen dat dit zo'n grote ramp is dat er niet betaald gaat worden. Ik hoop echt dat de regering, met de maatschappijen afspraken gaat maken. Want als de overheid, de verzekering en de liefdadigheid royaal over de brug komen, dan kan alles weer worden opgebouwd.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:14

Ik zag net dat EJ samen met Hartog 30.000 Kilo voer voor paardenhouders beschikbaar stelt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:16

Ik hoorde gister dat de regering gaat meebetalen als de verzekeringen de schade niet vergoed krijgen.
Hopelijk houden ze ook woord en kan het logge apparaat een beetje snelheid krijgen in deze omstandigheden.

Er zijn ook al ruwvoerfabrikanten die tonnen hooi ter beschikking stellen las ik ergens +:)+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:16

Wow dat is echt tof van Hartog en EJ!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:23

In België moet je sommige documenten nog op papier kunnen voorleggen helaas. Heel oubollig. Bestaan speciale kluizen voor maar wie begint daaraan.

Wb de vooroordelen over verzekeringen: daar ben ik het niet zo mee eens.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:36

poes schreef:
In België moet je sommige documenten nog op papier kunnen voorleggen helaas. Heel oubollig. Bestaan speciale kluizen voor maar wie begint daaraan.

Wat heb je aan een kluis als je huis weg is?! :=
Belachelijk hoor! Ga als verzekeraar bij de mensen langs of vraag foto's op, denk dat toch elk weldenkend mens zich enigszins kan voorstellen hoe die mensen zich moeten voelen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:41

poes schreef:

Handige regel in het geval van een verwoestende overstroming :=.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:41

Het is ook wat gezegd wordt; als je er niet geheel voor bent opgeleid of je weet niet van tevoren wat je te wachten staat, kunnen dingen echt heftig zijn en ook lang bij je blijven.

Ik kreeg persoonlijke en heftige ervaringen te horen van mensen. Soms denk je dat je overal op voorbereid bent en alles wel gehoord hebt en dan komt er nog iets overheen wat gewoon niet te beseffen valt.
Naar de mensen hou je je rug recht, maar sommige nare verhalen blijven wel je hele leven bij. Als je nu iets ziet, hoort of leest wat vergelijkbaar is, komt het soms binnen omdat "een verhaal" op afstand en wat je in werkelijkheid hebt meegemaakt zich dan lijken te mixen en de je emoties kan voelen.

Hulpverleners hebben heel veel aan elkaar. Wij woonden vlakbij het spoor waar vaak mensen helaas voor de trein sprongen. Heel veel mensen zaten bij de brandweer, zo ook onze buren. Het blijft vast en zeker echt vreselijk, maar daar wisten ze wel door ervaring wat ze te wachten stond en steunde na het spoorr weer vrij maken echt elkaar.

Nu in de getroffen gebieden gaat er meer meespelen denk ik. Het water en de vocht kan ook gezondheidsproblemen gaan veroorzaken, zeker als er ook lichamen en kadavers al even in liggen. Mensen willen vast graag helpen en mensen denken voorbereid te zijn, maar pas achteraf zal het voor sommige mensen te zwaar vallen en kunnen zij daar toch behoorlijke trauma's aan over houden.
Een ander zal daar beter mee omgaan.

Ik vind het echt heftig. Veel mensen zullen echt de klap achteraf nog gaan krijgen. Maar misschien is de samenleving daar close en kunnen ze veel steun vinden.
Net als in Volendam bijvoorbeeld.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:43

Ja denk dat er dan wel verder gekeken wordt. Meeste aktes kun opnieuw aanvragen toch?

Mijn ervaring is dat wat geclaimd wordt dat onder de dekking valt ook uitbetaald wordt. Ik ben juist erg blij dat er verzekeringen bestaan want anders gaan we vroeg of laat bijna allemaal eens failliet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:44

Gister vertelde een gedupeerde op tv dat als de schade door water van boven kwam ze het wel vergoed zouden krijgen maar nu kwam het water van onder door overstroming en dat was niet verzekerd. Echt bizar

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:51

poes schreef:
Ja denk dat er dan wel verder gekeken wordt. Meeste aktes kun opnieuw aanvragen toch?

Mijn ervaring is dat wat geclaimd wordt dat onder de dekking valt ook uitbetaald wordt. Ik ben juist erg blij dat er verzekeringen bestaan want anders gaan we vroeg of laat bijna allemaal eens failliet.

