Elisa2 schreef:Ik zag gisteren dat ze het standbeeld van Leopold naar gehaald hadden in Belgie, na uitleg wat voor een gruwelijkheden die man heeft begaan kan ik daar alleen maar begrip voor opbrengen eerlijk gezegd. Ik vind het wel een mooie actie.
Als we allen eens zouden beginnen op de basisschool met kinderen gelijkheid leren, mensen in hun waarde laten, respectvol met elkaar omgaan. Hoe respectvol communiceren, geen geweld etc. Emotiemanagement..respectvol discussieren zonder persoonlijk te worden etc. Hoe anders zou de wereld er dan uit kunnen gaan zien ipv de harde maatschappij die het nu is?
Heel eerlijk ik heb het idee dat dit bij kinderen helemaal niet zo speelt. Dat kinderen in hun (kleine) wereld elkaar accepteren zoals ze zijn. De wereld willen beter maken. Zo heb ik ook eeuwig actie gevoerd voor het wnf, recyclen en acties over droogte. Nu ben ik 29 en zie ik reclames op tv van kinderen/jongeren die actie voeren voor het milieu. Krijgt mijn nichtje weer les over recyclen en droogte. Zo zei ze tegen mij wel de kraan uit doen bij het tandenpoetsen. Precies zoals ik dat op die leeftijd leerde. Zelfde dingen met geloof en anderen accepteren zoals ze zijn. Ouders maar ook gebeurtenissen in de samenleving zijn heel belangrijk.
Aandacht op school, ga ik even keihard vanuit dat de inspectie inderdaad op het verplichte curriculum controleert waar dit in is opgenomen.