[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:30

Gelukkig, er is toch nog vrijheid over in dit land, we mogen stemmen op wie we willen. Echter vraag ik me gewoon bij sommige keuzes af of het over één kreet van zo'n partij gaat of het grote geheel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:36

Winged schreef:
fransje23 schreef:
Als mensen vertellen over een nieuw systeem voor vleeskuikens waarbij ze op een lopende band worden uitgebroed en opgefokt om vervolgens zo richting slachtlijn te gaan vraag ik mij af waar we mee bezig zijn.
In hoeverre zien ze nog het levende wezen in dat kuiken?

Oh wauw. Die kende ik nog niet. Lijkt mij ook wat sterk want die lopende band moet dan een week of 10 draaien. (ja, dan zijn ze nog steeds niet oud nee)

Toevallig had mijn vader vroegah (en dan heb ik het over +25 jaar geleden) vleeskuikens. En die liepen allemaal los in het hok. Hij is ermee gestopt omdat het hele groeiproces steeds sneller moest.

Dieren blijven op 1 plek, meerdere lagen net als in dit artikel.

https://www.abzdiervoeding.nl/vleespluimvee/high-tech-brengt-pluimveehouder-bevelander-mooie-resultaten/

Wel positief is dat ze als ei aankomen ipv als kuiken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:36

Winged schreef:
Love_Rosie schreef:
Even een toevoeging op de landbouw discussie; in “onze boerderij” was 2? Jaar terug een boer uit groningen met varkens. Hele stal omgebouwd om een ster hoger te komen in vlees, vervolgens werd het vlees niet meer gekocht omdat het voor de consument te duur werd. Alles afschuiven op boeren vindt ik ook not done. Er zijn zoveel meer oplossingen.

Punt is dat mensen toch vaak stemmen vanuit het eigen oogpunt. Dus 'waar heb ik nu behoefte aan'. Een korte termijnvisie maar wel 1 met gevolgen. En ja, de wereld draait niet om 1 persoon. Maar om de zon. :D

Ik pleit ervoor dat producten in de supermarkt een duidelijker herkomstbeeldmerk krijgen. Heb wel eens met een stuk rundvlees in handen gestaan waarbij ik ergens in de hele kleine lettertjes 'herkomst spanje' las. Waarom staat er niet gewoon een vlag op :+

Er was 1 partij die me echt opviel met langetermijndenken.
Eigenlijk nauwelijks kortetermijnbeloften, vooral langetermijnstandpunten.

Daar is mijn stem dan ook maar toe.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:41

Electra63 schreef:
ruitje schreef:

Wat je ook van deze politici vindt, ze zijn vaak goed opgeleid, kunnen goed netwerken en polderen en zijn welbespraakt.

Je kan nu eenmaal niet de schilder, de bakker of de stratemaker uit het niets, wethouder of burgemeester of Lid van de Raad van Bestuur van een Shell of Heineken maken.

Als zij daar interesse of capaciteit voor hebben, was dat al lang boven komen drijven.

Bij nieuwe partijen breekt vaak de pleuris uit omdat er ineens politici nodig zijn en dat dan vaak onervaren mensen zijn in de bestuurskunde of politiek.

Je kan je ook afvragen, waarom capabele of goed opgeleide mensen voor een degelijke politieke partij kiezen en niet voor een PVV bijvoorbeeld?
Waarschijnlijk omdat zij zich realiseren dat je geen bedrijf of gemeente kan leiden, zonder eenheid te kweken of te bewaren i.p.v. haat te zaaien of mensen uit te sluiten.

Wilders en Baudet zijn ook hoog opgeleid, zijn welbespraakt en netwerken. Dat ze niet kunnen netwerken en polderen omdat ze dus niet kunnen netwerken of polderen in alle bedrijven/gemeentes/natuurorganisaties: dat is natuurlijk een kip/ei verhaal :+ . Ik kan ook goed netwerken, maar daar heb ik geen reet aan nu als ik bij de Shell wil werken , want daar zit een ander netwerk :+

Er breekt ook redelijk vaak de pleuris uit in zittende partijen, volgens mij werd zeteldiefstal paar pagina's terug nog besproken.

Ik zou als capabel persoon ook eerder voor VVD gaan dan PVV, puur omdat je weet dat je dan dus later wel burgemeester kan worden.

