Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:40

noviceh schreef:
Heeft zij de selfie wel zelf gemaakt dan?

Het was een duidelijke selfie houding dus ja denk het wel.

Yentaah

Ja. Ik word echt moe van die opmerkingen over de selfie..

Anoniem

Het verkeer is veel gevaarlijker dan het bos. Je kunt beter helemaal niet gaan fietsen. :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:41

Ze heeft na die selfie toch ook nog contact met haar vader gehad via whats app?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:41

Degene die moe en misselijk worden van mensen die in spanning wachten wat de nieuwste update wordt... misschien is het een idee om dan gewoon niet de reacties te lezen? :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:42

safina schreef:
Letsdunit schreef:
In die melding op facebook staat ook dat die graafmachine er al was en dus niet speciaal opgeroepen is om te graven.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de mensen die meenden een reflextie van iemand in haar jas te zien nu gelijk krijgen..en ze dus al eerder gedwongen ? bij hem was.

Ik snap het niet. Wat heeft het een met het ander te maken?

Even los daarvan, in het algemeen:

Ik word eigenlijk een klein beetje misselijk van die mensen die er zo met hun neus bovenop zitten, ter plaatse of via social media. Vol verwachting, als sensatiehongerige gieren, want je zal het moment maar missen dat het eerste lichaamsdeel tevoorschijn komt....

Hmm aan de ene kant snap ik wel wat je bedoeld en misschien dat er helaas inderdaad zulke mensen tussen zitten. Maar ik denk ook dat er een hoop mensen zijn die deze zaak gewoon ontzettend aangrijpt en gewoon stiekem nog hoopt dat er elk moment (goed) nieuws naar buiten wordt gebracht. Dat is in ieder geval de reden dat ik het zo op de voet volg ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:42

VivaLaVida schreef:
begrijp wel wat je bedoelt hoor, estherpitout.
Ze is echt de verkeerde tegengekomen en helaas bestaan er zulke verknipte mensen..
dat realiseer je je soms gewoon niet echt meer.
ik ging van de zomer veel met zonsondergang de bossen in om wild te fotograferen.
En met mij zovelen, zo te lezen, die alleen het bos in gaan.
dan word je nu weer wakker geschud, dat het toch echt gevaarlijk kan zijn.
Het had eender van ons kunnen zijn die de verkeerde tegen was gekomen. Nu was het Anne..

En toch!! Het is net als met terrorisme, hoe vaker dit soort zaken gebeuren, hoe voorzichtiger mensen misschien toch worden. Ik merk, ondanks mijn grote mond dat ik drukke plekken op blijf zoeken na aanslagen, dat ik in Amsterdam of Brussel toch me niet prettig voel op plekken waar heel veel mensen zijn. En dat vind ik zo verschrikkelijk erg, dat je toch beperkt word in je leven, bewust of onbewust. Gekken zal je altijd houden, mensen die door deze mensen vermoord worden ook. Dat gebeurde vijftig jaar geleden en zal ook nooit stoppen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:44

Die selfie was niet in den Dolder maar Baarn/Soest. Ze kijkt duidelijk naar haar scherm zoals ze dat op andere selfies ook doet en niet naar een engerd of in de camera. Daarna heeft ze nog met haar vader geappt.
Ik geloof dat gewoon echt niet.

En de fietstocht was ook geen 4-5 uur durende tocht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 15:44

safina schreef:
Het verkeer is veel gevaarlijker dan het bos. Je kunt beter helemaal niet gaan fietsen. :+

Nou, toen ik nog jong was (vorige eeuw :') ) waren er nog geen mobiele telefoons en moest ik 's ochtends om 7 uur in het pikkedonker 13 kilometer naar school fietsen, langs onverlichte rivieren, kanalen, bossen etc. Dat is tegenwoordig eigenlijk ondenkbaar, maar toen was je echt niet bereikbaar en in je eentje ben je gewoon best kwetsbaar.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:46

Yentaah schreef:
Ja. Ik word echt moe van die opmerkingen over de selfie..

Eens, wat een onzinnige theorieën over die selfie komen er voor bij.
Zo beteuterd op een foto staan en die sturen na iemand die dicht bij je staat is redelijk normaal.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:47

Ik heb nog altijd hoop, hoop dat Anne nog leeft. Hoop dat ze goed geneest van de negatieve ervaring. Hoop dat ze nog een prachtig en mooi leven tegemoet gaat.

Lieve politie, lieve vrijwilligers, lieve hulpverleners, heel veel succes en kracht toegewenst met jullie zoektocht naar Anne.

