Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:30

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:40

Relaxed schreef:
Maar jullie doen nu hier een aanname dat hij niet gaat regeren maar alleen maar gaat roepen? Hoe komen jullie daarbij? :?

Is dat relevant dan? Of hij gaat mee regeren, waardoor hij compromissen moet sluiten en zijn aanhangers zich van hem afkeren. Of hij blijft aan de kant staan en is straks de oude tegenpartij die door zijn aanhangers wordt ingeruild voor de nieuwe tegenpartij. Dat is het probleem van een tegenpartij, die kunnen het nooit goed doen voor hun achterban.
Een partij als FvD wordt pas gevaarlijk als ze meer dan 50% van de stemmen krijgen, want dan kan Baudet namelijk gaan doen wat hij graag wil, de sterke fascistische leider worden. Maar gelukkig is er in Nederland bij lang na geen meerderheid voor zo'n partij.

@Magrathea, gefeliciteerd.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:44

Karl66 schreef:
Relaxed schreef:
Maar jullie doen nu hier een aanname dat hij niet gaat regeren maar alleen maar gaat roepen? Hoe komen jullie daarbij? :?

Is dat relevant dan? Of hij gaat mee regeren, waardoor hij compromissen moet sluiten en zijn aanhangers zich van hem afkeren. Of hij blijft aan de kant staan en is straks de oude tegenpartij die door zijn aanhangers wordt ingeruild voor de nieuwe tegenpartij. Dat is het probleem van een tegenpartij, die kunnen het nooit goed doen voor hun achterban.
Een partij als FvD wordt pas gevaarlijk als ze meer dan 50% van de stemmen krijgen, want dan kan Baudet namelijk gaan doen wat hij graag wil, de sterke fascistische leider worden. Maar gelukkig is er in Nederland bij lang na geen meerderheid voor zo'n partij.

@Magrathea, gefeliciteerd.

Laten we dat maar hopen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:55

pien_2010 schreef:
Het was een leuk topic. Nu de verkiezingen voorbij zijn ga ik ermee stoppen. Bedankt Shaggy voor het openen en bedankt iedereen voor het berichten plaatsen.

De mensen die op FvD hebben gestemd proficiat. De overwinning is erg groot. Wat ik jullie wil meegeven is, kijk hoe eerlijk je partij is en neem niet alles voor zoete koek aan. Deze partij liegt erg veel hetgeen keer op keer bewezen wordt en is, en dat is een kwalijke zaak voor iedereen in een democratie.

Ook GL stemmers wil ik feliciteren . Goed gedaan. Tot volgende stemming en dat is voor de EU. :evaw:

Hahaha, liegen doen ze allemaal!

germie

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:58

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:59

Popstra schreef:
pien_2010 schreef:
Het was een leuk topic. Nu de verkiezingen voorbij zijn ga ik ermee stoppen. Bedankt Shaggy voor het openen en bedankt iedereen voor het berichten plaatsen.

De mensen die op FvD hebben gestemd proficiat. De overwinning is erg groot. Wat ik jullie wil meegeven is, kijk hoe eerlijk je partij is en neem niet alles voor zoete koek aan. Deze partij liegt erg veel hetgeen keer op keer bewezen wordt en is, en dat is een kwalijke zaak voor iedereen in een democratie.

Ook GL stemmers wil ik feliciteren . Goed gedaan. Tot volgende stemming en dat is voor de EU. :evaw:

Hahaha, liegen doen ze allemaal!

Liegen over partijbeloften (of, beter, partijbeloften niet nakomen, wat waarschijnlijk door compromissen sluiten komt) is heel wat anders dan structureel liegen over onomstotelijke feiten die zijn vastgesteld door de wetenschap ;)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:04

sureido schreef:
En wat is precies jullie bedoeling om al die artikelen te gooien? de uitslag veranderd niet hoor

Nee, maar ik heb het idee dat er veel mensen zijn die op de FVD hebben gestemd terwijl ze niet weten wat voor uitspraken deze man doet. Ik kan me niet voorstellen dat je als vrouw (en ja ook als man, maar nog wel meer als vrouw) stemt op iemand die vrouwen zo als minderwaardig ziet... maar het is toch gebeurd... misschien omdat ze het niet wisten?
Hopelijk openen zij de ogen voordat we bij de tweede kamer verkiezingen aankomen.

