Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:58

bruintje123 schreef:
Maar mensen met een maximale WW hebben ook al lang gewerkt en zijn zonder eigen toedoen in de WW geraakt.
Dus ik begrijp dan eigenlijk niet zo zeer wat je met die eerste zin bedoeld. Mensen die maar kort gewerkt hebben zijn ook maar kort WW-er.

Ik heb inderdaad geen cijfers van hoeveel mensen de tijd besteden. Maar als er dan toch vrwijlligers werk gedaan moet worden, neem dan maar eens de groep die nog nooit wat bij heeft gedragen aan de maatschappij. En dat is niet de groep die WW recht heeft opgebouwd.

Ik heb voor mijn werk bij een re-intregratiebureau gewerkt. Waar een werkplaats was ingericht. waar ik dan weer toezicht hield.
Wie daar de moeite hadden om te komen werken waren niet niet die van het UWV gestuurd waren, maar die vanuit de gemeente. De langdurige bijstand mensen dus.

Gebeurt dat niet al heel erg veel dan? Of is dat gemeente-afhankelijk? Ik weet dat het hier vrij veel gebeurt.

c_alsemgeest

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:59

Dat is per gemeente anders helaas.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:00

Waar ik toen werkte was die groep die verplicht moest op komen dagen erg klein. Terwijl het toch in de stad was.
Ik weet ook van een kennis van me dat er een heleboel mensen in de bijstand zitten die nooit meer achter de broek aan wordt gezeten omdat ze weten dat dat totaal geen nut heeft. Dus daar besteden ze ook geen tijd meer aan.
Een oud buurmeisje van me is ook zo iemand. Hartstikke aardig mens, ik spreek haar ook nog regelmatig, maar nooit gewerkt, gaat dat ook nooit doen. En wordt er ook totaal niet toe aangezet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:05

bruintje123 schreef:
Ailill schreef:
Een hele hoop andere mensen werken ook een behoorlijk lange tijd en nog steeds. Dit mag, in mijn optiek, geen excuus zijn. De ww is juist korter om mensen te stimuleren niet langdurig werkloos te zijn (al ben ik het hier persoonlijk niet mee eens). Ik heb best wat ervaring als coach en geloof me, er zijn maar heel weinig mensen 40 uur per week actief bezig met het vinden van een nieuwe baan. Ik denk dat je zou schrikken van het gemiddelde, dat ligt net onder de 8 uur per week (ik kan zo 1 2 3 geen bron vinden, berust deels op eigen ervaring). Let wel, bepaalde factoren maken het voor deze mensen ook absoluut niet makkelijk en/of motiverend, dat besef ik me heel goed. Nogmaals, dit is in mijn ogen geen excuus.

Ten slotte, arbeidsritme (opnieuw) opbouwen is een van de grootste problemen tijdens een re-integratietraject

Maar mensen met een maximale WW hebben ook al lang gewerkt en zijn zonder eigen toedoen in de WW geraakt.
Dus ik begrijp dan eigenlijk niet zo zeer wat je met die eerste zin bedoeld. Mensen die maar kort gewerkt hebben zijn ook maar kort WW-er.

Ik heb inderdaad geen cijfers van hoeveel mensen de tijd besteden. Maar als er dan toch vrwijlligers werk gedaan moet worden, neem dan maar eens de groep die nog nooit wat bij heeft gedragen aan de maatschappij. En dat is niet de groep die WW recht heeft opgebouwd.

Ik heb voor mijn werk bij een re-intregratiebureau gewerkt. Waar een werkplaats was ingericht. waar ik dan weer toezicht hield.
Wie daar de moeite hadden om te komen werken waren niet niet die van het UWV gestuurd waren, maar die vanuit de gemeente. De langdurige bijstand mensen dus.