Lieve ouders, lieve broers/zussen, lieve grootouders, lieve naasten van Anne ik hoop dat jullie, jullie Anne snel weer in jullie armen kunnen houden. Heel veel sterkte en kracht toegewenst in deze zware tijd.

Ik volg dit nieuws en ik brand een kaarsje, een kaarsje van licht, een kaarsje van hoop, hoop dat Anne snel weer levend gevonden wordt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:48

vibabu schreef:
Degene die moe en misselijk worden van mensen die in spanning wachten wat de nieuwste update wordt... misschien is het een idee om dan gewoon niet de reacties te lezen? :)

Mee eens. Ik lees Facebookreacties sowieso niet. En ik snap dat mensen er op dit moment gewoon bovenop zitten, ik ben ook nieuwsgierig en leef intussen zo mee dat ik wil weten wat er gebeurd is. Jammer dat er eens in de zoveel tijd een moraalridder in dit topic komt roepen dat er gespeculeerd wordt. Speculeren is heel menselijk, vooral in zo'n geval. Zolang niet de meest absurde theorieën worden aangehaald lijkt het me heel gezond dat mensen zich afvragen wat er gebeurd zou kunnen zijn. Dat is in mijn ogen ook gewoon meeleven.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:49

VivaLaVida schreef:
Ze is echt de verkeerde tegengekomen en helaas bestaan er zulke verknipte mensen..
ik ging van de zomer veel met zonsondergang de bossen in om wild te fotograferen.
Het had eender van ons kunnen zijn die de verkeerde tegen was gekomen. Nu was het Anne..

Thanks. Toch nog iemand die me snapt.
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat je je moet leiden door angst. Enkel sommige risicos afwegen. Is het nodig die risicos te nemen als get geen noodzaak is?. Waarom in het pikkedonker als het niet perse hoeft? Als je ook overdag die mooie wandeling/tocht zou kunnen doen. Of probeer dan in het donker niet alleen te gaan. Wij gingen ook vaak in het donker de honden uitlaten. Maar dan waren we samen, met 2 honden. Ookal ga je alleen met 1 hond. Maar dan nog gingen we niet door het bos. Probeer als het kan in het zicht te blijven. Tuurlijk, overdag kunnen er ook dingen gebeuren. Maar het is toch vaak in het donker dat de duivel uit z'n holletje komt zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:50

bigone schreef:
VivaLaVida schreef:

En toch!! Het is net als met terrorisme, hoe vaker dit soort zaken gebeuren, hoe voorzichtiger mensen misschien toch worden. Ik merk, ondanks mijn grote mond dat ik drukke plekken op blijf zoeken na aanslagen, dat ik in Amsterdam of Brussel toch me niet prettig voel op plekken waar heel veel mensen zijn. En dat vind ik zo verschrikkelijk erg, dat je toch beperkt word in je leven, bewust of onbewust. Gekken zal je altijd houden, mensen die door deze mensen vermoord worden ook. Dat gebeurde vijftig jaar geleden en zal ook nooit stoppen.

Inderdaad Bigone.
Als er zulke dingen gebeuren word je gewoon echt weer wakker geschud..
Gelukkig maken we (over het algemeen) zulke psycho's ook niet mee in onze omgeving, en nu hoor je weer eens hoe gewetenloos en verknipt zo iemand is. (en dan heb ik het over de eerdere daden van de persoon die nu verdachte is)
Daar schrik je (ik in elk geval wel) weer zo erg van. Ik blijf wandelen, dat wel. Maar zit wel te bedenken hoe ik mezelf zou kunnen verdedigen..

Riel, mooi bericht..

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:52

_Reneee schreef:
vibabu schreef:

Mee eens. Ik lees Facebookreacties sowieso niet. En ik snap dat mensen er op dit moment gewoon bovenop zitten, ik ben ook nieuwsgierig en leef intussen zo mee dat ik wil weten wat er gebeurd is. Jammer dat er eens in de zoveel tijd een moraalridder in dit topic komt roepen dat er gespeculeerd wordt. Speculeren is heel menselijk, vooral in zo'n geval. Zolang niet de meest absurde theorieën worden aangehaald lijkt het me heel gezond dat mensen zich afvragen wat er gebeurd zou kunnen zijn. Dat is in mijn ogen ook gewoon meeleven.

