Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:19

Wat mij betreft komen er twee soorten gevangenissen, 1 zoals nu, voor mensen die nog in de maatschappij terug kunnen keren en 1 voor mensen die de dood van 1 of meerdere medemensen op hun geweten hebben. Water en brood, een man direct castreren, koud, gewoon een klote leven. Ook niet zeker van hun eten, in het echte leven is 1 van de vervelende dingen dat je je zo nu en dan zorgen moet maken over dingen, kan ik mijn huur betalen, kan ik boodschappen doen? Dat wordt mensen in de gevangenis helemaal afgenomen, dak boven je hoofd, 3 keer per dag eten, vind ik niet eerlijk. Branden in de hel zal je wanneer je iemand het leven hebt afgenomen. Moet die iemand natuurlijk wel bewezen schuldig zijn. Maar ik zal wel wreed zijn... De persoon die dit op zijn geweten heeft gun ik geen leven meer, niet de doodstraf maar lijden met een hoofdletter. Maar zo gaat dat niet hier. Die gasten hebben een gemakkelijker leven dan veel mensen die hun hoofd boven water moeten houden in deze wereld met hun natje en droogje in de gevangenis. Ik vind dat echt moeilijk te verteren

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:20

Ik heb er eens even op zitten googelen maar er zitten 40 mensen levenslang in Nederland.
Levenslang wordt gegeven bij moord en een aanslag op het koningshuis of de politiek.
Maar hoe zit het dan met de moord op Pim Fortuyn?
Volkert loopt toch ook alweer een lange tijd buiten ?

En als levenslang echt levenslang is hoop ik dat de moordenaar van Peter dat krijgt.
Dat zou dan betekenen dat die knul nu 20 is en nog zeker 60 jaar kan vast zitten, als hij natuurlijk niet wordt vermoord door een medegevangene.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:21

Maar als levenslang geen levenslang betekend, dan zouden Holleeder en Taghi toch ook over tientallen jaren weer vrij kunnen rondlopen? Die wil je denk ik toch ook niet meer vrij hebben

Edit, ik weet niet beter dan dat als een veroordeelde levenslang krijgt, dit 25 jaar oid is. Maar misschien heb ik het mis

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:24

Justme_Lisaa schreef:
Maar als levenslang geen levenslang betekend, dan zouden Holleeder en Taghi toch ook over tientallen jaren weer vrij kunnen rondlopen? Die wil je denk ik toch ook niet meer vrij hebben

Edit, ik weet niet beter dan dat als een veroordeelde levenslang krijgt, dit 25 jaar oid is. Maar misschien heb ik het mis

Holleeder is 1 van de 40 mensen die levenslang heeft.
Taghi is nog bezig met z’n proces.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:27

Justme_Lisaa schreef:

Ja dat heb je mis. Nederland is één van de weinige landen waar levenslang ook écht levenslang is. Na 25 jaar kunnen ze om gratie vragen maar dit wordt bijna nooit verleend.

Volkert van der G. heeft geen levenslang gekregen maar 18 jaar.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:29

Justme_Lisaa schreef:

Dat is een hardekkig misverstand. In sommige andere landen is dit wel zo, maar in nl niet.

Anoniem

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:59

https://amp.nos.nl/artikel/2365539-leve ... -maag.html

Als gratie geweigerd wordt en de rechter ziet geen bezwaar dan wordt er alsnog gratie verleend. Aangezien dit al 2x dit jaar is gebeurd zal dit waarschijnlijk vaker gaan gebeuren, het wordt nu duidelijk dat het wel mogelijk is.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:27

Nou luxx we delen dezelfde ideeën

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:01

Alja schreef:
Ik heb er eens even op zitten googelen maar er zitten 40 mensen levenslang in Nederland.
Levenslang wordt gegeven bij moord en een aanslag op het koningshuis of de politiek.
Maar hoe zit het dan met de moord op Pim Fortuyn?
Volkert loopt toch ook alweer een lange tijd buiten ?