MarliesV

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:13

Ik ben vooral benieuwd hoeveel er straks over blijft van de zetels als iedereen zijn plekje heeft.
Begreep uit eerdere berichtgeving dat FvD helemaal niet genoeg mensen op de lijst heeft staan om alle plekken te vervullen?

Weet iemand hoe dit zit?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:24

@germie, Zo stond gl in Friesland op 4 zetels, nu op 3. En van mijn eigen gemeente is nog geen uitslag bekend op RTL nieuws. Dus hoe lang duurt het nou echt? :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:32

Idd liegen doen ze allemaal al was het alleen maar omdat iedereen die zegt dat hij/zij niet liegt het hardst loopt te liegen. Liegen is namelijk inherent aan mens zijn. Verder ben ik het eens met IMANDRA. Er zijn verschillende gradaties van liegen.

Wat ik veel bijzonderder vind, maar is wel een beetje off topic, hoe komt het dat mensen zo ontevreden zijn over de huidige politiek? Ok , ik ben het ook echt niet overal mee eens. Maar we hebben de zaakjes echt goed voor elkaar in NL. Zeker als je het vergelijkt met een heel aantal andere landen in de wereld.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:39

MarliesV schreef:
Ik ben vooral benieuwd hoeveel er straks over blijft van de zetels als iedereen zijn plekje heeft.
Begreep uit eerdere berichtgeving dat FvD helemaal niet genoeg mensen op de lijst heeft staan om alle plekken te vervullen?

Weet iemand hoe dit zit?

Ja daar hebben ze al een oplossing voor gevonden :D

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~bf3b4e2f/

(excuses voor de foto, dit is niet de beste van Baudet)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:43

:')

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:57

8nnemiek schreef:
Jildau schreef:
Weet je wel wat een megastal inhoudt? Ik ben voornamelijk bekend met de melkveehouderij maar ik zie werkelijk niks dieronwaardigs aan de megastallen in deze sector.

Jij ziet werkelijk niks dieronwaardigs? Of je wíl dat niet zien?
Vind je het echt normaal dat koeien hun hele leven niet in de wei mogen lopen? Dat varkens individueel in hokken zitten waar ze een groot deel van de tijd hun kont niet kunnen keren? Geen enkele kans hebben om hun natuurlijke behoeftes zoals wroeten in de modder te kunnen uitoefenen? Dat deze dieren 24/7 ventilatie nodig hebben omdat ze anders stikken? Dat de veiligheid zo enorm slecht is dat er meerdere keren per jaar een gigantisch aantal doden vallen?
En dat alles met zo min mogelijk geld, slechte kwaliteit voer, om dieren in zo kort mogelijke tijd volledig uit te melken.. Dieren die zo ver doorgefokt zijn dat ze er zelf enorm onder lijden. Om de producten vervolgens voor zo’n lage prijzen aan te bieden dat de kleinere boeren het hoofd niet meer boven water kunnen houden.
En jij vind dat serieus allemaal geen enkel probleem??

Ben jij ooit op zon stal geweest of heb je die onzin van internet?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:03

Boras schreef:
MarliesV schreef:

Weet iemand hoe dit zit?

Gewoon even een stoomcursus Griekse mythologie en ze zijn er helemaal klaar vol. LOL

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:04

Horseloverl schreef:

Soms zou ik ook zo in het leven willen kunnen staan. Gewoon je ogen sluiten en doen of het niet bestaat.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:06

Chubby schreef:
Horseloverl schreef:

Soms zou ik ook zo in het leven willen kunnen staan. Gewoon je ogen sluiten en doen of het niet bestaat.