Daarom krijgen ze toch ook langer ww, er zit alleen wel een grens aan. Wat ik met die eerste zin bedoel is dat er naast mensen die langdurig werkloos worden en ook een hoop zijn die dat niet worden, die moeten dus ook gewoon door blijven werken.
Ik denk een redelijk beeld te hebben, althans globaal. Persoonlijk is het natuurlijk een ander verhaal. Ik zeg niet dat die mensen vrijwilligerswerk moeten gaan doen, ik zie alleen geen enkele rede waarom niet. Mits gewoon gezond. Je ‘krijgt’ dan als het ware geld van de overheid (waarvan een deel uiteraard zelf opgebouwd), dan kun je – als je toch lang thuis zit, best wat terug doen. In mijn optiek dan.

Wat betreft de groep die nog niets heeft bijgedragen aan de maatschappij (er zijn meer manieren van bijdragen aan dan enkel geld, wil ik toch even vermelden). Goed punt. Ik denk dat voor deze groep stimulatie en persoonlijke ontwikkeling beter gaat werken, die zijn nog jong en kunnen we nog ‘kneden’.

Reactie op dik gedrukt: En precies hierom ben ik van mening dat deze taken meer bij de gemeente moeten komen te liggen. Die zitten er veel scherper op, hebben een directer netwerk en staan in kortere verbinding met de inwoners van de gemeente t.o.v. bijv. het UWV, die toch meer regionaal opereert.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:07

Klopt, er achter aan zitten kost dan meer dan het zo laten... op de korte termijn, want je geeft een geheel verkeerd signaal af imo.
Dan maar een fikse investering en streng toezien op deelname aan de maatschappij zodat het mensen die de kont tegen de krib gooien niet te makkelijk wordt gemaakt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:09

c_alsemgeest schreef:
Klopt, er achter aan zitten kost dan meer dan het zo laten... op de korte termijn, want je geeft een geheel verkeerd signaal af imo.
Dan maar een fikse investering en streng toezien op deelname aan de maatschappij zodat het mensen die de kont tegen de krib gooien niet te makkelijk wordt gemaakt.
Daar is met ook mee bezig. Denk bijv. aan het herkeuren van diverse uitkeringen. Niet met het doel om iedereen die maar enigzins kan werken die arbeidsmarkt op te sturen, maar juist om te kijken naar mogelijkheden binnen de on-mogelijkheden. AL zit hier natuurlijk wel eens grens aan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:09

Maar door mogen werken, niet werkloos worden is toch ook wat de meeste normale werkmens wil?
In de WW komen, zeker als je ouder bent is echt niet in je voordeel. En heb je een eigen huis al helemaal niet. Want dan is er na de WW niet echt meer wat.

Maar de gemeente zit deze mensen ook niet achter hun broek. Niemand zit ze achter hun broek.
Daarom, als er dan toch vrijwilligers werk gedaan moet worden, zoals sneeuwruimen enz, neem die maar.
Laat die maar eens optijd opstaan en wat doen voor het geld. De ww heeft al premies betaald. En dat stopt ook weer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:11

c_alsemgeest schreef:
PVV is trouwens een linkse partij... enkel het immigratiebeleid is extreem rechts ;)
Een misvatting die veel mensen maken.

Misvatting...?

Meer misleiding.

Hij jat de helft ofzo van de SP , zodat sommigen/ een x aantal mensen denken dat het een linkse partij betreft....
...maar qua stemGEDRAG is het gewoon een ultrarechtse partij. (Waar - om vele redenen - linkse partijen niet mee kunnen of willen samenwerken.)

Janine1990

Ailill schreef:
Reactie op dik gedrukt: En precies hierom ben ik van mening dat deze taken meer bij de gemeente moeten komen te liggen. Die zitten er veel scherper op, hebben een directer netwerk en staan in kortere verbinding met de inwoners van de gemeente t.o.v. bijv. het UWV, die toch meer regionaal opereert.

Van dichtbij weet ik dat het ook gebeurt dat de gemeente zegt wanneer je pusht dat je wilt werken (lang verhaal, iets met gezondheid): "Waar maak je je zo druk om? Je hebt toch een uitkering?"