Again: wat jij de kip noemt, noem ik het ei. Of andersom :')

Maar hoe je het ook over kip en ei eens bent: er zijn teveel dezelfde verbonden kippen in de bedrijven/politiek/natuurorganisaties. Hoe dat komt? Kunnen we het over oneens zijn.

Maar ik vind het gewoon tijd voor nieuwe kippies :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:43

ruitje schreef:

:))

Sowieso mag er wel een bezem door de Kamer heen inmiddels :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:46

Nou inderdaad, vond dat ook wel mooi van Kaag: ' U ziet hier 20 jaar meneer Wilders en wat heeft u bereikt?'

* krekels *

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:47

Winged schreef:
ruitje schreef:

:))

Sowieso mag er wel een bezem door de Kamer heen inmiddels :=

helemaal mee eens.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:54

Ik kom er gewoon niet uit :') Bij elke stemwijzer komt er een totáál andere uitslag uit. Ik ben nu van een drie partijen die me het meest aanspreken de websites aan het doorspitten, dus hopelijk kan ik dan een keuze maken :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:23

bigone schreef:
Gelukkig, er is toch nog vrijheid over in dit land, we mogen stemmen op wie we willen. Echter vraag ik me gewoon bij sommige keuzes af of het over één kreet van zo'n partij gaat of het grote geheel.

Lijst 32 is De Feestpartij van Johan Vlemmix. Jaren geleden was die er al en die had toen als motto: Meer feesten! De vriendin die ik toen had (een andere dan de SGP-vriendin van nu!) vertelde me dat zij en haar moeder daar op gingen stemmen want dat wilden zij ook.Nou,leuk dacht ik. Toen kwamen de uitslagen en bleek dat deze partij in ons hele kiesdistrict 2 stemmen had gekregen. Ik wist dus van wie die 2 stemmen waren!Ik had niet gedacht dat Johan Vlemmix nog actief was in de politiek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:31

Ruitje,
Natuurlijk zijn er onenigheden bij andere partijen. Maar niet zoals toen bij LPF of bij FvD en in het begin bij PVV. En zelfs bij 50+.
Waar soms de halve partij of het halve bestuur opstapt.

Wilders en Baudet hoogopgeleid en welbespraakt, maar omdat ze mensen bewust beledigen en uitsluiten en niet verbinden, zullen zij nooit verder komen, behalve hun eigen partij. Zeker Wilders zit behoorlijk aan het pluche geplakt.......
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 17-03-21 17:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:33

Danielleeee_ schreef:
Ik kom er gewoon niet uit :') Bij elke stemwijzer komt er een totáál andere uitslag uit. Ik ben nu van een drie partijen die me het meest aanspreken de websites aan het doorspitten, dus hopelijk kan ik dan een keuze maken :)

Succes!!

Ik heb net gestemd op Ines Kostiç van PvdD :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:35

Wilders heeft in principe zijn leven opgegeven , die kan nooit zijn eigen bescherming betalen wanneer hij eens uit de politiek gaat. Dat word verhuizen naar een onbewoond eiland alhoewel ik het in en in triest voor een democratie vind dat mensen bescherming nodig hebben door het uitkraaien van allerlei zaken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:38

bigone schreef:
Wilders heeft in principe zijn leven opgegeven , die kan nooit zijn eigen bescherming betalen wanneer hij eens uit de politiek gaat. Dat word verhuizen naar een onbewoond eiland alhoewel ik het in en in triest voor een democratie vind dat mensen bescherming nodig hebben door het uitkraaien van allerlei zaken.

Dat vind ik ook triest....
Helaas is hij niet de enige, maar hij wordt wel het langst bedreigd en daardoor beveiligd. Zelfs journalisten en presentatoren worden bedreigd.

Het mag wat kosten ;)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:41

Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Met geen enkele partij ben ik het 100% eens. BBB kwam dichtbij veel waar ik het wel mee eens ben, maar ze zijn voor de Lelylijn, waar ik dus weer tegen ben. Hopelijk komt die toch niet, want het is super duur. En oja, dan willen ze hem volgens de planning, zoals het nu lijkt, door mijn wei leggen! |o En dan nog te bedenken dat het maar een klein beetje reistijd scheelt terwijl ze van plan zijn hem door een natuurgebied te leggen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:48

Mwah, bij de SP was laatst een complete crisis( hoe staat het daarmee trouwens? Is helemaal niet meer in de media? )

Denk is ontstaan uit partijleden die met een conflict uit de PvdA zijn ontstaan.