Het bestaat zeker maar in Nederland absoluut niet. Als dit zo was had je gelijk een boete van 10k. Ik ken meerdere mensen die een pluimvee/varkens/ koeienbedrijf hebben. Als je die eisen hoort die gesteld worden . Dat is echt bizar

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:07

Boras schreef:
MarliesV schreef:

Weet iemand hoe dit zit?

Er is een gevaar/voorbode dat zij net als LPF en PVV (en ook 50+) eindigen: ze kunnen geen goede politici vinden, kunnen niet goed/snel genoeg screenen en in de loop van de jaren komen er schandalen naar buiten of besluiten kamerleden uit de partij te stappen en/of te gaan samenwerken met anderen.
Politiek bedrijven en besturen is niet zo gemakkelijk als het lijkt, je moet samenwerken, als je wat wil bereiken.
Daarbij zijn Baudet en Otten (mede-oprichter) het niet eens over de EU, met name over een eventuele Nexitt. ;)

Gelukkig zijn de stemmers van FvD wispelturig: ze stappen van de LPF over naar de PVV en de SP, en nu naar FvD. Zodra er een nieuwe (populistische) charismatische leider opstaat, stappen ze over naar de volgende partij. :D

I

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:09

Horseloverl schreef:

De meeste mensen kennen helaas alleen maar de bewerkte beelden van voornamelijk buitenlandse stallen die op het internet geplaatst worden door groepen zoals bijvoorbeeld Animal rights.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:13

Electra63 schreef:
Gelukkig zijn de stemmers van FvD wispelturig: ze stappen van de LPF over naar de PVV en de SP, en nu naar FvD. Zodra er een nieuwe (populistische) charismatische leider opstaat, stappen ze over naar de volgende partij. :D

I

Nu kan je veel over wilders zeggen, maar charismatisch? >;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:16

Loretta schreef:
Horseloverl schreef:

De meeste mensen kennen helaas alleen maar de bewerkte beelden van voornamelijk buitenlandse stallen die op het internet geplaatst worden door groepen zoals bijvoorbeeld Animal rights.

ik weet dat de Nederlandse boeren hun best doen, maar laten we nu niet doen alsof dierenleed niet voorkomt in Nederland. Ik ken ook een megastal (6000 varkens), dat is echt treurnis.
En laten we vooral de slachterijen in Nederland en België vooral niet vergeten en het gerommel met vlees.
Persoonlijk vind ik deze discussie niet echt bij dit topic horen: de voor- en tegens van megastallen ;) .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:24

Tanya schreef:
Nee, maar ik heb het idee dat er veel mensen zijn die op de FVD hebben gestemd terwijl ze niet weten wat voor uitspraken deze man doet. Ik kan me niet voorstellen dat je als vrouw (en ja ook als man, maar nog wel meer als vrouw) stemt op iemand die vrouwen zo als minderwaardig ziet... maar het is toch gebeurd... misschien omdat ze het niet wisten?
Hopelijk openen zij de ogen voordat we bij de tweede kamer verkiezingen aankomen.

Tja, dat dacht ik ook. Ik zit op FB ook in een groep met alleen maar vrouwen, heb geprobeerd ze in te laten zien wat voor partij het is, toch kon ik ze niet overtuigen :(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:24

LadyMadonna schreef:
Electra63 schreef:

I

Nu kan je veel over wilders zeggen, maar charismatisch? >;)

Charismatisch is niet persé knap, maar een bepaalde persoonlijkheid. ik denk dat zijn stemmers wel vinden dat hij authentiek is en lef heeft. Trump is ook niet knap, maar als je maar van alles durft te zeggen, dan is dat schijnbaar aantrekkelijk voor een hoop mensen.
In ieder geval, dit is tegenwoordig een snelle wereld, mensen stappen zo weer over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:25

Horseloverl schreef:
Chubby schreef:

Het bestaat zeker maar in Nederland absoluut niet. Als dit zo was had je gelijk een boete van 10k. Ik ken meerdere mensen die een pluimvee/varkens/ koeienbedrijf hebben. Als je die eisen hoort die gesteld worden . Dat is echt bizar

Mijn stage was toch echt in Nederland hoor. Beetje naïef!