Poes ik ben ook heel erg blij dat er verzekeringen bestaan, maar mijn oordeel is gebaseerd op ervaringen van mezelf en als maatschappelijk werkster die er dus veel mee te maken heeft gehad, dus jouw vooroordeel woord, daar is geen sprake van. Er zijn zeer zeker goede verzekeringen, maar vergis je niet. Een verzekering is gewoon een bedrijf die zoveel mogelijk winst wil maken. Dat betekent dus ook dat ze te vaak niet uitbetalen of veels te weinig. Want er zijn altijd die ongelukkige kleine lettertjes.
Dus mijn enige echte positieve ervaring met de verzekering bij een cliënt van mij, heb ik ook genoemd. Maar dat is echt de enige geweest.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:55

Ok vooroordeel is mss het juiste woord niet.
Ik kan alleen maar zeggen: luister niet naar de verkoper en lees elke polis zelf goed door en vergelijk. Raak je er niet wijs uit (want het zijn vreselijke documenten) haal er dan hulp bij.
Uiteraard willen ze winst maken, dat moet ook als geprivatiseerde sector. Maar dat ze zo weinig mogelijk willen uitbetalen is niet mijn ervaring. Mijn man is claims handler en die probeert echt altijd alles te vergoeden wat onder de polis valt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:14

Absoluut zeker dat het een geluk is dat we verzekeringen hebben hier.
Er zijn landen waar zulke rampen toch best vaak gebeuren en waar ze helemaal geen verzekeringssyteem kennen.

Nog een filmpje uit Le Parisien. Een jetski-club redt 13 mensen van een camping in Esneux <3
https://www.youtube.com/watch?v=09ykYXK8LD0

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:14

Die regio is ook al heel hard getroffen door corona. Zowel het aantal overlijdens en besmettingen, maar ook de werkloosheid. Hun huis was voor velen het enige wat ze nog hadden...

Ik denk dat ik mij ga opgeven als crisisvrijwilliger. Ze hebben daar nog maanden, zoniet jaren hulp nodig.
Heb al sites van gemeentes gevonden ook die zelf een lijst aanleggen waar je jezelf kan opgeven.
Maaltijden rondbrengen is grote noodzaak de komende tijd las ik. Ik heb een camionette, dus kan dienen :Y)
En nu heb ik spijt dat ik geen 4x4 meer heb. Kom je toch gemakkelijker overal door.
Ik ben ook niet gevaccineerd, maar dat mag geen belemmering zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:36

Kom net dit nieuwsbericht tegen ..
Afbeelding
Wtf toch gewoon, die mensen mogen ze van mij echt in de Maas gooien -:(-
Arme mensen zijn al veel kwijt en dan raken ze ook nog de spullen kwijt die ze veilig gezet hadden. Kan ik echt boos om worden -:(-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:38

:x :x
Zelfde in Pepinster en omgeving. Daar zijn de plunderingen al dagen aan de gang.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:41

Aan hun oren aan de waslijn hangen dat gajes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:49

Echwel schreef:

Wat dacht je van kielhalen, water genoeg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:51

bigone schreef:
Echwel schreef:

Teveel werk :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:53

bigone schreef:
Echwel schreef:

Precies. Dit tuig is lager dan laag.
Opknopen mag van mij ook, maar wel aan dat gene dat ze later zeker weten niet meer door kunnen fokken.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:03

Echt ongelooflijk. Inbreken is al onbeschoft, misdadig. Hier heb ik echt geen woorden voor |(
Hoe haal je het in je botte hoofd?? Flink straffen. En mochten ze er met een taakstraf vanaf komen, weet ik wel een plek waar ze aan de slag kunnen.

Toch even een positief berichtje. Vandaag was de eerste dag dat we ingezameld hebben. Mede dankzij een ontzettend lieve bokker, hebben we dit al ingezameld! Morgen zal dit alvast richting Limburg gaan, maar we stoppen niet met inzamelen.
Mensen die (in de buurt wonen en) wat willen betekenen, stuur maar een pb!

(Bananendozen zijn overigens leeg, maar die moeten natuurlijk gevuld worden :D We hebben een zeecontainer (inclusief vrachtwagen en chauffeur), dus ruimte genoeg!)
Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:04

Ik kom uit Bussum en heb geen auto of vervoer, zou toch graag helpen. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen vanuit hier?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:11

Als jullie inzamelactie zo'n succes wordt als hier in BE, ga je 1000 bananendozen en opslagruimte te weinig hebben :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:16

Xyris, heb je Facebook? Hier kan je de inzamelpunten vinden:
https://m.facebook.com/groups/166772014 ... 089801341/

Er worden daar ook contacten gelegd tussen mensen die naar de rampgebieden gaan om te helpen.

Pandora, geweldig!! Dan moeten we wel ff kijken waar we het gaan laten, haha! Maar alles is welkom hoor. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:20

Wat voor spullen zijn welkom?