Je haalt de woorden uit mijn mond Reneee.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:53

Riel schreef:
Ik heb nog altijd hoop, hoop dat Anne nog leeft. Hoop dat ze goed geneest van de negatieve ervaring. Hoop dat ze nog een prachtig en mooi leven tegemoet gaat.

Lieve politie, lieve vrijwilligers, lieve hulpverleners, heel veel succes en kracht toegewenst met jullie zoektocht naar Anne.

Lieve ouders, lieve broers/zussen, lieve grootouders, lieve naasten van Anne ik hoop dat jullie, jullie Anne snel weer in jullie armen kunnen houden. Heel veel sterkte en kracht toegewenst in deze zware tijd.

Ik volg dit nieuws en ik brand een kaarsje, een kaarsje van licht, een kaarsje van hoop, hoop dat Anne snel weer levend gevonden wordt.

Amen :(:)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:56

Cayenne schreef:
safina schreef:

Nou, toen ik nog jong was (vorige eeuw :') ) waren er nog geen mobiele telefoons en moest ik 's ochtends om 7 uur in het pikkedonker 13 kilometer naar school fietsen, langs onverlichte rivieren, kanalen, bossen etc. Dat is tegenwoordig eigenlijk ondenkbaar, maar toen was je echt niet bereikbaar en in je eentje ben je gewoon best kwetsbaar.

Maar dat heeft niet per se met bereikbaar zijn te maken, Anne had haar telefoon bij zich en was dus gewoon bereikbaar. :) Ze heeft waarschijnlijk gewoon gruwelijk veel pech gehad. Het kan iedereen overkomen, waar dan ook, helaas.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:00

safina schreef:

Dat klinkt een beetje als de discussie die wij hier in de VS hebben.

Er komen meer mensen om het leven door auto's dan door wapens. Dus waarom de wapens afschaffen?
Dat het ene gevaarlijker is dan het ander maakt nog niet dat je de risico's niet in hoeft te schatten of kansen te verkleinen van datgene wat minder gevaarlijk is. :Y) die 3 kleuters per jaar die zichzelf per ongeluk de hersens uit schieten zijn te verwaarlozen met die 40.000 mensen die door auto ongelukken zijn overleden dat jaar. Dus waarom mijn glock niet gewoon geladen in mijn nachtkastje laten liggen. De kans is zo klein dat mijn zoontje hem pakt.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:01

estherpitout schreef:
VivaLaVida schreef:

Thanks. Toch nog iemand die me snapt.
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat je je moet leiden door angst. Enkel sommige risicos afwegen. Is het nodig die risicos te nemen als get geen noodzaak is?. Waarom in het pikkedonker als het niet perse hoeft? Als je ook overdag die mooie wandeling/tocht zou kunnen doen. Of probeer dan in het donker niet alleen te gaan. Wij gingen ook vaak in het donker de honden uitlaten. Maar dan waren we samen, met 2 honden. Ookal ga je alleen met 1 hond. Maar dan nog gingen we niet door het bos. Probeer als het kan in het zicht te blijven. Tuurlijk, overdag kunnen er ook dingen gebeuren. Maar het is toch vaak in het donker dat de duivel uit z'n holletje komt zeg maar.

Ik snap je ook hoor, en zelfs hier in België volg ik alles mee en voel me erg ongemakkelijk bij de situatie.
Ook ik ben 's avonds vaak op pad met de hond, en da's wel een noodzaak, want ik kan het beest toch niet binnen opsluiten omdat ik schrik zou krijgen? Helaas is mijn hond type angsthaas, die volgens mij stante pede naar huis rent ipv baasje te komen helpen.
Ik blijf dan wel op de baan en zal mijn vaste rondje over een fietsostrade zonder lichten niet doen, maar na 11u gaan de lichten uit en is het zélfs op de baan verdomd donker. En dan ben ik niet op mijn gemak, want je moet de pech maar eens hebben.
Soms moet je dus wel gewoon, en eigenlijk zou je dan gewoon je rondje moeten kunnen lopen (zelfs in blote kont zoals eerder al aangehaald), zonder enig probleem.

FennyPower

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:04

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:18

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:37

IMJ

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:39

Het is meer de vrijheid die ik eng vind.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:41

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:42

melissac schreef:
Er is wat gevonden in het bos, volgensmij gaan ze onderzoeken of het van anne is of niet. Er was net ook iemand die had ingezoomd op het kledingstuk wat de politieagent vast had en er leek een telefoon onder te zitten.

https://mobile.twitter.com/marcomoonnin ... 5113332736

Kan helaas de link niet openen..... is een Screenshot mogelijk?