Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:fransje23 schreef:Als mensen vertellen over een nieuw systeem voor vleeskuikens waarbij ze op een lopende band worden uitgebroed en opgefokt om vervolgens zo richting slachtlijn te gaan vraag ik mij af waar we mee bezig zijn.
In hoeverre zien ze nog het levende wezen in dat kuiken?
Oh wauw. Die kende ik nog niet. Lijkt mij ook wat sterk want die lopende band moet dan een week of 10 draaien. (ja, dan zijn ze nog steeds niet oud nee)
Toevallig had mijn vader vroegah (en dan heb ik het over +25 jaar geleden) vleeskuikens. En die liepen allemaal los in het hok. Hij is ermee gestopt omdat het hele groeiproces steeds sneller moest.
Winged schreef:Love_Rosie schreef:Even een toevoeging op de landbouw discussie; in “onze boerderij” was 2? Jaar terug een boer uit groningen met varkens. Hele stal omgebouwd om een ster hoger te komen in vlees, vervolgens werd het vlees niet meer gekocht omdat het voor de consument te duur werd. Alles afschuiven op boeren vindt ik ook not done. Er zijn zoveel meer oplossingen.
Punt is dat mensen toch vaak stemmen vanuit het eigen oogpunt. Dus 'waar heb ik nu behoefte aan'. Een korte termijnvisie maar wel 1 met gevolgen. En ja, de wereld draait niet om 1 persoon. Maar om de zon.
Ik pleit ervoor dat producten in de supermarkt een duidelijker herkomstbeeldmerk krijgen. Heb wel eens met een stuk rundvlees in handen gestaan waarbij ik ergens in de hele kleine lettertjes 'herkomst spanje' las. Waarom staat er niet gewoon een vlag op
Electra63 schreef:ruitje schreef:
Wat je ook van deze politici vindt, ze zijn vaak goed opgeleid, kunnen goed netwerken en polderen en zijn welbespraakt.
Je kan nu eenmaal niet de schilder, de bakker of de stratemaker uit het niets, wethouder of burgemeester of Lid van de Raad van Bestuur van een Shell of Heineken maken.
Als zij daar interesse of capaciteit voor hebben, was dat al lang boven komen drijven.
Bij nieuwe partijen breekt vaak de pleuris uit omdat er ineens politici nodig zijn en dat dan vaak onervaren mensen zijn in de bestuurskunde of politiek.
Je kan je ook afvragen, waarom capabele of goed opgeleide mensen voor een degelijke politieke partij kiezen en niet voor een PVV bijvoorbeeld?
Waarschijnlijk omdat zij zich realiseren dat je geen bedrijf of gemeente kan leiden, zonder eenheid te kweken of te bewaren i.p.v. haat te zaaien of mensen uit te sluiten.
bigone schreef:Gelukkig, er is toch nog vrijheid over in dit land, we mogen stemmen op wie we willen. Echter vraag ik me gewoon bij sommige keuzes af of het over één kreet van zo'n partij gaat of het grote geheel.
bigone schreef:Wilders heeft in principe zijn leven opgegeven , die kan nooit zijn eigen bescherming betalen wanneer hij eens uit de politiek gaat. Dat word verhuizen naar een onbewoond eiland alhoewel ik het in en in triest voor een democratie vind dat mensen bescherming nodig hebben door het uitkraaien van allerlei zaken.
Electra63 schreef:Ruitje,
Natuurlijk zijn er onenigheden bij andere partijen. Maar niet zoals toen bij LPF of bij FvD en in het begin bij PVV. En zelfs bij 50+.
Waar soms de halve partij of het halve bestuur opstapt.
Wilders en Baudet hoogopgeleid en welbespraakt, maar omdat ze mensen bewust beledigen en uitsluiten en niet verbinden, zullen zij nooit verder komen, behalve hun eigen partij. Zeker Wilders zit behoorlijk aan het pluche geplakt.......
ruitje schreef:Mwah, bij de SP was laatst een complete crisis( hoe staat het daarmee trouwens? Is helemaal niet meer in de media? )
Denk is ontstaan uit partijleden die met een conflict uit de PvdA zijn ontstaan.
VVD heeft ook nogal wat mensen gehad die opgestapt zijn.
Mee eens dat die conflicten kleiner zijn, maar uiteindelijk is dat denk ik wel inherent aan een nieuwe partij starten. De PVV is nu toch echt een stuk stabieler.
FvD vind ik enorm onstabiel, maar om nou te zeggen dat dat komt omdat ze oncababele mensen hadden aangenomen? Naar mijn idee zijn juist de capabele mensen opgestapt![]()
Jij geeft aan dat Wilders en Baudet nooit 'verder komen' ( wat is dat eigenlijk? ) omdat ze bewust beledigen en uitsluiten. Dat is jouw mening.
Ik denk dus dat dat ook komt omdat bepaalde partijen hun netwerk in bepaalde clubjes goed hebben opgebouwd. Is hun goed recht hoor, zo werkt het uiteindelijk toch ook vaak in het bedrijfsleven e.d. , dat er uit een netwerk gevist word.
Maar, daarom zitten wel door heel NL in verhouding veel mensen met bepaalde denkwijzes in sleutelposities. Terwijl FvD en PVV ook blijkbaar de denkbeelden van veel andere NL'ers vertegenwoordigen.
Ik stem overigens geen Wilders of FvD en ik denk persoonlijk dat ik even 3 keer zou moeten knipperen met mijn ogen als Wilders bijv. Ineens directeur word bij Shell. Maar eigenlijk is het gek, want er zijn politici die minder bereikt hebben op dat soort plekken beland toch...
Zebrastreep schreef:Als het niet SP was geworden had ik denk ik D66 gestemd.
Trouwens even wat lachvoer tussendoor de eerste rode potloden worden al aangeboden op MarktplaatsEn wat voor bedragen ervoor gevraagd wordt is gewoon hilarisch.
IsaCalixa schreef:Hoi, ik heb even snel een vraag.
Maakt het voor de partij iets uit op welke kandidaat je stemt? (Bv iemand die hoog in de lijst staat of laag)? Ik wil op iemand stemmen die qua ambities/ideeën een beetje aansluit op wat ik belangrijk vind, maar dat is niet degene die op nr 1 staat dus ik vraag me af of die stem dan "minder toevoegt" of zo. (Of telt gewoon het totaal aantal stemmen mee?)
Ik weet wel dat op basis van de stemmen de zetels binnen de partij worden verdeeld, maar verder heb ik er niet zoveel verstand van