En als levenslang echt levenslang is hoop ik dat de moordenaar van Peter dat krijgt.
Dat zou dan betekenen dat die knul nu 20 is en nog zeker 60 jaar kan vast zitten, als hij natuurlijk niet wordt vermoord door een medegevangene.
dat die Volkert vd G nu vrij leeft kan ik ook nog steeds niet begrijpen. Het lijkt nog zo kort geleden gebeurt te zijn..die beelden van Pim die daar lag staan ook op je netvlies gebrand

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:05

Ik snap gewoon niet dat hij geen levenslang heeft gekregen.
Pim was toch eigenlijk ook een politicus.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:11

Stripe000 schreef:
Nou luxx we delen dezelfde ideeën

Het probleem is wel als je zo'n soort gevangenis gaat maken dat er enorm veel criminaliteit,, moord en doodslag zal zijn onder de gevangen.
Er zullen regelmatig rellen uitbreken en ga zo nog maar ff door. Nu zal dat mij een worst wezen als ze moorden op hun geweten hebben maar er moeten ook nog mensen werken.

OOk al ben ik niet perse tegen de doodstraf heeft het verstand het gewonnen van het gevoel en ben ik daar wel terughoudender in. En dan nog....we krijgen Pim Of Peter er niet mee terug ;( als we zo'n *geen passend woord voor* afmaken.
Laat ze dan maar lekker zitten. Als je levenslang hebt en dat ook uitzit is je leven ook praktish voorbij want je kan en mag nog maar heel weinig. Je word geleefd!
In feite wacht je gewoon tot je doodgaat met wat tijdverdrijf en zoethouders tussen door om het personeel veilig te houden.
En als ze het niet meer trekken en zichzelf van kant maken zal ik daar geen seconde minder om slapen.

Dat Volkert weer los is heb ik ook geen woorden voor.
Zit alweer fijn in het buitenland ook geloof ik. En dan was ie ook nog oh zo zielig depressief in de gevangenis....echt -:(-

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:13

Laat ze lekker op elkaar passen, en van mijn part elkaar afmaken. Opgeruimd staat netjes

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:18

Nou inderdaad, gewoon open gevangenis zodat ze elkaar om kunnen leggen en geen bezoekrecht!
Opf*kken met al die rechten, die hebben ze ingeleverd toen ze hun misdaad uitvoerden.
Wil nog wel veel meer zeggen maar dan krijg ik een eeuwige ban :x

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:18

Ik heb de doodstraf nooit een goede oplossing gevonden. Alleen al om het feit dat zo iemand er naar mijn idee dan veel te makkelijk mee wegkomt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:19

luxx schreef:
Wat mij betreft komen er twee soorten gevangenissen, 1 zoals nu, voor mensen die nog in de maatschappij terug kunnen keren en 1 voor mensen die de dood van 1 of meerdere medemensen op hun geweten hebben. Water en brood, een man direct castreren, koud, gewoon een klote leven. Ook niet zeker van hun eten, in het echte leven is 1 van de vervelende dingen dat je je zo nu en dan zorgen moet maken over dingen, kan ik mijn huur betalen, kan ik boodschappen doen? Dat wordt mensen in de gevangenis helemaal afgenomen, dak boven je hoofd, 3 keer per dag eten, vind ik niet eerlijk. Branden in de hel zal je wanneer je iemand het leven hebt afgenomen. Moet die iemand natuurlijk wel bewezen schuldig zijn. Maar ik zal wel wreed zijn... De persoon die dit op zijn geweten heeft gun ik geen leven meer, niet de doodstraf maar lijden met een hoofdletter. Maar zo gaat dat niet hier. Die gasten hebben een gemakkelijker leven dan veel mensen die hun hoofd boven water moeten houden in deze wereld met hun natje en droogje in de gevangenis. Ik vind dat echt moeilijk te verteren

Maar wanneer is het 100% zeker bewezen? Kijk maar naar Puttense moordzaak … het is gewoon echt een super lastige kwestie, ik snap zeker wat jij zegt maar ik vind ook dat we geen Guantánamo Bay praktijken moeten hebben.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:23

Nou ze hoeven van mij ook niet het recht op bezoek en dergelijke te hebben, kunnen ze vanuit hun cel nog opdrachten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:26

Spenk schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Ja dat heb je mis. Nederland is één van de weinige landen waar levenslang ook écht levenslang is. Na 25 jaar kunnen ze om gratie vragen maar dit wordt bijna nooit verleend.