Maar goed, dit gaat inderdaad te veel off-topic. Wellicht een idee om er een nieuw topic over te openen, als de behoefte aan discussie aanwezig blijft?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:42

Horseloverl schreef:
8nnemiek schreef:
Jij ziet werkelijk niks dieronwaardigs? Of je wíl dat niet zien?
Vind je het echt normaal dat koeien hun hele leven niet in de wei mogen lopen? Dat varkens individueel in hokken zitten waar ze een groot deel van de tijd hun kont niet kunnen keren? Geen enkele kans hebben om hun natuurlijke behoeftes zoals wroeten in de modder te kunnen uitoefenen? Dat deze dieren 24/7 ventilatie nodig hebben omdat ze anders stikken? Dat de veiligheid zo enorm slecht is dat er meerdere keren per jaar een gigantisch aantal doden vallen?
En dat alles met zo min mogelijk geld, slechte kwaliteit voer, om dieren in zo kort mogelijke tijd volledig uit te melken.. Dieren die zo ver doorgefokt zijn dat ze er zelf enorm onder lijden. Om de producten vervolgens voor zo’n lage prijzen aan te bieden dat de kleinere boeren het hoofd niet meer boven water kunnen houden.
En jij vind dat serieus allemaal geen enkel probleem??

Jazeker ben ik op zo'n stallen geweest. Ik woon op het platteland, ken genoeg boeren, en heb ruim voldoende gezien om te weten dat het doorgaans een vreselijke omgeving is voor de dieren.
De doordringende stank in de kippenschuren is met geen pen te beschrijven :r
En hoe trots die boer ook verteld over zijn moderne melkmachine, zijn waterbedden, en de producten die hij verkoopt.. ík zag een donkere schuur, dieren die op harde, gladde strontbodem lopen, geen enkele plek voor een huppeltje of sprintje, nooit op het gras, en om het over die arme kalfjes maar niet te hebben, die in een andere schuur stonden, waarvan de jongste in een hokje waar ze niet eens hun kont kunnen draaien, en de iets oudere op een paar m2 samen gepropt in een lege stal op het beton..
Die boeren zullen vast ervan overtuigd zijn dat hun dieren een geweldig leven hebben.. Maar zodra ik een situatie niet geschikt vind voor mijn eigen huisdieren, vind ik dat ook niet geschikt voor andere dieren. Mijn kippen lopen buiten op gras, krijgen goed en gevarieerd voer, heel veel ruimte, kunnen scharrelen en hebben leghokken met stro. Minder vind ik niet acceptabel, niet in mijn achtertuin, en niet op een bedrijf.
Huisdieren zet je niet 24/7 in een bench of stal.. stel je voor dat iemand zijn hond in een bench zet die nét iets groter is dan de hond, en de puppy's vervolgens door de tralies erbij kunnen. Jij vind dat acceptabel? Nee? Waarom bij een varken dan wel?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:52

Electra63 schreef:

ik weet dat de Nederlandse boeren hun best doen, maar laten we nu niet doen alsof dierenleed niet voorkomt in Nederland. Ik ken ook een megastal (6000 varkens), dat is echt treurnis.
En laten we vooral de slachterijen in Nederland en België vooral niet vergeten en het gerommel met vlees.
Persoonlijk vind ik deze discussie niet echt bij dit topic horen: de voor- en tegens van megastallen ;) .[/quote]

De beelden die Animal Rights toont zijn meestal niet afkomstig uit Nederland. Soms worden er ook oude beelden geplaatst of het geluid. wordt bewerkt. Als je tegen de bio industrie bent houd je dan aan de feiten. Helaas wordt er voornamelijk met knip en plakwerk een ander verhaal getoond dan de waarheid.