Sonja_vR

Janine1990 schreef:
c_alsemgeest schreef:
PVV is trouwens een linkse partij... enkel het immigratiebeleid is extreem rechts ;)

Waargoed... indien Wilders toegankelijk zal opstellen zal Rutte er mee om de tafel gaan, in gesprek. Maar het vertrouwen is gewoon geschaad toen met het vallen van het kabinet. Wilders heeft een aantal hele goede punten, maar blijft op een aantal te extreem, waardoor een coalitie vormen erg moeilijk blijft.

Moet je even kijken wat hij stemt :P Niet bepaald links...

Daarbij, zie dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid
Centrum conservatief dus...

Hij doet net alsof hij links idd

Men neme het SP programma, voeg wat rechtse standpunten toe
En doe dan vooral het tegenovergestelde van alle niet zelfbedachte punten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:12

Janneke2 schreef:
c_alsemgeest schreef:

Misvatting...?

Meer misleiding.

Hij jat de helft ofzo van de SP , zodat sommigen/ een x aantal mensen denken dat het een linkse partij betreft....
...maar qua stemGEDRAG is het gewoon een ultrarechtse partij. (Waar - om vele redenen - linkse partijen niet mee kunnen of willen samenwerken.)

Men vergeet ook voor het gemak dat Wilders van oorsprong uit de VVD komt. (1989-2004)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:15

bruintje123 schreef:
Maar door mogen werken, niet werkloos worden is toch ook wat de meeste normale werkmens wil?
In de WW komen, zeker als je ouder bent is echt niet in je voordeel. En heb je een eigen huis al helemaal niet. Want dan is er na de WW niet echt meer wat.

Maar de gemeente zit deze mensen ook niet achter hun broek. Niemand zit ze achter hun broek.
Daarom, als er dan toch vrijwilligers werk gedaan moet worden, zoals sneeuwruimen enz, neem die maar.
Laat die maar eens optijd opstaan en wat doen voor het geld. De ww heeft al premies betaald. En dat stopt ook weer.
Klopt. Maar als dat dit niet o.b.v. een contract/dienstverband kan, dan zie ik het probleem niet om, onder bepaalde omstandigheden, (tijdelijk) vrijwillige werkzaamheden te gaan verrichten.

Los v.d. groep zonder maatschappelijk bijdrage so far. Ik denk dat dat een ander probleem is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:15

Janine1990 schreef:
Ailill schreef:

Van dichtbij weet ik dat het ook gebeurt dat de gemeente zegt wanneer je pusht dat je wilt werken (lang verhaal, iets met gezondheid): "Waar maak je je zo druk om? Je hebt toch een uitkering?"
Maar dat zal eerder uitzondering dan regel zijn. Zo niet, dan is dat een kwalijke zaak.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:19

Ailill schreef:
bruintje123 schreef:

Klopt. Maar als dat dit niet o.b.v. een contract/dienstverband kan, dan zie ik het probleem niet om, onder bepaalde omstandigheden, (tijdelijk) vrijwillige werkzaamheden te gaan verrichten.

Los v.d. groep zonder maatschappelijk bijdrage so far. Ik denk dat dat een ander probleem is.

Ik zou het niet als verplichting willen zien bij die groep omdat het toch maar een tijdelijke groep is.
Bij de bijstand zou ik bij langdurig thuiszitters het wel als verplichting willen zien.
Ik denk dat dat wel een stimulans is om daar maar echt werk te gaan zoeken als het nu ook niet meer voor niets geld is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:24

Ik ben ook tegen verplichten, echter ontkom je er niet altijd aan. Hier is bijv. een erg actief participatiehuis, met echt goede plannen + een budget én uitvoering van beide. Ik ken inmiddels meer mensen die weer volledig meedraaien in de maatschappij (qua betaald werk, er zijn meer manieren om deel te nemen aan ...).