VVD heeft ook nogal wat mensen gehad die opgestapt zijn.

Mee eens dat die conflicten kleiner zijn, maar uiteindelijk is dat denk ik wel inherent aan een nieuwe partij starten. De PVV is nu toch echt een stuk stabieler.

FvD vind ik enorm onstabiel, maar om nou te zeggen dat dat komt omdat ze oncababele mensen hadden aangenomen? Naar mijn idee zijn juist de capabele mensen opgestapt :+

Jij geeft aan dat Wilders en Baudet nooit 'verder komen' ( wat is dat eigenlijk? ) omdat ze bewust beledigen en uitsluiten. Dat is jouw mening.

Ik denk dus dat dat ook komt omdat bepaalde partijen hun netwerk in bepaalde clubjes goed hebben opgebouwd. Is hun goed recht hoor, zo werkt het uiteindelijk toch ook vaak in het bedrijfsleven e.d. , dat er uit een netwerk gevist word.

Maar, daarom zitten wel door heel NL in verhouding veel mensen met bepaalde denkwijzes in sleutelposities. Terwijl FvD en PVV ook blijkbaar de denkbeelden van veel andere NL'ers vertegenwoordigen.

Ik stem overigens geen Wilders of FvD en ik denk persoonlijk dat ik even 3 keer zou moeten knipperen met mijn ogen als Wilders bijv. Ineens directeur word bij Shell :+ . Maar eigenlijk is het gek, want er zijn politici die minder bereikt hebben op dat soort plekken beland toch...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:49

Electra63 schreef:
Ruitje,
Natuurlijk zijn er onenigheden bij andere partijen. Maar niet zoals toen bij LPF of bij FvD en in het begin bij PVV. En zelfs bij 50+.
Waar soms de halve partij of het halve bestuur opstapt.

Wilders en Baudet hoogopgeleid en welbespraakt, maar omdat ze mensen bewust beledigen en uitsluiten en niet verbinden, zullen zij nooit verder komen, behalve hun eigen partij. Zeker Wilders zit behoorlijk aan het pluche geplakt.......

Helaas lukt het maar niet om een goede seniorenpartij te hebben.Die vechten elkaar allemaal de tent uit terwijl je dat van ouderen niet meer zou verwachten.Jammer en dom van ze want ze hebben een heel grote doelgroep.

ruitje

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:52

Hoezo zou je dat niet verwachten van ouderen? Bij mij zijn het altijd die oudjes die voordringen bij de kassa :') . Doen 20-40 jarigen nooit.

Ik vind het wel logisch :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:57

ruitje schreef:
Nou inderdaad, vond dat ook wel mooi van Kaag: ' U ziet hier 20 jaar meneer Wilders en wat heeft u bereikt?'

* krekels *

:') _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:04

ruitje schreef:
Mwah, bij de SP was laatst een complete crisis( hoe staat het daarmee trouwens? Is helemaal niet meer in de media? )

Denk is ontstaan uit partijleden die met een conflict uit de PvdA zijn ontstaan.

VVD heeft ook nogal wat mensen gehad die opgestapt zijn.

Mee eens dat die conflicten kleiner zijn, maar uiteindelijk is dat denk ik wel inherent aan een nieuwe partij starten. De PVV is nu toch echt een stuk stabieler.

FvD vind ik enorm onstabiel, maar om nou te zeggen dat dat komt omdat ze oncababele mensen hadden aangenomen? Naar mijn idee zijn juist de capabele mensen opgestapt :+

Jij geeft aan dat Wilders en Baudet nooit 'verder komen' ( wat is dat eigenlijk? ) omdat ze bewust beledigen en uitsluiten. Dat is jouw mening.

Ik denk dus dat dat ook komt omdat bepaalde partijen hun netwerk in bepaalde clubjes goed hebben opgebouwd. Is hun goed recht hoor, zo werkt het uiteindelijk toch ook vaak in het bedrijfsleven e.d. , dat er uit een netwerk gevist word.

