Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Justme_Lisaa schreef:Maar als levenslang geen levenslang betekend, dan zouden Holleeder en Taghi toch ook over tientallen jaren weer vrij kunnen rondlopen? Die wil je denk ik toch ook niet meer vrij hebben
Edit, ik weet niet beter dan dat als een veroordeelde levenslang krijgt, dit 25 jaar oid is. Maar misschien heb ik het mis
Justme_Lisaa schreef:Maar als levenslang geen levenslang betekend, dan zouden Holleeder en Taghi toch ook over tientallen jaren weer vrij kunnen rondlopen? Die wil je denk ik toch ook niet meer vrij hebben
Edit, ik weet niet beter dan dat als een veroordeelde levenslang krijgt, dit 25 jaar oid is. Maar misschien heb ik het mis
Alja schreef:dat die Volkert vd G nu vrij leeft kan ik ook nog steeds niet begrijpen. Het lijkt nog zo kort geleden gebeurt te zijn..die beelden van Pim die daar lag staan ook op je netvlies gebrandIk heb er eens even op zitten googelen maar er zitten 40 mensen levenslang in Nederland.
Levenslang wordt gegeven bij moord en een aanslag op het koningshuis of de politiek.
Maar hoe zit het dan met de moord op Pim Fortuyn?
Volkert loopt toch ook alweer een lange tijd buiten ?
En als levenslang echt levenslang is hoop ik dat de moordenaar van Peter dat krijgt.
Dat zou dan betekenen dat die knul nu 20 is en nog zeker 60 jaar kan vast zitten, als hij natuurlijk niet wordt vermoord door een medegevangene.
Stripe000 schreef:Nou luxx we delen dezelfde ideeën
luxx schreef:Wat mij betreft komen er twee soorten gevangenissen, 1 zoals nu, voor mensen die nog in de maatschappij terug kunnen keren en 1 voor mensen die de dood van 1 of meerdere medemensen op hun geweten hebben. Water en brood, een man direct castreren, koud, gewoon een klote leven. Ook niet zeker van hun eten, in het echte leven is 1 van de vervelende dingen dat je je zo nu en dan zorgen moet maken over dingen, kan ik mijn huur betalen, kan ik boodschappen doen? Dat wordt mensen in de gevangenis helemaal afgenomen, dak boven je hoofd, 3 keer per dag eten, vind ik niet eerlijk. Branden in de hel zal je wanneer je iemand het leven hebt afgenomen. Moet die iemand natuurlijk wel bewezen schuldig zijn. Maar ik zal wel wreed zijn... De persoon die dit op zijn geweten heeft gun ik geen leven meer, niet de doodstraf maar lijden met een hoofdletter. Maar zo gaat dat niet hier. Die gasten hebben een gemakkelijker leven dan veel mensen die hun hoofd boven water moeten houden in deze wereld met hun natje en droogje in de gevangenis. Ik vind dat echt moeilijk te verteren
Spenk schreef:Justme_Lisaa schreef:Maar als levenslang geen levenslang betekend, dan zouden Holleeder en Taghi toch ook over tientallen jaren weer vrij kunnen rondlopen? Die wil je denk ik toch ook niet meer vrij hebben
Ja dat heb je mis. Nederland is één van de weinige landen waar levenslang ook écht levenslang is. Na 25 jaar kunnen ze om gratie vragen maar dit wordt bijna nooit verleend.
Volkert van der G. heeft geen levenslang gekregen maar 18 jaar.
chanicha schreef:Nou ze hoeven van mij ook niet het recht op bezoek en dergelijke te hebben, kunnen ze vanuit hun cel nog opdrachten geven.
Cowgirl schreef:chanicha schreef:Nou ze hoeven van mij ook niet het recht op bezoek en dergelijke te hebben, kunnen ze vanuit hun cel nog opdrachten geven.
Afsluiten van de buitenwereld, hermetisch. Ben ik absoluut voorstander voor.
Je krijgt eten, drinken, luchten en een boek. Succes de komende 60 jaar van je leven. Had je je dat maar eerder moeten bedenken.
Maar ik voel hem eerlijk gezegd al aankomen.
Geen levenslang en over 2 jaar zielig doen en spijt hebben....of al eerder spijt betuigen voor strafvermindering. Nou dan ga ik even boven de wc hangen denk ik![]()
.
Ik zag net Bridget bij Boulevard over Peter...arme meid had het zo zwaar.
bigone schreef:Gelukkig is de regel dat je na goed gedrag maar twee derde van je straf uit zit er af. Dus ze kunnen nu niet meer rekenen op vervroegde vrijlating zoals Folkert .