Bij sommige is dit traject op eigen initiatief/vrijwillig verlopen, anderen hadden een hardere hand nodig. Allen zijn, achteraf, dankbaar/blij met de uitkomst.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:42

Janine1990 schreef:
Men vergeet ook voor het gemak dat Wilders van oorsprong uit de VVD komt. (1989-2004)

Doet er niet zoveel toe. Zijn verkiezingsprogramma van 2012 was behoorlijk links, maar zijn stemgedrag in de kamer niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:53

Kahawa schreef:
Janine1990 schreef:

Doet er niet zoveel toe. Zijn verkiezingsprogramma van 2012 was behoorlijk links, maar zijn stemgedrag in de kamer niet.

Nou je kan het op z'n minst bijzonder noemen dat iemand die 15 jaar bij de VVD heeft gezeten, ineens links is geworden ;) Daar moet ieder weldenkend mens toch vraagtekens bij zetten?
Dan is een 'behoorlijk links' verkiezingsprogramma toch op z'n minst bijzonder te noemen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:14

Yunomi schreef:
Ik vind het ook zo typisch dat het nu weer de PVV aanhangers zijn die roepen over fraude, oneerlijk blabla. De meerderheid van de partijen wordt niet uitgenodigd om een coalitie te vormen, so be it. Net zoals dat er ook meer partijen zijn die meer zetels hadden verwacht/gehoopt.

Ook op bijvoorbeeld GroenLinks en SP hebben miljoenen mensen gestemd die staan ook niet allemaal te janken.

Ik zag vandaag een comment op Facebook van iemand die zei dat er gesjoemeld was met de uitslagen want 9 vd 10 mensen stemde PVV.

:') :')

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:15

Fenrir schreef:
Yunomi schreef:
Ik vind het ook zo typisch dat het nu weer de PVV aanhangers zijn die roepen over fraude, oneerlijk blabla. De meerderheid van de partijen wordt niet uitgenodigd om een coalitie te vormen, so be it. Net zoals dat er ook meer partijen zijn die meer zetels hadden verwacht/gehoopt.

Ook op bijvoorbeeld GroenLinks en SP hebben miljoenen mensen gestemd die staan ook niet allemaal te janken.

Ik zag vandaag een comment op Facebook van iemand die zei dat er gesjoemeld was met de uitslagen want 9 vd 10 mensen stemde PVV.

Dit was wat trump ook riep als hij niet zou winnen }:0

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:16

Fenrir schreef:
Yunomi schreef:

Hm ja denk ik ook. In dromenland :')
Naja ergens denk ik dat Wilders best een interessante kandidaat kan zijn als ze kunnen overeenkomen alle gedachtes omtrent vreemdelingen. Want hij is wel voor ouderenzorg etc. waar ik hem dan weer kan waarderen en culturen die te overheersend worden en daar ben ik het ergens wel mee eens. Alleen is het jammer dat die eerder al heeft laten blijken niet altijd betrouwbaar te zijn (lees Rutte 1)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:27

En de theorie dat de stembussen al ingevulde stembiljetten bevatte toen ze afgeleverd werden bij de stembureaus
Want Sja... het valt ook niet op als er meer biljetten dan stempassen zijn aan het eind van de rit :roll:

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:41

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:18

Laatst bijgewerkt door Dani op 16-03-17 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam weggehaald.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:26

Sonja_vR schreef:
En de theorie dat de stembussen al ingevulde stembiljetten bevatte toen ze afgeleverd werden bij de stembureaus
Want Sja... het valt ook niet op als er meer biljetten dan stempassen zijn aan het eind van de rit :roll:

Ik heb die "discussie" ook eens zitten lezen.... Triest

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:29

Ik deed net een rondje Facebook naar aanleiding van een post van een bekende en heb toch echt een paar keer zeer bedenkelijk naar mijn beeldscherm zitten staren...
Soms twijfel ik echt heel erg aan de staat van de mensheid in het algemeen :=