Maar, daarom zitten wel door heel NL in verhouding veel mensen met bepaalde denkwijzes in sleutelposities. Terwijl FvD en PVV ook blijkbaar de denkbeelden van veel andere NL'ers vertegenwoordigen.

Ik stem overigens geen Wilders of FvD en ik denk persoonlijk dat ik even 3 keer zou moeten knipperen met mijn ogen als Wilders bijv. Ineens directeur word bij Shell :+ . Maar eigenlijk is het gek, want er zijn politici die minder bereikt hebben op dat soort plekken beland toch...

Zie jij Wilders of Baudet als burgemeester van Rotterdam? Je wil je stad rustig houden en niet dat er rellen uitbreken omdat de burgemeester een deel van de burgers beledigt.
Als directeur bij een internationaal bedrijf? En dan op bezoek bij een klant of leverancier in Saoedie-Arabie? En dan het geloof en de gebruiken daar beledigen? Denk niet dat je aandeelhouders daar blij van worden.

Als een politicus opstapt omdat er fouten zijn gemaakt onder zijn ministeriële verantwoording, kan hij natuurlijk gewoon aan de slag. Sterker nog, zo.snel mogelijk graag, scheelt weer wachtgeld.

Maar werkgevers zitten niet op haatzaaiende politici te wachten, immers dat is slecht voor hun zaak, dus inkomsten.

Niet voor niets zijn er bij veel grote bedrijven protocollen tegen discriminatie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:14

Als het niet SP was geworden had ik denk ik D66 gestemd.

Trouwens even wat lachvoer tussendoor de eerste rode potloden worden al aangeboden op Marktplaats :') En wat voor bedragen ervoor gevraagd wordt is gewoon hilarisch.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:18

Zebrastreep schreef:
Als het niet SP was geworden had ik denk ik D66 gestemd.

Trouwens even wat lachvoer tussendoor de eerste rode potloden worden al aangeboden op Marktplaats :') En wat voor bedragen ervoor gevraagd wordt is gewoon hilarisch.

Wij kregen gewoon een saai rood potlood zonder opdruk. Ik heb er wel aan zitten denken om gewoon om 2 te vragen omdat ik ook 2 stemmen uitbracht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:19

ruitje schreef:
Hoezo zou je dat niet verwachten van ouderen? Bij mij zijn het altijd die oudjes die voordringen bij de kassa :') . Doen 20-40 jarigen nooit.

Ik vind het wel logisch :')

Ik verwacht van ouderen meer wijsheid. Maar je hebt gelijk dat ze dat nog niet allemaal hebben.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:25

Hoi, ik heb even snel een vraag.

Maakt het voor de partij iets uit op welke kandidaat je stemt? (Bv iemand die hoog in de lijst staat of laag)? Ik wil op iemand stemmen die qua ambities/ideeën een beetje aansluit op wat ik belangrijk vind, maar dat is niet degene die op nr 1 staat dus ik vraag me af of die stem dan "minder toevoegt" of zo. (Of telt gewoon het totaal aantal stemmen mee?)

Ik weet wel dat op basis van de stemmen de zetels binnen de partij worden verdeeld, maar verder heb ik er niet zoveel verstand van :')
Laatst bijgewerkt door Fearn op 17-03-21 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:26

Maartje1990 schreef:
Ik heb ook gestemd. Sta er niet helemaal achter maar een beter alternatief was er voor mij niet.

Dit. :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:30

IsaCalixa schreef:
Hoi, ik heb even snel een vraag.

Maakt het voor de partij iets uit op welke kandidaat je stemt? (Bv iemand die hoog in de lijst staat of laag)? Ik wil op iemand stemmen die qua ambities/ideeën een beetje aansluit op wat ik belangrijk vind, maar dat is niet degene die op nr 1 staat dus ik vraag me af of die stem dan "minder toevoegt" of zo. (Of telt gewoon het totaal aantal stemmen mee?)

Ik weet wel dat op basis van de stemmen de zetels binnen de partij worden verdeeld, maar verder heb ik er niet zoveel verstand van :')

Telt gewoon mee in het aantal stemmen en totaal aantal zetels blijft gelijk.

Het stemmen van iemand laag op de lijst kan alleen voor verschuiving zorgen als iemand enorm veel voorkeursstemmen krijgt en zo toch in de kamer komt. Maar in elk geval gaat je stem naar dezelfde partij dus :)