Volkert van der G. heeft geen levenslang gekregen maar 18 jaar.

Toen ik het las wou ik het net zeggen, in Nederland is levenslang ook echt levenslang tot je dood. Alleen met hoger beroep etc is er bij goed gedrag wel kans op vroegtijdige vrijlating.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:32

Gelukkig is de regel dat je na goed gedrag maar twee derde van je straf uit zit er af. Dus ze kunnen nu niet meer rekenen op vervroegde vrijlating zoals Folkert .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:33

chanicha schreef:
Nou ze hoeven van mij ook niet het recht op bezoek en dergelijke te hebben, kunnen ze vanuit hun cel nog opdrachten geven.

Afsluiten van de buitenwereld, hermetisch. Ben ik absoluut voorstander voor.
Je krijgt eten, drinken, luchten en een boek. Succes de komende 60 jaar van je leven. Had je je dat maar eerder moeten bedenken }> .

Maar ik voel hem eerlijk gezegd al aankomen.
Geen levenslang en over 2 jaar zielig doen en spijt hebben....of al eerder spijt betuigen voor strafvermindering. Nou dan ga ik even boven de wc hangen denk ik :r :r .

Ik zag net Bridget bij Boulevard over Peter...arme meid had het zo zwaar. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:36

Cowgirl schreef:
chanicha schreef:

Afsluiten van de buitenwereld, hermetisch. Ben ik absoluut voorstander voor.
Je krijgt eten, drinken, luchten en een boek. Succes de komende 60 jaar van je leven. Had je je dat maar eerder moeten bedenken }> .

Maar ik voel hem eerlijk gezegd al aankomen.
Geen levenslang en over 2 jaar zielig doen en spijt hebben....of al eerder spijt betuigen voor strafvermindering. Nou dan ga ik even boven de wc hangen denk ik :r :r .

Ik zag net Bridget bij Boulevard over Peter...arme meid had het zo zwaar. :knuffel:

Ja ik zag het, moest effe flink slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:37

bigone schreef:
Gelukkig is de regel dat je na goed gedrag maar twee derde van je straf uit zit er af. Dus ze kunnen nu niet meer rekenen op vervroegde vrijlating zoals Folkert .

Hangt er natuurlijk vanaf wat je hebt gedaan en wat de ernst van de bedreiging is etc. Maar ga er vanuit dat de persoon die hier achter zit nooit vrij komt.

De mannetjes die dus geschoten hebben en vluchtauto bestuurd horen ook gestraft te worden, maar weer zeker dat het in opdracht is gedaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:08

Bridget :r

Ik had ze als advocaat niet verdedigd, zou ik niet kunnen maar ben dan ook geen advocaat geworden :n

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:36

Het probleem met laten creperen in de bajes is dat ook die moordenaar een kind van iemand is, dus ondanks dat ik met liefde die moordenaar elke dag zou laten leven op 2 sneden brood heb ik het wel te doen met zijn familie.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:40

Nou ik niet want die hebben ze als jochie maar hun gang laten gaan en je kan mij niet wijsmaken dat ze niet ‘meegedeeld’ hebben van zijn miljoenen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:47

Heb zeker te doen met de familie als je zo'n misbaksel hebt gekregen. Heel erg voor het kind, die heeft niet gevraagd om zo een vader. Maar al zou het familie zijn, als iemand zoiets opzettelijk doet,dan nog mag hij van mij brood en water. Maar niet zoals nu fitnessen, sporten, sex met geliefden, werken waardoor ze zelf geld mogen verdienen voor extras, gratis goed eten, gratis fysiotherapie, gratis onderdak, hobby, tv, internet, bibliotheek etc en als ze vrij komen krijgen ze ook nog eens urgentie voor een huurhuis :n
Oftewel mensen die al langer dan 10 jaar op een huurhuis wachten daarvan kunnen criminelen na hun gevangenisstraf direct urgentie en ook nog eens de mooiste huurhuizen bemachtigen.
Er zijn hier veel arme gezinnen die de kinderen niet eens een goede maaltijd voor kunnen zetten. Laat daar maar een voedselbank met afgedankt voedsel zijn en het geld voor eten met vlees en groente maar naar de arme gezinnen gaan.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 17-07-21 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt